Na vajon kik jártak jól a rezsicsökkentéssel?
2013. november 21. írta: Fedor

Na vajon kik jártak jól a rezsicsökkentéssel?

gki_rezsi.jpg

Hát azok, akik az egykulcsos adóval is, természetesen

A GKI kutatása szerint a rezsicsökkentés harmada a leggazdagabb tíz százaléknál landolt. Közben viszont egy csomó dolog ára emelkedett, ami a legszegényebb nyolcvan százalékot érintette. Az e-útdíj hatása, a tranzakciós adók, a drágább telefon és tévé, a cigaretta és az alkohol drágulása a szegényeknek ártott a legjobban. A rezsicsökkentés annyira nem meglepő, mert a gazdagoknak a rezsije is több, ezért spórolni is többet fognak rajta. A fenti ábra viszont azt mutatja, hogy összesen sokkal többet költöttünk 2013 első tíz hónapjában, mint korábban.

Na ez mutatja az igazságot, nem a kormányzati kommunikáció, amely megszórta az országot a fallikus szimbólumaival. Még jó, hogy a GKI nem Századvég, így nem kínos nekik a valóság, és talán holnap nem fognak elhatárolódni saját maguktól.

Az egykulcsos adóval történő párhuzamba állítás egyébként nem csak ezen a ponton áll meg. Mindkettőre igaz az is, hogy makrogazdasági szinten kifejezetten káros, és az is, hogy ennek ellenére megpróbálják a kétharmaddal visszaélve bebetonozni, mert hát nem lenne FIDESZ a FIDESZ, ha nem próbálná meg ezt a hazugságát is kimaxolni, végképp közröhejjé téve az alaptörvény "gránitszilárdságát":

A Magyar Hírlap úgy értesült: jövő hétfőn tárgyalja a kormány az alaptörvényt érintő javaslatot, amely a „megfizethetőség elvét" írná alkotmányba. Az Országgyűlés még decemberben elfogadhatja a módosítást. A kiegészítés lehetővé teszi, hogy ugyancsak decemberben benyújtsák a „rezsitörvényt", ami gyakorlatilag nonprofittá alakítaná a közműszolgáltatásokat. A sarkalatos törvényt várhatóan februárban fogadja majd el a parlament.

Hát így.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr655647836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hackbard.celine 2013.11.21. 21:33:47

@Brúsz Pringstein: Látszik hogy életedben nem foglalkoztál makroökonómiával.
A legrövidebb hatás egy makro folyamatnál éves (lásd adóváltozások), de van hogy évtizedes.
Orbánék a Bokros csomagot élték fel 2001-ig, onnantól indult az eladósodási pálya.

Szociknak vége 2013.11.21. 21:34:55

@roli101: Nem kell mindenkinek úgy gondolkodni, csak neked, pubi.

A Tesco sem rád gondol a kasszánál.

Szociknak vége 2013.11.21. 21:36:06

@hackbard.celine: Ja persze. Véletlenül most is ugyanazt a manővert mutatják be, ezúttal mondjuk Bajnai jóvoltából.

Blogger Géza 2013.11.21. 21:36:35

@hackbard.celine: Nincs olyan hogy "hivatalos" MNB adat. (Mi lenne a "nem hivatalos"???) Előzetes meg végleges van. De ezt te szemmel láthatóan nem érted. :)

2013.11.21. 21:38:42

@Brúsz Pringstein: Pubi neked a jó édesanyád. Beszéld már meg akkor a spi$ haveroddal, hogy akkor most kell fogyasztani vagy nem kell?
Mert nem vagytok egy hullámhosszon.

A tesco egy rohadt multi, nem? Ha fogyasztok, akkor őket gazdagítom, ha nem akkor meg az országot?

Szociknak vége 2013.11.21. 21:40:54

@roli101: Mindegy, az ingyenes oktatást befejeztem.

Tömd a pofád és élj meg belőle, ahogy eddig..:)

Rodolfo63 2013.11.21. 21:43:22

@$pi$: a "sokkal több a haszon" jelenleg a lakossági üzletágaknál konkrétan veszteséges üzemelést jelent

egyáltalán nem voltunk sokkal drágábbak az árak itthon, sőt - vásárlóerő parításon nézve problémásabbak lehetnek az árak, de attól még a rendszer fenntartása nem lesz olcsóbb, hogy csóróbbak az emberek - mivel a szolgáltatás is jó szinvonalú (volt eddig legalábbis)

zobod 2013.11.21. 21:43:26

Azt írod: "a cigaretta és az alkohol drágulása a szegényeknek ártott a legjobban"

Úgy gondolod, hogy a szegények körében a legfontosabb kérdés az alkohol és a cigaretta ára? Árt nekik, káruk származik belőle ha kevesebbet fogyasztanak ezekből? Esetleg úgy gondolod, hogy iszákos nikotinfüggők, akik most majd a gyerek tízóraipénzét költik szenvedélyükre?

$pi$ 2013.11.21. 21:44:14

@roli101: "Ha fogyasztok, akkor őket gazdagítom, ha nem akkor meg az országot? "

Nem, akkor magadat gazdagítod. Ha kevesebbet költesz több pénzed marad ergo gazgagabb leszel.

Rodolfo63 2013.11.21. 21:44:34

@Blogger Géza: ahha - tehát eddig emberek azért mondták azt, hogy nem akarnak többet keresni mert - mert miért is? a sávos progresszív adórendszerben ha többet keresel, akkor több is jut

léteznek olyan országok, ahol ténylegesen van olyan, hogy anyagilag jobban megéri, ha az év utolsó két hónapjában nem dolgozol - de itthon egyáltalán nem ilyen adórendszer volt

hackbard.celine 2013.11.21. 21:46:16

@Blogger Géza: Tehát csak hogy értsem: amikor 2010 május 17-én az MNB I. negyedéves jelentésében az alábbi szerepelt:
"Az államháztartás bruttó, konszolidált, névértéken számításba vett (maastrichti) adóssága 2010 első negyedévének végén a GDP 79,6 százaléka, 21 031 milliárd forint volt, míg 2009 végén 20 421,2 milliárd forintot tett ki. Az államháztartás nettó tartozása, 15 943 milliárd forint a GDP 60,3 százalékát tette ki."
az számodra nem hivatalos, viszont a második féléves 85% az ütőkártya az "elmúttnyóccéveladósítóóóóóóttták" érvrendszerben.
Jól is van ez így.

