Hiánytalan hiánylista
2012. december 04. írta: Fedor

Hiánytalan hiánylista

allamtitok2.jpgKét évvel ezelőtt, amikor az önkormányzati választások után totálissá vált a FIDESZ uralom minden szinten, összeállítottam egy rövid listát olyan, minősített többséget igénylő kérdésekből, amelyek valóban fontosak lennének, azzal, hogy ha valamire, hát ezekre valóban érdemes lenne használni a kétharmados többséget: 

  • A pártállami titkosszolgálatok teljes nyilvánossága
  • A főváros átalakítása
  • A gyülekezési jog korszerűsítése
  • A pártok finanszírozása
  • Képviselői költségtérítés

Talán mondanom se kell, hogy annak ellenére nem történt egyikben sem érdemi előrelépés, hogy más, a hatalom számára fontos kérdésekben akár napok alatt is tud döntés születni, és az se jelenthet problémát, ha az kissé alkotmányellenesre sikeredik, hisz akkor secperc alatt átírják az Alkotmánytalaptörvényt, vagy megnyírbálják az Alkotmánybíróság jogköreit, ha népünk bölcs vezérének megfellebbezhetetlen véleménye szerint a döntésük nem életszerű.

Az öt kérdés közül az első esete a legszégyenletesebb a kormány számára: az a FIDESZ, amely anno a kommunista hatalom ellenében jött létre, és verbálisan a mai napig véresszájú antikomcsi, február után immár másodszor szavazza le, hogy egyáltalán szó legyen az országgyűlésben erről a témáról, miközben nem csak az új pártok, hanem még az MSZMP jogutód MSZP is támogatná:

Tanulságos látvány, ahogy a fideszes képviselők próbálják megmagyarázni a megmagyarázhatatlant. Pokorni nagy sóhajjal felvezetett "nem tudom"-ja a legbeszédesebb.

Bizony így járnak azok, akik egy olyan embert követnek vakon, akinek már a nyolcvanas években se a diktatúrával volt baja, csak azokkal, akik működtették (és azok közül is csak azokkal, akik később nem az ő holdudvarában kötöttek ki).

Így megy ez - mondaná erre Vonnegut.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr774946716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidéki 2012.12.04. 11:58:06

"Az Alkotmánybíróság emberekből áll, az emberek gyarlók, így az Alkotmánybíróság is; tehát ki kell javítani az általuk vétett hibákat".

Ez nagyon csípi Fedor szemét.

Talán nem emberekből áll, hanem a mennyországi angyalok karának legjobbjaiból válogatták őket?

Legutóbb úgy döntöttek, hogy a hajléktalanok emberi joga közterületeket lakás gyanánt kisajátítani.

A lakás fogalmába azonban beletartozik például az anyagcsere végtermékeinek elhelyezése is.

Régebben tapasztaltam a Nagyvárad téri aluljáróban, hogy olyan bűz volt, mint az állatkertben.

A déli pályaudvarnál egy szép üveg portálos üzlet bejáratánál egy nagy táblán szépen kérték a hajléktalanokat, hogy ne közvetlenül a bejárat elé hugyozzanak!

Mennyire tökéletes az Alkotmánybíróság döntése, ha arra is gondolunk, hogy vannak olyan emberek is, akik nem szeretnek szart, húgyot kerülgetni, vagy abba belelépni, ha sorsuk úgy hozza, hogy át kell menniük egy "közterületen?"

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.04. 12:21:59

@Vidéki: A te folyamatos csúsztatásod, na az csípi a szemem, de nagyon.

nandras01 2012.12.04. 14:15:51

lehet, hogy kevesebb komment lenne, de talán érdemes lenne megfontolni, hogy vidékit végleg kitedd a hóra.
éppen elég helyre hányja be az ostobaságait így is.
vagy legalább alkoss egy "tahótlanítok" gombot, hogy megszabaduljunk ettől a vizuális környezetszennyezőtől...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.04. 14:21:08

@nandras01: "talán érdemes lenne megfontolni, hogy vidékit végleg kitedd a hóra"

Elvi alapon nem moderálok.

"vagy legalább alkoss egy "tahótlanítok" gombot"

Sajnos az általam használt sablon nem ajánl fel ilyen lehetőséget.

Vidéki 2012.12.04. 14:25:45

@nandras01:

Megszólalt a baloldali "haladó értelmiségi" a szuper demokratikus.

Neki "demokrati" a többinek "kuss!"

Ilyen szuperdemokraták akarnak minket elvezetni az "Ígéret Földjére".

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.04. 15:11:51

@Vidéki: Észrevehetnéd, hogy senkinek sem a pártállásoddal van gondja, hanem az übermodoros stílusoddal és az állandó, tématerelőnek szánt csúsztatásaiddal.

De persze miért keresnéd magadban a hibát, ha te tökéletes vagy, és csak másban lehet a hiba, ha nem tud téged elviselni...

nandras01 2012.12.04. 15:35:54

@Fedor: jóvanna!
csak úgy felötlött bennem...
végülis elég széles a mező, elférnek rajta a marhák is, legfeljebb, ha a közelbe sodorja őket a szél, befogjuk az orrunkat :)

nandras01 2012.12.04. 15:39:15

@Vidéki: azt hiszem ez az utolsó eset, hogy reagálok rád, de megpróbálom tagoltan elmagyarázni.
nem mintha megértenéd, de mégis...
bár, a demokrácia elég széles teret enged az egyéni gondolatoknak, de azért itt is van valamiféle határ. ha a más vélemény túlságosan zavarja a körülötted élőket, akkor -pont a demokrácia lényegéből eredően, ideje lenne elgondolkodni azon, hogy talán nem a többiekkel van a gond.
és innentől ignore on

Vidéki 2012.12.04. 19:11:10

@nandras01:

Ha fáj a valóság, ne olvass, mert megzavarja lelki nyugalmadat.

