Székely Dimitrov
2011. július 12. írta: Fedor

Székely Dimitrov

Szép, mint a varrógép és az esernyő véletlen találkozása a boncasztalon.

Lautréamont gróf híres mondása ugrott be, amikor egy kis magyar falu határában az alábbi irányjelző táblába ütköztem:

Nagylók le se tagadhatná, hogy nem Tarlós a polgármestere, szinte minden utcája olyan nevet visel, amilyent egyre kevesebb helyen lehet találni az országban a rendszerváltás óta, hisz van itt a fentieken kívül még Vörös Csillag utca, Fürst Sándor utca, Hámán Kató utca, valamint Zalka Máté utca is, és ez még nem az összes.

Persze kis falvakban előfordul az ilyen. Általában arra hivatkoznak, hogy nem kívánják költségbe verni az átnevezéssel se az önkormányzatot, se a lakókat. Számtalan helyen előfordul az is, hogy egyedi táblákkal díszítik a közterületeket, nem egyszer ősi motívumokat felhasználva.

De hogy a kettő egyszerre legyen jelen, vagyis hogy a nácik koncepciós pere által világhírűvé vált bolgár kommunista neve a Nagy Októberivel karöltve egy útjelzőnek használt kopjafára faragva kerüljön elém, hát... nem is tudom, hogy mit mondjak.

Priceless.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr263061630

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szünet miatt nyitva 2011.07.17. 14:19:50

  Olvasom, hogy: A minisztériumokban, központi hivatalokban, megyei kormányhivatalokban, illetve a kormány irányítása alá tartozó szerveknél hétfőn kezdődő közigazgatási szünet nem azt jelenti, hogy a kormánytisztviselők egyszerre mennének sz...

Trackback: A szálkás káposztás-tészta 2011.07.14. 18:58:24

 Bevallom, hogy van egy nagyon rossz szokásom. Délután, mikor hazaérkezek a munkából és nekiállok ebédelni (mivel egyedül eszem) mindig magam elé veszem a helyi Kanászkürtöt (megyei napilap) és falatozás közben olvasgatok. Így történt ez ma is. Am...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.13. 13:16:57

hu.wikipedia.org/wiki/Georgi_Dimitrov

Valóban "szép".

Azért csak nem ártana ezeket a táblákat lecserélni. Hitler utca is könnyen megjegyezhető, meg megszokja az ember, de mégiscsak tömeggyilkos.

DeMarco 2011.07.13. 14:24:06

@Fedor: "és ez még nem az összes"

Kíváncsi vok, ezeken kívül melyik nem tetszik: Kossuth, Petőfi, Arany, József Attila, Rákóczi, Bem, Hunyadi, Ady, Munkácsy, Dózsa?

Egyébként simán el tudom képzelni, hogy ottragadt a régi tanácselnök a székében, csak most, mint polgármester. És nem érzékeli a változást... vannak így néhányan ebben az országban... bár a számukról épp nagy vita folyik, néhány duplikálta magát, néhány meg eliminálta...

Sima lustaság, nemtörődömség. De végül is, ha azoknak akik ott laknak nem fáj, nem reklamálnak érte, akkor mi, a kívülállók se tegyük. Elfogadjuk egzotikumként... abból úgy is van arra bőven... :DD

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.13. 15:24:01

@DeMarco: "Kíváncsi vok, ezeken kívül melyik nem tetszik: Kossuth, Petőfi, Arany, József Attila, Rákóczi, Bem, Hunyadi, Ady, Munkácsy, Dózsa?"

Van ott még Sallai meg Május 1. utca is, ezekre céloztam. Ja, és mostanában az Alkotmány utca elnevezés is elég komcsigyanús bizonyos körökben ;-)

"Egyébként simán el tudom képzelni, hogy ottragadt a régi tanácselnök a székében, csak most, mint polgármester."

Nem, a rendszerváltás óta volt ott több polgármester is (az egyiket személyesen is ismertem).

"ha azoknak akik ott laknak nem fáj, nem reklamálnak érte, akkor mi, a kívülállók se tegyük"

Nem is az utcanevek megmaradásának a tényét reklamáltam (azokról tudtam korábban is), csak ezzel a számomra elég szürreális (ugyanakkor tipikusan magyar) táblával nem szembesültem korábban.

