Addig jó, míg Orbán él...
2014. május 10. írta: Fedor

Addig jó, míg Orbán él...

tumblr_n2joa29Kbg1r60qv1o1_1280.jpg

Tanulságos részlet a Magyar Narancs riportjából, ami arról szól, hogy az asszonyverő Balogh eséllyel indul újra a falujában a polgármesteri posztért:

„Itt mindenki fideszes. A szocik elvennének mindent, meg jól be is buktak már egyszer, a Jobbik meg nálunk nem kell. Jó az Orbán, ő nem tud a disznóságokról”- mondja az a fiatalember, akit Orbánnak hívnak, és erre büszke is. Kiderül, hogy 350 hektár földjéből, amin birkákat tartott, egy zsebkendőnyit sem kapott vissza. Volt is tüntetni a Kossuth téren, megy is még, hamarosan szerveznek megint a „hortobágyiak”, ott a helye - magyarázza. Hogy mégis miért szavazott a Fideszre, azt azzal magyarázza, hogy csak egyesek tudnak a disznóságokról, de Orbán Viktor biztos nem. Azt elismerik, hogy ebben a térségben is ügyvédek, meg bírók kapták meg a gazdálkodók földjét, de az csak egy bizonyos körnek a mutyija, a Balogh sem tudott semmit csinálni.

Tehát a szocikra - akik biztos elvennének mindent, bár erre semmi bizonyíték nincs - nem szavaznak, a fideszesekre - akik viszont konkrétan elvették a földeket a gazdálkodóktól, sőt, konkrétan tőle is - meg igen, mert hát vannak köztük rosszak, de az Orbán, na az jó (hogy léteznek más pártok is a fenti hármon kívül, az fel sem merül benne, de hát a kocsmában egész nap a HírTV megy, hát honnan is tudná).

Addig jó, míg Kádár él

- mondták sokan anno a gulyáskommunizmusban (és mondják, már múltidőben sokan most is), amikor a szabadságjogokért cserébe némi (fenntarthatatlan) életszínvonal-növekedést kaptak, és hazug ideológiát. Szidták magukban a komcsikat, de a Kádárt, na őt már nem, hisz ő jó ember, közülünk való, hát hogy tud kacsintani a krumplileveses fazék mögül, csak hát nem tud a helyi TSZ elnökök és párttitkárok ügyeiről (az meg, hogy vér tapad a kezéhez, keveseket érdekelt már 1980 tájékán). 

Hát megint itt tartunk. Stockholm-szindrómás ez ország, mondom én...

A kép forrása

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr166146571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2014.05.11. 07:11:38

@Kón Bandit: Le kéne lépned a tudatmódosítókról csicska.Teljes csőd lesz az életed ha nem teszed meg időben.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.11. 08:59:13

@Benjamin Eisenberger:

Nem akarok nyilas kormányt, ez van. Így bárkit támogatok ellenük.

citrix 2014.05.11. 09:00:30

Kádár szerint aki nincs ellenünk az velünk van. Orbán vezér szerint aki nincs velünk az ellenünk van. Orbánt sokkal inkább Rákosihoz hasonlítanám, mindent róla másol.

béla a görög (törölt) 2014.05.11. 09:01:52

Hmmm...
Ilyen színten sötét parasztot még elképzelni sem tudtam. Jobb volt.
Mondok én valamit.
Inkább ne oszd meg ezeket az infokat, mert jobb a tudatlanság.
És hogy a szocik elveszik mindenét?
a) Mit? b) max gyámság alá helyeznék, de miért tennék? Pénzbe kerül azt igyon a kocsmába meg robbanjon fel a mája a hülyéjének... Olcsóbb! Tisztább, szárazabb érzés.
A hülye parasztja azt hiszi számít valamit. Teljes inkompatibilitás a XXI. századdal.

♔batyu♔ 2014.05.11. 09:13:07

Azért az, hogy valaki kioszt két fülest a nejének még mindig jóval kisebb bűn mint szétrabolni a közösség vagyonát.

Nyilván ezért nincs ott ballibsinek esélye.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.05.11. 09:25:32

@Benjamin Eisenberger: Te szerencsétlen barom, csak 2008 előtt és 2008-2010 között a szlovák kormánynak nem volt egy olyan ellenzéke, mint a Fidesz. Akik ott tettek keresztbe a kormánynak ahol csak tudtak, majd 2010 után pontosan az ellenkezőjét valósították meg annak, amiről addig ugattak. Mondjak példákat is vagy gondolkodsz te is. "Nem megszorítások kormánya" a 27%-ra emelt Áfával, a népegészségügyi különadókkal, a bankadóval, a közműszolgáltatók különadóival, a tandíj bevezetésével... Próbálj meg józanul gondolkodni, bár ez neked nem megy, mert olyan mélyen vagy beszorulva a Fidesz és a Felcsúti Csüngőhasú seggébe...

vajdasagi 2014.05.11. 09:35:09

@Benjamin Eisenberger: No azért én jól emlékszem a magánpénztárak kifosztására. Meg még sok másra is. A bankköltségem is azért nagy, mert úgymond a bankokat bünteti a kormány, de valójában rajtuk keresztül engem foszt ki.

♔bаtyu♔ 2014.05.11. 09:45:10

@The Lonewolf: És akkor most mi van? Feri Orbánéktól nem volt képes kormányozni? Orbán sodorta olyan helyzetbe, hogy 30%-al!!!! kellett növelni az államadósságot?
Orbán a felelős a kurva nagy 8% feletti!!!! államháztartási hiányokért?
Sőt, Orbán csődbe vitte őket, amit csak egy IMF hitellel tudtak elkerülni?