$pi$ 2013.11.21. 21:46:44

@Rodolfo63: "egyáltalán nem voltunk sokkal drágábbak az árak itthon"

Erről beszéltem, ezt linkelte be valaki fentebb:

www.napi.hu/magyar_gazdasag/itt_az_energiaar-meglepetes_magyarorszag_eu-eminens_lett.570119.html

Rodolfo63 2013.11.21. 21:47:16

@Blogger Géza: több pénz jött ezekből, mint amit költött rájuk az állam? nem, egyáltalán nem

a mol esetében még az értéke is jelentősen lecsökkent a vagyonnak

Rodolfo63 2013.11.21. 21:48:27

@Booksi: "Azonban ha nem enyhítettek volna az anyagilag kivéreztetett lakosság terhein,"

nem az anyagilag kivéreztetett lakosság terhein enyhítettek, hanem mindenkién - azokén is, akik az alaptörvénybe tervezett kifejezéssel élve, eddig is simán megfizethetőnek tekintették a rezsiköltséget

Blogger Géza 2013.11.21. 21:49:13

@hackbard.celine:

Ebben a végleges adatok vannak:

index.hu/gazdasag/2013/09/02/itt_az_index_adossagnyomas-meroje/

Év közben nincs végleges GDP, tehát nem lehet végleges GDP/adósság mutató sem. Valójában ezért nem lehet egy tetszőleges napra sem ilyen mutatót korrektül megmondani, hiszen nincsen május X-re vonatkozó GDP adat sem. Nem véletlen, hogy ilyen mutatót csak ritkább időközökre (negyedévek vége) állapítanak meg. Ezért értelemszerűen a kormányváltáshoz legközelebbi negyedéves adatot szokta mindenki alapnak venni. Az pedig 85,3%. A 2014 közepére várható érték pedig 77-79%.

ügyfélszolgálatos 2013.11.21. 21:49:56

@Booksi: Obvious idiot is obvious.

Aki nem látja, hogy a fidesz a gazdagok kormánya és a haveroké, az hülye vagy hazudik.

Rodolfo63 2013.11.21. 21:51:17

@Booksi:

"Na ezért nem sajnálom őket. Meg azért sem, mert osztalékra a nagy sírás-rívás mellet is futotta.
Na jó, ez utóbbi egy kicsit erős persze, hiszen minden vállalkozás a profitért dolgozik, de az legyen tisztességes. "

az osztalék, azaz a befektetett tőke hozadéka korábban volt, most a karbantartás költségeit se termeli ki a rendszer

egyébként hogy is van az, hogy pld. az áramból a magyar állam veszi ki a legtöbb profitot? az mvm igen szép osztalékot fizetett legutóbb

és miből gondolja bárki is, hogy a profitjuk eddig nem volt tisztességes? eddig is az állam állapította meg, csak épp akkor nem akarták lenyeletni velük a "vezeték adót"

Rodolfo63 2013.11.21. 21:52:09

@Blogger Géza: abban a 85,3-ban azért kósáék igen jelentősen benne voltak - amihez tényleg elég volt egyetlen egy mondat

hackbard.celine 2013.11.21. 21:53:15

@Blogger Géza: Nem végleges, hanem HIVATALOS. Remélem érted a különbséget.
Másrészt az index adósságnyomás mérője, mint hivatalos és végleges forrás???
Na ne röhögtess! :))

Blogger Géza 2013.11.21. 21:53:17

@Rodolfo63: Mondjuk pl az EGIS-en elég nagy realizált (!) árfolyamnyeresége van, a Rába rekord profitot termelt 2012-ben. A MOL árfolyam ugyan most alacsonyabb (főleg a horvát balhé miatt), de amíg nincs eladva, nincs belőle realizált veszteség. Ha tartós osztalékpapírként megtartja az állam, lehet, soha nem is lesz.

Rodolfo63 2013.11.21. 21:54:43

@Blogger Géza: és mennyi osztalék van a molbol?

ha az államadósság csökkentés olyan nagy biznisz, akkor miért molt vettek, miért nem csökkentették az államadósságot abból is?

Blogger Géza 2013.11.21. 21:55:32

@hackbard.celine: Valóban végles adatok vannak benne 2010-re, ebben korrektek voltak. Akár röhögsz, akár nem. Jelenleg az a leggyorsabb eszköz egy adott év negyedéves adatainak kinyerésére, de ezer más helyen megtalálhatnád, ha értnél hozzá, csak segíteni akartam.

$pi$ 2013.11.21. 21:56:59

@Rodolfo63: "és mennyi osztalék van a molbol?"

Hány embert alkalmaz a MOL? Hányat alkalmazna, ha az oroszoké lenne? Mennyire szorongat minket az orosz energiaszektor? Mennyire szorongatna, ha a MOL az övék lenne?

Én nem tudom ezeket, de annyit tudok, hogy ezen onformációk nélkül rohadtul értelmetlen a MOL paketről beszélni.

Blogger Géza 2013.11.21. 21:59:04

@Rodolfo63: Mert ki akarták szorítani onnan az oroszokat. Azt meg senki nem mondja meg előre, hogy mondjuk a következő 20 évben mennyi osztalék folyik be a MOL-tól. (Nyilván nem is fizetik ki a teljes nyereséget) 2012-re amúgy 46 milliárd osztalékot fizetett a MOL.

Rodolfo63 2013.11.21. 21:59:18

@$pi$: azokra az oroszokra gondolsz, akiknek nyaljuk a seggét, hogy építsenek nekünk egy molt, amihez még a hitel is tőlük jönne esetleg? azokra az oroszokra gondolsz, akiknek a gázvezetékét orbán még köpködte ellenzékként, most meg várja, mint tüzelő szuka a bránert?
azokra az oroszokra gondolsz, akik a gyurcsány féle törvény miatt semmit nem tudtak a mollal kezdeni?

barli 2013.11.21. 21:59:22

rájöttem, hogy a szegény munkanélküliek mégiscsak többet nyernek, mert ök napközben is fütik a lakást..

Rodolfo63 2013.11.21. 22:00:43

@Blogger Géza: 46mrd a teljes osztalék? az államnak van kb. 20% pakettje, akkor az 12mrd körül van - 12mrd nyereség 500mrd-ért - bomba üzlet

az oroszok kiszorítása meg egy kamu, hisz épp hogy őket akarjuk mindenáron, másrészt a molban semmit nem tudtak csinálni, semmit

zobod 2013.11.21. 22:01:44

@hackbard.celine: ez mit számít, hogy a 48 hónapos ciklusból a 4.-ik hónap végén mi volt? A költségvetés konszolidációja sikeres, a NIIP pozíciónk javult bár még mindig tragikus, a finanszírozás semmiféle problémát nem okoz (forintban is finanszírozható és nominálisan alacsonyabb a forintkamat, mint amennyiért az imf hitelt tukmálta a ballib), az export számára előnyös forintgyengülés ellenére a GDP arányos adósságszint stagnál. Ezt persze nem lehet letagadni, ezért most az a szokásos mantra, hogy érték ezt el fideszék, nem fenntartható. Hát fenntarthatóbbnak tűnik, mint az mszp-szdsz féle irány volt, aminek mostanra már a mandátumért cserében mindenre hajlandó Bajnai is lelkes szekértolója lett (munka minden harminc alattinak, németet közelítő szakmunkásbérek ... stb). Választani pedig csak ebből a két alternatívából lehet, a jobbik jelenlegi formájában nem lesz alternatíva.