DeMarco 2011.07.13. 16:05:46

@Fedor: Koszos a kocsid... :D

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.13. 16:11:31

@DeMarco: Gondolod, hogy úgy parkolnék le, ha az enyém lenne, hogy belelógjon a képbe? Ne nézz már ennyire amatőrnek...

DeMarco 2011.07.13. 16:22:02

@Fedor: Csak ugratlak nem jön át? :D
Ez ilyen uborkaszezonos poszt?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.13. 16:27:56

@DeMarco: Uborkaszezonnak azért nem mondanám, ami most körülöttünk van, csak épp magamat vontam ki egy időre. Nyár van, családozom.

Egyébként eddig se csak politikáról szóló posztjaim voltak, de hát pont neked kell ezt mondanom? :-)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.07.13. 18:36:27

@TaTa86.: "Azért csak nem ártana ezeket a táblákat lecserélni." No igen, kicsit kopott itt-ott, meg a festék is kopik le már... De kibír még pár év(tized)et.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.15. 10:38:45

MÁS:

Régen NDK-ba sok helyen megfordultunk, kis ízelítő, milyen utcanevek voltak meg szinte minden faluban:

Clara Zetkin
Ernst Thaelmann
Karl Marx (érdekes, Engels alig)
Goethe
Shiller
Leninalle (az Alle fasort jelent, Lenin szinte miondig fasort kapott)
Str. der DSF (Német szovjet barátság utcája)
Otto Grotewohl
Rosa Luxemburg
Karl Liebknecht
Str der Jugend (Ifjúság útja)
Walter Ulbricht (80-ra visszaszorult teljesen)
Wilhelm Pieck
Str. der Befreiung (Felszabadulás útja) - Vörös hadsereg útja nem nagyon volt.
Hans Beimler
Bertold Brecht
Gotthold Ephraim Lessing (általában csak Lessingstr.)

Biztos volt még több is, most ennyi jut eszembe.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.18. 00:38:46

maps.google.hu/maps?q=Tokod,+Lenin+utca&hl=hu&sll=47.15984,19.500732&sspn=4.041237,7.064209&t=h&z=16

Ma voltam Tokod Lenin utcában. Egy régi ismerősömet látogattam meg.

Kérdeztem nem ciki Lenin utcában lakni? Azt mondja az ÖK már át akarta nevezni, de ők inkább aszfaltozott utcában akarnak lakni.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.07.18. 16:38:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "de ők inkább aszfaltozott utcában akarnak lakni."

Na igen. Tarlós is inkább ahelyett, hogy átnevezte a Lágymányosi hidat, inkább átvezethette volna rajta a villamost...

DeMarco 2011.07.19. 09:21:59

@vadász2: Rajta csak ne vezesse... vigye alatta, vagy mellette a vasutin...

Egyébként minek rá még villamos is? Egy csomó busz megy át rajta...

Nem kellene az egyik legfontosabb átjáró-hídból elvenni...

Pakoljatok villamost azokra a hidakra ahol nincs ekkora forgalom...

Heti humorbonbon: Gyöngyöspata... :D

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.19. 10:42:18

@DeMarco: Na, látszik, hogy szökőévenként egyszer jársz Pesten :-) A Lágymányosi hidat eleve úgy építették, hogy járni fog rajta villamos, így a közepén ki is van neki hagyva a hely, tehát az építéshez a hídon jó esetben még átmeneti forgalomkorlátozásra se lesz szükség (a gondot inkább a híd utáni továbbvezetés jelenti, de gondolom arra is vannak már tervek). Az, hogy húsz éve csak az üres talpfák állnak ott, az előző városvezetésnek pl. valóban egy nagy elmaradása.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.19. 10:48:50

@DeMarco: Ja, és az a csomó busz, az konkrétan egy, a 103-as. És igen, irtó nagy segítség lenne rengeteg embernek (pl. annak a pár ezer embernek, akik az ELTE-re, a Műszaki Egyetemre járnak tanulni, dolgozni, vagy az Infoparkba dolgozni), ha az 1-es villamosnak nem a híd pesti hídfőjénél lenne a végállommása, hanem továbbmenne legalább a Fehérvári útig, vagy neadj isten akár a Kelenföldi pályaudvarig, hogy Dél-Buda fele egy csomó járműre át lehessen szállni.