Akkor meg mit sírsz b+, örülj neki, hogy Orbánék vannak, hiszen Gyurcsányék akkor egy kalap szart nem érnek.

béla a görög (törölt) 2014.05.11. 09:46:54

@braue: Primitiv vagy!
Egyrészról még csak most kezdjük el szidni a primitiv fajtádat, másrészről a fideszt tartják fenn az öreg nyuggerek.
Ahogy halnak kifelé jönnek majd azok akiktől a fidesz elvitte a manyupot. Ne félj nem fognak a fideszre szavazni!
Két jó diplomám és szakmám van te here. olvass kevesebb történelmet!

Göntér László 2014.05.11. 10:15:16

Úgy vélem, hogy még most is aktuális a következő:
ktkj.blog.hu/2014/03/23/a_vedelemrol_239

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.05.11. 10:16:12

@Blogger Géza:

Nézd hozzá a foglalkoztatási adatok növekedését is, a növekedésből vond ki a közmunkásokat (Hisz ők segély helyett dolgoznak, mint ezt hangoztatjátok oly sűrűn!), és az így kapott eredménnyel dicsekedj.

randomuser1 2014.05.11. 10:21:47

lehet magyarázkodni, hibát keresni mindenki másban, szidni a választópolgárokat, de a tények makacs dolgok, az emberek kétharmada választotta, másodszor egymás után.
és igen, az emberek arra vágynak, amit Orbán Viktor testesít meg, a bizalom, a Magyar Kisember iránt érzett tisztelet, a kiszámíthatóság,Ő egy példakép, aki törődik velünk, egy földre szállt Isten, Jézus- vagy Kádár reinkarnációja.
a baoldaltól nem kaptunk semmit, csak hiteleket meg a multik ajnározását, hazdozást, pártütést, folyamatos belső harcokat még a mszp-n belüli is. elegünk lett ebből, ennyi, el lehet menni, ahogy gyurcsány mondotta volt....

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.05.11. 10:25:03

@Blogger Géza:

Te butus! Nickelsdorftól Watervilleig tele van a világ olyan magyar szakmunkásokkal, akik megtanultak egy nyelvet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.05.11. 10:28:19

@Poszt Olok001:

"A manyupnak az akkori kb 21000 milliärd adossägot minimum 10%al kellett volna csökkentenie,"

- ÉS ebben a dologban az a szomorú, hogy a manyupok állományáénak a kb. fele volt állampapírban. Ezeket a papírokat a vagyonrablás során elég volt betenni a papírdarálóba, és már is ennyivel csökkent az adósság.

És mégsem!

űrszelvény (törölt) 2014.05.11. 10:32:25

Amióta az emberek elhajtották a bukott baloldalt, azóta kiderült, hogy mindenféle mentális betegségben szenvednek. Folytassa kérem, érdeklődéssel hallgatom Önt... :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.05.11. 10:34:16

@Blogger Géza:

"Nyugodtan nézz utána: 2010 közepén 85 volt az eladósodottságunk, 2013 év végére ez 79%-ra csökkent. És reális a további csökkentés:"
- Volt valamilyen könyvelési trükk decemberben. Emlékszel?
www.portfolio.hu/gazdasag/iden_is_csak_ikszre_hozzuk_az_allamadossag_elleni_harcot.194117.html
nepszava.hu/cikk/1017503-trukkozik-a-kormany-az-allamadossaggal

". Az Európai Uniónak megküldött konvergenciaprogram szerint 2017 végéig a bruttó hazai össztermék (GDP) 75,2 százalékára csökken az államadósság."
- Ha elküldöm a Zúnijónak, hogy Mari bácsinak tizenhétre szarva nő, attól még hazugság azzal dicsekedni, hogy nálunk őshonos az unikornis.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.05.11. 10:43:01

@Blogger Géza:

"a bevonás nem egyik pillanatról a másikra történt."

- Ne írjál már ekkora hülyeségeket basszki! A törvény hatálybalépésének a pillanatában a bevonás megtörtént. Az más kérdés, hogy ezeket a papírokat nem lehetett egy másodperc alatt ledarálni, hogy a darálásukról jegyzőkönyvet kellett készíteni, stb.....

űrszelvény (törölt) 2014.05.11. 10:46:33

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Naívság volt azt gondolnom, hogy majd tényekkel cáfolod meg mindezt... :)

Miért is nem reális 2017-re a 75,2% ?

http://www.google.hu/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country:hu&ifdim=country_group&tstart=800143200000&tend=1368223200000&hl=hu&dl=hu&ind=false

Egyébként valóban komoly emberhez méltó felemelni 55%-ról 82%-ra az államadósságot, átadni a kormányzást, majd pedig bőgni és fröcsögni, hogy magas az államadósság, mert 82%-ról csak 79%-ra csökkent :)

Bruno 2014.05.11. 10:47:35

Semmi baj nincs a poszt-tolóval. Neki is csak akkor lesz baja amikor a napszám amit az új urakól kap még kenyérre sem lesz elég. Na ez viszont az ő baja lesz. Majd megoldja (vagy nem).

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.11. 10:48:09

@Blogger Géza: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

A manyup vagyonnak kb. fele volt állampapír. Azt egy lépésben vonták be.

A vagyon másik fele kevésbé likvid értékpapírban volt, aminek egy részét az állam megtartotta, hogy a stratégiailag fontosnak tarott vállalatokban állami részarány és beleszólás is legyen. További részét fokozatosan értékesítette. És akkor még ott van a reálhozam kifizetés része (200-250 milliárd), meg egy része ugye még ma is magántulajdonban van (170 milliárd).

Min vitatkoztok?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.05.11. 10:52:35

@Emmanuel Goldstein:

Legyünk korrektek! Az emberek kétharmada nem szavazott rá sosem. Sem a választásra jogosultak kétharmada, sem a szavazáson megjelentek kétharmada.