barli 2013.11.21. 22:03:42

@ügyfélszolgálatos: és persze emellett populista, kommunista és náci is. Gratulálok!

monddazigazatmar 2013.11.21. 22:04:04

"tranzakciós adók, a drágább telefon és tévé, a cigaretta és az alkohol drágulása a szegényeknek ártott a legjobban. "

Fodor! Hát ezek éheznek nem? Akkor honnan lenne tévéjuk, telefonjuk? Nyilván nem is cigiznek, ha kenyérre is alig telik, az alkoholt meg szintén nem veszik. Vagy mégsem éhezik 4 millió ember?

$pi$ 2013.11.21. 22:04:39

@Rodolfo63: "azokra az oroszokra gondolsz, akiknek nyaljuk a seggét"

Olyan naív ez, amikor megszemélyesítitek az egyes országokat meg az IMF-et és úgy beszéltek róluk mintha élő személyek lennének. Mint a gyerekek...

Meg amikor azt hiszitek, hogy a sok száz, sok ezer milliárdos tételeknél a seggnyalás meg a jópofizás meg a sértődés számít.

Szakadok a röhögéstől valahányszor elképzelem az IMF-es csávót amikor elmagyarázza a főnökének, hogy nem fog 20 milliárd euró kölcsönt adni magyarországnak mert megsértődött. :)

Blogger Géza 2013.11.21. 22:04:42

@Rodolfo63: 2010 elején a Ft mesterségesen erős volt a brutálisan magas kamatlábak miatt - ami tovább növelte a valós adósságnövekedést, és borzalmasan magas kamatterheket jelentett, továbbá nem segítette az exportoffenzívát sem. Valójában sokkal kedvezőbb a mostani árfolyam. Nem véletlenül kezdte annak idején Bokros is egy brutális Ft-leértékeléssel. Persze tudjuk, ha Bokros csinálja az árfolyamgyengítést, akkor az zseniális, ha más, akkor az borzalmas. :)

barli 2013.11.21. 22:05:28

@ügyfélszolgálatos: és persze emellett populista, kommunista és náci is. Gratulálok!

A fidesz nem a gazdagok, hanem a dolgozók, vagy legalább dolgozni akarók pártja, és ez így van jól

hackbard.celine 2013.11.21. 22:06:12

@Blogger Géza: A hivatalos az EUROSTAT adat. A másik hivatalos az MNB.
Remélem, segítettem.
Évközi kamu adatot dobtál be "elmúttnyócccééév" érveléssel, ráfaragtál, ennyi.
Az index adósságnyomás mérőről egy konkrét összehasonlítás:
2010 IV.né.
MNB hivatalos 80,2%
index adósságnyomás 81,36%

Blogger Géza 2013.11.21. 22:06:38

@Rodolfo63: "az oroszok kiszorítása meg egy kamu" Hogyne, sőt Oroszország is csak egy kamu, nincs is olyan, az egész nyilván egy médiahekk.

Blogger Géza 2013.11.21. 22:07:36

@hackbard.celine: Ajjaj, te reménytelenül hülye vagy. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.21. 22:07:46

én nem jártam jól vele. pedig be kéne már lépni a Pártba, ha vmit kezdeni akarok magammal :)

évi 444 milliárd forintot bukott az állam az egykulcsos adón

444.hu/2013/11/19/nagy-a-baj-a-szazadveg-egyik-kutatoja-szerint-evi-444-milliard-forintot-bukott-az-allam-az-egykulcsos-adon/

$pi$ 2013.11.21. 22:08:37

@Blogger Géza: "2010 elején a Ft mesterségesen erős volt a brutálisan magas kamatlábak miatt - ami tovább növelte a valós adósságnövekedést, és borzalmasan magas kamatterheket jelentett, továbbá nem segítette az exportoffenzívát sem. Valójában sokkal kedvezőbb a mostani árfolyam."

Ezt senki sem érti meg. Pedig olyan egyszerű, hogy magamtól is simán rájöttem annak ellenére, hogy nem is értek hozzá. Hihetetlen!

2013.11.21. 22:08:48

@$pi$:

Azt azért áruld már el, hogy lett volna a MOL az oroszoké (és mit is jelent ez egyáltalán), mert a nélkül végképp értelmetlen MOL pakettről beszélni.

Rodolfo63 2013.11.21. 22:10:11

@Blogger Géza:

"Persze tudjuk, ha Bokros csinálja az árfolyamgyengítést, akkor az zseniális, ha más, akkor az borzalmas. :) "

ha egy kocsiból ki akarsz szállni, akkor ki kell kapcsolnod a biztonsági öved - kivéve, ha fejjel lefele van az autó

attól, hogy egy másik környezetben valaki ugyanazt csinálji, mint korábban más, még lehet teljesen eltérő a következmény - amikor bokros értékelt le, akkor nem volt ekkora a mértékű a deviza kitettségünk, most viszont igen nagy, így az árfolyam növekedés pozitív hozadékát egyből el is viszik a hitelek

zobod 2013.11.21. 22:11:10

@tesz-vesz: az adócsökkentés már csak ilyen, bukja az állam. De kiváló a logikád, abba gondolj bele, azon mennyit bukik az állam, hogy nem 80% a ÁFA...

Rodolfo63 2013.11.21. 22:11:29

@Blogger Géza: a kiszorítás a kamu, te szerencsétlen

21 körömmel kaparnak a fiuk fejenként, hogy az oroszok jöjjenek és totálisan ki legyünk nekik szolgáltatva

a seggnyalás pedig nem cska képletes, amikor a fő orosz energetikai vállalatok elnökeit a parlamentben a fidesz kormány tagjai magas állami kitüntetésekben részesítik, a seggnyalás szónál jobb nehezen juthat az ember eszébe

$pi$ 2013.11.21. 22:13:00

@tesz-vesz: "évi 444 milliárd forintot bukott az állam az egykulcsos adón"

Ez megint ilyen művi számítás. Ha magasabb lenna az adó, akkor biztos többet is szednének be... vagy nem.