DeMarco 2011.07.19. 12:19:58

@Fedor: "Na, látszik, hogy szökőévenként egyszer jársz Pesten :-)"

Ezt sosem tagadtam. Hál' Istennek nem köt oda semmilyen hivatalos kapcsolat és szerencsére a keleti oldalon sem laknak rokonaim, hogy sűrűn át kelljen ezért utaznom keresztbe... Ezért inkább csak turisztikai jelleggel nézünk be néha...

"A Lágymányosi hidat eleve úgy építették, hogy járni fog rajta villamos, így a közepén ki is van neki hagyva a hely"

Nekem is bizsergett vmi, h mintha lenne ott villamos sín, ezért nem értettem, h min rúgóztok, de aztán elfogadtam, h akik ott laknak, azok biztosan jobban emlékeznek... Így megoldódott a rejtély: sín van, villamos nincs...
Akkor tul.képpen lényegtelen az előző kommentem, bár talán kicsit mégsem, mert a hídból nem kell elvenni, de ha jól értem, akkor utána már nem megoldott. Bár sztem a pesti oldalon vannak villamos sínek onnantól végig...
A budaira nem emlékszem most hirtelen, mintha ott nem lenne közvetlen vonal, viszont marha közel van a Móricz és ott sok vonal fut össze. A kettőt meg gyalog, busszal át lehet hidalni.

"Az, hogy húsz éve csak az üres talpfák állnak ott, az előző városvezetésnek pl. valóban egy nagy elmaradása."

Az előző városvezetésnek egyetlen közlekedési programja volt: demszkáj 4-es metrója...
Ami egyébként pont az általad említett szakaszt fedi le, vagyis budáról gyűjtögeti össze az embereket, konkrétan Kelenföldről indulva. Ezért tök' hülyeség a föld felszínén villamost kiépíteni, mikor a föld alatt ott lesz egy csili-vili metró... menjenek csak azzal.

"És igen, irtó nagy segítség lenne rengeteg embernek (pl. annak a pár ezer embernek, akik az ELTE-re, a Műszaki Egyetemre járnak tanulni, dolgozni, vagy az Infoparkba dolgozni),"

Azoknak meg fog felelni a metró is. Szépen lesétálnak a Gellért térről gyalog, vagy a Móriczról, aki pedig ehhez lusta, az még mindig buszozhat 1-2 megállót, vagy megy kocsival, ahogy most is...

De ha nem az én adómból kell kifizetni a MÁV-ot és a BKV-t, akkor felőlem saját büdzséből annyi villamos pályát építenek, amennyit akarnak...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.19. 13:50:59

@DeMarco:

Az 1-es villamos és a 4-es metró útvonala eltérő. Lesz, ha megépülnek.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.19. 14:24:39

@DeMarco: Mondom, hogy nem ismered a pesti közlekedést... Attól még, hogy a négyes metrónak is Kelenföldön lenne a végállomása, meg az 1-es villamosnak is a távoli jövőben, még nem lesznek csereszabatosak. A Körtérről, a Fehérvári útról az Infopark majdnem félóra gyalog, ráadásul én a pesti oldalról érkezőkről beszélek, márpedig az 1-es villamos Pesten teljesen másfele jár, mint amerre a négyes metró fog, köze ninvs a kettőnek egymáshoz. Ez egy majd kétmilliós nagyváros, igen nagy távolságokkal, szükség van mind a kettőre. És ne gyere a főváros utálatoddal, itt lakik az ország ötöde, bejár ide dolgozni, átutazik rendszeresen rajta majdnem mégegyszer ennyi, itt termelődik meg a GDP legalább harmada, szóval jogosan költenek itt több pénzt a közösségi közlekedésre, mint bárhol máshol az országban. Ha utánaszámolnánk, hogy az egy főre eső közlekedési fejlesztés költsége (még a négyes metrót is beleszámolva) Veszprémben nagyobb -e, vagy Pesten, nem biztos, hogy Veszprémé lenne kisebb.

DeMarco 2011.07.19. 14:47:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Én nem is állítottam, h fedik egymást pontosan...
De ugyanarról a területről gyűjtögetnek és szállítanak kis különbséggel. Ráadásul tudjuk, h a 4-es metró sosem fog megtérülni, (csak demszkáj fejében), ezt még jobban rombolni egy párhuzamos villamossal sztem butaság.
Igaz kényelmesnek kényelmes, ha nem kell sétálni húsz méternél többet egy járgányhoz, vagy melóhelyhez, de akkor miért nem építünk egyből mozgójárdákat, benne fotelekkel? Ha már luxus...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.19. 15:07:38

@DeMarco:

Egy kis ismerd meg Budapestet. Nem bántásból, csak látom tényleg nem tudod.

