Egy jó példa a FIDESZ-től a FIDESZ-nek: Operaház Kőbányán
2015. október 27. írta: Fedor

Egy jó példa a FIDESZ-től a FIDESZ-nek: Operaház Kőbányán

eiffel_csarnok.jpgTovábbra se értem, hogy miért ragaszkodik a kormány a Városliget tönkretételéhez. 

Az addig megvan, hogy az orbáni megalománia magának akarja a várat, ezért repülnie kell onnan a Nemzeti Galériának, így találni kellett egy jól hangzó, eladható indokot (ez lett a múzeumi negyed terve). Az is tiszta, hogy egy ekkora építkezésen jó sokat lehet lopni, tehát prioritást élvez. 

De a helyszínválasztás akkor se megy a fejembe. Mert a fenti szempontokat figyelembe véve is meg lehetne oldani azt, hogy a fővárosnak hosszú távon ne kára, hanem haszna legyen ebből az egész hajcihőből, de nem. Csak azért is ragaszkodnak a Ligethez minden szakmai tiltakozás és állampolgári aláírásgyűjtés ellenére. Teszik mindezt a szokott fideszes cinizmussal. Mintapéldája ennek a projektért felelős miniszteri biztos legfrissebb újbeszél attrakciója, melynek keretében a Liget beépítése ellen összegyűjtött 20.000 aláírást azzal vette át: köszöni, hogy ennyien támogatják a terveket.

Érthetetlen ez az egész már csak azért is, mert ahogy a Tarlósék által elfogadott városfejlesztési tervből is kitűnik, a fideszes városvezetés nagyon is jól tudja, hogy mi a jó irány az ilyen projektek esetében: a rozsdaövezetek rekultiválása, vagyis az elhagyott ipari területek új funkcióval történő újraélesztése. Márpedig ilyen Pesten van bőven. Ott van pl. az a Nyugati pályaudvar melletti terület, ahova Gyurcsányék a kormányzati negyedet tervezték, de még jobb példa az egykori Kőbányai úti piac, amelynek a szélére már eleve építettek Orbánék egy múzeumot (a Sorsok Házát), tehát adja magát a továbbfejlesztés iránya.

Sőt, a legérdekesebb az egészben az, hogy még minta is akad arra, hogy miképp kéne ezt csinálni. Ugyanis ha esetleg még valaki nem tudna róla, az Operaház Kőbányára költözik.

Persze ez nem jelenti azt, hogy el kell felejteni az Andrássy úti palotát és az Erkel Színházat. Az előadások továbbra is ott lesznek. Bár... De haladjunk sorjában.

Adva volt két probléma:

  1. A Magyar Állami Operaház (Hogy-hogy ez még nem lett Nemzeti?) helyhiánnyal küszködik: Más színházakba járnak albérletbe próbálni, mert nincs állandó próbaszínpad, a kiszolgáló műhelyek pedig elszórva találhatóak szerte Budapesten.
  2. Valamit kezdeni kellett a Kőbányai úti Északi Járműjavítóval, ahonnan a MÁV már évekkel ezelőtt Szolnokra költözködött, viszont az impozáns és hatalmas Eiffel-csarnok ipari műemlék, tehát nem ledózerolható.

Valószínűleg egy párizsi példa, az újrahasznosított pályaudvarból kialakított múzeum, a Musée d'Orsay lebeghetett a lelki szemei előtt annak, aki kitalálta, hogy az egyik gyógyír lehet a másikra. Annak ellenére, hogy jó az ötlet, és előremutató, a kormány - rá nem jellemző módon - elfogadta, így az Északi Járműjavító telephelyén

A kormány döntése nyomán az Eiffel-projekttel elindulhat egy olyan bázis kiépítése, amely minden raktár és műhely egyesítésével, két próbaszínpaddal, egy stúdió-képességű zeneteremmel támogatja az Operaház jelenleg lehetetlen felkészülési körülményeinek javítását.

- írja az Indóház az Operaház évadnyitó sajtótájékoztatójáról szóló beszámolójában. Az egyik próbaszínpad nézőteret is kap, és stúdiószínpadként is működni fog, sőt, információim szerint az Andrássy úti épület közeljövőben tervezett felújítása alatt konkrétan ide költözik majd az Operaház mindenestül, tehát az úri közönség járhat Kőbányára Rigolettót nézni, a szünetben meg majd mehetnek a (hely szellemének megfelelőlen egy vasúti étkezőkocsiban berendezett) büfébe sonkatekercset majszolni. Jól jár ezzel az Operaház, jól jár ezzel Kőbánya, és jól jár ezzel a fideszes házipénztár is, mert azért nincsenek illúzióim, az erre szánt 14,5 milliárdból csurran-cseppen majd a közeli vállalkozókon keresztül oda is.