Pusztán a mandátumok kétharmadát birtokolja.

nyuggernyúzó 2014.05.11. 10:55:59

Mi az, hogy "jó"? A születésszám folyamatosan esik, a fiatalok kivándorolnának, a rejtett erőforrás tenyészet pörög. Ennek a társadalomnak van maximum 2-3 évtizede. Persze az átlagembert ez nem érdekli, lényeg a rezicsöki, nyugdíjvédelem, pálinkafőzés, nekik ez a jó.

röhögő 2014.05.11. 11:11:32

@Emmanuel Goldstein: "de a tények makacs dolgok, az emberek kétharmada választotta, másodszor egymás után."
- Csak a választáson részt vettek 44 százaléka. Az nem az emberek kétharmada.

Rátóti Mutyikos 2014.05.11. 11:11:58

azt szeretem a fidesznacikban, hogy hihetelen kepmutatok. amig szerintuk gyurcsany szemelyesen "lovette ki a szemeket" tenyleg elhiszik, hogy orban nem tud amilliardos tolvajlasokrol es a kisemberek tonkretetelerol (trafik, fold, egyeb mutyi).

az meg kulonosen bajos, hogy az a nep, aki orban 2/3-al megszavazta tegnap az osztrak szakallas not is megszavazta. :DDDDD

röhögő 2014.05.11. 11:13:08

@♔bаtyu♔: "s akkor most mi van? Feri Orbánéktól nem volt képes kormányozni? "
- Igen, Feri ebben hibázott hogy foglalkozott az ellenzékkel. Olyan pofátlanul kellett volna kormányoznia ahogy most Orbán teszi.

polgári kór 2014.05.11. 11:17:13

Amíg cucilinsik és nácik vannak, addig jó, míg Orbán van hatalmon.

As simple as that

röhögő 2014.05.11. 11:23:00

@nyuggernyúzó: A születésszám éppen most sokat javult.

J.László 2014.05.11. 11:32:14

@Rátóti Mutyikos:
De hiszen ti szeretitek a szakállas néniket (és bácsikat). Vagy mégsem?

randomuser1 2014.05.11. 11:34:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ez nem érv, amíg nem kötelező a választás, nincs jelentősége mennyien maradnak távol, nem jelképez semmit.
Senkit nem tartottak vissza erőszakkal, aki elment, mert akart szavazni, az meg a fideszre szavazott.

old_field 2014.05.11. 11:36:43

tipikus ál-libsi söpredék... :D ha nem rájuk szavaz a többség, akkor hülye az ország...végülis gyurcsányi is megmondta ! :) gratula fedor....szánalmas vagy !! összes retek indexes libsi blogger : egy szinten vagytok a politikával és a politikusokkal...(jelzem 20 év alatt most először nem szavaztam, de nem venném a bátorságot, hogy lehülyézzem a szavazókat, persze nem vagyok "jelenlegi magyar értelemben" : "liberális"...)

randomuser1 2014.05.11. 11:37:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ő, igen, félrenyomtam, így van, az emberek nagy része nem szavazott a fideszre és aki egyátalán akart is valakire szavazni, annak is csak a fele szavazott a narancspártra. ettől függetlenül, evvan, ilyen a demokrácia.

röhögő 2014.05.11. 11:58:21

@J.László: Megjöttél, te net leghülyébbje?

d2net 2014.05.11. 12:11:09

"Egy ember tévedhet,de a PÁRT sohasem téved"

...ismerős????
Imétli magát a történelem.Nem kell hozzá semmi,csak pár millió buta paraszt.
..És abból van itt bőven.

kissiú 2014.05.11. 12:31:32

@Blogger Géza: "Ha az egyesült baloldal kapott volna 45%-ot, és a Fidesz meg 25%-ot, most baloldali 2/3 lenne."

Van egy olyan érzésem, hogy fog még változni ez a rendszer, attól függően, hogy a választás közeledtével hogy áll a kormánypárt. Ne legyen igazam.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.05.11. 12:33:54

@Emmanuel Goldstein:

Ettől függetlenül a viktorpárt csak 44%-ot kapott. Darabra meg közel félmillióval kevesebbet, mint négy éve.

high up! 2014.05.11. 12:46:47

Akárnilyen korszakot írunk, a teljesen IQ-katasztrófa magyarok aránya 80%.

Ez a 80%-nyi Átlaghülyemagyar réteg az, amelyik rendre elmegy jobbágynak, egyszer a komcsikhoz, egyszer a Nemzeti Fidióta Suttyókhoz. Ez a 80%-os Átlaghülyemagyar réteg a 10 éves gyerek szintjén beragadt IQ-jával rendre megvezethető és ezért ők azok akik rendre seggre vágnak mincdeféle fejlődési lehetöséget.

Kádár vagy Horn vagy gyúrtcsány vagy Tovaris Orbanescu? Az Átlaghülyemagyar mindegyiket magára szavazta. Úgy, hogy 80-as IQ-val már nem tesz az ember. De a 80%-nyi Átlaghülyemagyarnak ennyi sincs.

Az Átlaghülyemagyar 24 évet kínlódott, hogy visszajusson oda, amiből 1990-ben ki akart szabadulni. És a hülyéje még tapsol is önmagának.

Szóval Horn meg gyúrtcsány után van egy új Kádár János, a felcsúti hordószónok, aki ma is beeteti ezt a 80%-nyi Átlaghülyemagyar birka réteget azzal, hogy "Ti vagytok a legjobbak", meg "A világnak tőletek kellene tanulni"

A Hárompluszkettő (gy-k: 3+2) meg Izaura meg VV Iza népe meg boldogan zabálja az egyszer internacionalizmusba, másszor meg nemzeti trikolórba csomagolt SZAR életét.