barli 2013.11.21. 22:13:43

@monddazigazatmar: úgy gondolta, hogy a cigi, pia, tévé, szerencsejáték - ja az már nem - mellett nincs pénzük kenyérre

hackbard.celine 2013.11.21. 22:14:19

@zobod: A NIIP a külker egyenleg miatt javult, aminek elsődleges forrása a belföldi (import alapú) fogyasztás visszaesése a reálkeresetek csökkenése és a 10% feletti HUF/EUR árfolyamesés következményeként.
Az export bővülését a jelenlegi kormányzati ciklus előtti beruházások (Mercedes, Audi) hajtják fel, a korábbi sikeres húzóágazatok (elektronika) leépültek. Lásd Jabil.

mim 2013.11.21. 22:17:17

@roli101: Pontosan. Mindig vannak váratlan kiadások, ha non-profitként müködik, akkor egy árvíz után a tartalékokból kell javítania. Viszont új tartalékot nem képezhet, mert az a lakosságnak több terhet jelentene. Ezzel hamar eljuthatunk oda, hogy a karbantartás és javítás állami infúzióval lesz csak müködőképes.
Pár évig persze lehet a saját vállat veregetni, meg tejbetök vigyorral pózolni. Ami a tulajdonképpeni lényeg ha jól értem - mármint a valódi ^_^

Blogger Géza 2013.11.21. 22:18:37

@hackbard.celine: Örülök, hogy századszorra is megtaláltad az ELŐZETES adatot. :)

hackbard.celine 2013.11.21. 22:20:48

@$pi$: Ez pajti nem művi számítás, konkrétan az adóbevallásokat dolgozták fel.
501 Milliárd maradt a legfelső kettő jövedelmi tizednél, az alsó 8 tizedtől pedig 70 Milliárddal többet szedtek be.
Olvas el legalább a tanulmányt, mielőtt csak dobsz egy "ez úgy is hülyeség" véleménykommentet.
A legalacsonyabb keresetűektől vesznek el a legmagasabb keresetűek nettójának kipótlására, a többit pedig unortodox adók formájában máshol hajtják be.
Lásd mai GKI cikk.
Azért ha egy héten belül a Századvég kutatója (akit letagadnak) és a GKI hasonló adatokat publikál, azon minimum érdemes elgondolkozni.
A nem gondolkozással viszont nem lehet mit kezdeni, ha csak hinni akarsz, az a te dolgod.

hackbard.celine 2013.11.21. 22:22:51

@Blogger Géza: Linkeld be légyszi a hivatalos UTÓLAGOS MNB adatot.
Köszi.

Blogger Géza 2013.11.21. 22:23:21

@Rodolfo63: Hol látszik a bizonyíték arra, hogy azért kaparna ma bárki is, hogy az oroszok meghatározó részt szerezzenek a MOL-ban?

Rodolfo63 2013.11.21. 22:26:25

@Blogger Géza: nem a molban te szerencsétlen - pakson, ami kettővel nagyobb falat, mint a mol :)

illetve a ruszki gázvezetéket akarjuk mindenáron

orbán maga mutatta be a pálfordulást - ellenzékben köpködte ezerrel, most meg imádja már a ruszki vezetéket

Blogger Géza 2013.11.21. 22:27:53

@hackbard.celine:

Olvasd el, itt a leghülyébbek számára is le van írva, hogyan számolható ez a mutató. :) (Utólag az MNB nem közöl felülvizsgált negyedéves jelentést, amelyben korrigálná az előzetes számokból készült előzetes mutatóit.)

index.hu/gazdasag/2013/09/02/itt_az_index_adossagnyomas-meroje/

Blogger Géza 2013.11.21. 22:29:07

@Rodolfo63: Ki kell hogy ábrándítsalak: a MOL-nak semmi közvetlen köze Pakshoz, ne keverd össze Gizikét a gőzekével.

Rodolfo63 2013.11.21. 22:32:42

@Blogger Géza: nos, vagy magyarország meg van oroszország

hogy most a mol-on keresztül, vagy pakson keresztül van nagyobb befolyásuk, lényegében miben is különbözik?

próbálsz örülni annak, hogy a molban már nincsenek, bár ez rohadt sok pénzbe került, és a törvények miatt amúgy se tudtak mit csinálni, mert max. 10% szavazatuk volt

erre paksot és az egész magyar energiaellátást az oroszok kezébe akarjuk adni

rázod az öklödet, hogy ki vannak szorítva - de valójában nincsenek, hanem méginkább be akarjuk őket engedni a hazai energia szektorba - mondjuk onnantól kezdve, hogy igen jelentős az orosz gáz súlya, igaziból mindegy is

Blogger Géza 2013.11.21. 22:33:47

@hackbard.celine: Ha nem megy a matek, itt is kiszámolták neked:

"A múlt év végén a névértéken számított bruttó adósság a GDP 80,8 százalékán állt és 2010 közepén tetőzött 85,3 százalékon. "

figyelo.hu/cikkek/379993_mnb__a_gdp_77_1_szazalekan_allt_az_allamadossag_szeptember_vegen

hackbard.celine 2013.11.21. 22:36:30

@Blogger Géza: "Utólag az MNB nem közöl felülvizsgált negyedéves jelentést"
Jól van, kezdesz végre rájönni, hogy mi a hivatalos adat.

Blogger Géza 2013.11.21. 22:36:43

@Rodolfo63: Csak annyiban, amennyiben egy atomerőmű különbözik egy regionális olajcégtől, vagy éppen Gizike a gőzekétől.

zobod 2013.11.21. 22:38:48

@hackbard.celine: hagyjuk már ezt, 2010 májusa óta az Orbán kabinet kormányoz, minden olyan tőkebeáramlás ami az után valósult meg, az ehhez a kabinethez kötődik. A nagyvállalatok, különösen a multik nem úgy működnek mint id. Kovács Béla kapualjbeli órásműhelye amihez az egyszemélyi tulaj/menedzser/dolgozó érzelmileg kötődik. Ha nem érte volna meg az audinak, mercedesnek, suzukinak, a bmw-hez egymillliárd euro értékben beszállító sok kis és középvállaltnak az Orbán kabinet alatt beruházni itt, Magyarországon, akkor nem tették volna meg. Függetlenül attól hogy mennyi munkájuk/pénzük volt már addig benne. Nem találsz egy olyan CFO-t, aki azzal érvelne egy tartós veszteséget termelő/valószínűsítő közegben egy projekt folytatása mellet, hogy de mennyiben van már... nagyon jól boldogulnak itt ezek a cégek, jól érzik itt maguk az Orbán kabinet alatt (is). Politikai alapon szoktak presztízsből folytatni programokat, nem az alapvetően pénzügyi racionalitás alapján vezetett vállalatoknál. Úgyhogy ezt a vonalat hagyjuk. A jabilról meg annyit, hogy ezek szerint nem tudod, hogy ők egy bérgyártó. Kiszolgáltatottak a megrendelőktől érkező - és jobbára semmiféle érdemi kötelmet nem jelentő - gyártási rendeléseknek. Nekik nincsenek önálló saját termékeik, a kapacitásaikon és dolgozóikkal egyszerűen bérgyártást végeznek. Egyébként alighanem még mindig a Jabil a legnagyobb foglalkoztató Tiszaújvárosban, és semmi ok nincsen azt gondolni, hogy a mostani létszám végleges. Lefelé, és felfelé is változhat, bármikor, jelentősen is, szerződésszerzési sikertől függően. Ez ilyen üzlet. Mostanában hullott ki a a piacról a BlackBerry, ennek a Jabil is megissza a levét.