Had szúrjak be még egy idézetet a fenti sajtótájékoztatóból, csak hogy meglegyen a visszacsatolás a poszt elejéhez: 

Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár kiemelte: a fejlesztés nagyszerű példa arra, hogyan alakítható át egy használaton kívüli ipari tér kulturális térré. „Az Eiffel-bázis egy modern, XXI. századi operaházat vizionál elénk” – fogalmazott. Az államtitkár példaképpen a németországi Ruhr-vidék fejlesztéseit hozta fel, ahol az iparvidék elhagyott rozsdás kolosszusait élő kulturális terekké alakították át.

Ha ezt ilyen tisztán látják a kormányban, és ilyen szépen el tudja mondani a kormány képviselője, akkor mi a bánatos ...szért nem tudják ezt az módszert alkalmazni a Múzeumi Negyed esetében is? Ki jár azzal jól (már Baán László miniszteri biztos szülein kívül), hogy gajra vágják a főváros legrégibb közparkját?

Komolyan nem értem.

"Továbbra se értem, hogy miért ragaszkodik a kormány a Városliget tönkretételéhez (...) ahogy a Tarlósék által...

Szerző: Kötöttségek nélkül2015. október 27.

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr78026676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bernik 2015.10.28. 02:00:43

@Pukka Pad:
A fölényeskedő reakció minősít: "abszolút tájékozatlanság".
Ha nem tudnánk, hogy mennyi mindenre kellene sokkal inkább az a százmilliárd, vagy több, amit el fognak lopni a Városliget "átalakításával",
ha nem tudnánk, miket terveznek oda, a Kedves Vezér eljárása akkor is tűrhetetlen lenne!
Nem érdekel senkit, aki demokrata, hogy mennyire "szépet" álmodott a diktátor a nép pénzéből, ha egyszer nem a nép megkérdezésével, véleményének MESSZEMENŐ figyelembevételével dőlt el, mi fog ott, vagy bárhol megvalósulni!
Gyűlölködés, félremagyarázás, hiszterizálás Magyarországon ma kizárólag a demokrácia ellen folyik a diktatórikus kormányzat részéről.

totalpatec 2015.10.28. 04:03:03

Miért nem bontjuk vissza a Hősök terét?!
Hiszen olyan szép mocsaras- erdős terület volt az is.
Ja, hogy szép, és már a városunk szerves része, szimbóluma? A megépülő múzeum negyed is az lesz az elkövetkező generációknak! Senki nem fog akkor majd emlékezni a fanyalgókra, azokra a középszerű nyárspolgárokra akik nem látnak az orruknál tovább, és ötlettelenségükben minden ellen tiltakoznak, ami a megszokott posványon túlmutat.
Én pesti vagyok, és elég sokat jártam már keresztül-kasul a ligetben ahol lepukkant csövestanyákat látok a fák közt, szar infrastruktúrát, használhatatlan kikopott füvet, kutyaszaros réteket.. Egyszerűen nem igaz, hogy ez így jó. Bőven megérett a liget egy teljeskörű felújításra, amibe beletartozhatnak új épületek új látványvilág is.
Kicsit sok már abból, hogy minden helyzetet csak pártszimpátián alapuló vélemények értékelnek. Ha utálod Orbánt járj pszihológushoz hidd el már vannak csodaszerek a frusztrációdra.
U.i:
Ja, egyszer régen olvastam az Eiffel torony valamikori ellenzőiről, akik szerint majd tönkreteszi Párizs látképét ez a borzalmas monstrum..
Persze ezek neveire már senki nem emlékszik, de azóta is jót lehet röhögni a vaksi hülyeségükön.

gázóra ellenőr 2015.10.28. 06:58:21

@monddazigazatmar: "Gallyra" vágják. Ahogy te szoptad az erdőben a fát, me asziszed úgy elviheted.

Proud Mary 2015.10.28. 07:35:30

@Fedor: 2015.10.27. 22:05:46
Rómában minden látnivaló :)

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.10.28. 07:38:47

@monddazigazatmar: Azért, mert Magyarországon csak úgy képesek egy átépítést vagyépítkezést elképzelni, hogy a kivitelező/alvállalkozó az összes fát kivágja. Példa kell? Nemzeti közszolgálati egyetem, Kossuth tér... Baán László idiotizmusa a növekvő zöldterületek nagyságáról meg nettó hülyeség. Azért mert befüvesítik egy épület tetejét, az nem pótolja a kivágott fákat.
Egyébként rovábbra sem értem, mi a bajuk a Podmaniczky utcai terület (MÁV terület) használatával, hacsak az nem, hogy közel van a Westend (Demján érdekeltség) és sikerült már Demjánnal is összevesszenek korábban.
Bezzeg, ha a jó Mészáros elvtársé lenne az a terület már régen beépítették volna.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2015.10.28. 07:44:32

na persze. a suttyo videkiek miatt :) meg lehet nezni, budapesten melyek a hagyomanyosan balos teruletek. csepel, kispest, angyalfold, stb. tipikusan ertelmisegi gondolkodok, elukon a szanyi kapitannyal.
a fidesz le akarja gyilkolni a pesti lakossagot :) ez meg jobb. kicsit el vannak borulva egyesek.

