Na vajon kik jártak jól a rezsicsökkentéssel?
2013. november 21. írta: Fedor

Na vajon kik jártak jól a rezsicsökkentéssel?

gki_rezsi.jpg

Hát azok, akik az egykulcsos adóval is, természetesen

A GKI kutatása szerint a rezsicsökkentés harmada a leggazdagabb tíz százaléknál landolt. Közben viszont egy csomó dolog ára emelkedett, ami a legszegényebb nyolcvan százalékot érintette. Az e-útdíj hatása, a tranzakciós adók, a drágább telefon és tévé, a cigaretta és az alkohol drágulása a szegényeknek ártott a legjobban. A rezsicsökkentés annyira nem meglepő, mert a gazdagoknak a rezsije is több, ezért spórolni is többet fognak rajta. A fenti ábra viszont azt mutatja, hogy összesen sokkal többet költöttünk 2013 első tíz hónapjában, mint korábban.

Na ez mutatja az igazságot, nem a kormányzati kommunikáció, amely megszórta az országot a fallikus szimbólumaival. Még jó, hogy a GKI nem Századvég, így nem kínos nekik a valóság, és talán holnap nem fognak elhatárolódni saját maguktól.

Az egykulcsos adóval történő párhuzamba állítás egyébként nem csak ezen a ponton áll meg. Mindkettőre igaz az is, hogy makrogazdasági szinten kifejezetten káros, és az is, hogy ennek ellenére megpróbálják a kétharmaddal visszaélve bebetonozni, mert hát nem lenne FIDESZ a FIDESZ, ha nem próbálná meg ezt a hazugságát is kimaxolni, végképp közröhejjé téve az alaptörvény "gránitszilárdságát":

A Magyar Hírlap úgy értesült: jövő hétfőn tárgyalja a kormány az alaptörvényt érintő javaslatot, amely a „megfizethetőség elvét" írná alkotmányba. Az Országgyűlés még decemberben elfogadhatja a módosítást. A kiegészítés lehetővé teszi, hogy ugyancsak decemberben benyújtsák a „rezsitörvényt", ami gyakorlatilag nonprofittá alakítaná a közműszolgáltatásokat. A sarkalatos törvényt várhatóan februárban fogadja majd el a parlament.

Hát így.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr235647836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 13:50:54

Ez így megint abszurd.

Ha ma megpofoznak bennünket, te kapsz 10 pofont, én meg 12-t, aztán holnap te 8-at kapsz csak és meg 9-et, akkor ezen az alapon én jártam jól, mert nekem nagyobb a pofoncsökkenésem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.11.21. 14:01:27

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ezt én most értem? :-)

Amúgy tényleg abszurd, csak nem úgy, ha te akarod beállítani.

DeMarco 2013.11.21. 14:42:32

Mindjárt lehidalok a fantasztikus következtetésektől...

Wow, aki többet keres, többet adózik, annak ugyanakkora arányban kell adót fizetnie, mint aki keveset keres és keveset adózik és nem a dupláját...
Aki többet fogyaszt, több energiát használ el, annak arányosan több marad a megtakarítása (is)...

Félelmetes micsoda iq bajnokok vannak a baloldalon... :D

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.11.21. 15:00:54

@DeMarco: És számodra természetes, hogy az állam azokat támogatja, akik nem szorulnak rá, és azok kárára, akik viszont igen.

Bár már az is haladás, hogy nem azt szajkózod, hogy ezekkel mindenki jól járt...

Vidéki 2013.11.21. 15:33:45

Fedor szerint: „Az egykulcsos adóval történő párhuzamba állítás egyébként nem csak ezen a ponton áll meg.” (Mint fasz a lakodalomban).

A vakbuzgó vakhitű Fedor úgy képzeli, hogy a progresszív adórendszer, ami a rendszerváltás után évtizedekig „virágzott” nálunk, egy csodaszer lenne, ami szárnyakat ad a gazdaságnak, ha újra bevezetnék.

Korábban miért nem adott szárnyakat?

Az élet rácáfol teóriájára:

Újkapitalista országok, élükön Észtországgal Jeffrey Sachs (híres neoliberális közgazdász) hatására az egykulcsos adót egymás után bevezették.

Nem lehet azt mondani, hogy ez náluk gazdasági katasztrófát okozott volna.

„Az egykulcsos adórendszer mérsékelheti az adóelkerülést,

többletmunkára ösztönözhet,

és javíthat azon a korábbi évekre jellemző aránytalanságon, hogy

a személyi jövedelemadó kétharmadát az adófizetők mindössze 15 százaléka fizette be.

Ráadásul a kormány fokozatosan, három év alatt kívánt eljutni a céljához.”

(Gaál Csaba Világgazdaság)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.11.21. 15:53:44

@Vidéki: "Nem lehet azt mondani, hogy ez náluk gazdasági katasztrófát okozott volna."

Csak hogy nálunk rosszul és rosszkor vezették be, így gazdasági katasztrófát okozott.

"Az egykulcsos adórendszer mérsékelheti az adóelkerülést,

többletmunkára ösztönözhet,

és javíthat azon a korábbi évekre jellemző aránytalanságon, hogy

a személyi jövedelemadó kétharmadát az adófizetők mindössze 15 százaléka fizette be."

És ebből mi valósult meg? Mesélj, kérlek...

Az meg aztán tényleg a komikum maga, hogy pont TE nevezel engem vakbuzgónak és vakhitűnek :-)

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2013.11.21. 16:12:28

@Fedor: "
Az meg aztán tényleg a komikum maga, hogy pont TE nevezel engem vakbuzgónak és vakhitűnek :-) "

+1 :-D
Vidéki, Vidéki, már-már el is felejtettem milyen vicces téged olvasni. :-D

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2013.11.21. 16:13:56

@Fedor: @DeMarco: "És számodra természetes, hogy az állam azokat támogatja, akik nem szorulnak rá, és azok kárára, akik viszont igen."

Azért kíváncsi volnék a válaszodra kedves marco...

DeMarco 2013.11.21. 16:36:02

@Fedor: És ki dönti el, h ki mikor szorul rá és mennyitől?

Számodra meg az természetes, h jól megsápold a dolgozó középréteget és jó cucialista módra egyenlően szétoszd azok között, akik nem sok mindent tesznek le az asztalra.

Ha a középrétegtől elveszel minden támogatást arra hivatkozva, h nem érdemlik meg, hiába dolgoztak meg érte és odaadod a legalsó rétegnek szolidaritás címén, miközben pont ezzel tolod ugyanarra a szintre a középréteget, akkor az mennyivel igazságosabb??

Most mindenkinek egyforma esélye van, egyformán adózik és egyformán tudja kihasználni a kedvezményeket. Ha többet dolgozik, többet keres, több marad meg neki.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.11.21. 17:09:07

@DeMarco: "És ki dönti el, h ki mikor szorul rá és mennyitől?"

hát azért abban egyetérthetünk, hogy a legfelső 20% nem ez a kategória.

"Ha a középrétegtől elveszel minden támogatást arra hivatkozva, h nem érdemlik meg, hiába dolgoztak meg érte és odaadod a legalsó rétegnek szolidaritás címén, miközben pont ezzel tolod ugyanarra a szintre a középréteget, akkor az mennyivel igazságosabb??"

Csupán az a gond, hogy a saját démonaiddal, meg a FIDESZ hazugságaival hadakozol, és nem velem, vagy az ellenzéki tervekkel. Senki nem akar a középrétegektől elvenni semmit, szemben a mostani kormányzattal, amely a középrétegektől és a szegényebbektől vesz el a gazdagabbak javára. Lásd a fentebb belinkelt elemzést, meg az összes többit, ami mind mind téged cáfol, meg a FIDESZ-t.

CSENDES 2013.11.21. 17:42:57

Ez tök jó!
Ha a középrétegtől elveszel minden támogatást? Miért kellene támogatni a középréteget, aki köszöni szépen jól van?

Támogassuk a gazdagokat, a középréteget? Basszus, hiszen erről szól a gyermekkedvezménnyel ötvözött egykulcsos Szja. Mi kell még, hogy ez a "szerencsétlen középosztály" meg legyen támogatva kellőképpen? Kell a trafikunk? Megkapták. Kell a földbérlet? Megkapták. Kell as bőrünk? Nyúzzák le. Ja, már lenyúzták. Most még kellene a szavazat...

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2013.11.21. 18:36:26

@DeMarco: A gond az, hogy NŐTT az alacsony keresetüek adóterhelése. Erre tudnál valami ésszerű magyaráztatot adni, hogy ez miért is jó?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 19:21:34

@Fedor:

Dehát ez nem támogatás. A plusszterhek visszavételét támogatásnak beállítani furcsa logika.

Khal Drogo 2013.11.21. 19:34:07

Újabb döbbenetes leleplezés. A sokadik. Volt már minden - az IMF nélkül meghalunk, éhséglázadás lesz Borsodban, Orbán bedönti a forintot, Orbán elinflálja a jövedelmeket, a közmunkások építik a Stadionokat, Orbán államosítja a betéteket, Orbán eltörli a választást, Orbán kilép az EU-ból. Csak néhány gyöngyszem az elmúlt pár év terméséből.

Most épp az adórendszer "leleplezése" van soron. Ha ez sem fog bejönni, akkor majd kitalálnak más döbbenetes leleplezést.

midnight coder 2013.11.21. 19:35:01

@Fedor: A gazdasági katasztrófát nem az egykulcsos adó okozta, hanem a Megyó-Fletó kúrmány. Teccettek volna nem megduplázni az államadósságot.

Blogger Géza 2013.11.21. 19:37:32

Nagyon vicces, hogy az MSZP-s háttérintézmény GKI ilyen primitív csúsztatásait valaki beszopja. Hogy a fenébe lehet a rezsicsökkentéshez odakeverni pl. az e-útdíjat? Ezeknek semmi közük egymáshoz, a rezsicsökkentés mindenkinek jól jött, de különösen a szegény, rezsihátralékkal küzdő rétegnek. Csökkentek is erősen a hátralékok.

Khal Drogo 2013.11.21. 19:37:53

@Tyson925: Az alacsony keresetű gyermektelenek adóterhelése nőtt. Az nem ugyanaz. Azok közül is csak azoknak akik nem az állami szektorban dolgoztak és nem minimálbért kerestek.

Tehát a gyermektelen alacsonykeresetű nem minimálbérse versenyszférás szektor adóterhelése nőtt.

Makkasz 2013.11.21. 19:40:43

Fedor, te aztán érted a témát. "Leggazdagabbak"

Szerintem a rezsicsökkentés egy marhaság (jó szigeteléssel, hatékon yfűtéssel nem).

A gazdagokat kurvára nem érdekli a rezsiköltség. A leggazdagabbakat főleg nem. Ezt a gazdagozást el kéne felejteni, komcsifejetekből kiverni.

Ki a gazdag? Szerintem az, aki tőkéje hozámából tud megélni. Az nem fizet szja-t, az osztalékadót fizet. A gazdagnak a "resziköltség" még ha 1000 nm villája lenne is, semmi. Rengeteg adót fizet.

Akkor nézzük a jól keresőket. Ma is 20% fizeti be az összes adó 60%-át. Mi a baj velük? Legkiválóbb emberek, eltartják a többieket.

Istnem, ha a hülyeség fájna. Tehát nem annak örülsz, hogy kevesebb rezsit fizetsz, hanem hogy másvalaki mégtöbbet sprol így, azért vagy dühös.

Ez az írigységalapú baloldaliság.

különvélemény 2013.11.21. 19:41:31

"a cigaretta és az alkohol drágulása a szegényeknek ártott a legjobban"

ROFL GKI
Itt szakemberek dolgoznak?
Ezt tanulmánynak hívják?

_most_ 2013.11.21. 19:42:50

@midnight coder: fidesz azt ígérte, hogy csökkentik az államdósságot, de nem tették, két lehetőséget van, vagy nem tudták, ez ügye ki van zárva, hisz Orbán mindenható, tehát maradt az a lehetőség, hogy nem akarták, mert szemetek.

micsoda? 2013.11.21. 19:44:27

A gazdagabbja többet fogyaszt,
többet is kap vissza. Ezután már
a garázsbejárót is fütheti. Még
többet fogyaszt, még többet kap
vissza. Tovább gazdagodik. A szegény
- rátér a fafütésre, mert a keresete
ennivalóra kell. Szerintem degressziv rezsicsökkentés lenne a megfelelőbb.

Blogger Géza 2013.11.21. 19:48:34

@Tyson925: Ez egyrészt így általánosságban nem igaz, illetve attól, függ, pontosan ki is az az alacsony keresetű, mik a pontos jellemzői (bér, gyerekek stb.), és hogy melyik időszakot is nézed. Pl. egy minimálbéres, egyedülálló kétgyerekes szülő 2009-ben nettó 56 ezret, 2013-ban nettó 80 ezret kap kézhez.

Másrészt még így is egy szűk réteg viseli a jövedelemadó-tömeg többségét:

"A jelenlegi rendszerben az adózók felső 20 százaléka fizeti a személyi jövedelemadó mintegy 60 százalékát, tehát az adó többségét jelenleg is a jómódban élők fizetik, nem ebben van a változás lényege - hívta fel a figyelmet."

index.hu/gazdasag/2013/11/21/az_ngm_is_elhatarolodik_a_szazadveg_kutatojatol/

Makkasz 2013.11.21. 19:49:01

@Khal Drogo:

300.000 közmunkás, minden 5. versenyszférában dolgozóra jt egy.
A stadionokat adóból építik, súlyos 10 milliárdokért.

Orbánék 2010től számítva 0,5%-os GDP növekedést tudnak felmutatni (kb 0,1%/év), úgy hogy elszórtak GDP 10%ának megfelelő nyugdíjpénzt. Tehát 3 év alatt 9,5%-os GDP csökkenést sikerül felmutatni, úgy hogy közben soha nem látott mennyiségű pénz érkezett EU-ból.

A NAV-os fickó igazat állít-e nem tudhatjuk, de azt igen, NAV egy hétvége alatt felülvizsgálta önmagát és rájött hogy tökéletesen működik.

A korrupci az egekbe emelkedett. A talpnyalás mesteei már nyíltan vállalják a nyalást (CBA).

Zsidók legjobban félnek Moon. 500.000 ember ment el.