A belföldi fogyasztás visszaesése jó dolog, ugyanis azoknak a rétegeknek a fogyasztása esett drasztikusan, akik vásárlóerejét az (import) hitel, és a jövedelemátcsoportosítások jelentették. Vagyis nem volt mögötte önálló reálteljesítmény. Semmi gond nincsen ezzel, ez a realitás, a fenntartható realitás. Ugyanakkor a középosztály megtakarításai nőttek, ez is mutatja mennyire érett rétegekről van szó akik az egykulcsossal nyertek. Nem elherdálják, hanem felhalmozzák.

Visszatérve a le nem tagadható eredményekhez, és a elérésükhöz vezető ellenzék által vitatott úthoz: a mostani világ még mindig fenntarthatóbbnak, eredményesebbnek, és működőképesebbnek tűnik, mint az mszp és a ráragadt kispártoké.

$pi$ 2013.11.21. 22:38:52

@Blogger Géza: Ez azért elég szép eredmény.

2013.11.21. 22:39:51

@Rodolfo63:

Mondd meg annak a balfasz Blogger Gézának, mert én nem állok szóba egy ilyen degenerált trollal, hogy az oroszok a MOL részesedésükkel kitörölhették volna azt amit akarnak.

A 20% körüli pakettjük semmilyen kontrolljogot nem biztosított számukra soha egy pillanatra sem a cégben, tehát nem is volt kit miért kiszorítani.

Magyarul a MOL-hoz semmi köze annak, hogy mi jó pénzt adtunk ezekért a részvényekért. Megvehettük volna az ÖMV-től (hisz az övék volt előtte) is (persze eladni kellett volna, de ez más kérdés), de az ÖMV-től nem féltünk.

Az oroszoktól viszont igen, meg jóban is akarunk lenni velük, ha már beintettünk az EU-nak. Valakivel jóban kell lenni, ez tiszta sor, mert annyira nem vagyunk erősek így magunkban Európa közepén.

Szóval ez az egy oka van, hogy fizettünk az oroszoknak, de annak a MOL-hoz semmi, de semmi köze nem volt.

Rodolfo63 2013.11.21. 22:42:25

@Blogger Géza: magyarország és a teljes magyar lakosság biztonsága, vagy egy privát cég a fontosabb? mert ha a privát cégből kiebrudalásnak örülsz (ami egyébként is értelmetlen volt, mert nem volt befolyásuk), de nem izgat, hogy magyarországot a ruszkiktól teszik függővé hosszú évtizedekre, akkor totál hülye vagy

2013.11.21. 22:43:40

@hackbard.celine:

Minek vitatkozol vele az államadósságon és főleg 1-2%-on?
Aki a 10%-os manyuppal nem korrigálja az államadósságot vizsgálódásai közben az egy barom vagy szimplán hazudik (értsd politizál).
Géza majd magában eldönti melyik a kettő közül.

hackbard.celine 2013.11.21. 22:44:16

@zobod: "2010 májusa óta az Orbán kabinet kormányoz, minden olyan tőkebeáramlás ami az után valósult meg, az ehhez a kabinethez kötődik"
Finoman szólva lófaszt.
Az aktív tőkebeáramlás nem áll meg egy kormányváltásnál.
Másrészt az anyavállalatok által feltőkésített bankok tőkepótlása az nem válik működő tőkévé.
Főleg annak fényében nem, hogy a bankok mérlegfőösszege 20%-al csökkent.

2013.11.21. 22:44:38

@Rodolfo63:

Nem hülye ő, csak politizál a lelkem fogd már fel végre....

Booksi 2013.11.21. 22:45:14

@ügyfélszolgálatos: Az MSZP pedig gondolom, hogy a szegények pártja, nem igaz?
Mindent meg is tettek azért, hogy népesebb legyen a tábor...

Rodolfo63 2013.11.21. 22:45:46

@MikeBoy: értem én hogy meg kell magyarázni valahogy a hűtlen kezelést a mol pakett kapcsán

Rodolfo63 2013.11.21. 22:46:34

@Booksi: nem, az mszp nem a szegények pártja

az mszp a fidesz előzenekara igaziból, hasonló a stílus, csak kezdő amatőrök hozzájuk képest

$pi$ 2013.11.21. 22:48:53

@hackbard.celine: "Ez pajti nem művi számítás, konkrétan az adóbevallásokat dolgozták fel."

A következő feltételezésen alapul: ha az adórendszer x%-al magasabb adót tartalmazna, akkor x% -al több pénzt szednének be.

Ez egy ésszerű feltételezés, különösen ha azt mondjuk, hogy "dehát pár évvel ezelőtt x%-al magasabb volt az adat és körülbelül x%-al többet szedtek be.

Csakhogy azóta eltelt egy pár év és akik akkor ki tudták termelni és hajlandóak voltak befizetni az x%-ot, azok nem feltétlenül tennék ezt meg ma is.

Ráadásul a 444 milliárd otthagyott forint jelentős részét elköltötték az emberek, amiből az államnak bevétele volt. Hogy mennyi, arra csak becslések vannak, nem tudhatjuk.

Ezért ez a 444 milliárd egy meglehetősen légbőlkapott számítás. Lehet, hogy ha nem lett volna 444 otthagyva az embereknél, akkor fellázadtak volna és már a bajnai lenne uralmon, aki már rég felvett volna négyszer ennyi IMF hitelt.