Tévedésben vagy azzal kapcsolatban, hogy te képviselnéd a józan többséget.

Inkább túlzottan egyoldalúan gondolkodsz és nem vagy kíváncsi az igazság minden szeletére, mert az megzavarná balhiteidet és vad kényszerképzeteidet.

DeMarco 2012.12.04. 20:05:55

@Vidéki: Oda se neki, ne foglalkozz velük. Pont ezt akartam én is írni, várható volt, h fedor beleköt és a csövesek pártját fogja. Remélem az ő háza előtt is letáboroznak majd...

DeMarco 2012.12.04. 20:11:14

@nandras01: "lehet, hogy kevesebb komment lenne, de talán érdemes lenne megfontolni, hogy vidékit végleg kitedd a hóra."

Tipikus libsi hozzáállás. Ha valaki nektek ellenkező véleményt fogalmaz meg, akkor ott vége is van a demokráciának, toleranciának. Azt rögtön el kell hallgattatni, persze szigorúan csak a liberalizmus nevében, mert milyen az már, h annak a gecinek eltér a véleménye?

"azt hiszem ez az utolsó eset, hogy reagálok rád, de megpróbálom tagoltan elmagyarázni."

Újabb két tipikus hiba. Ha nem tudod elhallgattatni és kényelmetlen lenne érdemben reagálni, akkor inkább elfordítjátok a fejeteket, mintha nem is létezne a probléma. És persze lenézitek a másikat, kioktató módon magyarázkodtok.

Magadba kellene nézni. Ez a retorika és hozzáállás volt a szadesz csúfos bukásának másodlagos oka.

nandras01 2012.12.04. 20:22:15

@DeMarco:
"És persze lenézitek a másikat, kioktató módon magyarázkodtok."

meglehet.
viszont, nem tudom megállni, hogy -kioktató módon- ne említsem fel, hogy "kioktató módon" magyarázkodni nem lehetséges. "magyarázni" igen, de "magyarázkodni" nem - már, ha érted a különbséget...

DeMarco 2012.12.04. 20:31:08

@Fedor: "állandó, tématerelőnek szánt csúsztatásaiddal."

Az persze fel sem tűnik, h TE csúsztattál végig a posztban szokás szerint.
"ha népünk bölcs vezérének megfellebbezhetetlen véleménye szerint a döntésük nem életszerű."

Te hoztad fel a témát, úgyhogy ne ródd fel Vidékinek, h kifejtette a véleményét.

Ami egyébként teljesen azonos az enyémmel. Viktornak abszolút igaza van. Az alkotmánybíróság hozott egy teljesen életszerű és idióta határozatot. Ezt nyilván lehet tiszteletben tartani, de nem feltétlenül kell tisztelni, azaz kurvára nem kell vele egyetérteni. Viktor pontosan tudja, h tíz emberből 9 ember más véleményen van, mint az alkotmány bíróság és ő tudja, h egy alkotmánynak rugalmasnak kell lenni és figyelembe kell vennie az emberek társadalmi normáit, etikáját, morálját.

A hajléktalan kérdésnek nem az a megoldási módja, h hagyjuk őket sátort verni közterületen, hagyjuk, h leamortizálják a környezetet, hagyjuk, h telehugyozzák, teleszarják a járdákat, boltokat és zaklassák a járókelőket.
Fikázás helyett meg kellene köszönni Viktornak, h rávilágít arra, h egy embernek nem csak jogai vannak, hanem kötelességei is, amiket be kell tartania a minél harmonikusabb együttélés megőrzése érdekében.

Természetesen nem a te listád a releváns. Azt teccet volna a saját kedvenceidtől kérni...
Most a mi listánk a releváns. Hoppá: Hiszen az már régen teljesült!! Már csak bónusz fejezetek vannak hátra...
A ballibsi kormányok szartak a listádra.
Ehhez képest igazán elégedett lehetsz a fidesz kormánnyal.

A fővárost átalakította, kevesebb képviselő lesz, arányosabban elosztott területek.
A pártok finanszírozását is átalakították.
Kevesebb képviselő lesz a parlamentben a választási törvény megváltoztatásával, tehát kevesebb költségtérítést is kell majd kifizetni.
Mi a lófaxt akarsz a gyülekezési joggal??? Hiszen hetente dzsemboriztok idétlen antifa tüntiken. Mit akartok még? Osszanak közben zsíros kenyeret? Vagy vezényeljenek lovasrohamot, mint a maszop?

"A pártállami titkosszolgálatok teljes nyilvánossága"

Igen. Itt valóban nem született még döntés eddig a megvalósításról.

Ebben a témában ismert a véleményem. Teljes nyilvánosságot az ügynökaktáknak.
Minden az előző rendszert kiszolgáló állami alkalmazottat el kellene távolítani az államigazgatás területéről osztályvezetőig bezárólag.
A kommunista utódpártokat be kellett volna szüntetni 89'-ben.

Engedjenek engem a papírok közelébe. Adjanak egy scannert, egy gyors netet és már tolom is fel a hálóra a listákat...