♔bаtyu♔ 2015.10.28. 08:24:21

Végre fasza lesz a Városliget. Nevetséges a libsik aggódása, az valahogy nem zavarta őket, hogy a Baross téren a liberális városvezetés alatt évekig állt a munka mert "valakik" (nyilván jobbikosok) elloptak 1.7 milliárdot.

Ma sincs az ügy kivizsgálva, a főv. adófizetők kifizették, hogy befejeződjön a munka és pont.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.10.28. 08:28:27

@humorpalanta: Akkor mégegyszer: Nem emiatt rakták ki onnan a MÁV-ot, a MÁV maga döntött úgy, hogy elköltözik onnan, még 2009-ben. A terület azóta üresen áll. Valamit kezdeni kell vele. Bocs, ha örülök annak, hogy fejlődik a kerület, ahol lakom.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.10.28. 08:35:01

@totalpatec: Ha azt gondolod, hogy én a fejlődés ellen vagyok, akkor totálisan félreértelmezted a posztot. Pont azt javaslom, hogy legyen fejlődés, de olyan helyen, amiért nem kár, sőt hasznos, ha megbolygatják. A Ligetre ráfér a fejlesztés, de úgy, hogy park maradjon, és nem úgy, hogy ősfákat kivágva telenyomják épületekkel.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.10.28. 08:44:03

@♔bаtyu♔: Ezzel próbálsz témát terelni? Mi köze van egy belvárosi építkezésnek a ligeti fák kivágásához?

Pukka Pad 2015.10.28. 09:01:25

@Bernik: brávó, ez a válasz egy igazi magyar demokrata válasza. Már megbocsáss, de szemárság és sületlen damagógia amit írsz. Nem próbálok ide szakmai érveket hozni, mert éppenhogy ez a szakmám, megteszik és megtették ezt mások. A Város évtizedek óta egyik méltatlanul lepukkant része a Városliget, ahová éppen a Műjégpálya felújítására a Demszky időkben kötött szerződések alapján selejtes munkára milliárdok mentek el. Mint egyéb "demokraták" által kötött szerződések égisze alatt loptak el milliárdokat: Metro4, Szennyvíztisztító, kormányzati negyed - szóval egy szót nem szólhattok. A Városliget viszont megújul és szép lesz. Ilyen ügyekben legföljebb Észak-Koreában kreálnak népszavazást, ott legalább azonban légvédelmi ágyúval végzik ki ellenfeleiket a demokraták.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 09:03:46

Kezd hihetetlen kategóriába átcsapni a ballibek aljassaága.

Nem elég hogy a kedvenc elkúróik nem csináltak szinte semmit Budapesten, csak eladósították, kizsigerelték és lepusztították a várost a Demszky éra 20 évében.

Ez nem elég a ballib hazaárulóknak.
A fejlődés útjába állnak ha kell, a Fedor féle Gyurcsány csinovnyikok, a fejlesztéseket pocskondiázzák agy nélkül.

Végre rendezett és több funkciós lesz a liget, teszik ezt úgy hogy a züldterület is nagyobb lesz.

A ballib seggfejek mert sírnak, mert a napi bérrettegés folytán muszály nekik fikázni.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 09:07:48

@Bernik:

Az az igazság hogy éppen ti vagytok azok akik szenvednek a demokráciától.
De azt nagyon látványosan, és szánalmasan teszitek.

A ballib kedvenceid verettek ellenzékieket beazonosíthatatlan karhatalmistákkal.
Ők voltak azok akik a ciklusuk 95%-ban erős társadalmi elutasítottság ellenében (népakarat ellenében) hajtották végre az elkúrásaikat.