1-es villamos

A Etele tér - Volán, MÁV
B Fehérvári út - Villamos Kamaraerdőre és Budafokra
C Szerémi út vagy Budafoki út - Busz Nagytéténybe
D Infópark
E Vágóhíd - Csepeli és Ráckevei HÉV
F Népliget - Volán, M3
G Kőbányai út - Buszok Kőbánya, Rákoskeresztúr felé, Villamos a köztemetőhöz
H Stadion - Volán, M3
I Zugló - MÁV
J Városliget - Villamos Újpalotára
K Lehel út - Villamos Káposztásmegyerre
L Árpád híd - Volán, M3
M Óbuda - HÉV
N Óbuda Bécsi út. - Egy hatalmas lakótelep

maps.google.hu/maps?saddr=Etele+t%C3%A9r&daddr=Etele+%C3%BAt+to:Hengermalom+%C3%BAt+to:Ismeretlen+%C3%BAt+to:Ismeretlen+%C3%BAt+to:K%C3%B6nyves+K%C3%A1lm%C3%A1n+k%C3%B6r%C3%BAt+to:K%C3%B6nyves+K%C3%A1lm%C3%A1n+k%C3%B6r%C3%BAt+to:Hung%C3%A1ria+k%C3%B6r%C3%BAt+to:Hung%C3%A1ria+k%C3%B6r%C3%BAt+to:Hung%C3%A1ria+k%C3%B6r%C3%BAt+to:R%C3%B3bert+K%C3%A1roly+k%C3%B6r%C3%BAt+to:R%C3%B3bert+K%C3%A1roly+k%C3%B6r%C3%BAt+to:Fl%C3%B3ri%C3%A1n+t%C3%A9r+to:V%C3%B6r%C3%B6sv%C3%A1ri+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.545076,19.035015&sspn=0.01431,0.027251&geocode=FeZC1AIdDkciAQ%3BFQo41AIdKo8iAQ%3BFRE01AIdZ7AiAQ%3BFVlR1AIdg98iAQ%3BFXZQ1AIdjgwjAQ%3BFa9q1AId_2sjAQ%3BFRCW1AId7I8jAQ%3BFTXM1AId5pEjAQ%3BFRL41AIdtG0jAQ%3BFW4L1QIdE1IjAQ%3BFeAu1QId8hsjAQ%3BFXFK1QIdZfAiAQ%3BFeFm1QIdH5kiAQ%3BFR-K1QIdFFwiAQ&mra=mi&mrsp=13&sz=15&t=h&z=15

4-Metró

Budaörs? Virágpiac? Örmező? Gazdagrét?

A Etele tér
B Kelenföldi ltp.
C Újbuda központ
D Móricz Zsigmond kőrtér
E Gellért tér
F Fővám tér
G Kálvin tér
H Rákóczi tér
I Köztársaság tér
J Keleti Pu.

K Dózsa György út
L Hungári krt.
M Róna utca
N Bosnyák tér

O Újpalota

maps.google.hu/maps?saddr=Etele+t%C3%A9r&daddr=47.464935,19.032885+to:Bocskai+%C3%BAt+to:Bart%C3%B3k+B%C3%A9la+%C3%BAt+to:Bart%C3%B3k+B%C3%A9la+%C3%BAt+to:F%C5%91v%C3%A1m+t%C3%A9r+to:K%C3%A1lvin+t%C3%A9r+to:J%C3%B3zsef+k%C3%B6r%C3%BAt+to:K%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1g+t%C3%A9r+to:Baross+t%C3%A9r+to:D%C3%B3zsa+Gy%C3%B6rgy+%C3%BAt+to:Th%C3%B6k%C3%B6ly+%C3%BAt+to:Th%C3%B6k%C3%B6ly+%C3%BAt+to:Bosny%C3%A1k+t%C3%A9r+to:Ny%C3%ADrpalota+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.539224,19.13887&sspn=0.028624,0.054502&geocode=FeZC1AIdDkciAQ%3BFedB1AIdNWsiAQ%3BFVpl1AIdYJ8iAQ%3BFVZz1AIdPqMiAQ%3BFYmK1AIdqrsiAQ%3BFTCX1AIdLcoiAQ%3BFQqi1AId79siAQ%3BFWKt1AIdrgAjAQ%3BFS261AIdxhYjAQ%3BFTjN1AIdFiojAQ%3BFfTZ1AIdjEYjAQ%3BFTb31AIdOGwjAQ%3BFUoM1QIdOpAjAQ%3BFWoa1QIdq6QjAQ%3BFX6D1QIdFRAkAQ&mra=ltm&dirflg=w&t=h&z=12