Blogger Géza 2013.11.21. 22:50:11

@hackbard.celine: Fogd már, fel, hogy ebben a kérdésben ilyen nincs. Vannak előzetes pénzügyi adatok meg előzetes GDP-becslések, ebből számolnak egy előzetes mutatót. (a negyedév vége után kb 1-2 hónappal) Majd amikor sokkal később megvannak a végleges adatok, akkor lehet ebből a véglegest. Nem hiszem el, hogy ezt valaki nem érti... Látom, magadtól soha nem találnád meg, ezért ismét segítek, mert fáj a belőled áradó butaság. Ebben már a végleges 2010-es adatok vannak:

www.mnb.hu/Root/MNB/Statisztika/statisztikai-adatok-informaciok/adatok-idosorok/xi-puszamlak/mnbhu_hazt5

(államháztartási adatok - grafikons13 - 35. sor)

2010. 2. negyedév: 85,4%
utolsó adat (2013. 3. név): 79,7%

2013.11.21. 22:51:45

@Rodolfo63:

Valójában nem.
A MOL-t meg kellett vennünk.
Az egy dolog, hogy elcseszte az MSZP és FIDESZ is, de nem volt a végén más út.
Túlságosan magas az orosz függésünk a szénhidrogénekben és ezért nem mondhattuk nekik azt, amit az ÖMV-nek, hogy kenjék a hajukra a 20%-os MOL pakettjüket.
Nem csoda, hogy Bajnai is megvette volna a saját egy éve alatt, HA és most kapaszkodj meg, Orbán nem int be erre anno, hogy nem te majd én megveszem! Na csak ez került kb. 70 -80 milliárdba, az egy éves késlekedés.

zobod 2013.11.21. 22:55:49

@hackbard.celine: Nem a deleveragingről beszélünk - ami nem mellékesen nem magyar specialitás az egész K.E.-i régiót érinti. Ez egyébként sem tőkekivonást jelent. A másik amit említesz, a bankok feltőkésítése kényszer volt, a tőkemegfelelőségi mutatóknak eleget _kell_ tenniük. Viszont akár hiszed akár nem, egy mercedes számára nem volt kényszer Magyarországon befejezni a gyárát, nem volt kényszer az audi bővítése sem, nem volt kényszer a bmw-nek sem itt vásárolni évi egymilliárd euroért alkatrészeket. Ahogy nem volt kényszer a takatanak sem idehozni ezer fős üzemet, a ZF-nek egy kormányműgyárat. Ezek egyike sem kényszer, pláne nem valami múltból megöröklött kényszerűség amit akarata ellenére tesz a beruházó. Ahogy nem volt kényszer a Templetonnak sem, meg a többi alapkezelőnek magyar eszközökben olyan pozíciókat felvenni, mint amit még akkor sem csinált, mikor un. befektetésre ajánlott adósságunk volt.

Booksi 2013.11.21. 22:57:52

@Rodolfo63: Ebben egyetértünk. Valóban nem a szegényeké, elég gáz is volt amikor a milliárdos elvtársak énekelték az internacionálét anno.
Az, hogy a Fidesz itt tart az a remek kormányzásuknak és demokratikus értékeiknek köszönhető. Ha nem veszítenek, 2010-ben, akkor vajon hol tartanának a rezsi költségek.
Honnan teremtették volna elő a pénzt az ország finanszírozásához?
Az bizony fájt volna, ahogy fájna az is ha ismét hatalomra kerülnének.
Nem kicsit, nagyon.

2013.11.21. 22:58:24

@$pi$:

Azért jó lenne eldöntened, hogy értesz-e valamihez vagy sem!?
Azok akik tanulmányokat írnak és publikálnak az egy-két kulcsos adóról általában tisztában vannak a pénzáramlásokkal, a költségvetéssel az adórendszerrel (azzal is, ha pénzt hagysz az adózónál, abból mennyi folyik vissza az államhoz egyéb helyekről), talán azért, mert ez a szakmájuk, ezzel foglalkoznak és még időt is fordítanak rá, hogy számoljanak.

Te pedig, a partvonalról annyit próbálsz beordibálni, hogy ez itt egy sokparaméteres függvény vigyázzatok fiúk, mert biztosan elcseszitek.

Gratula!

Blogger Géza 2013.11.21. 22:58:43

@MikeBoy: Ez a tipikus baloldali másikra mutogatás. Bajnait semmiben nem tudta volna megakadályozni Orbán, ha Bajnai nyélbe tudta volna ütni az ügyletet, megcsinálta volna. Nem kellett hozzá 2/3. De "nemértünkhozzá" Gordon a jelek szerint ehhez sem értett.

$pi$ 2013.11.21. 23:01:34

@MikeBoy: "általában tisztában vannak a pénzáramlásokkal"

Persze, hogyne. Akkor számolják már ki mennyi lesz a mol részvény jövőre. Utólag mindent faszán kiszámolnak, meg olyan dolgokat, amiket nem lehet ellenőrizni (a 'lett volna' kategória). :)

2013.11.21. 23:05:44

@$pi$:

A MOL részvényeknek ne legyen már semmi köze az adórendszer.
Terelhetsz egy ekkora hülyeséggel, de akkor maradj Gézánál és vele beszélgess velem ne!
Még egyszer: döntsd el, hogy értesz-e valamihez vagy sem!?

VT Man 2013.11.21. 23:07:08

Na, várom, hogy ha az MSZP kormányra kerül, és 27-ről 25%-ra csökkenti az ÁFA-t, akkor mi lesz?

Fedor majd megint ír egy bejegyzést, hogy:

"NA, KIK JÁRTAK JÓL AZ ÁFA CSÖKKENTÉSSEL?"

Hát a GAZDAGOK! Mert ők SOKKAL TÖBBET spórolnak vele!

$pi$ 2013.11.21. 23:10:00

@MikeBoy: "Még egyszer: döntsd el, hogy értesz-e valamihez vagy sem!? "

Ez nem egy eldöntendő kérdés, a hozzáértésnek és a hozzá nem értésnek fokozatai vannak. Másrészt tök mindegy, hogy valaki mennyire ért valamihez vagy mennyire nem ért, attól még lehet igaza és tévedhet is.

"A MOL részvényeknek ne legyen már semmi köze az adórendszer. "

Azt mondtad, hogy profin ki lehet számítani azt, hogy mennyi adó folyna be, ha évekkel ezelőtt nem változtatják meg az adórendszer. Ugyanakkor a gazdaságban még egy ennél sokkal egyszerűbb dolgot sem lehet kiszámítani. Ha ki lehetne nem itt tartanánk.

Rodolfo63 2013.11.21. 23:10:06

@VT Man: nem, a szegények jobban járnak az áfa csökkentéssel, mert a havi keresetükből ez jóval nagyobb részt képvisel - a szegények ugyanis felélik a teljes jövedelmüket egy hónapban, és az szja a legnagyobb tétel ebben

a gazdag nem fog többet vásárolni egy hónapban azért, mert 2%ponttal alacsonyabb az áfa - mert eddig se ez tartotta vissza a többlet vásárlástól - a szegény viszont többet tud vásárolni

hackbard.celine 2013.11.21. 23:11:19

@Blogger Géza: külön szerencse, hogy nem velem kell vitatkoznod:
"hazánk „maastrichti típusú” adósságállománya 2010-re
21.790 milliárd forintra nőtt, mely nagyjából a GDP 80%-át tette ki. A központi költségvetés bruttó államadóssága 20.041 milliárd forint
volt 2010. december 31-én."
www.kormany.hu/download/9/91/20000/%C3%81llamad%C3%B3ss%C3%A1gunk%20t%C3%B6rt%C3%A9nete.pdf
Vágod, 2010 végén még 80% volt a kormány szerint, nem 82%. Valami változhatott a téridőben? Vagy meghazudtolnád a kormányt? Nanemá! :)

hackbard.celine 2013.11.21. 23:17:25

@zobod: "egy mercedes számára nem volt kényszer Magyarországon befejezni a gyárát"
Pedig de.
Különben mifaszt kezdhetett volna egy zöldmezős telekkel és félig beépített több hektáros területtel?
A merci nem egy IBM, amelyik pl. simán el tudta vinni a konténerüzemét Fehervárról.