A demokrácia lebontva.

Ébredj fel. Ez a poszt egy kommunista szarság, de orbán kormány iszonyatos károkat okozott az embereknek, százezereknek. Aztán vanna olyanok akik nem veszik észre, hogy az adóék ugyanúgy 80% mint korábban volt, csak a kiszolgáltatotság nő és a hazugság lett már a bürokrácia szerveinek is hivatalos feladata.

A mezőgazdaság január-március-i 30%-os növekedése (vicc kategória), és NAV-os ember állításai élelmiszertrükközésről, a jó oligarcháknak és strómanjaiknak nem pénzért, pályázati alapon adott földek összecsengenek. A hatalom megtartása érdekében orbi együttműködik jónéhány oligarchával, és hágják meg a gazdasági adatokat. A jutalom busás, 1000-3000 mrd-nyi adófizetői pénz barátok zsebében.

Blogger Géza 2013.11.21. 19:49:34

@_most_: GDP-arányos államdósság 2010 közepén: 85%

Ma: 80% alatt.

goldenhind 2013.11.21. 19:54:25

@micsoda?:

A szegény pedig már rég, átállt vidéken a fafűtésre, illetve most már csak elvétve találni falun olyat, aki gázzal fűt.
Szóval az áramon visszakap 300 forintot havonta, és a mostani télre fizethet 8-10ezerel többet a fáért, mint tavaly...

_most_ 2013.11.21. 19:55:55

@Khal Drogo: azok után, hogy ellopták az emberek nyugdíj megtakarításait, melyet röpke 3 év alatt sikerült is teljesen eltüntetniük, bármi elképzelhető ezekről.

2013.11.21. 19:58:55

Én ezekben a "gazdagok járnak jól" kirohanásokban azt hiányolom mindig, hogy nincs meghatározva, hogy kit tekint az aktuális pamflet írója gazdagnak? Ki a gazdag ma nálunk? Ha az ódózást tekintjük, akkor ugye a béreket kellene nézni, feltételezem itt is a bruttó 4-5-600 ezer a tyűdegazdag szint. Ami rossz vicc, mert ennyit nyugaton egy csicska hivatalnok, egy asztalos, egy kamionsofőr keres, nálunk meg ezt már valami csilliárdos összegnek tekintik, holott az árak sok területen ugyanazok. Aki 4-5-600 ezret keres, az nem gazdag, hanem az európai átlag, aki gazdag, annak nem havi fizuja van, ergo a hagyományos adózás nem igazán érinti. Ráadásul nálunk annak van esélye megkeresni bérként ezt az őrjítő összeget, aki tanult, küzdött, nyelveket beszél, képzi magát, hát elnézést, de ne legyen már különbünti annak, aki 5-6 év felsőoktatási képzés meg ugyanennyi meló után nem átallja megkeresni egy brüsszeli felszolgálónő pénzét. Mondom mindezt úgy, hogy én bőven 300 bruttó alatt keresek, szóval nem hazabeszélek, de a nagy kapitalista/liberális világban fogadjuk már el, hogy aki többet tesz, az többet kap. Az meg, hogy itthon szar világ, kis keresetek, meg torz kapitalizmus van, nemár annak legyen a hibája, aki elért egy szintet.

_most_ 2013.11.21. 20:00:39

@Blogger Géza:
Államadósság:
2010 vége: 81.83%
2013 1. negyedév: 82.35%

micsoda? 2013.11.21. 20:02:57

@DeMarco: "Most mindenkinek egyforma esélye van, egyformán adózik és egyformán tudja kihasználni a kedvezményeket. Ha többet dolgozik, többet keres, több marad meg neki."
a/ trafikmutyi - egyformán használt

Utópisztikus gondolataid vannak,e hazát illetően.

Booksi 2013.11.21. 20:03:02

Nos nem tartozom a leggazdagabbak közé, de igazából még csak a gazdagok közé sem. A rezsicsökkentés viszont nagyon is jól jött, mert enélkül erősen mínuszos lenne a büdzsém, pedig nem fűtöm az autó bejárómat, nincs fűthető medencém, nincs extrém nagy lakásom, és még a szigeteléseim is viszonylag rendben vannak. Hamis állítás, hogy a banki költségek növekedése elvisz a rezsi csökkentések hozadékát.
Mivel nem jön hatalmas összeg a számlámra, ezért annak az elköltése közben keletkezett tranzakciós adó csak töredéke annak amit megtakarítok a gáz és villanyszámlákon.

Amennyiben a huhogók maradtak volna hatalmon 2010-ben, most folyamatosan emelkedő (és már megfizethetetlenné dráguló) rezsiköltségek mellett minden más is drágult volna, mert a balliberális vezetés simán direktben a lakosságra tolta volna az ország gazdasági nyomorát.
Nem is lehet illúziónk, most is erre készülnek, hiszen Bajnai őszintén meg is mondta. Ez még korrekt is lenne, ha nem arról szólna végeredményben, hogy folytatni akarja a kisemmizésünket.
Bár így is korrekt, legalább egyértelművé teszi, hogy miért nem szabad rájuk szavazni.

$pi$ 2013.11.21. 20:04:53

Szeretném megkérdezni, hogy akkor most hányan is vakultak meg a metilalkoholtól, amiért a kormány engedélyezte az otthoni pálinkafőzést.

Már csak azért is, mert egyes körök mindig jönnek a rémhírekkel meg a jóslatokkal, aztán amikor minden propagandalehetőséget lehúztak róla, akkor valahogy ezek elfelejtődnek.

Szóval akkor hol is vannak a szögesdrótok a munkatáborok körül?

Tényleg fizetésképtelen lett az ország IMF hitel nélkül?

Hmmm?

Khal Drogo 2013.11.21. 20:06:43

@Makkasz: "300.000 közmunkás, minden 5. versenyszférában dolgozóra jt egy."

A szocialista kormányok alatt 180 000 közmunkás volt stabilan, emellett a munkanélküli ellátás hosszabb volt, az ellátó rendszerben tovább voltak bent az emberek. Plusz ma nincs rendelkezésre állási támogatás, mint ahogyan másfajta segélyezési formákat is megszüntettek és becsatornáztak a közmunkába. Ma azért a pénzért, ami korábban alanyi jogon járt közmunkát kell végezni. Vagyis a körtét hasonlítod az almával. Ma a foglalkoztatás hasonló mértékű mint korábban. Nincs növekedés, de százezernyi inaktív ellátott ma közmunkát kell hogy végezzen.

Stadionok - Szerintem hasznosabb stadiont építeni mint alagutat fúrni egy dombba és olcsóbb is.

Korrupció - Nincs változás sajnos. A korábbi kormányzat is korrupt volt ez is az.

NAV - A fickó szerint nem 2010 óta kezdődtek a csalások. Akkor is eltusolták, most is ezt fogják tenni szerintem.

Az államadósság csökkent, Magyarország 2010-ben Bajnai alatt a világ top10 ország volt azon a listán, akik csődjét várták. Ma Magyarország nincs a top10-ben.

Államadósságról még egy gondolat - A magánnyugdíjpénztár növelte az államadósságot, az évente a pénztárakba ömlő járulék mind az államadósságot növelte. Legalább ne siratnád ugyanabban a posztban amiben az államadósságról írsz.

Magyarországról nem azért mentek el az emberek mert félnek (?) a zsidók, vagy mert Orbán a miniszterelnök. Hanem mert 3-5x bért lehet keresni Nyugaton. Akárki lenne kormányon, akkor is elmentek volna. Ha nem lenne egykulcsos adó, még többen elmennének.

Demokrácia - Ez jogos. A fékekre nagyobb szükség lenne, ennek szerepét a kormányzat jelentősen alábecsüli, sok a selejt döntés, sok utómunkálat szükséges emiatt a legtöbb területen.

Khal Drogo 2013.11.21. 20:07:44

@_most_: Most nem az első negyedévben vagyunk hanem a III. negyedévben.

tiszafa 2013.11.21. 20:08:57

Aki úgy érzi rosszul járt, utalja át nekem a régi és az új díj különbségét.

Khal Drogo 2013.11.21. 20:11:06

@_most_: A kötelező magánnyugdíjrendszert soha sem lett volna bevezetni Magyarországon. A világon ahol bevezették megbukott, vagy jelentősen kiherélték vagy ezt tervezik.
Egyetlen egy fejlett államban sincs kötelező magánnyugdíjrendszer.
Nem véletlen.

Blogger Géza 2013.11.21. 20:11:51

@Makkasz: Soha nem volt Magyarországon egyszerre 300.000 közmunkás, mint ahogy ma sincs. 2013 első 3 negyedévében átlagosan 115 ezren voltak amúgy.

Szociknak vége 2013.11.21. 20:12:44

A múltkoriban Attila mintha meghirdette volna a 'tegyük szerethetővé az Mszp-t' kampányfilozófiát.

Merhogy a 3 éves fikakampány eddig csak a baloldalnak ártott.

Nemtom ez már ennek az új hullámnak a része? Vagy nem hallgattok Attilára?

Blogger Géza 2013.11.21. 20:14:29

@Khal Drogo: Ez őt nem zavarja, miként az sem, hogy a Fidesz kormányzat nem 2010 végén került hatalomra. :) Talál két számot, ami között épp ellentétes a a trend a hosszú távval, és ettől boldog, mint egy óvódás. :) Kb. ezen a színvonalon érdemes vele tárgyalni. (Már ha egyáltalán...)

nnnnnnnn 2013.11.21. 20:14:57

én az ilyen kis csíráktól, akik szerint ők szarul jártak a rezsicsökkentéssel, visszavenném.

Khal Drogo 2013.11.21. 20:15:46

@shitgun: " Ami rossz vicc, mert ennyit nyugaton egy csicska hivatalnok, egy asztalos, egy kamionsofőr keres"

Ezekben a szakmákban többet keresnek az általad felsoroltak Nyugaton.
Egy jó barátom most laptopokat pakol egy holland gyártelepen, bruttó 1500 eurót keres túlórával együtt.

Blogger Géza 2013.11.21. 20:16:11

@Makkasz: Nem tudom, hogy jött ki neked ez a 0,1%/év, de valójában az egész ciklus alatt kb 3%-os növekedés lesz, ami számolni tudó embereknél olyan 0,75%/év.

Szociknak vége 2013.11.21. 20:18:20

Magyarország minden nap jobban teljesít!

'Magyarországnak van a legnagyobb A legfrissebb adatok szerint Magyarország a baumgarteni régión belül a legnagyobb betárolt gázmennyiséggel, 2,8 milliárd köbméter földgázzal rendelkezik - közölte a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH). Amennyiben a fogyasztók ellátását kizárólag a magyar állam tulajdonában lévő gáztárolókban lévő készletből kellene megoldani, a betárolt földgáz több mint 40 napra elegendő lenne. (2009-ben az ukrán-orosz gázvita következtében Magyarországon 14 napon keresztül szünetelt az orosz gázszállítás.) Ausztria 2,7 milliárd köbméter, Csehország 2,5, Szlovákia 2,3, Lengyelország pedig 1,8 milliárd köbméter betárolt gázzal rendelkezik.'

Blogger Géza 2013.11.21. 20:20:29

@Makkasz: "Zsidók legjobban félnek Mo-on. " Igen? Konkrétan mitől és miért? Nem is értem, Kertész Imre miért egy magyar kórházba ment be ezek után, nem fél, hogy megmérgezik?

Khal Drogo 2013.11.21. 20:21:39

@$pi$: Orbán Viktor zárolni fogja a bankszámlákat. Sokáig ez vitte a prímet.

Makkasz 2013.11.21. 20:23:46

@Khal Drogo: Jajj. Először is felesleges a fidesz kormányzatot előzővel való összehasonlítással megítélni, mert az szar volt ez meg fos. Sajnos mindkettő katasztófa.

A focializmus egyszerre nevetséges, és fideszesek általi, jó hülye a főnök de megbocsájtjuk neki a korrupciót meg az agyament baromságait, nagyon ciki. Baromságokból már sótárt lehet összerakni: nyugdíjvédelem, rezsicsökkentés, márványba vésett, trafikmutyi, stadion...

NAV 2011-ben jött létre. De jogelődjénél is nyílván voltak csalások. De nem állami támogatással, miniszterelnök akaratának megfelelően.

A nyugdíjpénztár hogyan növelte az adósságot? Az emberek saját jövedelmük egy részét kötelezően meghatározott módon félre kellett rakniuk idősebb korukra. Ezt a hülyeséget ne nyald már fel. 16 év alatt összegyült 2500 mrd Ft. Az éves költségvetés 20.000 mrd körül van. Évente tehát kb. 150 mrd Ft ment manyupba, ahol reáljövedelme keletkezett a tagoknak még úgy is, hogy legrosszabkor einstandolt a kormny, a válság után.
Tehát a költségvetés 1%-a miatt lett államadósság?

Bruhaha, ehhez már tényleg fidesz droidnak kell lenni. A másik 99%-kal mi van? Apám tőlem is mindig szívgyógyszerre kérnek kölcsön, igaz, hó elején még cigire is volt...

150mrd kevesebb mint évente a MÁVra költött 270 mrd. Vagy kevesebb mint a közmédiára és sportra költött pénz évente.

Ébredj fel, átbasztak, te meg benyelted a hülyeséget, és örvendesz hogy elvették a te pénzed. Még ha valóban államadósság csökkentésre is ment volna, abból neked mi hasznod? Ennyire buta vagy?

De sajnos nem, az államadósság szinten maradt.

300.000 közunkás 37-47.000 Ft-ért soha nem volt. A közmaunkahelyek a valódi munkahelyeket kannibalizálják, egyszerű ranszolgatartás.

Te tudod miért mennek el az emberek Magyarországról.

Segítek neked, mindenki másért. Baráti körömben senki nem azért, mert jobban kereshet. Én 4-ét keresem mint Moon. Több mint 200 embert indokát ismerve, egyik sem csak a pénz miatt hagyta el Moot.

De ha amiatt hagyta volna el, mert Moon nem tudott megéni, vagy nem elég jól, akkor ez rendben van?

Hogy 10-e pénzt lehet keresni mint máshol, mindennap megjelenik egy törvény és mindennap történik valami húsbavágó veled az normális?

Neked teljesen elentek otthonról.