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.07.19. 17:13:49

@DeMarco: "De ugyanarról a területről gyűjtögetnek és szállítanak kis különbséggel."
Persze, Budáról, és Pestről :-DD

"Elvileg tervezi:"
Húsz éve már mindenki tervezi... Sőt az építőmérnök már korábban is tervezte... Csak a megvalósításig nem jutott el soha. (de tudnék még példát sorolni: 3-as metró 2 vége, 42-es villamos... Voltak itt utópisztikus tervek, de hogy négy pár sínszál is az legyen... :-P)
@Fedor: Igen, már az is hatalmas előre lépés lenne, ha csak a 103-as lehajtójáig elmenne. Az egyetemistáknak, dolgozóknak nem kellene egy megállóért átszállni, egy - amúgy 20 percenként kiszámíthatatlanul - járó buszra.
Amikor az a híd épült a pesti hídfőnél max. néhány marhának, meg disznónak lehetett a végállomás, ma már azért némileg kiépült az az oldal is.

DeMarco 2011.07.19. 20:06:14

@Fedor: @vadász2: "Mondom, hogy nem ismered a pesti közlekedést..."

Valóban nem tökéletesen. De azért tudom miről beszélünk. A fejemben benne van a terület kinézete, mégha nem is nyomom fejből az utcaneveket... :D

"Attól még, hogy a négyes metrónak is Kelenföldön lenne a végállomása, meg az 1-es villamosnak is a távoli jövőben, még nem lesznek csereszabatosak."

De. Pont ezt állítom. Tök' felesleges lenne elvinni Kelenföldig, mert onnan mindenki metrózni fog és metrózzon is, menjenek a föld alatt, ne a föld fölött foglalják a helyet, plusz vmennyire használják már ki azt a nyamvadt metrót... Sztem luxus bekötni a Fehérvári útig is, de az még határeset, ha már megvan a hídon a pálya...

"A Körtérről, a Fehérvári útról az Infopark majdnem félóra gyalog"

Na, erről beszéltem... ez távolság?? Ne viccelj... Jártam két hete egy faluban, ahol öt kilométerre van a vasútállomás... Jóhogy nem a ház bejárata elé építsenek villamos-megállót...

"ráadásul én a pesti oldalról érkezőkről beszélek, márpedig az 1-es villamos Pesten teljesen másfele jár, mint amerre a négyes metró fog, köze ninvs a kettőnek egymáshoz." "De ugyanarról a területről gyűjtögetnek és szállítanak kis különbséggel."
Persze, Budáról, és Pestről :-DD"

Most. De ti a jövőről beszéltetek. Most nincs, de ezt nem is állította senki. Viszont a jövőben, ha kiépülne az álmaitok szakasza, akkor már egy részen lenne közük egymáshoz.

De most is megoldható 1-es villamos Lágymányosi híd, onnan vagy 103-as busz, vagy gyalog át a hídon, vagy 2A-s villamos-4-es villamossal összekötve.
Én továbbra is azt mondom, hogy bőven elérhető mind az infopark, mind az egyetemi rész a 4-es metró 4-6-os villamos Petőfi hídfő kombójával a budai oldalról és a pesti oldalról is, mert metróval sokkal egyszerűbb lesz közlekedni és átszállni a csomópontokban. Én legalábbis biztosan a metrót választanám a villamos helyett. Vagyis ha nem lenne autóm...

DeMarco 2011.07.19. 20:11:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Köszi a tájékoztatást. :DD

De én nem szeretek utcaneveket tanulni, főleg nem ott, ahol ritkán járok... :DD

Ennek ellenére nem vagyok ám annyira eltévedve. Nem használok gps-t sehol, pesten sem, mégis elsőre odatalálok mindenhová. Helyeket ismerek, épületeket, irányokat, célokat. A nevekkel nem foglalkozom... :DDD

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.07.19. 20:40:15

"Jártam két hete egy faluban, ahol öt kilométerre van a vasútállomás... "
Én meg egy olyan faluban, amelyiknek a postahivatala a másik faluban volt...;-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.19. 20:52:20

@DeMarco: "Viszont a jövőben, ha kiépülne az álmaitok szakasza, akkor már egy részen lenne közük egymáshoz."