2013.11.21. 23:17:59

@$pi$:

"Azt mondtad, hogy profin ki lehet számítani azt, hogy mennyi adó folyna be, ha évekkel ezelőtt nem változtatják meg az adórendszer."

NEM! Azt állítom, akiket kritizálsz sokkal jobban értenek hozzá.
És azok, amik benned kérdésként felmerülnek, hogy pl. az embereknél hagyott pénz egy része visszafolyik az államhoz, az számukra nem kérdés.
Mert ilyen tényezőkből, amit te megemlítettél van vagy 20 darab vagy több és ők ezeket mind ismerik és figyelembe veszik, neked meg eszedbe jutott max öt és azt hiszed, hogy e miatt bármilyen következtetést levonhatsz, pedig nem!

"Ugyanakkor a gazdaságban még egy ennél sokkal egyszerűbb dolgot sem lehet kiszámítani."

Ezt az idióta blöfföt! Remélem nem a részvények árfolyamára gondolsz, mint sokkal egyszerűbb dologra, mert mindjárt halálra röhögöm magamat.

zobod 2013.11.21. 23:24:03

@hackbard.celine: hát ez nagyon nem így van. Nem politikusok ezek, akiknek ki kell tartani a döntéseik mellett akkor is ha az rossz, nehogy presztízsveszteséget szenvedjenek. Bizony bezárták volna, mint a huzat. Miért, szerinted a Ford mit kezd majd a jövőre bezáró, megüresedő genki gyárával, amiért még fizetni is fog 750 milliót hogy bezárhassa? Új jelölt meg bőven lett volna a b és cla gyárra, mert jó időre alighanem az utolsó jelentős autógyár építés volt Európában a kecskeméti mercedes gyár.

Blogger Géza 2013.11.21. 23:24:14

@hackbard.celine: Ja, miért nem szóltál, hogy te egyáltalán nem is értesz magyarul? :) Ismered azt a szót, hogy "nagyjából"?

Blogger Géza 2013.11.21. 23:26:18

@hackbard.celine: Tovább hol beszél ez a forrás 2010 második negyedévének végéről, amiről szó van? Akkor volt 85% felett a mutató, később már csökkent. Naptárat ismered?

$pi$ 2013.11.21. 23:26:59

@MikeBoy: "NEM! Azt állítom, akiket kritizálsz sokkal jobban értenek hozzá."

Argumentum ad hominem, attól, hogy jobban értenek hozzá még nem lesz igazuk.

"ők ezeket mind ismerik és figyelembe veszik"

Azt is kiszámolták, hogy Magyarország hónapokon belül fizetésképtelenné válik ha a zorbán nem vesz fel IMF hitelt. Ott is tévedtek.

"és azt hiszed, hogy e miatt bármilyen következtetést levonhatsz, pedig nem!"

Strawman fallacy, ilyet nem mondtam.

"Ezt az idióta blöfföt! Remélem nem a részvények árfolyamára gondolsz, mint sokkal egyszerűbb dologra, mert mindjárt halálra röhögöm magamat."

Red herring fallacy: attól, hogy halálra röhögöd magad még nem lesz igazad.

2013.11.21. 23:31:53

@$pi$:

"Red herring fallacy: attól, hogy halálra röhögöd magad még nem lesz igazad.
"

Az biztos, de a Te állításod mitől lesz igaz? Csak mert egy részvény árfolyamát nem tudod egzakt számolni, de amiről beszélünk azt meg eléggé pontosan. Ettől sem lett igazam? :))

"Argumentum ad hominem, attól, hogy jobban értenek hozzá még nem lesz igazuk."

És neked mitől lesz igazad, hogy nem értesz hozzá?

"Azt is kiszámolták, hogy Magyarország hónapokon belül fizetésképtelenné válik ha a zorbán nem vesz fel IMF hitelt. Ott is tévedtek."

Erre már nincs sok szavam... :))))
Menj Gézához please!

hackbard.celine 2013.11.21. 23:34:17

@Blogger Géza: www.kormany.hu -itt lehet reklamálni
ne velem vitasd meg a "nagyjából" értelmezését, a 80 az nem 82 még jelentős ráhagyással sem

$pi$ 2013.11.21. 23:36:40

@MikeBoy: "Az biztos, de a Te állításod mitől lesz igaz?"

Ez egy meglehetősen jó érv.

Nos azért, mert a közgazdaságban legendásan lehetetlen jóslásokat és pontos számításokat végezni. Gyakorlatilag azért gondolom, hogy nem lehet megbízható módon kiszámítani, hogy mi lett volna a gazdasággal az egykulcsos nélkül, mert semmi mást sem lehet kiszámítani vagy megjósolni.

"És neked mitől lesz igazad, hogy nem értesz hozzá?"

Az állítás igazsgértéke tőlem függetlenül. Tök mindegy, hogy én ki vagyok vagy mennyire vagyok okos.

"Erre már nincs sok szavam... :))))"

Ez egy ellenpélda volt, ilyet rengeteget lehetne hozni.

$pi$ 2013.11.21. 23:38:53

"Az állítás igazsgértéke tőlem függetlenül."

Az állítás igazságértéke tőlem független.

késő van, ideje lefeküdnöm. :)

hackbard.celine 2013.11.21. 23:41:29

@$pi$: Számoljunk akkor együtt:
22400 Ft névértéken bevásárolt a kormány MOL részvényekből, akkori árfolyamon 500 Mrd Ft-ért.
IMF hitelből (többszörösen bizonyított, Fellegi ezzel dicsekedett).
Vegyük a forrásköltségét: a devizahitelnek van egy kamata (legyen 3%), van egy SDR-ben denominált árfolyamvesztesége (10%) és ne felejtsük el a Ft inflációt sem (12%).
Jelenleg kb. 33000 Ft környékén kéne lenni a MOL árfolyamnak, hogy a tranzakció könyv szerinti értéke nullszaldós legyen.
Mennyi is a MOL részvény árfolyam? 14-15 ezer?