Hoggyél csak abban, hogy a korrupció jó, stadiont építeni jó, a nagy állam jó, osotba rabszolgának lenni jó, hogy az ember arra van hogy kiszogálja a politikust.

Érdeke, elkiismerete, pénze csak az egyénnek van, az államnak egyik sincs. Aki mást állít hazudik, csaló.

Szociknak vége 2013.11.21. 20:24:33

@Blogger Géza: Hogyhogy mitől? Adóznak a bankok, csökkennek a kamatok, ki kéne fizetni az SZDSZ tartozását, a Klubrádió tartozását, a Sirály tartozását.

Mi az antiszemitizmus ha nem ez?

_most_ 2013.11.21. 20:24:48

@Khal Drogo: Magyarország legmagasabb csődkockázati mutatója a fidesz kormány alatt volt 2012-ben, ugyanúgy ahogy a forint is a fidesz kormány alatt volt e leggyengébb.

$pi$ 2013.11.21. 20:25:55

@Khal Drogo: Jah, az is jó volt tényleg!

A helyzet az, hogy már nyomon sem tudom követni mi mindenen rettegtek a ballibek az elmúlt években. Lassan több rettegésük lesz az ellenzékben mint ahányszor nagy reformot hirdetett Gyurcsány. :)

Mondjuk a legjobbat a rádióban hallottam. Az MSzP képviselő azt nyilatkozta (mikor az a csávó eladta azt a rengeteg OTP részvényét), hogy "már a burzsoázia is menekül".

Beborultam egyből, a kommunisták amint a burzsáziáért aggódnak... áááá.

Még egy: el fognak menekülni a bankok és nem adnak kölcsönt senkinek. :)

Booksi 2013.11.21. 20:26:02

Nagyon nehéz azt negatívnak beállítani, ami az embereknek egyébként kedvez. Nem kicsit, nagyon...

2013.11.21. 20:28:28

A rezsicsökkentés keretében elvárom, hogy a kormány csökkentse a parlamenti fizetéseket 20 %-kal hiszen az nekünk is csak egy rezsiköltség, főleg, hogy semmit se kapunk érte.
A rezsicsökkentés a legnagyobb parasztvakítás, amit csak ki lehet találni. Szomorú, hogy mennyi ember tapsikol nekik. Bizonyára azok a munkanélküliek nem tapsikolnak, akiket ezektől a cégektől engedtek el, vagy azok az autókereskedők, akiktől ezek a cégek eddig a flottájukat beszerezték, de mostmár nem fogják vagy azok a kisvállalkozók, akik az ő megrendeléseiből éltek.
Ezek a cégek igen sokat költöttek Magyarországon, ami növelte a gazdaságot. Ezután nem fognak költeni felesleges dolgokra, tehát amit nyernek az emberek a rezsin, azt majd különadóban behajtja rajtuk Orbán. Mert a stadionokra kell a pénz, azt össze kell dobnunk.
De még mindig jobban jártunk mint a sri lankaiak, mert ott a miniszterelnök nemzetközi repteret épített a falujába és magáról nevezte el.

csárli hárper 2013.11.21. 20:29:01

hülye fidesznyik megmondóemberek mindenhol...
gumicsizmás kisztitkárelvtársúr jobban teljesít!

profilo 2013.11.21. 20:29:41

@$$$=$$$:

Akkor meg itt sírna,hogy mekkora népnyúzó diktatúra van,mert elvették tőle a "nemcsökkentett rezsijének" rezsicsökkentését.

Khal Drogo 2013.11.21. 20:30:19

@Blogger Géza: A biztosítása havi 89 euró, a szállásért fizet heti 80 eurót és azt mondja a kaját megoldja heti 50-60 euróból. Az első hónapban keresett nettó 1000 eurót, de heti 60 órát is dolgozott. A szombat 50%-os prémium, vasárnap 100%-os.
Kétágyas szobában lakik, munkaerőkölcsönzésen keresztül megy a dolog. Rengeteg a lengyel, mert ez egy lengyel közvetítő cég.
Most sok a raktári meló, rengeteg a megrendelés karácsony miatt. Nem tudni mennyi munka lesz majd télen és tavasszal.

Nem költ piára, nem cigizik, ezen tud sprólni. De nem kell irigyelni, heti 60 óra az rengeteg, mellette magánélete nincs, szórakozni nem jár.
Nyár végéig akar maradni.

Makkasz 2013.11.21. 20:33:12

@Khal Drogo: Az is humorforrás, hogy nem állítottam a kivándorlás aért van mert a zsidók félnek.

Egy nemzetközi kutatás állítja, hogy a zsidók élnek Moon.

A kivándorlás pedig azért van, mert a körülmények, a kommunizmus visszahozása, a magántuladon semmibevétel, az ostobák pöffeszkedése, a folyamatos hazudozás, a hányingerkeltő képmutatás, a reménytelenség, a jövőtlenség, a kilátástalanság a cselekvőképes, önálló, felelős emberek számára azt jelent, cselekedniük kell.

A család, gyermekek érdekében és a gyűlöletes, arrogáns hatalom ellen. Egyik ilyen ésserű és legális cselekedet a kivándorlás (mit nem adna balfaszorbán egy vasfüggönyért).

Abban igazad van, hogy szocik visszajövetele, az írigységalapú baloldal sem hoz semmire megoldást.

Khal Drogo 2013.11.21. 20:33:21

@_most_: Ekkoriban sem szorult Orbán azonnali IMF hitelre, a magyar kötvénypiac még ekkor sem fagyott be.
Gyurcsány alatt 2008-ban az ország fizetésképtelenség határára jutott.

Orbán alatt a krízis pár hétig tartott. A hozamok csökkenni kezdtek utána. Külső források bevonása nélkül. Elég volt az ígéret hogy lesz IMF kölcsön.

Szociknak vége 2013.11.21. 20:33:34

@roli101: A kormány 2014től 50%-kal csökkenti a parlamenti fizetéseket.

Gondolom még nem hallottál erről.

_most_ 2013.11.21. 20:33:54

@roli101: ezek a fideszirkák egyszerű emberek, képtelen felfogni, hogy a különadókkal, rezsicsökkentéssel nem a bankok, meg az energiaszolgáltatók szívnak leginkább, hanem azok a magyar cégek, akik eddig nekik dolgoztak.

Khal Drogo 2013.11.21. 20:34:46

@Makkasz: Lengyelországban, Romániában, Bulgáriában, Szlovákiában és Csehországban nincs Orbán. Mégis onnan is kivándorolnak az emberek.

Blogger Géza 2013.11.21. 20:36:49

@Khal Drogo: Nem irigylem, csak kíváncsi vagyok, mennyi ott az effektív adóteher egy ilyen (ottani mércével) alacsony bérnél. De ha kb. egyharmadát elviszik, akkor kb mint a magyar. (16% SZJA +18% járulék)

$pi$ 2013.11.21. 20:37:38

@roli101: "Ezek a cégek igen sokat költöttek Magyarországon, ami növelte a gazdaságot."

Utald már át a fizudat légyszi, én is növelni akarom a gazdaságot. :)

Szociknak vége 2013.11.21. 20:38:11

@_most_: És min látszik meg ez a szívás?

Ez olyan fantomszívás?

mrs. white 2013.11.21. 20:38:44

Nem tom nekem úgy általában a magyar nyelv értelmezésével van bajom, illetve nem nekem hanem sokaknak. Szerintem a magyar nyelv értelme szerint a közép az közepet jelent. Ha a felső 10% viszi el a nagyrészét a nyerseségnek akkor arra nem lehet azt mondani, hogy a középosztályt támogatta. A munka és az érte kapott bér pedig egy külön fogalom. Valaki azt írta, hogy aki többet dolgozik az többet kap. Minimálbérért dolgozva túlórát nem kifizetve dolgozni mondjuk egy élelmiszerboltban nem biztos hogy kevesebb melóval jár mint vezető állásban a közférában lebzselni. Az elsőnél valós haszon következik a másiknál pedig valós minusz jelenleg éves szinten a gdp 3%-a. Tudom, hogy ez végletekig leegyszerűsített magyarázat de semmivel sem egyszerűsítőbb mint az ellenoldalé.

Szociknak vége 2013.11.21. 20:39:57

@Blogger Géza: Ja másik 1/3ot meg leÁFÁzzák. De hát aki adózni akar adózzon.

_most_ 2013.11.21. 20:39:57

@Brúsz Pringstein: jaja, gondolom arról is hallottál, hogy milyen jól fizető, fantom állami állásokba próbálják elhelyezni a 2014 után a parlamentből kiszorult fideszeseket, nehogy már közmunkás sorsra jussanak :D

Szociknak vége 2013.11.21. 20:41:03

@_most_: Nem, de azért vagy itt hogy ezt megoszd velünk.

Makkasz 2013.11.21. 20:45:09

“Kikapcsolták a parlamentet Orbanisztánban
• Index
2013. november 21., csütörtök 18:33 |
Címkék:
orbanisztan, rendelet, infláció, nicolas maduro
Jóváhagyta az orbanisztáni törvényhozás azt a javaslatot, amely nyomán Orbán Viktor Maduro 12 hónapon át rendeletekkel kormányozhatja a közép európai banánköztársaságot.
Az elnök azt ígérte, hogy a ráruházott hatalom segítségével elsöprő harcot indít a korrupció és a válság ellen, a csabai kolbász és a magyar pálinka mellett és trianon eltörléséért.
Igaz, kritikusai szerint az egykori amatőr csatár vélhetően inkább az ellenzékkel szemben fogja érvényesíteni kiszélesített jogkörét. „Mire kell neki még több hatalom, már így is ő irányítja a gazdaságot” – mondta az ellenzéki MSZP.
Unortodox Orbanisztán
Viktor a hónap elején azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy előre hozatta a karácsonyt, és megalakította a boldogságért felelős államtitkárságot és eltöröltette a rezsit.
Ezután harcot indított a spekulánsok ellen, kötelezve több áruházláncot, hogy törvényben meghatározott maximált áron adja el termékeit. Ez esetenként 75 százalékos árzuhanást jelentett, amivel Orbán a 3 százalékos infláció letörését kívánta elérni. A cégek menedzserei közül többeket őrizetbe vettek, Orbi elmondása szerint azért, mert a külföld érdekeit képviselték az ország ellen folyó gazdasági harcban. A bankok területén is várhatóak őrizetbevételek, jelentette ki a főmufti bátor seggnyalója, Rogán.
Orbanisztánban áprilisban választások lesznek. A szegények helyzetének javítását ígérő intézkedésekkel és oligarchák dagattra hízlalásával Orbán saját hatalmát kívánja bebiztosítani, elkerülendő, hogy az elnökválasztáson másnak esélye legyen. A választások után előre láthatólag Viktor lesámol néháyn túl erős belső ellenfelével és néhány undorító oligarchával, hogy újakat emeljen fel.”

2013.11.21. 20:45:42

@$pi$: Add meg a számlaszámodat és átutalom a fizetésemet, amit kaptam.
De sajnos munkanélküli vagyok, ezért nem kapsz semmit.

A gazdaság növekedése egyenlő a fogyasztás növekedésével, amikor csökken a fogyasztás itthon vagy Németországban, akkor csökken a gazdaság, mert senki se veszi meg a megtermelt árut, tehát visszafogják a termelést a gyártók, kevesebb termelés, kevesebb munkás, kevesebb munkás(kereső), kevesebb költés a boltokban, ezért még jobban csökken a termelés.
Ilyen egyszerű. Ha a német gazdaság megtorpanna, mint 2008-ban, akkor itt akkora szívás lenne, hogy csak na. Az export tartja életben évek óta a gazdaságot, mert a belső fogyasztás nem növekszik.

2013.11.21. 20:54:05

@Booksi: nem vagyok egy nagy Fidesz-fan, de azért azon én is sokat röhögtem, mikor a Klubrádióban (szoktam hallgatni szórakozásból)heteken keresztül magyarázták, hogy ez mennyirre rossz az embereknek. Szinte láttam az izzadtságcseppeket drágabolgárúr homlokán gyöngyözni, ahogy be kell adnia a közönségnek, hogy ez mekkora tragédia. Ráadásul a megszólaltatott emeszpések akkor is olyan hatalmas marhák voltak, hogy nem a tényleg létező anomáliákra mutogattak, hanem azt ecsetelték, hogy ők mennyivel többet adnának. És ezt kellett a műsorvezetőnek alákérdezve, bólogatva erősíteni, totális skizofrénia volt, mint egy kabaré.

2013.11.21. 20:55:18

Aki tapsol a közműszolgáltatók államosításának, non-profittá tételéhez, az képzelje el, hogy az áram, víz, gáz szolgáltatás olyan színvonalú lesz, mint a MÁV, a BKV, a kórházak. Én valahogy nem szeretném. Vagy tud valaki egy magas színvonalú szolgáltatást nyújtó állami céget?

Szociknak vége 2013.11.21. 20:56:03

@roli101: 'A gazdaság növekedése egyenlő a fogyasztás növekedésével'

faszság 1 , bár rólad sok mindent elárul

'Ha a német gazdaság megtorpanna, mint 2008-ban, akkor itt akkora szívás lenne, hogy csak na.'

- A magyar gazdaság idén és jövőre is erősebben nő mint a német, bár nyilván egy ottani recessziót megérzünk. Ezért kell mások felé is nyitni.

'Az export tartja életben évek óta a gazdaságot'

- Ahogy a kínait meg a németet is, meg a világ minden jól müködő gazdaságát..:) Ez pozitív dolog, örülj neki!

$pi$ 2013.11.21. 20:56:28

@_most_: "ugyanúgy ahogy a forint is a fidesz kormány alatt volt e leggyengébb. "

Mekkora volt a forint jegybanki alapkamata az MSzP-s forint árfolyamnál és mennyi a Fidesz alatt? Merthogy az azért nem mindegy.

Szociknak vége 2013.11.21. 20:57:21

@roli101: Eddig is részben állami tulajdonúak voltak a közmücégek, csak nem a magyar államéi.

$pi$ 2013.11.21. 20:58:56

@roli101: "De sajnos munkanélküli vagyok, ezért nem kapsz semmit."