FOLYTASSUK!

zobod 2014.05.11. 13:01:52

@high up!: nem kell hülyemagyarozni, a hülyefrancianémetsvédstb sem jobb. Magyarországon '45-ben szűnt meg a feudalizmus, és ami utána jött évtizedekig, az sem a polgári kapitalista társadalmi viszonyokról szólt, hanem az addigi elnyomottak szociális helyzetének javításáról, nemzetközi normák szerint elégtelen reálteljesítmény nélkül, adósságból. Nem kell türelmetlennek lenni, ha az EU egyben marad és meg tudja őrizni jelenlegi helyzetét a világban, akkor a mostani harmincasok unokáinak átlag életszínvonala már simán lesz olyan szinten, mint most a szlovének, spanyolok, írek ami relatíve, hozzájuk képest lehet nem lesz túl jó, de abszolút értékben nem rossz. A core EU utáni vágyakozás meg illúzió, hiába van itt a szomszédban, nem ők a referencia. Viszont semmi akadálya annak, hogy egyéni stratégiákkal elérd a magad jólétét, manapság Magyarországon tehetséges, vagy legalábbis nagyon szorgalmas és közepesen értelmes ember jó szakmával simán el tudja érni azt, amit egy fejlett gazdaságú európai társadalom tud nyújtani a középosztályának. Ez kétségtelen lentebb van, mint amire ugyanez az ember Nyugat-Európában, vagy pláne az angolszász világban jutna, de nem csak a pénz számít, akinek meg csak az, az mehet, nincsen akadály előtte.

high up! 2014.05.11. 13:04:21

@ccactus:

A manyup vagyon teljes egészében államadósság csökkentő tétel, míg az abból a likviditásból vett állampapír NEM államdósság növelő.

Ergo a manyup vagyon visszaállamosításából és a 4 év megszorításaiból az államadósságnak 65% körül kellene állnia.

Csakhogy továbbrais 83%-on áll, mert az Orbanescui Oligarcha ezeket a pénzeket inkább kivette az államkasszából és hazavitte magának egykulcsos szja, végtörlesztés, közbeszerzési alkotmányos költségek, offshore haveri gázcégek és hasonló jogcímek keretében.

Na ezért maradt az Átlaghülyemagyarra 4 év újabb sarcolás után pontosan ugyanannyi államadósság mint 4 éve. Sebaj Európai betegei, akkor ebben a ciklusban pontosan onnan indulhattok el az összeomlás elkerülésére, mint 2010-ben. Feltéve ha van még mit odaadnotok sarcként az állampártnak!

FOLYTASSUK!

high up! 2014.05.11. 13:19:20

@zobod:

Jaj de szép komcsi-libsi nyelvezeted van neked NER elvtárs!

Aszongya: "majd az unokáinkbnak jobb lesz!"
Teccik tudni ki fújta ezt az ótvar dumát? Kádár eftárs.

Aztán meg: "az egyén szintjén kell boldogulni"
Ezt meg teccik tudni ki fújta rendre? A szadeszes libsik.

Ezeket köpködtétek ti itt 20 évig, ti fidióta tenyészbirkák. Mert az uraságod aszondta ellenzékben, hogy ezek undorító dolgok. Amikor meg az uraságod a konchoz került, akkor meg kiadta nektek, a jobbágyainak a parancsot, miszerint ezek jó dolgok. Tapsoljatok neki! Meg zárjatok össze birkamenetbe!

Barátom, ezt szeretem bennetek: élőben nézni, hogy az agyhalott, birkatenyészet Átlaghülyemagyarok aránya ciklusról ciklusra rendre 80%-on beragad. Nem csökken egy fabatkát sem. Akárcsak az államadósság.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.11. 13:23:33

@high up!:

Az államadósság alakulása elsősorban az államháztartási hiány, az infláció és az elmúltnyolcévben felvett deviza államadósság miatt a forintárfolyam alakulásától függ. Emellett hatással van rá a privatizáció/reprivatizáció során befolyt/kifizetett összegek.

Namostaz államháztartást kiegyensúlyozta a kormány, így az nem növeli az államadósságot. Az infláció alacsony, így az elinflálással nem tud csökkenni az adósság, privatizáció nem volt, ellenben reprivatizáció annál több, ami a kimenő pénzek miatt növelte az adósságot. Az árfolyam pedig romlott, ami a devizaadósság forintértékét növeli.

Tehát a manyup egyszeri államadósság csökkentő hatását elvitte a reprivatizáció (MOL, EON, Richter, Rába, ... stb) és a forintárfolyam változás. Mondjuk ez utóbbi tulajdonképpen semleges tétel, hiszen a devizatartalék értéke ugyanennyivel nőtt, csak ez a bruttó adósságszámban nem látszik.

Az államháztartási hiány leszorítása pedig csak arra elég, hogy az ne növelje tovább az adósságot, de a csökkentéshez szufficit kellene.

Szóval mindenféle összeesküvés elméletek nélkül is levezethető a jelenlegi államadósság ráta.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.11. 13:24:58

@high up!:

Ja, és a reprivatizáció pedig az állami vagyont növeli.

randomuser1 2014.05.11. 13:28:01

@high up!: te nagyonokos, ezek nem politikai lózungok, sima mezei közhelyek :)

Göntér László 2014.05.11. 13:58:50

Szerintem sem a régi, sem a mostani vezetőink nem tudták, hogy milyen országot is akarnak. Minden valamire való szervezetnek van szervezeti felépítése és valahogy kialakítják, a döntésekhez a döntéshozók súlyát. Hallunk néha a hatalmi ágak szétválasztásáról, de az egész államhatalmi rendszer felépítéséről egyik párt sem beszél. Ezekről a kérdésekről én a következőket gondolom, ami nem biztos, hogy elfogadható, de szerintem vitaalapnak megteszi. ktkj.blog.hu/2011/09/25/a_demokratikus_kozhatalom_felepitese
ktkj.blog.hu/2011/09/26/merlegen_a_kepviselok_es_a_kepviseleti_intezmenyek

rockjano 2014.05.11. 14:01:04

Állítólag ez úgy van hogy ha az embert nagyon sokat dugják seggbe eleinte fáj de egy idő után megszokja és késöbb meg is szereti.