DeMarco 2012.12.04. 20:34:28

@nandras01: Nem kell nyelvtannácit játszani, abban egyébként is erősebb lennék. Értsd rá, ennyire egyszerű.

nandras01 2012.12.04. 20:41:02

@DeMarco: nyelvtannáci..?
ha ismereteim nem csalnak, azokat nevezik így, akik a helyesírásba kötnek bele, okkal- ok nélkül. jelen esetben azonban erről szó sincsen, hiszen kifogástalan helyesírással írtad, amit írtál- csak éppen értelme nem volt a szavaidnak.
én csak erre hívtam fel a figyelmed, úgymint, a "magyarázkodik" és a "magyaráz" jelentésbeli különbségére.
kellemetlen?
elhiszem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.05. 00:07:27

@Fedor: @nandras01:

Nem szabad moderálni! A kommentlista nem felejt! Évek múlva is előszedhető.

@Poszt:

Lehet már itt is leírtam, leírom mégegyszer:

2010-ben orbánnak minden esélye megvolt rá, hogy az Andrássy úton lovasszobra legyen még életében, ha jól csinálja a dolgokat.

Jövőre, ha jól csinálja, meglesz a lovasszobra az Andrássyn.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.05. 08:24:26

@DeMarco: "Az persze fel sem tűnik, h TE csúsztattál végig a posztban szokás szerint."

Konkrétan?

"A hajléktalan kérdésnek nem az a megoldási módja, h hagyjuk őket sátort verni közterületen, hagyjuk, h leamortizálják a környezetet, hagyjuk, h telehugyozzák, teleszarják a járdákat, boltokat és zaklassák a járókelőket."

Ezt senki se állította. Csak épp a büntethetőség se az.

"Természetesen nem a te listád a releváns. Azt teccet volna a saját kedvenceidtől kérni..." "A ballibsi kormányok szartak a listádra."

Kértem én tőlük is, csak nekik nem volt kétharmaduk, ez pedig mind olyan kérdés, ami azt igényel. Szövegértelmezés, tudod. Egyébként mindre volt próbálkozás a korábbi kormányok alatt, és mind a Fidesz miatt bukott el.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.05. 08:38:32

@DeMarco: "Ha valaki nektek ellenkező véleményt fogalmaz meg, akkor ott vége is van a demokráciának, toleranciának."

Akkor neked is: NEM azzal van baj, hogy Vidéki mit mond. Ha normálisan mondaná, azzal lehetne vitatkozni. AHOGY mondja, azzal van gond. Idegesítő, bosszantó modorossággal, és csúsztatásokkal, hazugságokkal.

Ez részben egyébként rád is igaz, csak te legalább nem vagy modoros. Legalábbis bosszantó mértékben :-)

DeMarco 2012.12.05. 09:00:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "2010-ben orbánnak minden esélye megvolt rá, hogy az Andrássy úton lovasszobra legyen még életében, ha jól csinálja a dolgokat."

Hibás gondolatmenet. Valójában 2009-ben lehetett volna lovasszobra, ha jól csinálja.

DeMarco 2012.12.05. 09:13:17

@Fedor: "Ezt senki se állította. Csak épp a büntethetőség se az."

Az még nem büntethetőség, h beszüntetik a táborozást és megfelelő körülmények közé szorítják őket. Hajléktalan szállókra például. Az viszont őrültség, h bárhol, következmények nélkül táborozhatnak, koldulhatnak, piszkot hagyhatnak.
És miért ne lehetne büntetést kiszabni a rend megzavarásáért, szemetelésért, megbotránkoztatásért?

"Kértem én tőlük is, csak nekik nem volt kétharmaduk, ez pedig mind olyan kérdés, ami azt igényel."

Persze-persze... Fenét, ez csak hülye kifogás. Kétharmaduk pedig soha ne legyen, az Isten őrizzen tőle.

"Egyébként mindre volt próbálkozás a korábbi kormányok alatt, és mind a Fidesz miatt bukott el."

Ha-ha-ha-ha-ha-ha... Ez a legjobb reggeli vicc... :)))) Nyilván az ellenzék tehet a kormány tehetetlenségéről és koncepció, kompetencia hiányáról. Ugye te sem hiszed el ezeket a lózungokat?

"Akkor neked is: NEM azzal van baj, hogy Vidéki mit mond."

Nem is lehet, mert általában igaza van és jogos amit mond.

"Ha normálisan mondaná, azzal lehetne vitatkozni."

Én még nem láttam szitkozódni, elég világosan fogalmaz. Azért nem tudtok vitatkozni vele, mert rátapint a lényegre és nincs ellenérvetek.

"Idegesítő, bosszantó modorossággal, és csúsztatásokkal, hazugságokkal."

Érdekes, én még sosem vettem ezt észre, nekem általában egyezik a véleményem az övével és inkább nálatok látok csúsztatásokat és hazugságokat.

"Ez részben egyébként rád is igaz, csak te legalább nem vagy modoros. Legalábbis bosszantó mértékben :-)"

Na látod? Saját magad is felismerted, h csupán nézőpont kérdése kinek mi a véleménye. Én kedvelem Vidéki hozzászólásait és nem érzem modorosnak.
Inkább szórakoztatónak és találónak.

DeMarco 2012.12.05. 09:22:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: OFF: Most mek az önkormiba, kérek ügyfélkapu kódot és rákérdezek a várható metódusra, ha találok értelmes embert, aki képben lesz... Majd lemérem és megírom, h mennyi időt vett igénybe a mutatvány.
ON.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.05. 12:49:50

@DeMarco: "Az még nem büntethetőség, h beszüntetik a táborozást és megfelelő körülmények közé szorítják őket. Hajléktalan szállókra például. "

De ez a törvény nem erről szól, hanem arról, hogy magát a hajléktalanságot, mint állapotot büntetnék. Lefutottuk már egyszer ezt a kört, ne gyere már elő ezekkel a lerágott csontokkal újra.