Jah, ha itt a munkanélküliek osztják az észt a gazdaságról, akkor jól van, akkor nem csalódtam. :)

Mér' nem mész el dolgozni valahová, akkor nem sírna anyit a szád? :)

Rodolfo63 2013.11.21. 20:59:44

@Vidéki: nem szárnyakat adott a progresszív - hanem progresszív nélkül még nagyobb pofont kap a gazdaság

Rodolfo63 2013.11.21. 21:02:06

@DeMarco: ha egy alacsony jövedelmű ember hirtelen ugyanannyit tudna a munkájával keresni, mint egy felső-közép ember, akkor tán kevesebbet kellene adóznia a progresszív adórendszerben? nem, pont ugyanannyit fizetne, mint a másik ember aki hasonlóan keres

tehát igazságos a rendszer :)

barli 2013.11.21. 21:02:51

index étvágycsináló a poszthoz:
"Az egykulcsos adó után a rezsicsökkentésről is bebizonyosodott, hogy egyedül a leggazdagabbak jártak egyedül jól vele."

hát ez így kéremszépen egy ordas nagy hazugság!

Rodolfo63 2013.11.21. 21:03:45

@midnight coder: mi a gond a magas államadóssággal? a fidesz azt állítja, hogy most alacsonyabb, mégis többet kell kamatokra fizetni

hackbard.celine 2013.11.21. 21:03:48

@Blogger Géza: GDP arányos adósság 2010. első negyedév végén (hivatalos MNB adat) 79,6%. Kormányváltás 2010. 05, Kósa-Szijjártó bohóckodás után 85%.
Így valahogy.

2013.11.21. 21:05:34

@Brúsz Pringstein: Nagyon vicces vagy. Vagy csak szimplán idióta. Szerinted mikor nő a gazdaság?

Még szerencse, hogy nem azt mondtad, hogy lenyomjuk a német gazdaságot. A mi gazdasági növekedésünk csak varázslat, tündérmese.

Az exportot azért mondtam, mert ha az leállna, akkor nincs ami a víz felett tartaná az országot, annyira exportorientált a gazdaságunk. A németekén nem annyira kiszolgáltatott, nekik a belső fogyasztásuk is kellően nagy. De közmunkásokból, meg minimálbéresekből nem lehet belső fogyasztást növelni.

Érdekes módon nem hallottam még olyat, hogy egy német, angol, svájci, dán munkás azon síránkozna, hogy milyen magas a rezsije. Te már hallotál ilyenről?
Vajon miért nem sírnak?

Szociknak vége 2013.11.21. 21:06:39

@Rodolfo63: Egy szart igazságos.

Az egyenlő adózás igazságos, a progresszív nem. Az egykulcsos is progresszív adó, minnél többet keresel, annál többet adózol.

Ha fejenként 80e lenne az adó+járulék, de tekintet nélkül arra hogy vki dolgozik-e és mennyiért, na az ösztönözné a munkát/fejlődést/tanulást.

Úgyhogy akik ilyet nem szívesen csinálnak azok szerint igazságtalan már a gondolata is.

csincsilla72 2013.11.21. 21:06:59

Ez már megint semmi más, csak tömény irigység.
Nem vagyunk egyformák, nem keresünk egyformán, különbözik az iskolai végzettségünk. ILYEN AZ ÉLET.
Aki háromszor annyit keres, mint a másik, az háromszor annyit adózik is és háromszor annyi járulékot is fizet. Viszont felháborító, hogy pusztán azért kellene a keresete nagyobb hányadát elvenni, mert a megmaradó pénzből nemcsak a rezsit és a kaját tudja kifizetni, hanem esetleg nyaralásra is telik neki.
Mert a kórus szerint NE teljen. Ha másnak nem jut, akkor ne jusson neki sem.

Rodolfo63 2013.11.21. 21:07:31

@Blogger Géza: tehát 85%-ból sikerült 80%-ot csinálni a gdp 10%-át kitevő manyup pénz eltapsolásából? valami nem stimmel a "teljesítménnyel"

2013.11.21. 21:09:17

@$pi$: Elmennék én dolgozni, de sajnos nincsenek új cégek, új munkahelyek, csak közmunka. Senki se mer új munkahelyet teremteni, mert félnek, hogy mikor jön új adó, mikor államosítják azt a szektort is, mikor osztják ki a haveroknak.
De te csak örüljél, hogy milyen szuper országban élsz. Olyan mint a tündérmese.

Booksi 2013.11.21. 21:09:49

@shitgun: A szomorú ebben az, hogy ezek a szerencsétlenek tényleg nem értik, hogy ez mekkora politikai fegyver lett a Fidesz kezében.
Először próbálják negatívra hangolni a csökkentést aztán próbálnak ráígérni.
Ezekkel az a baj, hogy tőlük mindez teljesen hamisan hangzik.
Olyan csapdába került ezzel a baloldal, amiből nem nagyon van kiút.
Ha valamikor hatalomra kerülnek majd, és nem tudják tovább csökkenteni vagy legalább szinten tartani az árakat, akkor az áremelés megint rájuk lehet majd sütni még akkor is, ha esetleg indokolttá válna is.
Visszatérve a csökkentés tényéhez: számomra és szerintem Magyarországon sokak számára olyan szinten megemelték az energia árakat az ő kormányzásuk alatt, hogy az már a kifizethetetlen kategóriához közelített.
Ha nem csökkent volna az ára, akkor a lakosság tartozása egyre jobban halmozódott volna a szolgáltatók felé, amely végső soron szintén veszteséget okoz nekik, tehát előbb utóbb akkor is lettek volna elbocsátások, esetleges költség csökkentések.
További problémám, hogy többször megerősítették már, hogy a korábbi években Európában jelentősen (30% körül) csökkent az elektromos áram ára.
Ezt a szolgáltatók soha meg sem kísérelték továbbítani a felhasználók felé.
Más... szoktam hallgatni a Klubrádiót, már csak ilyen mazochista vagyok én is. Tényleg kár lett volna elhallgattatni. Akkor miken tudnánk néha röhögni?

Rodolfo63 2013.11.21. 21:10:03

@Brúsz Pringstein: a havi 80e adó az nem a munkát ösztönözné, hanem a kivándorlást

az egyenlő adózás azért nem igazságos, mert nem egyenlő az adózás - egy szegény az áfa miatt egy hónapban a teljes bérének jóval nagyobb százalékát fizeti be adóként az államnak

ha valaki 100e forintot keres egy hónapban, és ha valaki 1.000e forintot keres egy hónapban, akkor az utóbbi nem 10x annyi adót fizet be, hanem kevesebbet

hackbard.celine 2013.11.21. 21:11:03

@$pi$: "Tényleg fizetésképtelen lett az ország IMF hitel nélkül?"
Az IMF hitelt Orbánék nem kifizették, hanem
1.) elköltötték 40% veszteséggel MOL-ra
2.) Újrafinanszírozták Templeton és társaitól, továbbá drágább piaci forrásokból
3.) És még nincs vége, 10 éves lejáratú legalább 3 milliárd USD (GDP 1+%-a) dollárkötvény kibocsátással bíztak meg 4 globális fujjfujj nagybankot
4.) az adósságfinanszírozás 2010 óta 100 Mrd Ft-al többe kerül/év
Győztünk a globális karvalytőke felett?

Szociknak vége 2013.11.21. 21:11:10

@roli101: Már miért lenne tündérmese?

Az exporton lehet gazdagodni, megtakarítani, befektetni, újra keresni rajta, megint befektetni. A belső fogyasztás ezt zabálja meg.

Ezt egyébként minden 4 osztályt végzett önálló parasztgazda v. vállalkozó tudja csak a soha nem dolgozott liblsi megmondók nem.

A németek a világ legexportorientáltabb gazdasága, a kínaival együtt. Ez jelenti a gazdagságot. A gazdaság növekedése általában egy rizsa, azt sem tudja senki hogy mit jelent, a lényeg az hogy kihez folyik be a pénz.

Ahhoz aki félreteszi és befekteti, nem ahhoz aki megzabálja. Ez a nagy titok, baze.

$pi$ 2013.11.21. 21:11:22

@roli101: "De közmunkásokból, meg minimálbéresekből nem lehet belső fogyasztást növelni."

Prábálj meg kiindulni a családi költségvetésből, akkor könnyen megértheted, hogy a belső fogyasztás a jólét következménye, nem pedig a kiváltó oka.

Növelheted a belső fogyasztást (az MSzP meg is tette hitelből), attól még nem lesz jó a gazdaság, maximum összeomlik.

A termelést kell növelni, hogy legyen mit fogyasztani. Ezt könnyű belátni. Ha van termelés, akkor eldöntheted, hogy elfogyasztod vagy eladod. Ilyen egyszerű.

csincsilla72 2013.11.21. 21:11:33

@barli: A vagyoni helyzet és az energiafogyasztás nincs egyenes arányosságban egymással. Lehetek kőgazdag, de ha egy jól szigetelt ház kis garzonjában lakom, akkor alapból kevés a rezsim, tehát nem járok jól a rezsicsökkentéssel sem.
Vagy éppenséggel élhetek egy pocsékul szigetelt régi családi házban, ahol ajtón-ablakon-mennyezeten dől ki a meleg, brutális számláim vannak, fizetésem viszont alig. Ekkor nyilván jobban járok a rezsicsökkentéssel, de gazdagnak nem vagyok nevezhető.

Rodolfo63 2013.11.21. 21:12:14

@Booksi: "Nagyon nehéz azt negatívnak beállítani, ami az embereknek egyébként kedvez. Nem kicsit, nagyon... "

a rezsicsökkentés önmagában rövidtávon kedvező, mindennel együtt (pld. adóemelések, 27%-os áfa) viszont már nem, a közép és hosszú távú hatásai pedig nem túl rózsásak - ha nincs tőke a rendszerben, akkor miből lesz a karbantartás és a szinvonal tartása?

Szociknak vége 2013.11.21. 21:13:33

@Rodolfo63: Az csak egy példa volt, nemtom mennyire jönne ki az átlag.

Pont az nem igazságos hogy %-ot nézünk. Mi közöm nekem ahhoz hogy pityipalkó milyen százalékát fizeti be a bérének? Keressen többet ha kisebb %-ot akar. A progresszív adó nem ösztönöz arra hogy többet keressen.

_most_ 2013.11.21. 21:14:45

@$pi$: viszonylag egyszerű logikával belátható, ha nincs fogyasztás, hiába termelsz, nem tudod eladni :D

$pi$ 2013.11.21. 21:15:18

@roli101: "Elmennék én dolgozni, de sajnos nincsenek új cégek, új munkahelyek, csak közmunka."

A munkanélküliség azt jelenti, hogy vannak olyan emberek, akik nem találnak munkát, nem az jelenti, hogy nincs egy munkahely sem.

Szerintem menj el egy régi céghez egy régi munkahelyre dolgozni, ne válogass. :)

Szociknak vége 2013.11.21. 21:17:13

@_most_: Ja ezért kell külföldre eladni a terméket és azt mondani a prosiban, hogy zabáljátok mert fogyasztani jó.

Most már érted, ugye?

$pi$ 2013.11.21. 21:17:41

@_most_: "viszonylag egyszerű logikával belátható, ha nincs fogyasztás, hiába termelsz, nem tudod eladni :D "

Dehogynem, a rendszeren (országon, családon) kívülre.

Viszonylag egyszerű logikával belátható, hogy a fogyasztás növeléséből nem lehet jólétet és anyagi biztonságot elérni.

Olyan amit mondasz, mintha minél kevesebb pénze lenne a családnak annál drágább és több piát vennének, hogy stabilizálják a családi kasszát. :)

Rodolfo63 2013.11.21. 21:20:07

@Brúsz Pringstein: a progresszív adó nem hátráltat abban, hogy többet keressél

hackbard.celine 2013.11.21. 21:21:13

@$pi$: "Növelheted a belső fogyasztást (az MSzP meg is tette hitelből)"
El vagy tévedve pajti.
A hitelből fogyasztás alapú növekedés doktrínát egy bizonyos Matolcsy nevű úr tette be a közösbe 2000-ben. Addig a privatizációt elemezte, de ez a brilliáns gondolat ötlött az eszébe.
2001 és 2003 között korlátlanul adták a lakáscélú fogyasztási hiteleket állami kamattámogatással, ennek az éves költségvetési szaldója 300 Mrd-ra rúgott, amikor Megyóék behúzták a kéziféket. 2007-ig 1500 Mrd Ft költségvetési többlet kiadással járt (ÁSZ jelentés) kimutatható társadalmi és gazdasági haszon nélkül.
Ez mind az államadósságot növelte 2007 után is, nem volt rá forrás és a Járai féle 12% MNB alapkamat csak növelte a veszteséget.

2013.11.21. 21:22:51

@$pi$: Tehát tegyük fel van egy gyártó céged, mondjuk asztalos üzem. Úgy döntessz, hogy legyártassz 1000 darab asztalt. Legyártottad saját pénzből, ekkor szétnézel, hogy kinek is tudnád eladni. Ekkor veszed észre, hogy az általad gyártott asztal annyira drága, hogy az országban csak 100 darabot tudsz eladni nyereséggel, a többit csak féláron, mert szegények az emberek. Ekkor az export mellett döntessz. Körülnézel Németországban és látod, hogy a lengyelek ugyanezt az asztalt feleannyiért árulják, mint amennyiért te legyártottad, mert ottállamilag támogatott a gyártás. Na ekkor mihez kezdessz? Elfogyasztod vagy eltüzeled? Biztos a termelés növelése a jó megoldás? Ha nincs piacod, el se kezd a termelést.
Tedd a pénzed a bankba vagy párnába, attól nőni fog a gazdaság úgyis.

20 éve vagyok vállalkozó.

$pi$ 2013.11.21. 21:23:05

@Rodolfo63: "ha nincs tőke a rendszerben, akkor miből lesz a karbantartás és a szinvonal tartása"

A rezsicsökkentéssel a magyar árak az EU átlaghoz közelítettek, amennyire én tudom és ahogyan fentebb belinkelte valaki. Előtte a drága országok közt voltunk...

Amúgy persze attól, hogy sokkal több a haszon még nem feltétlenül lesz több karbantartás vagy színvonal.

Blogger Géza 2013.11.21. 21:24:33

@hackbard.celine: Ez az adat téves. (2010 első negyedéves végleges - nem előzetes - adat is 82%) Ha valaki napra próbálja meghatározni, akkor kb 84% lenne a kormányváltáskori, ami nem sokban különbözik az ehhez időben legközelebbi hivatalos (csak negyedévente publikált) 85%-tól.