No itt tart ez a kis gyönyörű ország...

Furcsa élvezet de mi ilyenek vagyunk...

űrszelvény (törölt) 2014.05.11. 14:09:30

@high up!: Te hülyézel másokat, de Te még arra se vagy képes, hogy egy néhány soros levezetést írj, hogy miért kellene 65%-nak lennie az államadósságnak a manyup vagyonnal. Arról nem is beszélve, hogy komoly ember nem csak hasból bedob néhány számadatot, hanem hoz rá valamilyen forrást is.

Nagyon szépen kérünk Téged és a kollégáidat, hogy most már komolyodjatok legalább egy kicsit. Szeretjük a jobboldalt, de annyira azért nem, hogy harmadszor is kétharmada legyen!

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.11. 14:18:00

@rockjano:

Azt mondják, sokat elmond az emberről az, hogy milyen példákat hoz fel szemléltetésként.

űrszelvény (törölt) 2014.05.11. 14:22:26

@ccactus: Ezen kívül egy tudatlan homofób, aki az européer lét helyett a balkánt választja!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.05.11. 14:28:50

@ccactus:

"Az államadósság alakulása elsősorban az államháztartási hiány, az infláció és az elmúltnyolcévben felvett deviza államadósság miatt a forintárfolyam alakulásától függ. Emellett hatással van rá a privatizáció/reprivatizáció során befolyt/kifizetett összegek."

- Csak halkan mondom: A Zemúttnyócévben felvett egyik hitel pont azért kellett, hogy spekulációs támadások ellen védjen minket, azaz stabilizálja az árfolyamot (megnövelt devizatartalék). Ha nincs devizatartalék.

.

"Namostaz államháztartást kiegyensúlyozta a kormány, így az nem növeli az államadósságot."

- Mesélj még! Mennyi is a tervezett hiány?

.

" Az árfolyam pedig romlott, ami a devizaadósság forintértékét növeli."

- Visszautalnék a devizatartalékra.

.

"Tehát a manyup egyszeri államadósság csökkentő hatását elvitte a reprivatizáció (MOL, EON, Richter, Rába, ... stb) és a forintárfolyam változás. "

- Ez egy marhaság! A MANYUP vagyon egy része állampapírban volt, amely kötelezettség egyik pillanatról a másikra megszűnt, tehát csökkent az államadósság. (Ezt egy itteni korábbi hsz-edben te magad írtad:
"A manyup vagyonnak kb. fele volt állampapír. Azt egy lépésben vonták be.")
Tehát mostani hozzászólásodban minimum csúsztatsz, hacsak nem szándékosan hazudsz.

.

"Mondjuk ez utóbbi tulajdonképpen semleges tétel, hiszen a devizatartalék értéke ugyanennyivel nőtt, csak ez a bruttó adósságszámban nem látszik."

- Alább a Nemzeti Bank féléves jelentéseiből (Nem szúrom be a linkeket, mert a blogmotor nem szereti a sok linket, MNB oldaláról eléred őket)
2011 2. félév: 37,8 mrd €
2012 1. félév: 35,6 mrd €
2012 2. félév: 33,9 mrd €
2013 1. félév: 34,3 mrd €
2013 2. félév: 33,8 mrd €

Nos itt egy alkalommal látszik csak növekedés. A tendencia menthetetlenül csökkenő.

.

Az államháztartási hiány leszorítása pedig csak arra elég, hogy az ne növelje tovább az adósságot, de a csökkentéshez szufficit kellene.

- Ha leszorítjuk a hiányt (van hiány, csak alacsony-te magad is erre utalsz, mikor azt írod: szufficit kellene), akkor hogyan érjük el, hogy ne növekedjen az adósság? Hiszen a meglevő adósságok törlesztését -szufficit híján- csak újabb hitelek felvételéből tudjuk teljesíteni.
Adott egy adósság, aminek kamatai is vannak. Azt írod, jelen államháztartási helyzetünk csak arra elég, ne növekedjen az adósság.
Tehát a kamatokat rendre törlesztjük. Miből? Ha nem szufficites az államháztartás, akkor a kamattörlesztést is csak hitelből tudjuk teljesíteni, aminek újabb kamatai vannak, ......

Gondolkozz el!

Az már csak apróság, hogy kiváltottunk egy hitelt egy másikkal, magasabb kamattal.

conchita wurst 2014.05.11. 14:43:12

@űrszelvény:

tu dat lan homo fób

nem de mok ratata

sírjatok 2014.05.11. 15:29:43

"A hiány április végén 950 milliárd, ami a tervezett 97 százaléka és abszolút rekord."

Ezt minden egyes évben előhozza valami barom.

Tudod úgy működik ez, hogy az állam jelentősebb adóbevételeket a 2. félévtől kap.

Azaz a hiány ~100, de akár több mint 100 százaléka is összejöhet az év első felében.

Ez a NORMÁLIS.

És mégis minden egyes kibaszott évben el kell olvasni a sírást, hogy jaj, még csak március/április/május van, és az éves hiánynak máris 70-90-110%-án állunk, úristen minmekhalunk!!

kvadrillio 2014.05.11. 15:41:12

@Kón Bandit: hmmm......EKKORA TANÁCSADÓ TESTÜLETTEL A SARKI JÓSKA-BÁCSI IS TUDNA KORMÁNYOZNI....SIMÁÉN !!!

egyíbként meg.... HA ORBÁN VÁLASZTHATNA !....HA VÁLASZTHATNA !.....MEG, HA VÁLASZTHATNA !!!.... AKKOR ÁLLAMELMÉLETET OKJTATNA EGY.....MONGYUK KERESZTYÉN EGYETZEMEN.....:o)

...HA....HA...HA... VÁLASZTHATNA !

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.11. 15:54:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"2013 2. félév: 33,8 mrd €

Nos itt egy alkalommal látszik csak növekedés. A tendencia menthetetlenül csökkenő."