És miért ne lehetne büntetést kiszabni a rend megzavarásáért, szemetelésért, megbotránkoztatásért?"

Azért meg enélkül a törvény nélkül is lehet.

"Nyilván az ellenzék tehet a kormány tehetetlenségéről és koncepció, kompetencia hiányáról. Ugye te sem hiszed el ezeket a lózungokat?"

A Parlament működése, alapfok: Kétharmados törvényhez a képviselők kétharmadának a szavazat szükséges. Ha a kormánynak nincs ennyi, akkor ellenzéki szavazatok is kellenek hozzá. Ha az ellenzék nem partner, akkor nem születhet meg a törvény sem.

"Azért nem tudtok vitatkozni vele, mert rátapint a lényegre és nincs ellenérvetek."

Régebben vitatkoztam vele, meg is cáfoltam mindig az összes "érvét". Most viszont már kurvára unom, mert csak ismétli magát, meg a kormánypropagandát, én viszont erre már nem vagyok vevő.

"Saját magad is felismerted, h csupán nézőpont kérdése kinek mi a véleménye."

Mi köze a vélemény tartalmához, hogy mennyire modoros stílusban adják elő? Szerintem nézz utána a szó jelentésének.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.05. 12:51:17

@Vidéki: @DeMarco: Ezt kifejezetten nektek írták:

"Az, hogy a mindenkit megillető emberi méltóságból a hajléktalanok esetében vegyünk vissza egy kicsit, ugyanúgy nem társadalmi konszenzus kérdése, mint hogy megillesse-e a jogorvoslat joga a legsúlyosabb bűnök elkövetőit, fizessünk-e adót az államnak vagy inkább mégse, esetleg, hogy mondassuk-e le a Kormányt a ciklus vége előtt másfél évvel. A többségi álláspont a felsorolt kérdésekben pontosan megjósolható, mégse lenne “életszerű”, hogy az ország működni tudna akkor is, ha ezekben az alapkérdésekben a többségi állásponton alapulna a magyar állam működése. Ahhoz ugyanis, hogy később még legyen kinek figyelembe vennie a nép érdekét és akaratát, a történelmi tapasztalatok alapján kell egy működő, demokratikus állam. Egy-egy ilyen akció persze nem szünteti meg a demokráciát, azonban annak alapjaiban a választási regisztrációval összevethető, maradandó károkat képes okozni."

igyirnankmi.hvg.hu/2012/12/05/toroljuk-el-az-adokat-mert-nepszerutlenek/

nandras01 2012.12.05. 15:38:40

@DeMarco:
"... Kétharmaduk pedig soha ne legyen, az Isten őrizzen tőle..."
kapaszkodj meg, volt már kétharmada a baloldalnak, pontosabban a bal/liberális oldalnak.
éééés! érdekes módon eszükbe sem jutott farigcsálni az alkotmányt, a választási törvényt, baszogatni az ab- t, ha nekik nem tetsző döntést hozott (márpedig hozott), meg úgy általában az ellenzéket ellehetetleníteni.
röviden: úriember és demokrata módon viszonyultak a hatalomhoz.
a rohattkommunista féregjei - igaz?

DeMarco 2012.12.05. 15:45:10

@Fedor: "Lefutottuk már egyszer ezt a kört, ne gyere már elő ezekkel a lerágott csontokkal újra."

Úgy van, lefutottuk és már akkor sem értettünk egyet. De mondom, felőlem táborozhatnak a kaputokban annyit, amennyit akarnak. A mienkben biztosan nem fognak...

"Kétharmados törvényhez a képviselők kétharmadának a szavazat szükséges."

Tényleg? Ki gondolta volna... Aztán nem csak kétharmados törvények léteznek ám, például mi köze van Pest átalakításához a kétharmadnak? A kétharmad csak könnyebbséget jelent, egyszerűbb munkamenetet és főleg nem kell megegyezni az ellenzékkel, nem kell egyezségeket kötni senkivel, nem kell mutyizni.
Az ellenzék kormányon tehetetlen volt, de nem a fidesz miatt, hanem a saját inkompetenciája miatt. Bájos, ahogy a szerencsétlenkedésüket a fideszre próbálod tolni. Ez már akkor is nevetséges kifogás volt, hát még most.
MIKOR mondtam én olyat, h a fidesz vmit nem csinált meg, mert a maszop-libsik nem hagyják megcsinálni??? Ha hat év múlva esetleg kormányváltás lesz, akkor sem fogsz tőlem ilyet hallani, mert ez nevetséges és komolytalan.

"Most viszont már kurvára unom, mert csak ismétli magát, meg a kormánypropagandát, én viszont erre már nem vagyok vevő."

Ahogy te is csak az ellenzéki mantrákat sulykolod újra, meg újra. Mindegyikünk kezd belefáradni a megszokott hülyeségekbe. Évekkel ezelőtt kiderült, h nem fognak közeledni az álláspontok, nem fognak betemetődni az árkok, nem alakul ki egyfajta nemzeti minimum. Már régen nem akar senki senkit meggyőzni. Nincs is miről, mert teljesen ellentétesek már a legalapvetőbb kérdésekre is a válaszok. Totálisan más irányokba mutat az elképzelt világ.