2013.11.21. 23:44:29

@$pi$:

Örülök, hogy a részvényes kérdést elfogadtad... ;)

"Nos azért, mert a közgazdaságban legendásan lehetetlen jóslásokat és pontos számításokat végezni. "

Csak hogy tanulj kicsit!
Felhívnám a figyelmedet a "pontos számításra"!
Majd arra, hogy kit érdekel, hogy 444 vagy 434 vagy 424 vagy 454 vagy 464.
Azért, mert most ebbe próbálsz meg belekötni.

Elárulom, nem csak te, hanem sokan mások is, én is, akik a tanulmányt csinálták azok is tudják, hogy a 444 nem pontos.
De ebből a szempontból ennek semmi jelentősége, mert a megfelelő nagyságrendet viszont pontosan mutatja.

Az a rossz hírem és EZ a lényeg.
Semmi újat nem mondtál. Ezek a dolgok mind figyelembe vannak véve (és amint írtam még mások is).
Amivel cáfolni próbálod, hogy az a bizonyos számítás egyáltalán nem elfogadható, az valójában nem cáfol semmit.

$pi$ 2013.11.21. 23:45:37

@hackbard.celine: "Jelenleg kb. 33000 Ft környékén kéne lenni a MOL árfolyamnak, hogy a tranzakció könyv szerinti értéke nullszaldós legyen."

Fentebb már leírtam erről a véleményemet.

1. Mennyi adót fizet Magyarországon a MOL? Mennyi munkahelyet tart fenn?

2. Ha orosz többségi tulajdonban lenne, akkor mennyi adót fizetne, mennyi munkahelyet tartana fenn?

Nyilván nem tudjuk mekkora (2) értéke, de azt gyanítom, hogy a vásárlásnak ez volt az oka/célja, nem pedig a tőzsdei spekuláció vagy árfolyamnyereség.

hackbard.celine 2013.11.21. 23:49:46

@$pi$: Nem volt orosz többségi tulajdonban, a Szurgut az ÖMV 20% körüli pakettet vette át. A lex-MOL (by Gyurcsány) kizárta az ÖMV ellenséges felvásárlásakor a nagytulajdonosokat a döntéshozatalból, semmi szavazati értéke nem volt a részvénycsomagnak.
Olvass már legalább utána a sztorinak!
A Szurgut vastag 15% nyereséggel szállt ki Orbánék meg benne ülnek a Fellegi szerint "srtatégiailag fontos" befektetésben.

$pi$ 2013.11.21. 23:54:38

@MikeBoy: "kit érdekel, hogy 444 vagy 434 vagy 424 vagy 454 vagy 464."

Tehát azt állítod, hogy a pontos értéket nem lehet kiszámítani, de a hibát igen, azt ki lehet számítani.

Csakhogy a nem lineáris/kaotikus rendszerekre ez nem igaz és a gazdaság közismerten ilyen.

"Ezek a dolgok mind figyelembe vannak véve (és amint írtam még mások is)."

Tehát pontosak a számítások, mert mindent figyelembe vettek. Akkor hogyan lehet, hogy minden másban akkorát tévednek a közgazdászok? Hogy lehet, hogy a gazdasági válság előtt egy pár nappal AAA minősítést kaptak a kiváltó cégek?

De egyébként mindegy, feleslegesen vitatkozol. Tegyük fel, hogy valóban 444 milliárd forinttal kevesebb a bevétele az államháztartásnak az adócsökkentés miatt.

Nem lehetetlen, az adócsökkentés definíció szerint kiesést jelent az államnak. Ennyi vagy annyi, nekem mindegy.

Ettől azonban az adócsökkentés nem lesz az ördögtől való, csinálnak ilyet mások is.

$pi$ 2013.11.21. 23:58:17

@hackbard.celine: "Nem volt orosz többségi tulajdonban, a Szurgut az ÖMV 20% körüli pakettet vette át."

Tudom, hogy nem volt többségi tulajdonuk, nem vagyok idióta.

"A lex-MOL (by Gyurcsány) kizárta az ÖMV ellenséges felvásárlásakor a nagytulajdonosokat a döntéshozatalból, semmi szavazati értéke nem volt a részvénycsomagnak."

Nem a "nagytulajdonosokat" zárták ki, ennek semmi értelme nem is lenne. Azokat a tulajdonosokat zárták ki, akik a saját tulajdonrendszerüket (kik a tulajdonos cég tulajdonosai) nem hozzák nyilvánosságra.

"Olvass már legalább utána a sztorinak!"

Aha, jah. Kizárták a nagytulajdonosokat, ugye? :)

"A Szurgut vastag 15% nyereséggel szállt ki Orbánék meg benne ülnek a Fellegi szerint "srtatégiailag fontos" befektetésben. "

Nem kellett volna a megyónak ócsón eladnia. A startégiai befektetésben meg "benne kell ülni", attól stratégiai.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.23. 18:11:53

@$pi$: @zobod: nem, te a jövőre vonatkoztatsz, mi pedig a múltból indulunk ki. megszorítás idején miért kellett ez?

Fényezett Rézlábos 2013.12.21. 21:16:06

Van abban valami egészen elképesztő, hogy a mi pénzünkből fizetett trollok osztanak ki bennünket, hogy többet kéne termelni, hogy jobban éljek...
Amúgy, én csak egy dolgot tennék hozzá amúgy a vitához. Szoftvereket készítek, amit nyugati cég ad ki, globális piaci megjelenéssel. A megállapodásunk alapján 70-30 arányban osztozunk, az én részem a 70% a készítésért, az övé 30% a terjesztésért. Ha van 100Ft bevétel egy szoftver után, annak a teljes lebontása a következőképpen néz ki:
0Ft-ot vesz le az IRS (az amcsi adóhivatal) a teljes árból egy Mo-USA egyezmény alapján. Ha ez nem lenne, az IRS nyúlna 30%-ot az én részemből + számomra ismeretlen százalékot a terjesztő részéből (ez vélhetőleg amúgy is megvan).
21,9Ft-ot kap a terjesztő a teljes árból, ez bruttó, tehát az USA-ban még ebből adózik, de ez az ő dolga.
22 Ft-ot kapok én, ez már a nettó, leadózott, az elvégzett munkáért fizetésként kapott összeg.
[dobpergés]
56 Ft-ot nyúl a teljes összegből a NAV! Kiváló. Na ezért létezik még ez az ország. De már nem sokáig. Én, és biztos vagyok benne, hogy sok más ilyen bizniszben utazó vállalkozó, most azon dolgozok, hogy hogyan tudnám kivinni az üzletet ebből a rendkívül vállalkozásbarát országból. És ha elég sokan el is visszük, akkor vége lesz a dalnak...

Fényezett Rézlábos 2013.12.21. 21:17:18

Bocsi a hibákért, siettem, remélem így is átment a lényeg.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0