Menthetetlenül?

"Áprilisban a jegybank devizatartalékainak összege 36,056 milliárd eurót tett ki a hónap végén - derült ki az MNB honlapján pénteken megjelent legfrissebb adatokból."

inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-635966

De ezen kívül is több magas labdát adtál, csak most nincs kedvem mindet leütni. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.05.11. 16:17:52

@ccactus:

Korrekt akkor lennél, ha azt is odaírtad volna, ami a cikkben van, mégpedig:
"Márciusban 2,409 milliárd euróval 36,197 milliárdra nőtt a Magyar Nemzeti Bank devizatartaléka azt követően, hogy az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) hárommilliárd dollárért bocsátott ki öt- és tízéves államkötvényt. "

Ez a kormány is csak hitelből növelte a devizatartalékokat.

A cikkből az is kiderül, hogy júliusig ebből a 2,2 mrd-os növekményből 1,6 mrd-ot törlesztenünk kell.

Tehát felvettünk egy hitelt, amiből egy másikat törlesztünk, ennek hála átmenetileg közel 2 mrd euroval növekszik a féléves beszámoló idején a devizatartalék.

.

Lassan írom, hogy mindenki megértse:

P A R A S Z T V A K Í T Á S

.

zobod 2014.05.11. 16:37:48

@high up!: oké. Próbáltam egyértelműen, politikamentesen fogalmazni, de ezek szerint sajnos nem sikerült... a lényeg: ha szorgalmas, törekvő, esetleg tehetséges is vagy - és nem csak szerinted vagy az -, akkor itthon is boldogulsz. Ha arra vársz, hogy legfejlettebb országok közé fog tartozni Magyarország, és te egy fejlett ország polgáraként fogsz jól élni, akkor arra még sokáig várhatsz. Ezt az állapotot, az általános jólétet elérni a core EU országainak is évtizedekbe került.

Pop40 2014.05.11. 16:54:19

Jó a poszt, igen, ezek a primitív barmok szavazzák meg újra és újra a tolvaj Orbánt, bármennyit lop-csal-hazudik.

De az azért vigasztaló, hogy meg is kapják érte a jutalmukat: Vitya ugyanis az oligarcháin meg pár közeli csókosán kívül nincs tekintettel senkire, az ilyen birkamenetes hülyéket pont ugyanúgy átvágja és meglopja, mint akik nem rá szavaztak.
És ez nagyon pozitív tőle. :D

Az ilyen majmok meg majd elmennek 47 ezerért földet túrni Mészáros elvtárs birtokára.

A sztálini Szovjetunióban is ezzel nyugtatgatta magát a paraszt: Sztálin atyuska nem tud semmiről, ha tudna, tenne a rossz dolgok ellen, csak a sok gonosz tanácsadó nem mondja el neki.

Aki genetikailag szolgának születik, az is marad, korszaktól, vezértől, és birkamenettől függetlenül.

röhögő 2014.05.11. 17:43:08

@sírjatok: A mondat második felét is olvastad te barom?

röhögő 2014.05.11. 17:45:46

@ccactus: "Ja, és a reprivatizáció pedig az állami vagyont növeli. "
- Mint a MOL vásárlás, ugye?
Amin a szakértők egyöntetű véleménye szerint 200 milliárdot buktunk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.05.11. 18:42:49

@röhögő:

Az állami vagyon növelése nagyon fontos!

Megszerzése után vagy közvetlenül kerül a megfelelő kezekbe (lásd takarékszövetkezetek), vagy pedig rengeteg szolgáltatáson keresztül lehet temérdek pénzt kivenni az állami vagyonból (cégből).

röhögő 2014.05.11. 19:51:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Főképp ha XIV Lajos elvei szerint az "Állam én vagyok".

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.11. 21:51:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Ez így van! Hiteleket veszünk fel, majd ha lejár az ideje, visszafizetjük. Helyette újabb hitelt veszünk fel, és így tovább. Én ebben nem látok parasztvakítást.

A devizatartalék nagyságát az állam devizahitel állományának arányában kell vizsgálni. Ahogy te is leírtad, ha devizakötvényt bocsát ki az állam, akkor a devizatartalékunk is nő. Ha a hitelt visszafizetjük, akkor a devizatartalékunk is lecsökken.

Parasztvakításnak én inkább azt nevezném, amit te csinálsz. ;)

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.11. 21:54:15

@röhögő:

Miért beszélsz múlt időben a dologról? Az árfolyamok napról napra változnak és ingadoznak...

Ha most eladnánk a tőzsdén, akkor buknánk rajta, ennyi igazság van abban amit írtál..

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.11. 21:56:59

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Ha leszorítjuk a hiányt (van hiány, csak alacsony-te magad is erre utalsz, mikor azt írod: szufficit kellene), akkor hogyan érjük el, hogy ne növekedjen az adósság? Hiszen a meglevő adósságok törlesztését -szufficit híján- csak újabb hitelek felvételéből tudjuk teljesíteni."

Nem lehet, hogy összekeverted az államadósság abszolút értékét és a GDP-hez mért arányát? Az egyik csökkenhet úgy, hogy a másik közben nő, és fordítva.

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.11. 22:14:00

@ccactus: "Ja, és a reprivatizáció pedig az állami vagyont növeli."

így gondolkodik egy igazi jobboldali konzervatív...

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.12. 09:37:11

@sírjatok: "És mégis minden egyes kibaszott évben el kell olvasni a sírást, hogy jaj, még csak március/április/május van, és az éves hiánynak máris 70-90-110%-án állunk, úristen minmekhalunk!!"

úgy hozzávetőlegesen meg tudnád becsülni, hogy egy évben átlagosan hányszor módosították a költségvetést év közben az utóbbi 4 évben?

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.12. 09:42:12

@ccactus: "A devizatartalék nagyságát az állam devizahitel állományának arányában kell vizsgálni."