Pedig vevőnek kell lenned, mert mi értelme lenne, ha csak olyan hozzászólásokat kapnál amik kizárólag veled értenek egyet, nagyokat bólogatnának és helyeselnének. Még a végén saját magad is elhinnéd, h a rózsaszín buborékod a valóság és sosem szembesülnél azzal, h mások egészen máshogyan gondolnak dolgokat, mint te.

"Mi köze a vélemény tartalmához, hogy mennyire modoros stílusban adják elő?"

Ha veled értene egyet, akkor rögtön nem zavarna a stílusa sem. Mivel nincsenek komolynak vehető ellenérveitek, ezért a stílusába próbáltok belekötni.

"A többségi álláspont a felsorolt kérdésekben pontosan megjósolható, mégse lenne “életszerű”, hogy az ország működni tudna akkor is, ha ezekben az alapkérdésekben a többségi állásponton alapulna a magyar állam működése."

Marhaság. Simán működne az állam, ha a legsúlyosabb büntettek elkövetőit különösebb jogorvoslat hiányában fellógatnák. Simán működne tovább az állam, ha a csöveseket a közterekről és a boltok tövéből hajléktalan szállókra küldenék. Simán működött volna tovább az állam, ha fletót lecsukták volna és előrehozott választásokat tartottak volna, ahogy tisztességesen kellett volna csinálni.

"azonban annak alapjaiban a választási regisztrációval összevethető, maradandó károkat képes okozni."

Innen is látszik, h mennyire reális a cikk. Ma ezt volt alkalmam megtapasztalni, majd később leírom részletesen.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.05. 16:12:21

@DeMarco: "De mondom, felőlem táborozhatnak a kaputokban annyit, amennyit akarnak. A mienkben biztosan nem fognak..."

Figyelj, ha tendenciózusan mást tulajdonítasz nekem, mint amit mondok, hiába javítalak ki, akkor mi értelme ennek az egész vitának?

"például mi köze van Pest átalakításához a kétharmadnak?"

Az összes felsorolt téma kétharmados törvényt igényel, nézz csak utána. Pont ez volt az apropója anno, hogy összeszedjem őket.

"Ha veled értene egyet, akkor rögtön nem zavarna a stílusa sem."

Egy rakás példát tudnék linkelni, amikor Orbánt alpáriul szidókra is rászóltam, hogy ez a stílus itt nem menő.

"Simán működne az állam, ha a legsúlyosabb büntettek elkövetőit különösebb jogorvoslat hiányában fellógatnák. "

Csak az nem lenne jogállam. Persze tudom, Téged ez nem zavarna.

"Simán működne tovább az állam, ha a csöveseket a közterekről és a boltok tövéből hajléktalan szállókra küldenék. "

De ez a törvény NEM ERRŐL SZÓL, fogd már fel. Nem hajléktalanszállóra küldené őket, hanem börtönbe!

"Ma ezt volt alkalmam megtapasztalni, majd később leírom részletesen."

Gondolom simán regisztráltál, és mivel neked nem volt gond, másnak se lehet, hiába teljesek a mások a körülményei, lehetőségei, motivációi, igaz? Ezt akár kár is leírnod. Én is simán be fogok regisztrálni (sőt, még simábban, mert már most is van ügyfélkapum, csak elő kéne keresni a belépő kódot), ebből a szempontból egyformák vagyunk, de egyrészt messze nem mi vagyunk az átlag, másrészt az elvi kifogásokat ez még egyáltalán nem semlegesíti.

DeMarco 2012.12.05. 18:38:08

@nandras01: "röviden: úriember és demokrata módon viszonyultak a hatalomhoz. a rohattkommunista féregjei - igaz?"

Emlékszem. Mondjuk a pufajkásra sok jelző jutna eszembe, de az úriember nincs közöttük.

Abban az időben még a vadkapitalizmus folyt javában. Alig voltunk túl a rendszerváltáson, ami épp, hogy nem küldte kötélre a komcsikat. Dehogy mertek volna akár egy ujjal is hozzányúlni bármilyen demokrata képződményhez. Az azzal járt volna, hogy a népharag meglépi, amit simán megléphetett volna négy évvel korábban is. Ők akkor az eminens demokrata látszatát igyekeztek kelteni, éppen mentették a párt, azaz az emberek vagyonát cégekbe, vették fillérekért a pártüdülőket, forintokért az állami vállalatokat. Éppen vették fel az álarcokat, jó elvtársból, jó üzletembernek álcázták magukat.

Ma már nem lennének ennyire gátlásosak, sőt, láttuk mennyire nem azok...

DeMarco 2012.12.05. 18:54:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Délelőtt óta lógok a tapasztalatokkal.

Önkormiba be. Húztam sorszámot, első voltam a nemlétező sorban. Vártam két percet amíg az ügyintéző visszajött a cigiszünetéből, majd hívott. Itt indítottam el a stoppert. Három perc huszonkét másodpercnél állítottam meg. Ebben benne volt az igazolványok átnézése és a komplett regisztráció. Bár még további tíz percet maradtam, de csak azért, mert informálódtam, hogyan fognak cirka ötvenezer embert bevinni a rendszerbe.
Nos, ahogy magamtól is rájöttem korábban: egyszerűen. A saját meglévő belső rendszerüket használva, pillanatok alatt beazonosítják az illetőt, nem kell felvinniük semmilyen adatot sehová sem. Fél perc beazonosítás, aztán már megy is a regisztráció folyamata, ahol pár egyszerű kérdést kell csak megválaszolni és kész is. Dettó ugyanez, ha papíron viszi be vki a kérelmet. Egyáltalán nem paráznak, h nem lennének képesek lekezelni a regisztrációt. Még jót nevettünk azon az ötleten, h mi lett volna, ha a jegyzőknek kellett volna mindenkihez személyesen kimennie, elbeszélgettünk a járási rendszer kialakításán és szervezeti felépítésén, meg bizonyos bővített funkciók elindításának várható időpontjáról.