Persze, az egyik vége. De én mindkettőnél a másik végéről beszélek... Ez most teljesen olyan, mint ha tiltakoznék az ellen, hogy minek a nyolcas út Veszprémnek, ha egyszer el lehet oda jutni oda úgy is, hogy M7-es és Balaton...

Mindegy, te eldöntötted, hogy hülye pestieknek már most is túl jó dolguk van, és ettől nem lehet téged eltántorítani, mivel te nem itt élsz, szóval teljesen fölösleges a vita, így a részemről én le is zárom.

DeMarco 2011.07.19. 21:11:23

@Fedor: "Mindegy, te eldöntötted, hogy hülye pestieknek már most is túl jó dolguk van"

Mert ez valóban így van, de ettől még nem cáfoltad a duplikáció fölöslegességét.
Érveket hozzál, ne sértődj...

DeMarco 2011.07.19. 21:13:47

@Fedor: "Ez most teljesen olyan, mint ha tiltakoznék az ellen, hogy minek a nyolcas út Veszprémnek, ha egyszer el lehet oda jutni oda úgy is, hogy M7-es és Balaton..."

Ez úgy lenne helyes, hogy minek Veszprémnek a 8-as, amikor alatta, mellette megy a 8-as metró is és az M8-as autópálya... de ugye ezekből csak egy van...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.19. 21:16:11

@DeMarco: Én hoztam érvet. Az más kérdés, hogy szemellenződ eltakarja... De akkor konkretizálom: Pl. nekem, Kőbányáról kurvára nagy kerülő lenne a négyes metró... De hagyjuk.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.19. 21:40:10

@DeMarco: Látom nem lehet arról meggyőzni téged, hogy semmi köze nincs a két útvonalnak egymáshoz azon kívül, hogy egy pontban metszik egymást, de egyébként teljesen más területeken járnak... Pedig a hosszúnevű kolléga még térképeket is rakott be a kedvedért.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.19. 22:35:29

@DeMarco:

"Érveket hozzál, ne sértődj..."

Nézd meg a két térképet, az két érv.

DeMarco 2011.07.20. 19:15:47

@Fedor: Nem tudom mit nem értesz... komolyan.

Legszívesebben én is térképet rajzolnék...képtelen vagy elvonatkoztatni a koncepciódtól.

1. Buda: 4-es metró Móricz - 6-os villamos Petőfi budai hídfője: 5 perc séta akármelyik általatok preferált célponthoz (Infopark, ELTE, Lágymányosi hídláb)

2. Pest: 3-as metró: Ferenc Körút, 4-6-os villamos Petőfi budai hídfője: célpontok dettó.

VAGY: Buda: 7-es, Piros 7-es, 49-es villamos kombó 6-os villamos és dettó a fentiek

Pest: 1-es villamos kombó 2A villamos kombó 4-6-os villamos petőfi hídfő dettó fent.

VAGY: Buda-Pest: 103-as busz esetleg 1-es villamos kombó.

Ha képes lennél elvonatkoztatni attól a ténytől, hogy te mindenáron a kibaxott tér egyik oldalán akarsz leszállni, mert onnan csak egy lépést kell tenned, míg a tér másik felén kényelmesen megteheted ugyanezt, csak többet kell lépni 100-nál, akkor meglátnád, hogy miről csacsogtam idáig.

Mert sztem alternatíva bőven van és ezeken felül minden csak duplikáció, ami a nagyobb kényelmet szolgálja.
Legalábbis az számomra nem érv, hogy más úton közlekedne a metró és a villamos. Nyilván, csak éppen kurvára közel egymáshoz, ugyanonnan gyűjtögetve az embereket (a budai szakaszról beszélünk). Ez olyan, mint falun a Volán meg a vasút viszonya. A Volán be tud menni a faluközpontba, az állomás meg kint van a falu legvégén. A Volán megbízhatóbb (vmivel) és gyorsabb is. Meg is szűnt az utasforgalom a vonaton, jól be is zártak vagy 1000 km vasútat, mert feleslegessé vált...(Aztán majd újraépítjük, ha 30 év múlva elfogy a gázolaj...)
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0