Blogger Géza 2013.11.21. 21:25:39

@Rodolfo63: Csak éppen kevésbé ösztönöz rá.

$pi$ 2013.11.21. 21:26:18

@roli101: "Na ekkor mihez kezdessz? Elfogyasztod vagy eltüzeled? Biztos a termelés növelése a jó megoldás? Ha nincs piacod, el se kezd a termelést."

Ha pedig nem termelsz, akkor ne is állj neki fogyasztani. Érted?

Szociknak vége 2013.11.21. 21:27:45

@Rodolfo63: Jó látom neked hiába beszélek.

Ha 200at keresel amiből most 70 adó, akkor megérné 800at keresni amiből 300 adó?

Vagy az érné meg ha a 200at kereső is 120at adózna, akkor máris szebbnek látszaba a 800 ugyanolyan adóval.

Ugyanazt kapja az adójáért mind2.

_most_ 2013.11.21. 21:28:00

@$pi$: jaja, jellemzően külföldre rendkívül egyszerű eladni a magyar termékeket, de mi van ha külföldi országokban is úgy gondolják, hogy nem fogyasztanak, inkább csak termelnek, akkor mégis kinek adod el a termékedet, a földönkívülieknek? :D

2013.11.21. 21:28:38

@Rodolfo63: ha valaki 120 ezret keres és 20%-ot fizet adóban (csak mondok egy számot), más meg 500 ezret és 40%-ot fizet, akkor az nem más, mint büntetés. Büntetés azért mert, többet tanult/dolgozott/törekedett, aminek következtében többet keres. Ez egyértelműen nem igazságos. Ráadásul nagyon torz, hogy aki ötszázat keres bruttóban, az sokak szerint már űbergazdag. Nem gazdag, az európai átlag legalját súrolgatja, csak rossz országban keresi mindezt, havi 500 bruttóból nem lesz se fűtött medence, se bálnamerci, de még évi két kövér nyaralás sem feltétlen (ha mondjuk van gyereke, meg egy párja, aki nem "gazdag"), szóval nem errefelé kéne a lóvét keresni, akinek fűtött medencéje meg autóparkja van, az jellemzően nem egy irodában gürcöl nyolctól hétig. Van egy rokonom, nagy koponya, már egyetemista korában lecsapott rá egy amerikai cég, vitték is ki évekre dolgozni, aztán hazajött, nyomta a melót, most 44 éves, egy nagy hazai cég egyik üzletágának a vezető jogtanácsosa, keres kicsivel egymilla felett nettóban, a felesége nettó nyolcvanat visz haza, van három gyerekük, egy családi házuk, meg egy családi egyterű kocsijuk. Ez lenne a kurvanagy gazdagság? Persze a nettó kilencvenes ápolónőhöz, bolti eladóhoz, stb képest ez őrületes összeg, de bocs, nem ő tehet róla, hogy más nem alapozott, nem tanult, nem erőlködött, és arról se tehet, hogy nálunk nem németországi viszonyok vannak, miért kéne büntetőadót fizetnie? Ketten együtt keresnek 4000 eurót, ez odakint két jobb helyen dolgozó fizikai munkás bére. Ki a hibás? Szerintem nem ő.

Booksi 2013.11.21. 21:28:55

@Rodolfo63: Akár igazad is lehet, hogy ha semmi nem változik, az hosszú távon már gondokat okozhat.
Azonban ha nem enyhítettek volna az anyagilag kivéreztetett lakosság terhein, akkor egyre növekvő kintlévőségekkel kellet volna számolni, ami már rövid távon is jelentős társadalmi problémává duzzadt volna.
A kikapcsolt fogyasztók tíz-száz ezrei szintén a padlóra küldhetik a szolgáltatókat, a járulékos következményekről nem is beszélve.
Azt még hozzá tenném a szolgáltatók korrektségéhez, hogy ha valakinél kikapcsolják pl.a gázt, akkor a le-fel szerelés költsége több mint 40e Ft körül van. Tehát aki a földre kerül, abba még jól bele is rúgnak.
Nem hiszem, hogy ezt ingyen kellene tenniük, ha már ide jutott a dolog, de valami normális díjszabást alkalmazhatnának.
Ez a hozzáállás jól jellemzi az egész szolgáltató ipart nálunk. Az erőfölénnyel történő totális visszaélés.
Na ezért nem sajnálom őket. Meg azért sem, mert osztalékra a nagy sírás-rívás mellet is futotta.
Na jó, ez utóbbi egy kicsit erős persze, hiszen minden vállalkozás a profitért dolgozik, de az legyen tisztességes.

2013.11.21. 21:30:20

@$pi$: Ha egy hétig senkise fogyasztana a világon semmit, az növelné a világgazdaságot, vagy csődbe vinné?
Ha mindenki úgy gondolkodna, mint te, hogy a pénzét a párnában tartja és nem vesz érte semmit, akkor a te termékedet ki venné meg? Senki, tehát csődbe mennél és éhenhalnál.

Szociknak vége 2013.11.21. 21:30:47

@hackbard.celine: 'A hitelből fogyasztás alapú növekedés doktrínát egy bizonyos Matolcsy nevű úr tette be a közösbe 2000-ben.'

Mit ad Isten 2002ben alacsonyabb volt a GDP arányos adósság mint 1998ban, a többi rizsa.

hackbard.celine 2013.11.21. 21:31:10

@Blogger Géza: És még csak arra sem vagy képes hogy belásd: önmagadat cáfolod. :)
Ha nem érvényes a negyedéves HIVATALOS MNB adat, akkor milyen alapon jössz a második negyedéves 85%-al?
Az év végi számít, akkor viszont 80,2% a 2010-es hivatalos végleges, leülhetsz. :)

barli 2013.11.21. 21:31:10

@csincsilla72: nagy különbség a nem jársz jól vele, meg a más jobban jár vele között. Vagy 0ft a rezsid??

Szociknak vége 2013.11.21. 21:32:17

@_most_: Ja neked is a külföldi országokban kellene hülyítened a népet nem az ő megbízásukból itthon, blöki.

Blogger Géza 2013.11.21. 21:33:17

@Rodolfo63: Mi az, hogy "eltapsol"? Korrigáltál az időközben megnövekedett állami vagyonnal? (MOL, Rába, Takarék, E-on...)

hackbard.celine 2013.11.21. 21:33:47

@Brúsz Pringstein: Látszik hogy életedben nem foglalkoztál makroökonómiával.
A legrövidebb hatás egy makro folyamatnál éves (lásd adóváltozások), de van hogy évtizedes.
Orbánék a Bokros csomagot élték fel 2001-ig, onnantól indult az eladósodási pálya.

Szociknak vége 2013.11.21. 21:34:55

@roli101: Nem kell mindenkinek úgy gondolkodni, csak neked, pubi.

A Tesco sem rád gondol a kasszánál.

Szociknak vége 2013.11.21. 21:36:06

@hackbard.celine: Ja persze. Véletlenül most is ugyanazt a manővert mutatják be, ezúttal mondjuk Bajnai jóvoltából.

Blogger Géza 2013.11.21. 21:36:35

@hackbard.celine: Nincs olyan hogy "hivatalos" MNB adat. (Mi lenne a "nem hivatalos"???) Előzetes meg végleges van. De ezt te szemmel láthatóan nem érted. :)

2013.11.21. 21:38:42

@Brúsz Pringstein: Pubi neked a jó édesanyád. Beszéld már meg akkor a spi$ haveroddal, hogy akkor most kell fogyasztani vagy nem kell?
Mert nem vagytok egy hullámhosszon.

A tesco egy rohadt multi, nem? Ha fogyasztok, akkor őket gazdagítom, ha nem akkor meg az országot?

Szociknak vége 2013.11.21. 21:40:54

@roli101: Mindegy, az ingyenes oktatást befejeztem.

Tömd a pofád és élj meg belőle, ahogy eddig..:)

Rodolfo63 2013.11.21. 21:43:22

@$pi$: a "sokkal több a haszon" jelenleg a lakossági üzletágaknál konkrétan veszteséges üzemelést jelent

egyáltalán nem voltunk sokkal drágábbak az árak itthon, sőt - vásárlóerő parításon nézve problémásabbak lehetnek az árak, de attól még a rendszer fenntartása nem lesz olcsóbb, hogy csóróbbak az emberek - mivel a szolgáltatás is jó szinvonalú (volt eddig legalábbis)

zobod 2013.11.21. 21:43:26

Azt írod: "a cigaretta és az alkohol drágulása a szegényeknek ártott a legjobban"

Úgy gondolod, hogy a szegények körében a legfontosabb kérdés az alkohol és a cigaretta ára? Árt nekik, káruk származik belőle ha kevesebbet fogyasztanak ezekből? Esetleg úgy gondolod, hogy iszákos nikotinfüggők, akik most majd a gyerek tízóraipénzét költik szenvedélyükre?

$pi$ 2013.11.21. 21:44:14

@roli101: "Ha fogyasztok, akkor őket gazdagítom, ha nem akkor meg az országot? "

Nem, akkor magadat gazdagítod. Ha kevesebbet költesz több pénzed marad ergo gazgagabb leszel.

Rodolfo63 2013.11.21. 21:44:34

@Blogger Géza: ahha - tehát eddig emberek azért mondták azt, hogy nem akarnak többet keresni mert - mert miért is? a sávos progresszív adórendszerben ha többet keresel, akkor több is jut

léteznek olyan országok, ahol ténylegesen van olyan, hogy anyagilag jobban megéri, ha az év utolsó két hónapjában nem dolgozol - de itthon egyáltalán nem ilyen adórendszer volt

hackbard.celine 2013.11.21. 21:46:16

@Blogger Géza: Tehát csak hogy értsem: amikor 2010 május 17-én az MNB I. negyedéves jelentésében az alábbi szerepelt:
"Az államháztartás bruttó, konszolidált, névértéken számításba vett (maastrichti) adóssága 2010 első negyedévének végén a GDP 79,6 százaléka, 21 031 milliárd forint volt, míg 2009 végén 20 421,2 milliárd forintot tett ki. Az államháztartás nettó tartozása, 15 943 milliárd forint a GDP 60,3 százalékát tette ki."
az számodra nem hivatalos, viszont a második féléves 85% az ütőkártya az "elmúttnyóccéveladósítóóóóóóttták" érvrendszerben.
Jól is van ez így.

$pi$ 2013.11.21. 21:46:44

@Rodolfo63: "egyáltalán nem voltunk sokkal drágábbak az árak itthon"

Erről beszéltem, ezt linkelte be valaki fentebb:

www.napi.hu/magyar_gazdasag/itt_az_energiaar-meglepetes_magyarorszag_eu-eminens_lett.570119.html

Rodolfo63 2013.11.21. 21:47:16

@Blogger Géza: több pénz jött ezekből, mint amit költött rájuk az állam? nem, egyáltalán nem

a mol esetében még az értéke is jelentősen lecsökkent a vagyonnak

Rodolfo63 2013.11.21. 21:48:27

@Booksi: "Azonban ha nem enyhítettek volna az anyagilag kivéreztetett lakosság terhein,"

nem az anyagilag kivéreztetett lakosság terhein enyhítettek, hanem mindenkién - azokén is, akik az alaptörvénybe tervezett kifejezéssel élve, eddig is simán megfizethetőnek tekintették a rezsiköltséget

Blogger Géza 2013.11.21. 21:49:13

@hackbard.celine:

Ebben a végleges adatok vannak:

index.hu/gazdasag/2013/09/02/itt_az_index_adossagnyomas-meroje/

Év közben nincs végleges GDP, tehát nem lehet végleges GDP/adósság mutató sem. Valójában ezért nem lehet egy tetszőleges napra sem ilyen mutatót korrektül megmondani, hiszen nincsen május X-re vonatkozó GDP adat sem. Nem véletlen, hogy ilyen mutatót csak ritkább időközökre (negyedévek vége) állapítanak meg. Ezért értelemszerűen a kormányváltáshoz legközelebbi negyedéves adatot szokta mindenki alapnak venni. Az pedig 85,3%. A 2014 közepére várható érték pedig 77-79%.

ügyfélszolgálatos 2013.11.21. 21:49:56

@Booksi: Obvious idiot is obvious.

Aki nem látja, hogy a fidesz a gazdagok kormánya és a haveroké, az hülye vagy hazudik.

Rodolfo63 2013.11.21. 21:51:17

@Booksi:

"Na ezért nem sajnálom őket. Meg azért sem, mert osztalékra a nagy sírás-rívás mellet is futotta.
Na jó, ez utóbbi egy kicsit erős persze, hiszen minden vállalkozás a profitért dolgozik, de az legyen tisztességes. "

az osztalék, azaz a befektetett tőke hozadéka korábban volt, most a karbantartás költségeit se termeli ki a rendszer

egyébként hogy is van az, hogy pld. az áramból a magyar állam veszi ki a legtöbb profitot? az mvm igen szép osztalékot fizetett legutóbb

és miből gondolja bárki is, hogy a profitjuk eddig nem volt tisztességes? eddig is az állam állapította meg, csak épp akkor nem akarták lenyeletni velük a "vezeték adót"

Rodolfo63 2013.11.21. 21:52:09

@Blogger Géza: abban a 85,3-ban azért kósáék igen jelentősen benne voltak - amihez tényleg elég volt egyetlen egy mondat

hackbard.celine 2013.11.21. 21:53:15

@Blogger Géza: Nem végleges, hanem HIVATALOS. Remélem érted a különbséget.
Másrészt az index adósságnyomás mérője, mint hivatalos és végleges forrás???
Na ne röhögtess! :))

Blogger Géza 2013.11.21. 21:53:17

@Rodolfo63: Mondjuk pl az EGIS-en elég nagy realizált (!) árfolyamnyeresége van, a Rába rekord profitot termelt 2012-ben. A MOL árfolyam ugyan most alacsonyabb (főleg a horvát balhé miatt), de amíg nincs eladva, nincs belőle realizált veszteség. Ha tartós osztalékpapírként megtartja az állam, lehet, soha nem is lesz.

Rodolfo63 2013.11.21. 21:54:43

@Blogger Géza: és mennyi osztalék van a molbol?

ha az államadósság csökkentés olyan nagy biznisz, akkor miért molt vettek, miért nem csökkentették az államadósságot abból is?