Összességében sima liba az egész, ahogy előre megjósoltam.

Hagyd a számokat a fenébe, azok csak becsapnak.

Mindenki bátran menjen és kérjen ügyfélkapu kódot.

A parázást meg hagyjátok abba.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.05. 19:10:12

@DeMarco: "Húztam sorszámot, első voltam a nemlétező sorban."

Te egy nagyon ideális önkormányzatnál jártál egy nagyon ideális időpontban. Gondolod, hogy ez mindig, mindenhol így van? Pláne, ha hozzávesszük, hogy jó magyar módra a többség majd csak az utolsó pillanatban kapcsol.

"A saját meglévő belső rendszerüket használva, pillanatok alatt beazonosítják az illetőt, nem kell felvinniük semmilyen adatot sehová sem."

NA EZ ITT A LÉNYEG. Van jól működő nyilvántartás, ami alapján gond és baj nélkül lebonyolítottak már a rendszerváltás óta 7! szabad és demokratikus választást. Akkor meg minek ez a plusz adminisztráció, már azon kívül, hogy elvegye a kedvét a nálad vagy nálam kevésbé tudatos emberek kedvét az egésztől? Miért kell korlátozni az állampolgári jogaimat azzal, hogy fölösleges akadályokat gördítenek az alkotmányos alapjogom gyakorlása elé? Ezt nem tudta még senki sem megindokolni értelmesen.

Talán azért, mert nem is lehet.

DeMarco 2012.12.05. 19:20:14

@Fedor: "mivel neked nem volt gond, másnak se lehet, hiába teljesek a mások a körülményei, lehetőségei, motivációi, igaz?"

Úgy van. Másnak sem lesz probléma. Csak ti problémáztok ezen. A körülményei és a lehetőségei mindenkinek ugyanazok. Be kell menni a hivatalba és kérni kell a kódot.

"egyrészt messze nem mi vagyunk az átlag, másrészt az elvi kifogásokat ez még egyáltalán nem semlegesíti."

De, én úgy gondolom, h mi vagyunk az átlag, azok akiknek a legkevésbé sem okoz problémát ez az egész.
Az elvi kifogásaidat leszarom. Sauerbronn posztja, ami ide is átlógott némileg, arról szólt, h matematikailag lehetetlen feladat. Ezt cáfoltam elméletben és most a gyakorlatban is.

Nem kifogásokat és konteókat kell gyártani, hanem cselekedni.

DeMarco 2012.12.05. 19:28:37

@Fedor: "Te egy nagyon ideális önkormányzatnál jártál egy nagyon ideális időpontban. Gondolod, hogy ez mindig, mindenhol így van?"

Nem igazán. Pont akkora önkorminál jártam, mint amikre a példa is épül. És teljesen átlagos időpontban jártam ott, különösebb faxni nélkül. És igen, valóban úgy gondolom, mert rengetegszer tapasztaltam már, hogy a legtöbbször pont így megtehetném ugyanezt.

"Pláne, ha hozzávesszük, hogy jó magyar módra a többség majd csak az utolsó pillanatban kapcsol."

Hát ha marad olyan hülye az országban, aki a rengeteg hiszti, előkampány, újságcikk, hirdetések ellenére csak az utolsó pillanatban kapcsol, akkor az így is fog járni. Majd legközelebb odafigyel.

"Miért kell korlátozni az állampolgári jogaimat azzal, hogy fölösleges akadályokat gördítenek az alkotmányos alapjogom gyakorlása elé"

Senki nem korlátozta a jogaidat. Ez csak picsogás, egy három perces műveletért, ami nem EGY választásra jogosít fel, hanem négy évre szól benne több választással.

Én nem hisztiztem, nem nyafogtam, arra volt úgyis dolgom, lévén, több ügyet is intéztem az önkormiban és rászántam 3 percet. Plusz tízet némi információgyűjtésre.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.05. 19:38:47

@Fedor: +1

@DeMarco: II. kerületben 7:36-kor (8:00 a nyitás) már csak a 42. voltam a sorban. Ez 3 hete volt.
Az ügyintézés sem ment flottul. (Jogsihosszabbítás)
9:20 körül végeztem.

A 3:22 elég közel van a 4:48-hoz. Utánad gondolom rögtön jött is egyből a következő ügyfél?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.05. 19:41:16

@DeMarco:

"A körülményei és a lehetőségei mindenkinek ugyanazok. Be kell menni a hivatalba és kérni kell a kódot."

Vannak sokan, akiknek ez egy nap szabi!!!