Guidotti−Greenspan-szabály szerint kell vizsgálni a devizatartalék nagyságát, már nem azért...

"Parasztvakításnak én inkább azt nevezném, amit te csinálsz. ;)"

Meséld már kaktusz ez hogy van? Te személyeskedhetsz, ha más teszi akkor meg kikéred magadnak?

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.12. 20:44:17

@Tyson925: Nagy a baj, ha már ebben sincs egyetértés...

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.12. 20:46:31

@Tyson925:

"Guidotti−Greenspan-szabály szerint kell vizsgálni a devizatartalék nagyságát, már nem azért..."

Na és mit mutat?

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.12. 20:48:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Az a baj, amire reagáltam, abban te nem említesz GDP-t."

Akkor most sikerült tisztáznunk a félreértést. :) Tehát gdp arányos államadósságra vonatkozik amit írtam.

Így rendben vagyunk, igaz?

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.12. 21:41:29

@ccactus: "Nagy a baj, ha már ebben sincs egyetértés..."

Én tényleg kíváncsi lennék, hogy fér bele, a jobboldali konvzervatív gondolkodásmódba az államosítás. Pl. Takarékbank, ahol az állam törvénnyel elvette mások magántulajdonát. Ha szerinted ez jobboldali, és rendben, akkor tényleg gond van...

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.12. 21:42:13

@ccactus: "Na és mit mutat?"

Te vagy a szakértő :-D
Amúgy azt, hogy 8-10 milliárd euró fölöslegen ül a jegybank.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.12. 21:54:14

@Tyson925:

Azt hittem az én állításomat vonod kétségbe. (a reprivatizáció pedig az állami vagyont növeli.) De most már tudom, hogy csak annak "jobboldaliságát" és "konzervativitását".

"Én tényleg kíváncsi lennék, hogy fér bele, a jobboldali konvzervatív gondolkodásmódba az államosítás."

Ezt a kérdést szerintem onnan lehetne megközelíteni, hogy mi a kívánatos állami részarány az egyes szektorokban, és ahhoz képest mi a tényleges helyzet.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.12. 21:55:55

@Tyson925:

"Te vagy a szakértő :-D
Amúgy azt, hogy 8-10 milliárd euró fölöslegen ül a jegybank."

Akkor akár fel is világosíthatnád @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: -t.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.05.12. 23:55:52

@ccactus:

Az a kalasszikus vicc jut rólad az eszembe, mikor a kapitány lekiabál a gépházba:
- Mennyi?
.....

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.13. 00:59:12

@ccactus: "hogy csak annak "jobboldaliságát" és "konzervativitását". "

CSAKKKK????

"Ezt a kérdést szerintem onnan lehetne megközelíteni, hogy mi a kívánatos állami részarány az egyes szektorokban, és ahhoz képest mi a tényleges helyzet."
hát, nem onnan...
De, ha annyira szeretnéd:
Itt össze tudod, hasonlítani, pl Lengyelországban mire költ az állam. (Lengyelország egy csöppet jobb növekedési pályán van Magyarországhoz képest).
Gazdasági szerepvállalásra a 900 mrd-l költenek kevesebbet, ellenben pl felsőoktatásra, egészségügyre többet. Ez elég szépen mutatja, hogy az általad megünnepelt reprivatizáció mennyire téves út, és semmiképp sem jobboldali!

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.13. 01:08:42

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @ccactus:

Kedves Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn!

Kaktusz kérésének eleget téve: napjainkban a megfelelő devizatartalék szintjét az úgynevezett Guidotti−Greenspan-szabály szerint szokták meghatározni (ez volt szar 2008-ban és kellett az imf csomag), amiről kaktusz 24 órával ezelőtt még nem is hallott, ellenben nagyon határozott véleménye volt róla. :-D
Amúgy e miatt a szabály miatt hozott egy sor döntést most az MNB, és a jövőben el is kezdik a tartalék elégetését. Nincs is ezzel semmi baj, amíg a szabályt nem sértik, hiszen a pénztartásnak is komoly költségei vannak.

smartdrive 2014.05.13. 16:26:17

istenem, hogy fogják őt gyűlölni, amikor rájönnek, hogy átverte őket. de szép lesz

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.13. 19:26:24

@Tyson925:

"hát, nem onnan..."

Miért nem?

"De, ha annyira szeretnéd:
Itt össze tudod, hasonlítani, pl Lengyelországban mire költ az állam. "

Másról beszélünk. A folyó évi költés és az állami tulajdon aránya nagyon nem ugyanaz.

Abban persze igazad van, hogy a magyarországi költségvetési kiadások összetétele, arányai nagyon messze vannak az optimálistól.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.13. 19:30:03

@Tyson925:

"a jövőben el is kezdik a tartalék elégetését"

Ahol elégetés alatt azt érted, hogy a devizatartalék csökkentéssel párhuzamosan, azt felhasználva csökkentik az ország rövid lejáratú tartozásainak összegét. Ugye??

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.13. 19:30:45

@smartdrive:

"istenem, hogy fogják őt gyűlölni, amikor rájönnek, hogy átverte őket. de szép lesz"

Ahogy történt egy Gyurcsánnyal. :)

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.13. 19:33:23

@ccactus: " Másról beszélünk. A folyó évi költés és az állami tulajdon aránya nagyon nem ugyanaz."

Aha, szal ha az állam öszevásárol egy csomó céget, abba beültet egy csomó strómant, akik szétcseszik a céget, és az államnak kell pótolni a veszteséget foyló kiadásaival, ahogy teszi is, annak semmi köze a túlterebélyesedett magyar állami vagyonnal... Értem én kaktusz... :-)
DE mitől megy? :-DDD

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.13. 19:39:21

@Tyson925:

Én nem nagyon tudok jelentős veszteséges állami vállalatokról a tömegközlekedési cégek kivételével.