Blogger Géza 2013.11.21. 21:55:32

@hackbard.celine: Valóban végles adatok vannak benne 2010-re, ebben korrektek voltak. Akár röhögsz, akár nem. Jelenleg az a leggyorsabb eszköz egy adott év negyedéves adatainak kinyerésére, de ezer más helyen megtalálhatnád, ha értnél hozzá, csak segíteni akartam.

$pi$ 2013.11.21. 21:56:59

@Rodolfo63: "és mennyi osztalék van a molbol?"

Hány embert alkalmaz a MOL? Hányat alkalmazna, ha az oroszoké lenne? Mennyire szorongat minket az orosz energiaszektor? Mennyire szorongatna, ha a MOL az övék lenne?

Én nem tudom ezeket, de annyit tudok, hogy ezen onformációk nélkül rohadtul értelmetlen a MOL paketről beszélni.

Blogger Géza 2013.11.21. 21:59:04

@Rodolfo63: Mert ki akarták szorítani onnan az oroszokat. Azt meg senki nem mondja meg előre, hogy mondjuk a következő 20 évben mennyi osztalék folyik be a MOL-tól. (Nyilván nem is fizetik ki a teljes nyereséget) 2012-re amúgy 46 milliárd osztalékot fizetett a MOL.

Rodolfo63 2013.11.21. 21:59:18

@$pi$: azokra az oroszokra gondolsz, akiknek nyaljuk a seggét, hogy építsenek nekünk egy molt, amihez még a hitel is tőlük jönne esetleg? azokra az oroszokra gondolsz, akiknek a gázvezetékét orbán még köpködte ellenzékként, most meg várja, mint tüzelő szuka a bránert?
azokra az oroszokra gondolsz, akik a gyurcsány féle törvény miatt semmit nem tudtak a mollal kezdeni?

barli 2013.11.21. 21:59:22

rájöttem, hogy a szegény munkanélküliek mégiscsak többet nyernek, mert ök napközben is fütik a lakást..

Rodolfo63 2013.11.21. 22:00:43

@Blogger Géza: 46mrd a teljes osztalék? az államnak van kb. 20% pakettje, akkor az 12mrd körül van - 12mrd nyereség 500mrd-ért - bomba üzlet

az oroszok kiszorítása meg egy kamu, hisz épp hogy őket akarjuk mindenáron, másrészt a molban semmit nem tudtak csinálni, semmit

zobod 2013.11.21. 22:01:44

@hackbard.celine: ez mit számít, hogy a 48 hónapos ciklusból a 4.-ik hónap végén mi volt? A költségvetés konszolidációja sikeres, a NIIP pozíciónk javult bár még mindig tragikus, a finanszírozás semmiféle problémát nem okoz (forintban is finanszírozható és nominálisan alacsonyabb a forintkamat, mint amennyiért az imf hitelt tukmálta a ballib), az export számára előnyös forintgyengülés ellenére a GDP arányos adósságszint stagnál. Ezt persze nem lehet letagadni, ezért most az a szokásos mantra, hogy érték ezt el fideszék, nem fenntartható. Hát fenntarthatóbbnak tűnik, mint az mszp-szdsz féle irány volt, aminek mostanra már a mandátumért cserében mindenre hajlandó Bajnai is lelkes szekértolója lett (munka minden harminc alattinak, németet közelítő szakmunkásbérek ... stb). Választani pedig csak ebből a két alternatívából lehet, a jobbik jelenlegi formájában nem lesz alternatíva.

barli 2013.11.21. 22:03:42

@ügyfélszolgálatos: és persze emellett populista, kommunista és náci is. Gratulálok!

monddazigazatmar 2013.11.21. 22:04:04

"tranzakciós adók, a drágább telefon és tévé, a cigaretta és az alkohol drágulása a szegényeknek ártott a legjobban. "

Fodor! Hát ezek éheznek nem? Akkor honnan lenne tévéjuk, telefonjuk? Nyilván nem is cigiznek, ha kenyérre is alig telik, az alkoholt meg szintén nem veszik. Vagy mégsem éhezik 4 millió ember?

$pi$ 2013.11.21. 22:04:39

@Rodolfo63: "azokra az oroszokra gondolsz, akiknek nyaljuk a seggét"

Olyan naív ez, amikor megszemélyesítitek az egyes országokat meg az IMF-et és úgy beszéltek róluk mintha élő személyek lennének. Mint a gyerekek...

Meg amikor azt hiszitek, hogy a sok száz, sok ezer milliárdos tételeknél a seggnyalás meg a jópofizás meg a sértődés számít.

Szakadok a röhögéstől valahányszor elképzelem az IMF-es csávót amikor elmagyarázza a főnökének, hogy nem fog 20 milliárd euró kölcsönt adni magyarországnak mert megsértődött. :)

Blogger Géza 2013.11.21. 22:04:42

@Rodolfo63: 2010 elején a Ft mesterségesen erős volt a brutálisan magas kamatlábak miatt - ami tovább növelte a valós adósságnövekedést, és borzalmasan magas kamatterheket jelentett, továbbá nem segítette az exportoffenzívát sem. Valójában sokkal kedvezőbb a mostani árfolyam. Nem véletlenül kezdte annak idején Bokros is egy brutális Ft-leértékeléssel. Persze tudjuk, ha Bokros csinálja az árfolyamgyengítést, akkor az zseniális, ha más, akkor az borzalmas. :)

barli 2013.11.21. 22:05:28

@ügyfélszolgálatos: és persze emellett populista, kommunista és náci is. Gratulálok!

A fidesz nem a gazdagok, hanem a dolgozók, vagy legalább dolgozni akarók pártja, és ez így van jól

hackbard.celine 2013.11.21. 22:06:12

@Blogger Géza: A hivatalos az EUROSTAT adat. A másik hivatalos az MNB.
Remélem, segítettem.
Évközi kamu adatot dobtál be "elmúttnyócccééév" érveléssel, ráfaragtál, ennyi.
Az index adósságnyomás mérőről egy konkrét összehasonlítás:
2010 IV.né.
MNB hivatalos 80,2%
index adósságnyomás 81,36%

Blogger Géza 2013.11.21. 22:06:38

@Rodolfo63: "az oroszok kiszorítása meg egy kamu" Hogyne, sőt Oroszország is csak egy kamu, nincs is olyan, az egész nyilván egy médiahekk.

Blogger Géza 2013.11.21. 22:07:36

@hackbard.celine: Ajjaj, te reménytelenül hülye vagy. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.21. 22:07:46

én nem jártam jól vele. pedig be kéne már lépni a Pártba, ha vmit kezdeni akarok magammal :)

évi 444 milliárd forintot bukott az állam az egykulcsos adón

444.hu/2013/11/19/nagy-a-baj-a-szazadveg-egyik-kutatoja-szerint-evi-444-milliard-forintot-bukott-az-allam-az-egykulcsos-adon/

$pi$ 2013.11.21. 22:08:37

@Blogger Géza: "2010 elején a Ft mesterségesen erős volt a brutálisan magas kamatlábak miatt - ami tovább növelte a valós adósságnövekedést, és borzalmasan magas kamatterheket jelentett, továbbá nem segítette az exportoffenzívát sem. Valójában sokkal kedvezőbb a mostani árfolyam."

Ezt senki sem érti meg. Pedig olyan egyszerű, hogy magamtól is simán rájöttem annak ellenére, hogy nem is értek hozzá. Hihetetlen!

2013.11.21. 22:08:48

@$pi$:

Azt azért áruld már el, hogy lett volna a MOL az oroszoké (és mit is jelent ez egyáltalán), mert a nélkül végképp értelmetlen MOL pakettről beszélni.

Rodolfo63 2013.11.21. 22:10:11

@Blogger Géza:

"Persze tudjuk, ha Bokros csinálja az árfolyamgyengítést, akkor az zseniális, ha más, akkor az borzalmas. :) "

ha egy kocsiból ki akarsz szállni, akkor ki kell kapcsolnod a biztonsági öved - kivéve, ha fejjel lefele van az autó

attól, hogy egy másik környezetben valaki ugyanazt csinálji, mint korábban más, még lehet teljesen eltérő a következmény - amikor bokros értékelt le, akkor nem volt ekkora a mértékű a deviza kitettségünk, most viszont igen nagy, így az árfolyam növekedés pozitív hozadékát egyből el is viszik a hitelek

zobod 2013.11.21. 22:11:10

@tesz-vesz: az adócsökkentés már csak ilyen, bukja az állam. De kiváló a logikád, abba gondolj bele, azon mennyit bukik az állam, hogy nem 80% a ÁFA...

Rodolfo63 2013.11.21. 22:11:29

@Blogger Géza: a kiszorítás a kamu, te szerencsétlen

21 körömmel kaparnak a fiuk fejenként, hogy az oroszok jöjjenek és totálisan ki legyünk nekik szolgáltatva

a seggnyalás pedig nem cska képletes, amikor a fő orosz energetikai vállalatok elnökeit a parlamentben a fidesz kormány tagjai magas állami kitüntetésekben részesítik, a seggnyalás szónál jobb nehezen juthat az ember eszébe

$pi$ 2013.11.21. 22:13:00

@tesz-vesz: "évi 444 milliárd forintot bukott az állam az egykulcsos adón"

Ez megint ilyen művi számítás. Ha magasabb lenna az adó, akkor biztos többet is szednének be... vagy nem.

barli 2013.11.21. 22:13:43

@monddazigazatmar: úgy gondolta, hogy a cigi, pia, tévé, szerencsejáték - ja az már nem - mellett nincs pénzük kenyérre

hackbard.celine 2013.11.21. 22:14:19

@zobod: A NIIP a külker egyenleg miatt javult, aminek elsődleges forrása a belföldi (import alapú) fogyasztás visszaesése a reálkeresetek csökkenése és a 10% feletti HUF/EUR árfolyamesés következményeként.
Az export bővülését a jelenlegi kormányzati ciklus előtti beruházások (Mercedes, Audi) hajtják fel, a korábbi sikeres húzóágazatok (elektronika) leépültek. Lásd Jabil.

mim 2013.11.21. 22:17:17

@roli101: Pontosan. Mindig vannak váratlan kiadások, ha non-profitként müködik, akkor egy árvíz után a tartalékokból kell javítania. Viszont új tartalékot nem képezhet, mert az a lakosságnak több terhet jelentene. Ezzel hamar eljuthatunk oda, hogy a karbantartás és javítás állami infúzióval lesz csak müködőképes.
Pár évig persze lehet a saját vállat veregetni, meg tejbetök vigyorral pózolni. Ami a tulajdonképpeni lényeg ha jól értem - mármint a valódi ^_^

Blogger Géza 2013.11.21. 22:18:37

@hackbard.celine: Örülök, hogy századszorra is megtaláltad az ELŐZETES adatot. :)

hackbard.celine 2013.11.21. 22:20:48

@$pi$: Ez pajti nem művi számítás, konkrétan az adóbevallásokat dolgozták fel.
501 Milliárd maradt a legfelső kettő jövedelmi tizednél, az alsó 8 tizedtől pedig 70 Milliárddal többet szedtek be.
Olvas el legalább a tanulmányt, mielőtt csak dobsz egy "ez úgy is hülyeség" véleménykommentet.
A legalacsonyabb keresetűektől vesznek el a legmagasabb keresetűek nettójának kipótlására, a többit pedig unortodox adók formájában máshol hajtják be.
Lásd mai GKI cikk.
Azért ha egy héten belül a Századvég kutatója (akit letagadnak) és a GKI hasonló adatokat publikál, azon minimum érdemes elgondolkozni.
A nem gondolkozással viszont nem lehet mit kezdeni, ha csak hinni akarsz, az a te dolgod.

hackbard.celine 2013.11.21. 22:22:51

@Blogger Géza: Linkeld be légyszi a hivatalos UTÓLAGOS MNB adatot.
Köszi.

Blogger Géza 2013.11.21. 22:23:21

@Rodolfo63: Hol látszik a bizonyíték arra, hogy azért kaparna ma bárki is, hogy az oroszok meghatározó részt szerezzenek a MOL-ban?

Rodolfo63 2013.11.21. 22:26:25

@Blogger Géza: nem a molban te szerencsétlen - pakson, ami kettővel nagyobb falat, mint a mol :)

illetve a ruszki gázvezetéket akarjuk mindenáron

orbán maga mutatta be a pálfordulást - ellenzékben köpködte ezerrel, most meg imádja már a ruszki vezetéket

Blogger Géza 2013.11.21. 22:27:53

@hackbard.celine:

Olvasd el, itt a leghülyébbek számára is le van írva, hogyan számolható ez a mutató. :) (Utólag az MNB nem közöl felülvizsgált negyedéves jelentést, amelyben korrigálná az előzetes számokból készült előzetes mutatóit.)

index.hu/gazdasag/2013/09/02/itt_az_index_adossagnyomas-meroje/

Blogger Géza 2013.11.21. 22:29:07

@Rodolfo63: Ki kell hogy ábrándítsalak: a MOL-nak semmi közvetlen köze Pakshoz, ne keverd össze Gizikét a gőzekével.

Rodolfo63 2013.11.21. 22:32:42

@Blogger Géza: nos, vagy magyarország meg van oroszország

hogy most a mol-on keresztül, vagy pakson keresztül van nagyobb befolyásuk, lényegében miben is különbözik?

próbálsz örülni annak, hogy a molban már nincsenek, bár ez rohadt sok pénzbe került, és a törvények miatt amúgy se tudtak mit csinálni, mert max. 10% szavazatuk volt

erre paksot és az egész magyar energiaellátást az oroszok kezébe akarjuk adni

rázod az öklödet, hogy ki vannak szorítva - de valójában nincsenek, hanem méginkább be akarjuk őket engedni a hazai energia szektorba - mondjuk onnantól kezdve, hogy igen jelentős az orosz gáz súlya, igaziból mindegy is

Blogger Géza 2013.11.21. 22:33:47

@hackbard.celine: Ha nem megy a matek, itt is kiszámolták neked:

"A múlt év végén a névértéken számított bruttó adósság a GDP 80,8 százalékán állt és 2010 közepén tetőzött 85,3 százalékon. "

figyelo.hu/cikkek/379993_mnb__a_gdp_77_1_szazalekan_allt_az_allamadossag_szeptember_vegen

hackbard.celine 2013.11.21. 22:36:30

@Blogger Géza: "Utólag az MNB nem közöl felülvizsgált negyedéves jelentést"
Jól van, kezdesz végre rájönni, hogy mi a hivatalos adat.