"matematikailag lehetetlen feladat. Ezt cáfoltam elméletben és most a gyakorlatban is.matematikailag lehetetlen feladat. Ezt cáfoltam elméletben és most a gyakorlatban is."
- Nem cáfoltál semmit, mert te egymagad voltál ott, nem volt sem elötted 20 ember, sem utánad 20 ember.

nandras01 2012.12.05. 20:05:29

@DeMarco: hát, ez nagyon izzadságszagúra sikeredett :)

nandras01 2012.12.05. 20:12:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: amikor én voltam ügyfélkapu ügyben a hivatalban, akkor szerencsére nálam volt a magyar narancs, így félig ki is olvastam, mire sorra kerültem :)

DeMarco 2012.12.05. 20:36:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "II. kerületben 7:36-kor (8:00 a nyitás) már csak a 42. voltam a sorban. Ez 3 hete volt. Az ügyintézés sem ment flottul. (Jogsihosszabbítás)"

Most erre mit mondjak? Rutintalan vagy. Egy hete kértem új személyit, mert a régi lejárt. Betelefonáltam időpontért, előtte egy héttel. 6 napra rá kaptam időpontot, bementem percre pontosan, vártam öt percet, hívtak, megcsinálták fényképpel együtt másik öt perc alatt és már ballagtam is tovább... Időpontot kell kérni, ennyire egyszerű.
A jogsit egyébként is máshol csinálják, mint az ügyfélkódot, tehát teljesen irreleváns, h ott mennyien állnak a sorban.

"Vannak sokan, akiknek ez egy nap szabi!!!"

És? Még többen vannak akiknek meg nem kell ezért szabit kivenni. Egyébként senkinek nem kellene. Úgyis kell szabira menni, akkorra kell az időpontot is kikérni. Össze kell kötni az ügyintézéseket.

"Nem cáfoltál semmit, mert te egymagad voltál ott, nem volt sem elötted 20 ember, sem utánad 20 ember."

És erről miért én tehetek? Ha lettek volna, akkor őket is lemérem. De ettől még velem végeztek időn belül és ezért joggal feltételezem, h mással is képesek végezni ennyi idő alatt. Az, hogy nem tolonganak az emberek, az azt jelenti, h nem is tartják fontosnak és főleg nem paráznak fölöslegesen.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.05. 21:04:58

@DeMarco:

A jogsihoz:
Akkor tudtam meg, hogy kint bérelnem kell autót, és nem adták volna, mert 3 hónapig volt már csak érvényes. Indulnom kettő nap múlva kellett, ezt szintén akkor közölték velem.

Itt egyébként elvekről van szó, de ez neked nem fér be a fejedbe, mert neked szuper melóhelyed van, ahonnan mindig elengednek ügyintézni, az okmányirodában mindig kevesen vannak, az ég mindig kék, a vilkág felétek mindig tökéletes,....

Egyszer felébredsz, körülnézel, és meglátod, hogy aki szabira megy, az nem feltétlen azért megy szabira, mert a hivatalban akar sorba állni feleslegesen.

Itt rajtad kívül mindenklinek aggodalmai vannak, még a "Gyurcsány mocskos közikarathamisító adócsaló" nicknevű kommenternek is.

DeMarco 2012.12.05. 21:52:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Akkor tudtam meg, hogy kint bérelnem kell autót, és nem adták volna, mert 3 hónapig volt már csak érvényes. Indulnom kettő nap múlva kellett, ezt szintén akkor közölték velem."

Jah kérem, ha extra gyors szolgáltatást akarsz, akkor marad a sorbanállás, főleg mivel vannak akik egy héttel korábban kértek és kaptak időpontot és őket nem érdekli, h neked milyen problémáid vannak. Ebben az esetben meg főleg fals az összehasonlításod, mert rengeteg idejük van regisztrálni, rengeteg idejük van elintézni.

"Itt egyébként elvekről van szó"

Jó lenne ha eldöntenéd, h számokról, vagy elvekről vitatkozunk. Mert nem mindegy...

"de ez neked nem fér be a fejedbe, mert neked szuper melóhelyed van, ahonnan mindig elengednek ügyintézni"

Én nem a melóhelyemről lógok meg ügyintézni, hanem a szabadidőmben teszem ezt meg. Van némi különbség...

"az okmányirodában mindig kevesen vannak"

Én még nem találkoztam tömegekkel. Időpontot kell kérni...

"az ég mindig kék"

Nálam igen, vagy vmilyen árnyalata.

"a világ felétek mindig tökéletes"

Tökéletes világ nincs, de köszi, jól vagyok... :))

"Egyszer felébredsz, körülnézel, és meglátod, hogy aki szabira megy, az nem feltétlen azért megy szabira, mert a hivatalban akar sorba állni feleslegesen."

Hagyjál már ezzel a hülyeséggel. Amennyit én ebben az évben hivatalokban ügyintéztem és vártam, azzal az időkerettel egy kisebb várost be lehetne regisztrálni...
Csak ma négy különböző hivatalban intéztünk különféle ügyeket, de ez semmi nehézséget nem okozott, mindenhol kedélyesen elbeszélgettünk az ügyintézőkkel, mindet ismertük már személyesen. A városok inaktív része eleve otthon van. Az aktív rész zöme pedig műszakban dolgozik vmelyik üzemben, ergó csak az egyharmaduk van dolgozni, a kétharmaduk otthon van, vagy alszik, vagy megy a dolga után. Marad egy kisebb rész, aki irodai állományban dolgozik 8-16 óra között. Azok meg elintézik szabi, leállás vagy betegség alatt. De a legtöbb hivatalban legalább a héten egyszer van hosszabb nyitvatartás is, pont ezen réteget kiszolgálandó. Évtizedet dolgoztam normál 8-16 órás munkarendben és mégis el tudtam mindent intézni. Ez csak kifogás részedről.