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.13. 19:39:59

@ccactus: "Ahol elégetés alatt azt érted, hogy a devizatartalék csökkentéssel párhuzamosan, azt felhasználva csökkentik az ország rövid lejáratú tartozásainak összegét. Ugye?? "

Hát, pont nem. :-)
Ez a folyamat amit leírtál, 2008-ban már elindult, ezér nincs már akkora tartalékra szükség. A devizatartalékot most fel lehet használni arra, hogy a devizatartozást csökkentsük, ergo nem kell új devizakötvényt kibocsájtani, elég lesz HELYETTE forint kötvényt kibocsájtani. Dehát, az adósság megújjítására, ugyanúgy kötvényt bocsájt ki az ország, csak nem eurot, hanem forintot. Az MNB meg adja hozzá szépen az eurot. Ami a király ebben, hogy nagyon jó feltételek mellett tudunk most forintkötvényt eladni, másrészről az MNB-ben az euro jóval 300 alatti bekerülési árfolyam, így duplán nyerünk rajta, ami király!
Viszont ettől még a tövid lejáratú tartozásaink csak akkor csökkenének, ha hosszú papírokat tudnánk eladni. Azt meg, hülye lesz bárki is venni, ilyen környezetben.

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.13. 19:46:59

@ccactus: És akkor ha valamiről nem tudsz, akkor már nincs is, igaz?

MFB mint olyan pl szokása szállítani a "nyereséget"

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.13. 19:57:39

@Tyson925:

Igen, igen! Bocsánat. Arra gondoltam én is, hogy: Ahol elégetés alatt azt érted, hogy a devizatartalék csökkentéssel párhuzamosan, azt felhasználva csökkentik az ország rövid lejáratú DEVIZAtartozásainak összegét. A deviza szó lemaradt az előbb.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.13. 20:06:05

@Tyson925:

Az MVM-ről, vagy például a Szerencsejáték Zrt-ről nem is beszélve. De tudtommal a MOL és a Richter is nyereséges, amelyekben szintén jelentős állami tulajdon van.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.13. 20:10:14

@Tyson925:

"Viszont ettől még a tövid lejáratú tartozásaink csak akkor csökkenének, ha hosszú papírokat tudnánk eladni. Azt meg, hülye lesz bárki is venni, ilyen környezetben."

www.portfolio.hu/deviza_kotveny/akk/terv_feletti_ertekesites_es_csokkeno_hozamok_a_mai_kotvenyaukciokon.197988.html

"Az Államadósság Kezelő Központ által ma megtartott 3 államkötvény aukción a 60 milliárdos keretösszegre összesen 149 milliárd forintnyi vételi ajánlat érkezett, és ezt látva a 3 és a 10 éves papír kapcsán megemelte az elfogadott ajánlat mennyiségét a meghirdetetthez képest. Az aukciós átlaghozamok a megelőző aukciókhoz képest 3-12 bázisponttal csökkentek."

És már ez megy egy jó ideje.

Még jobb, hogy folyamatosan gyarapszik a 19 éves futamidejű start-babakötvények állománya is, ami hazai befektetők hosszú távú állampapír tulajdonát jelenti.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.13. 20:16:16

@Tyson925:

No, de dem is ez a lényeg szerintem, amit mondani akartam, hanem hogy már megint következetesen összekevered a konzervatív, a jobboldali és a kereszténydemokrata fogalmakat. Pedig a három messze nem ugyanaz.

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.13. 20:32:01

@ccactus: Mesélj, akkor kaktusz, melyik államosít, és mível baloldali politikát. Hátha, megokosodom. :-)

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.13. 20:35:54

@ccactus: aha, mennyi babakötvény van? 2-3 milliárd? :-D
Amúgy az idézett cikkben is az van, hogy a hosszútávú papírok nem igazán mennek...

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.05.13. 20:36:55

@ccactus: És ezek miatt tapsol el az állam 2000 milliárdot? :-DDD
Amúgy ki ne találd, hogy a Richter magyar állami cég :-DDD

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.13. 20:37:49

@Tyson925:

Már leírtam az előbb: Ezt a kérdést szerintem onnan lehetne megközelíteni, hogy mi a kívánatos állami részarány az egyes szektorokban, és ahhoz képest mi a tényleges állami tulajdoni helyzet.

Ha a kívánatos szint alatt van az állami szerepvállalás, akkor érdemes növelni a részarányt. Ha túl magas az állami részarány, akkor érdemes azt privatizációval csökkenteni.

Tehát ha azt halljuk, hogy államosítás, vagy privatizáció történt, az önmagában nem mond semmit, hiszen annak előnyössége vagy hátrányossága attól függ, hogy éppen mekkora az állami részarány.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.13. 20:41:59

@Tyson925:

"az idézett cikkben is az van, hogy a hosszútávú papírok nem igazán mennek..."

Egészen pontosan így szól a cikk:
"Az ÁKK a 10 éves kötvény kapcsán (2025/B) a 15 milliárd forintnyi meghirdetett keretre összesen 42,2 milliárd forintnyi vételi ajánlatot kapott, és ezt, illetve a visszafogott hozamelvárásokat látva 22 milliárd forintra emelte az elfogadott ajánlatok mennyiségét."

A lefedettség közel 3-szoros...

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.13. 21:00:56

@Tyson925:

"És ezek miatt tapsol el az állam 2000 milliárdot? :-DDD"

Miféle 2ezer milliárdot???

"Amúgy ki ne találd, hogy a Richter magyar állami cég :-DDD"

Olvasd vissza, mit írtam!

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2014.05.13. 21:02:23

@Tyson925:

"aha, mennyi babakötvény van? 2-3 milliárd? :-D"

Igen, ez az első kéthavi állománygyarapodás. Kiszámolhatod, hogy ebben a tempóban 19 év alatt mekkorára duzzadhat az állomány.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0