Blogger Géza 2013.11.21. 22:36:43

@Rodolfo63: Csak annyiban, amennyiben egy atomerőmű különbözik egy regionális olajcégtől, vagy éppen Gizike a gőzekétől.

zobod 2013.11.21. 22:38:48

@hackbard.celine: hagyjuk már ezt, 2010 májusa óta az Orbán kabinet kormányoz, minden olyan tőkebeáramlás ami az után valósult meg, az ehhez a kabinethez kötődik. A nagyvállalatok, különösen a multik nem úgy működnek mint id. Kovács Béla kapualjbeli órásműhelye amihez az egyszemélyi tulaj/menedzser/dolgozó érzelmileg kötődik. Ha nem érte volna meg az audinak, mercedesnek, suzukinak, a bmw-hez egymillliárd euro értékben beszállító sok kis és középvállaltnak az Orbán kabinet alatt beruházni itt, Magyarországon, akkor nem tették volna meg. Függetlenül attól hogy mennyi munkájuk/pénzük volt már addig benne. Nem találsz egy olyan CFO-t, aki azzal érvelne egy tartós veszteséget termelő/valószínűsítő közegben egy projekt folytatása mellet, hogy de mennyiben van már... nagyon jól boldogulnak itt ezek a cégek, jól érzik itt maguk az Orbán kabinet alatt (is). Politikai alapon szoktak presztízsből folytatni programokat, nem az alapvetően pénzügyi racionalitás alapján vezetett vállalatoknál. Úgyhogy ezt a vonalat hagyjuk. A jabilról meg annyit, hogy ezek szerint nem tudod, hogy ők egy bérgyártó. Kiszolgáltatottak a megrendelőktől érkező - és jobbára semmiféle érdemi kötelmet nem jelentő - gyártási rendeléseknek. Nekik nincsenek önálló saját termékeik, a kapacitásaikon és dolgozóikkal egyszerűen bérgyártást végeznek. Egyébként alighanem még mindig a Jabil a legnagyobb foglalkoztató Tiszaújvárosban, és semmi ok nincsen azt gondolni, hogy a mostani létszám végleges. Lefelé, és felfelé is változhat, bármikor, jelentősen is, szerződésszerzési sikertől függően. Ez ilyen üzlet. Mostanában hullott ki a a piacról a BlackBerry, ennek a Jabil is megissza a levét.

A belföldi fogyasztás visszaesése jó dolog, ugyanis azoknak a rétegeknek a fogyasztása esett drasztikusan, akik vásárlóerejét az (import) hitel, és a jövedelemátcsoportosítások jelentették. Vagyis nem volt mögötte önálló reálteljesítmény. Semmi gond nincsen ezzel, ez a realitás, a fenntartható realitás. Ugyanakkor a középosztály megtakarításai nőttek, ez is mutatja mennyire érett rétegekről van szó akik az egykulcsossal nyertek. Nem elherdálják, hanem felhalmozzák.

Visszatérve a le nem tagadható eredményekhez, és a elérésükhöz vezető ellenzék által vitatott úthoz: a mostani világ még mindig fenntarthatóbbnak, eredményesebbnek, és működőképesebbnek tűnik, mint az mszp és a ráragadt kispártoké.

$pi$ 2013.11.21. 22:38:52

@Blogger Géza: Ez azért elég szép eredmény.

2013.11.21. 22:39:51

@Rodolfo63:

Mondd meg annak a balfasz Blogger Gézának, mert én nem állok szóba egy ilyen degenerált trollal, hogy az oroszok a MOL részesedésükkel kitörölhették volna azt amit akarnak.

A 20% körüli pakettjük semmilyen kontrolljogot nem biztosított számukra soha egy pillanatra sem a cégben, tehát nem is volt kit miért kiszorítani.

Magyarul a MOL-hoz semmi köze annak, hogy mi jó pénzt adtunk ezekért a részvényekért. Megvehettük volna az ÖMV-től (hisz az övék volt előtte) is (persze eladni kellett volna, de ez más kérdés), de az ÖMV-től nem féltünk.

Az oroszoktól viszont igen, meg jóban is akarunk lenni velük, ha már beintettünk az EU-nak. Valakivel jóban kell lenni, ez tiszta sor, mert annyira nem vagyunk erősek így magunkban Európa közepén.

Szóval ez az egy oka van, hogy fizettünk az oroszoknak, de annak a MOL-hoz semmi, de semmi köze nem volt.

Rodolfo63 2013.11.21. 22:42:25

@Blogger Géza: magyarország és a teljes magyar lakosság biztonsága, vagy egy privát cég a fontosabb? mert ha a privát cégből kiebrudalásnak örülsz (ami egyébként is értelmetlen volt, mert nem volt befolyásuk), de nem izgat, hogy magyarországot a ruszkiktól teszik függővé hosszú évtizedekre, akkor totál hülye vagy

2013.11.21. 22:43:40

@hackbard.celine:

Minek vitatkozol vele az államadósságon és főleg 1-2%-on?
Aki a 10%-os manyuppal nem korrigálja az államadósságot vizsgálódásai közben az egy barom vagy szimplán hazudik (értsd politizál).
Géza majd magában eldönti melyik a kettő közül.

hackbard.celine 2013.11.21. 22:44:16

@zobod: "2010 májusa óta az Orbán kabinet kormányoz, minden olyan tőkebeáramlás ami az után valósult meg, az ehhez a kabinethez kötődik"
Finoman szólva lófaszt.
Az aktív tőkebeáramlás nem áll meg egy kormányváltásnál.
Másrészt az anyavállalatok által feltőkésített bankok tőkepótlása az nem válik működő tőkévé.
Főleg annak fényében nem, hogy a bankok mérlegfőösszege 20%-al csökkent.

2013.11.21. 22:44:38

@Rodolfo63:

Nem hülye ő, csak politizál a lelkem fogd már fel végre....

Booksi 2013.11.21. 22:45:14

@ügyfélszolgálatos: Az MSZP pedig gondolom, hogy a szegények pártja, nem igaz?
Mindent meg is tettek azért, hogy népesebb legyen a tábor...

Rodolfo63 2013.11.21. 22:45:46

@MikeBoy: értem én hogy meg kell magyarázni valahogy a hűtlen kezelést a mol pakett kapcsán

Rodolfo63 2013.11.21. 22:46:34

@Booksi: nem, az mszp nem a szegények pártja

az mszp a fidesz előzenekara igaziból, hasonló a stílus, csak kezdő amatőrök hozzájuk képest

$pi$ 2013.11.21. 22:48:53

@hackbard.celine: "Ez pajti nem művi számítás, konkrétan az adóbevallásokat dolgozták fel."

A következő feltételezésen alapul: ha az adórendszer x%-al magasabb adót tartalmazna, akkor x% -al több pénzt szednének be.

Ez egy ésszerű feltételezés, különösen ha azt mondjuk, hogy "dehát pár évvel ezelőtt x%-al magasabb volt az adat és körülbelül x%-al többet szedtek be.

Csakhogy azóta eltelt egy pár év és akik akkor ki tudták termelni és hajlandóak voltak befizetni az x%-ot, azok nem feltétlenül tennék ezt meg ma is.

Ráadásul a 444 milliárd otthagyott forint jelentős részét elköltötték az emberek, amiből az államnak bevétele volt. Hogy mennyi, arra csak becslések vannak, nem tudhatjuk.

Ezért ez a 444 milliárd egy meglehetősen légbőlkapott számítás. Lehet, hogy ha nem lett volna 444 otthagyva az embereknél, akkor fellázadtak volna és már a bajnai lenne uralmon, aki már rég felvett volna négyszer ennyi IMF hitelt.

Blogger Géza 2013.11.21. 22:50:11

@hackbard.celine: Fogd már, fel, hogy ebben a kérdésben ilyen nincs. Vannak előzetes pénzügyi adatok meg előzetes GDP-becslések, ebből számolnak egy előzetes mutatót. (a negyedév vége után kb 1-2 hónappal) Majd amikor sokkal később megvannak a végleges adatok, akkor lehet ebből a véglegest. Nem hiszem el, hogy ezt valaki nem érti... Látom, magadtól soha nem találnád meg, ezért ismét segítek, mert fáj a belőled áradó butaság. Ebben már a végleges 2010-es adatok vannak:

www.mnb.hu/Root/MNB/Statisztika/statisztikai-adatok-informaciok/adatok-idosorok/xi-puszamlak/mnbhu_hazt5

(államháztartási adatok - grafikons13 - 35. sor)

2010. 2. negyedév: 85,4%
utolsó adat (2013. 3. név): 79,7%

2013.11.21. 22:51:45

@Rodolfo63:

Valójában nem.
A MOL-t meg kellett vennünk.
Az egy dolog, hogy elcseszte az MSZP és FIDESZ is, de nem volt a végén más út.
Túlságosan magas az orosz függésünk a szénhidrogénekben és ezért nem mondhattuk nekik azt, amit az ÖMV-nek, hogy kenjék a hajukra a 20%-os MOL pakettjüket.
Nem csoda, hogy Bajnai is megvette volna a saját egy éve alatt, HA és most kapaszkodj meg, Orbán nem int be erre anno, hogy nem te majd én megveszem! Na csak ez került kb. 70 -80 milliárdba, az egy éves késlekedés.

zobod 2013.11.21. 22:55:49

@hackbard.celine: Nem a deleveragingről beszélünk - ami nem mellékesen nem magyar specialitás az egész K.E.-i régiót érinti. Ez egyébként sem tőkekivonást jelent. A másik amit említesz, a bankok feltőkésítése kényszer volt, a tőkemegfelelőségi mutatóknak eleget _kell_ tenniük. Viszont akár hiszed akár nem, egy mercedes számára nem volt kényszer Magyarországon befejezni a gyárát, nem volt kényszer az audi bővítése sem, nem volt kényszer a bmw-nek sem itt vásárolni évi egymilliárd euroért alkatrészeket. Ahogy nem volt kényszer a takatanak sem idehozni ezer fős üzemet, a ZF-nek egy kormányműgyárat. Ezek egyike sem kényszer, pláne nem valami múltból megöröklött kényszerűség amit akarata ellenére tesz a beruházó. Ahogy nem volt kényszer a Templetonnak sem, meg a többi alapkezelőnek magyar eszközökben olyan pozíciókat felvenni, mint amit még akkor sem csinált, mikor un. befektetésre ajánlott adósságunk volt.

Booksi 2013.11.21. 22:57:52

@Rodolfo63: Ebben egyetértünk. Valóban nem a szegényeké, elég gáz is volt amikor a milliárdos elvtársak énekelték az internacionálét anno.
Az, hogy a Fidesz itt tart az a remek kormányzásuknak és demokratikus értékeiknek köszönhető. Ha nem veszítenek, 2010-ben, akkor vajon hol tartanának a rezsi költségek.
Honnan teremtették volna elő a pénzt az ország finanszírozásához?
Az bizony fájt volna, ahogy fájna az is ha ismét hatalomra kerülnének.
Nem kicsit, nagyon.

2013.11.21. 22:58:24

@$pi$:

Azért jó lenne eldöntened, hogy értesz-e valamihez vagy sem!?
Azok akik tanulmányokat írnak és publikálnak az egy-két kulcsos adóról általában tisztában vannak a pénzáramlásokkal, a költségvetéssel az adórendszerrel (azzal is, ha pénzt hagysz az adózónál, abból mennyi folyik vissza az államhoz egyéb helyekről), talán azért, mert ez a szakmájuk, ezzel foglalkoznak és még időt is fordítanak rá, hogy számoljanak.

Te pedig, a partvonalról annyit próbálsz beordibálni, hogy ez itt egy sokparaméteres függvény vigyázzatok fiúk, mert biztosan elcseszitek.

Gratula!

Blogger Géza 2013.11.21. 22:58:43

@MikeBoy: Ez a tipikus baloldali másikra mutogatás. Bajnait semmiben nem tudta volna megakadályozni Orbán, ha Bajnai nyélbe tudta volna ütni az ügyletet, megcsinálta volna. Nem kellett hozzá 2/3. De "nemértünkhozzá" Gordon a jelek szerint ehhez sem értett.

$pi$ 2013.11.21. 23:01:34

@MikeBoy: "általában tisztában vannak a pénzáramlásokkal"

Persze, hogyne. Akkor számolják már ki mennyi lesz a mol részvény jövőre. Utólag mindent faszán kiszámolnak, meg olyan dolgokat, amiket nem lehet ellenőrizni (a 'lett volna' kategória). :)

2013.11.21. 23:05:44

@$pi$:

A MOL részvényeknek ne legyen már semmi köze az adórendszer.
Terelhetsz egy ekkora hülyeséggel, de akkor maradj Gézánál és vele beszélgess velem ne!
Még egyszer: döntsd el, hogy értesz-e valamihez vagy sem!?

VT Man 2013.11.21. 23:07:08

Na, várom, hogy ha az MSZP kormányra kerül, és 27-ről 25%-ra csökkenti az ÁFA-t, akkor mi lesz?

Fedor majd megint ír egy bejegyzést, hogy:

"NA, KIK JÁRTAK JÓL AZ ÁFA CSÖKKENTÉSSEL?"

Hát a GAZDAGOK! Mert ők SOKKAL TÖBBET spórolnak vele!

$pi$ 2013.11.21. 23:10:00

@MikeBoy: "Még egyszer: döntsd el, hogy értesz-e valamihez vagy sem!? "

Ez nem egy eldöntendő kérdés, a hozzáértésnek és a hozzá nem értésnek fokozatai vannak. Másrészt tök mindegy, hogy valaki mennyire ért valamihez vagy mennyire nem ért, attól még lehet igaza és tévedhet is.

"A MOL részvényeknek ne legyen már semmi köze az adórendszer. "

Azt mondtad, hogy profin ki lehet számítani azt, hogy mennyi adó folyna be, ha évekkel ezelőtt nem változtatják meg az adórendszer. Ugyanakkor a gazdaságban még egy ennél sokkal egyszerűbb dolgot sem lehet kiszámítani. Ha ki lehetne nem itt tartanánk.