"Itt rajtad kívül mindenkinek aggodalmai vannak"

Egy frászt. A legtöbb embernek fogalma sincs a regisztrációról, de ha van is, akkor sem érdekli különösebben. Majd akkor fognak szembesülni vele, amikor megjön a levél a postán, amit ki kell tölteni. Meg akkor, amikor nagyra nőtt szemekkel közlik velük a választási bizottságban, h lehet hazaballagni...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.06. 13:05:08

@DeMarco: "Az elvi kifogásaidat leszarom."

Azt tudom jól.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.06. 13:09:55

@DeMarco: "Jó lenne ha eldöntenéd, h számokról, vagy elvekről vitatkozunk."

A kettő mióta zárja ki egymást?

"Én nem a melóhelyemről lógok meg ügyintézni, hanem a szabadidőmben teszem ezt meg. Van némi különbség..."

Munkaidőben nem dolgozol, és szórakozásból regisztrálsz, amikor meg mindenki másnak szabadideje van, és ezt ne adj isten, tüntetésre használja el, akkor meg mindig ég a kezed alatt a munka. Furán vagy te behuzagolva :-)

DeMarco 2012.12.06. 20:16:54

@Fedor: "Azt tudom jól." Neked mindennel elvi kifogásaid vannak, amióta a fidesz megnyerte a választást, ezért felesleges foglalkozni vele, tudjuk. Remélem még 6 évig minimum tele leszel elvi kifogásokkal...

"A kettő mióta zárja ki egymást?"

Nem zárja ki, csak eddig számokról beszélgettünk, azok oldaláról vizsgáltuk a kérdést. Csak miután megdőlt a koncepció, vettétek elő menekülésképpen az elveket...

"Munkaidőben nem dolgozol"
He? Természetesen munkaidőben dolgozom. (Na jó, néha. :))

"szórakozásból regisztrálsz"
Ez igaz. Csak azért csináltam, h élőben leteszteljem Sauerbronn számítási modelljét. Pontosabban, h meg tudjam cáfolni és megerősíteni a saját koncepciómat. Ennek ellenére nem ezért jártam az önkormiban, egyébként is volt elintéznivalóm, csak ha már ott voltam, megléptem ezt is. Összekötöttem a kellemeset a hasznossal.

"amikor meg mindenki másnak szabadideje van, és ezt ne adj isten, tüntetésre használja el, akkor meg mindig ég a kezed alatt a munka."

Ez bizony így van... Amikor ti tüntizgettek, akkor én dolgozom. Pontosabban akkor is.

"Furán vagy te behuzagolva :-)"

Miért? Mert sok szabim maradt decemberre? Hát spóroltam na. Ez az egy hónap pihenés igazán jár nekem, az egész évi hajtás után... :))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.07. 09:18:50

@DeMarco: "Neked mindennel elvi kifogásaid vannak, amióta a fidesz megnyerte a választást"

Tényleg, mennyivel könnyebb neked, elvtelenül :-)

Vidéki 2012.12.07. 10:25:52

Visszakanyarodva ahhoz a témához, hogy "Az Alkotmánybíróság emberekből áll, az emberek gyarlók, így az Alkotmánybíróság is; tehát ki kell javítani az általuk vétett hibákat",

megállapítható, hogy az Alkotmánybíroságon belül sem minden felkent Alkotmánybíró egyformán viszonyul a döntéshez.

„A hajléktalanság mint élethelyzet nem ok arra, hogy elviselhetetlenné tegyük a többi, nem hajléktalan emberek életét”.

A jogilag is helyes megoldást a kormánynak valószínűleg Dienes-Oehm Egon alkotmánybíró különvéleményében kell keresnie.

Azt ő is elismerte, hogy a hajléktalanok bírsággal való fenyegetése többnyire céltalan, de úgy vélte, hogy a vizsgált paragrafusok megsemmisítése helyett a mulasztásban megnyilvánuló alaptörvény-ellenességet kellett volna kimondani, és határidőt kellett volna szabni az Országgyűlésnek, hogy kijavítsa a törvényeket.

A megsemmisítés miatt ugyanis Dienes-Oehm szerint

1. az önkormányzatoknak semmilyen jogi eszköze nem marad arra,

2. hogy a közrend biztosítása céljából felléphessenek azokkal szemben, akik azzal, hogy sűrűn látogatott helyeken (például a metró aluljárókban) laknak,

3. egyrészt zavarják a közterület rendeltetésszerű használatát,

4. másrészt „egyúttal veszélyeztetik is az emberi életet, egészséget,

5. illetőleg a környezet védelmét,

6. valamint a vagyonbiztonságot”.

7. „Az önkormányzatoknak arra kellene felhatalmazást kapniuk, hogy az illetőségi körükbe tartozó közterületeken meghatározzák azokat a helyeket, ahol jogellenes és tilos az életvitelszerű ott tartózkodás”

– írta az alkotmánybíró, aki szerint a tilalmat megszegőkkel szemben a hangsúlyt nem a büntetésre kellene helyezni,

8. hanem „hatósági úton, ha szükséges kényszerintézkedéssel” el kellene őket távolítani.

9. Azokkal szemben pedig, akik nagyon makacskodnak, lehetővé kellene tenni a büntetések alkalmazását is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.12.07. 13:11:28

@Vidéki: Látod, tudsz te ha akarsz. Ez már sokkal elfogadhatóbb hozzáállás. Valóban, a hajléktalan kérdésre megoldást kell találni, mert a status quo tényleg nem ideális. Csak épp nem a kriminalizálás az, mert aki hajléktalan, az a puszta létével még nem követ el bűnt. Persze ha ezen túl más is van a rovásán, akkor ettől a törvénytől függetlenül is büntethető, de akkor már az elkövetett vétségért.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0