Rodolfo63 2013.11.21. 23:10:06

@VT Man: nem, a szegények jobban járnak az áfa csökkentéssel, mert a havi keresetükből ez jóval nagyobb részt képvisel - a szegények ugyanis felélik a teljes jövedelmüket egy hónapban, és az szja a legnagyobb tétel ebben

a gazdag nem fog többet vásárolni egy hónapban azért, mert 2%ponttal alacsonyabb az áfa - mert eddig se ez tartotta vissza a többlet vásárlástól - a szegény viszont többet tud vásárolni

hackbard.celine 2013.11.21. 23:11:19

@Blogger Géza: külön szerencse, hogy nem velem kell vitatkoznod:
"hazánk „maastrichti típusú” adósságállománya 2010-re
21.790 milliárd forintra nőtt, mely nagyjából a GDP 80%-át tette ki. A központi költségvetés bruttó államadóssága 20.041 milliárd forint
volt 2010. december 31-én."
www.kormany.hu/download/9/91/20000/%C3%81llamad%C3%B3ss%C3%A1gunk%20t%C3%B6rt%C3%A9nete.pdf
Vágod, 2010 végén még 80% volt a kormány szerint, nem 82%. Valami változhatott a téridőben? Vagy meghazudtolnád a kormányt? Nanemá! :)

hackbard.celine 2013.11.21. 23:17:25

@zobod: "egy mercedes számára nem volt kényszer Magyarországon befejezni a gyárát"
Pedig de.
Különben mifaszt kezdhetett volna egy zöldmezős telekkel és félig beépített több hektáros területtel?
A merci nem egy IBM, amelyik pl. simán el tudta vinni a konténerüzemét Fehervárról.

2013.11.21. 23:17:59

@$pi$:

"Azt mondtad, hogy profin ki lehet számítani azt, hogy mennyi adó folyna be, ha évekkel ezelőtt nem változtatják meg az adórendszer."

NEM! Azt állítom, akiket kritizálsz sokkal jobban értenek hozzá.
És azok, amik benned kérdésként felmerülnek, hogy pl. az embereknél hagyott pénz egy része visszafolyik az államhoz, az számukra nem kérdés.
Mert ilyen tényezőkből, amit te megemlítettél van vagy 20 darab vagy több és ők ezeket mind ismerik és figyelembe veszik, neked meg eszedbe jutott max öt és azt hiszed, hogy e miatt bármilyen következtetést levonhatsz, pedig nem!

"Ugyanakkor a gazdaságban még egy ennél sokkal egyszerűbb dolgot sem lehet kiszámítani."

Ezt az idióta blöfföt! Remélem nem a részvények árfolyamára gondolsz, mint sokkal egyszerűbb dologra, mert mindjárt halálra röhögöm magamat.

zobod 2013.11.21. 23:24:03

@hackbard.celine: hát ez nagyon nem így van. Nem politikusok ezek, akiknek ki kell tartani a döntéseik mellett akkor is ha az rossz, nehogy presztízsveszteséget szenvedjenek. Bizony bezárták volna, mint a huzat. Miért, szerinted a Ford mit kezd majd a jövőre bezáró, megüresedő genki gyárával, amiért még fizetni is fog 750 milliót hogy bezárhassa? Új jelölt meg bőven lett volna a b és cla gyárra, mert jó időre alighanem az utolsó jelentős autógyár építés volt Európában a kecskeméti mercedes gyár.

Blogger Géza 2013.11.21. 23:24:14

@hackbard.celine: Ja, miért nem szóltál, hogy te egyáltalán nem is értesz magyarul? :) Ismered azt a szót, hogy "nagyjából"?

Blogger Géza 2013.11.21. 23:26:18

@hackbard.celine: Tovább hol beszél ez a forrás 2010 második negyedévének végéről, amiről szó van? Akkor volt 85% felett a mutató, később már csökkent. Naptárat ismered?

$pi$ 2013.11.21. 23:26:59

@MikeBoy: "NEM! Azt állítom, akiket kritizálsz sokkal jobban értenek hozzá."

Argumentum ad hominem, attól, hogy jobban értenek hozzá még nem lesz igazuk.

"ők ezeket mind ismerik és figyelembe veszik"

Azt is kiszámolták, hogy Magyarország hónapokon belül fizetésképtelenné válik ha a zorbán nem vesz fel IMF hitelt. Ott is tévedtek.

"és azt hiszed, hogy e miatt bármilyen következtetést levonhatsz, pedig nem!"

Strawman fallacy, ilyet nem mondtam.

"Ezt az idióta blöfföt! Remélem nem a részvények árfolyamára gondolsz, mint sokkal egyszerűbb dologra, mert mindjárt halálra röhögöm magamat."

Red herring fallacy: attól, hogy halálra röhögöd magad még nem lesz igazad.

2013.11.21. 23:31:53

@$pi$:

"Red herring fallacy: attól, hogy halálra röhögöd magad még nem lesz igazad.
"

Az biztos, de a Te állításod mitől lesz igaz? Csak mert egy részvény árfolyamát nem tudod egzakt számolni, de amiről beszélünk azt meg eléggé pontosan. Ettől sem lett igazam? :))

"Argumentum ad hominem, attól, hogy jobban értenek hozzá még nem lesz igazuk."

És neked mitől lesz igazad, hogy nem értesz hozzá?

"Azt is kiszámolták, hogy Magyarország hónapokon belül fizetésképtelenné válik ha a zorbán nem vesz fel IMF hitelt. Ott is tévedtek."

Erre már nincs sok szavam... :))))
Menj Gézához please!

hackbard.celine 2013.11.21. 23:34:17

@Blogger Géza: www.kormany.hu -itt lehet reklamálni
ne velem vitasd meg a "nagyjából" értelmezését, a 80 az nem 82 még jelentős ráhagyással sem

$pi$ 2013.11.21. 23:36:40

@MikeBoy: "Az biztos, de a Te állításod mitől lesz igaz?"

Ez egy meglehetősen jó érv.

Nos azért, mert a közgazdaságban legendásan lehetetlen jóslásokat és pontos számításokat végezni. Gyakorlatilag azért gondolom, hogy nem lehet megbízható módon kiszámítani, hogy mi lett volna a gazdasággal az egykulcsos nélkül, mert semmi mást sem lehet kiszámítani vagy megjósolni.

"És neked mitől lesz igazad, hogy nem értesz hozzá?"

Az állítás igazsgértéke tőlem függetlenül. Tök mindegy, hogy én ki vagyok vagy mennyire vagyok okos.

"Erre már nincs sok szavam... :))))"

Ez egy ellenpélda volt, ilyet rengeteget lehetne hozni.

$pi$ 2013.11.21. 23:38:53

"Az állítás igazsgértéke tőlem függetlenül."

Az állítás igazságértéke tőlem független.

késő van, ideje lefeküdnöm. :)

hackbard.celine 2013.11.21. 23:41:29

@$pi$: Számoljunk akkor együtt:
22400 Ft névértéken bevásárolt a kormány MOL részvényekből, akkori árfolyamon 500 Mrd Ft-ért.
IMF hitelből (többszörösen bizonyított, Fellegi ezzel dicsekedett).
Vegyük a forrásköltségét: a devizahitelnek van egy kamata (legyen 3%), van egy SDR-ben denominált árfolyamvesztesége (10%) és ne felejtsük el a Ft inflációt sem (12%).
Jelenleg kb. 33000 Ft környékén kéne lenni a MOL árfolyamnak, hogy a tranzakció könyv szerinti értéke nullszaldós legyen.
Mennyi is a MOL részvény árfolyam? 14-15 ezer?

2013.11.21. 23:44:29

@$pi$:

Örülök, hogy a részvényes kérdést elfogadtad... ;)

"Nos azért, mert a közgazdaságban legendásan lehetetlen jóslásokat és pontos számításokat végezni. "

Csak hogy tanulj kicsit!
Felhívnám a figyelmedet a "pontos számításra"!
Majd arra, hogy kit érdekel, hogy 444 vagy 434 vagy 424 vagy 454 vagy 464.
Azért, mert most ebbe próbálsz meg belekötni.

Elárulom, nem csak te, hanem sokan mások is, én is, akik a tanulmányt csinálták azok is tudják, hogy a 444 nem pontos.
De ebből a szempontból ennek semmi jelentősége, mert a megfelelő nagyságrendet viszont pontosan mutatja.

Az a rossz hírem és EZ a lényeg.
Semmi újat nem mondtál. Ezek a dolgok mind figyelembe vannak véve (és amint írtam még mások is).
Amivel cáfolni próbálod, hogy az a bizonyos számítás egyáltalán nem elfogadható, az valójában nem cáfol semmit.

$pi$ 2013.11.21. 23:45:37

@hackbard.celine: "Jelenleg kb. 33000 Ft környékén kéne lenni a MOL árfolyamnak, hogy a tranzakció könyv szerinti értéke nullszaldós legyen."

Fentebb már leírtam erről a véleményemet.

1. Mennyi adót fizet Magyarországon a MOL? Mennyi munkahelyet tart fenn?

2. Ha orosz többségi tulajdonban lenne, akkor mennyi adót fizetne, mennyi munkahelyet tartana fenn?

Nyilván nem tudjuk mekkora (2) értéke, de azt gyanítom, hogy a vásárlásnak ez volt az oka/célja, nem pedig a tőzsdei spekuláció vagy árfolyamnyereség.

hackbard.celine 2013.11.21. 23:49:46

@$pi$: Nem volt orosz többségi tulajdonban, a Szurgut az ÖMV 20% körüli pakettet vette át. A lex-MOL (by Gyurcsány) kizárta az ÖMV ellenséges felvásárlásakor a nagytulajdonosokat a döntéshozatalból, semmi szavazati értéke nem volt a részvénycsomagnak.
Olvass már legalább utána a sztorinak!
A Szurgut vastag 15% nyereséggel szállt ki Orbánék meg benne ülnek a Fellegi szerint "srtatégiailag fontos" befektetésben.

$pi$ 2013.11.21. 23:54:38

@MikeBoy: "kit érdekel, hogy 444 vagy 434 vagy 424 vagy 454 vagy 464."

Tehát azt állítod, hogy a pontos értéket nem lehet kiszámítani, de a hibát igen, azt ki lehet számítani.

Csakhogy a nem lineáris/kaotikus rendszerekre ez nem igaz és a gazdaság közismerten ilyen.

"Ezek a dolgok mind figyelembe vannak véve (és amint írtam még mások is)."

Tehát pontosak a számítások, mert mindent figyelembe vettek. Akkor hogyan lehet, hogy minden másban akkorát tévednek a közgazdászok? Hogy lehet, hogy a gazdasági válság előtt egy pár nappal AAA minősítést kaptak a kiváltó cégek?

De egyébként mindegy, feleslegesen vitatkozol. Tegyük fel, hogy valóban 444 milliárd forinttal kevesebb a bevétele az államháztartásnak az adócsökkentés miatt.

Nem lehetetlen, az adócsökkentés definíció szerint kiesést jelent az államnak. Ennyi vagy annyi, nekem mindegy.

Ettől azonban az adócsökkentés nem lesz az ördögtől való, csinálnak ilyet mások is.

$pi$ 2013.11.21. 23:58:17

@hackbard.celine: "Nem volt orosz többségi tulajdonban, a Szurgut az ÖMV 20% körüli pakettet vette át."

Tudom, hogy nem volt többségi tulajdonuk, nem vagyok idióta.

"A lex-MOL (by Gyurcsány) kizárta az ÖMV ellenséges felvásárlásakor a nagytulajdonosokat a döntéshozatalból, semmi szavazati értéke nem volt a részvénycsomagnak."

Nem a "nagytulajdonosokat" zárták ki, ennek semmi értelme nem is lenne. Azokat a tulajdonosokat zárták ki, akik a saját tulajdonrendszerüket (kik a tulajdonos cég tulajdonosai) nem hozzák nyilvánosságra.

"Olvass már legalább utána a sztorinak!"

Aha, jah. Kizárták a nagytulajdonosokat, ugye? :)

"A Szurgut vastag 15% nyereséggel szállt ki Orbánék meg benne ülnek a Fellegi szerint "srtatégiailag fontos" befektetésben. "

Nem kellett volna a megyónak ócsón eladnia. A startégiai befektetésben meg "benne kell ülni", attól stratégiai.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.23. 18:11:53

@$pi$: @zobod: nem, te a jövőre vonatkoztatsz, mi pedig a múltból indulunk ki. megszorítás idején miért kellett ez?

Fényezett Rézlábos 2013.12.21. 21:16:06

Van abban valami egészen elképesztő, hogy a mi pénzünkből fizetett trollok osztanak ki bennünket, hogy többet kéne termelni, hogy jobban éljek...
Amúgy, én csak egy dolgot tennék hozzá amúgy a vitához. Szoftvereket készítek, amit nyugati cég ad ki, globális piaci megjelenéssel. A megállapodásunk alapján 70-30 arányban osztozunk, az én részem a 70% a készítésért, az övé 30% a terjesztésért. Ha van 100Ft bevétel egy szoftver után, annak a teljes lebontása a következőképpen néz ki:
0Ft-ot vesz le az IRS (az amcsi adóhivatal) a teljes árból egy Mo-USA egyezmény alapján. Ha ez nem lenne, az IRS nyúlna 30%-ot az én részemből + számomra ismeretlen százalékot a terjesztő részéből (ez vélhetőleg amúgy is megvan).
21,9Ft-ot kap a terjesztő a teljes árból, ez bruttó, tehát az USA-ban még ebből adózik, de ez az ő dolga.
22 Ft-ot kapok én, ez már a nettó, leadózott, az elvégzett munkáért fizetésként kapott összeg.
[dobpergés]
56 Ft-ot nyúl a teljes összegből a NAV! Kiváló. Na ezért létezik még ez az ország. De már nem sokáig. Én, és biztos vagyok benne, hogy sok más ilyen bizniszben utazó vállalkozó, most azon dolgozok, hogy hogyan tudnám kivinni az üzletet ebből a rendkívül vállalkozásbarát országból. És ha elég sokan el is visszük, akkor vége lesz a dalnak...

Fényezett Rézlábos 2013.12.21. 21:17:18

Bocsi a hibákért, siettem, remélem így is átment a lényeg.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0