Jelenleg a kormányzat támogatottsága töretlen, és ti ettől nagyon szenvedtek.
Diktatúráztok, meg sírtok, de olyan kevesen vagytok, hogy bérrettegésetek szinte leszarható lenne, ha nem közölné a ballib média terror lépten nyomon az elhanyagolható kisebbség sirámait.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.10.28. 09:08:34

@Ballib Cenzúra: Ne zavarjon, hogy pont egy fideszes fejlesztést hoztam fel pozitív példának. És tudom, hogy csak fekete-fehérben tudsz gondolkozni azzal a kis agyacskáddal, de továbbra sem mindenki gyurcsányista, aki nem szereti Orbánt.

sterimar 2015.10.28. 09:08:45

Jól teszik, hogy végre rendbehozzák a Városligetet. Aki szerint tönkreteszik, az teljesen tájékozatlan s terveket illetően, a zöldfelület ugyanis növekedni fog.
Ilyen amikor a felkészültség nulla, csak a gyűlölködés maradt. Ezért fog a baloldal hatalmasat taknyolni '18-ban is.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 09:10:07

@♔bаtyu♔:

Egyre szánalmasabbak a Fedor féle fizettet ballib trollok.
Nem érdemes velük foglalkozni.

Budapest épül, Demszky alatt meg lepusztult, és ez nagyon fáj nekik.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 09:15:46

@fehérfarkas:

Hazudsz ahogy szoktál.

A Kossuth téren is nőtt a zöldterület, ahogy a ligetben is nőni fog.

A ballib hazugságokon túl ott vannak a tények.
pestisracok.hu/baan-laszlo-noni-fog-a-zoldfelulet-a-liget-beruhazas-miatt/

A sajtótájékoztató után a helyszínre érkező Baán László felidézte, hogy a Fővárosi Közgyűlés egy éve fogadta el a Városliget építési szabályzatát. Most ennek bizonyos módosítására van szükség, de ezek nem érdemi módosítások: az alapvető számok, melyek szerint a Liget zöldfelülete 60-ról 65 százalékra fog nőni és a beépítettség legfeljebb 7 százalékos lehet, nem változnak – hangsúlyozta. “Kiderült, hogy némileg nagyobb építési felületre van szükség, ettől azonban a Liget zöldfelülete teljes értékűen nőni fog, hiszen a parknak jelenleg 35 százaléka lebetonozott felület: ma még sztrádányi utak, óriási parkolók vesznek el helyet a növényzettől” – hívta fel a figyelmet a miniszteri biztos, leszögezve, hogy az építkezés során alapvető és megoldott feladat lesz a favédelem.

ursus artos 2015.10.28. 09:18:04

Epét hánytatok a nemzeti színház épülete és helyszíne miatt 2000-ben. Pár éve meg vérdiktatúrát kiáltottatok, mert nem Alföldi maradt a régi-új igazgató...

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 09:19:36

@Ballib Cenzúra:
hvg.hu/itthon/20130420_Kossuth_teri_fak_a_Fidesz_a_zoldekre_muto
A belvárosi Kossuth téri faállomány megújítását a zöldek javasolták a 2010-es parkrendezési elképzelések során, a mostani tervek szerint sokkal nagyobb lesz a zöldterület - közölte Puskás András (Fidesz-KDNP), az V. kerület alpolgármestere szombaton az MTI-vel.

Mint mondta, a Levegő Munkacsoport annak idején "magas számú" beteg fa kivágását, a park faállományának megújítását javasolta. Az akkor tervezett mélygarázs miatt több egészséges fát vágtak volna ki, mint a mostani tervek alapján.

Kitért arra is, hogy a 2010-es tervek szerint kevesebb területet érintett volna az átalakítás, hiszen az akkori tervek csak az ott lévő villamospályán belüli terület megújításáról szóltak. A mostani tervek szerint sokkal nagyobb lesz a zöldterület - magyarázta. Puskás András közölte azt is, hogy több egészséges fa marad meg a téren, mint amennyit 2010-es tervek alapján őriztek volna meg.

konrada 2015.10.28. 09:21:12

@Fedor:
...azért egy raktár-próbacsarnok messze nem ugyanaz a látogatói kategória, mint egy jó múzeum...

...egyébként meg: hol is építenek:
1. Volt BNV terület: hát van benne pár fácska is, de inkább csak barakok, azért nem kár.
2. Pecsa: ...hát a fene tudja, tényleg kéne helyette másik épület, de ettől még ott se nő a beépítés.
3. Közlekedési Múzeum: alapterület nem nő.
4. Felvonulási tér: Az sosem volt igazán a Liget része, házak álltak rajta azelőtt is, hogy betonplaccot tettek oda, hogy lehessen integetni Rákosi, majd Kádár elvtársnak, és most sem fák, csak autók vannak rajta, azaz ott se vesznek el a zöld területből, sőt ha úgy vesszük: az épületek még csökkentik is a Dózsáról beszüremlő forgalom zaját, porát.

...tehát: a beépítési fok tényleg nem nő, legfeljebb aparkolónak használt beton helyett épületek lesznek.

...a tájépítésbe meg néha bele kell férni néhány fa kivágásába is, elvégre a Lizsé nem egy olyan ősfás, amelyben már a mammutok is azon fákhoz dörgölődtek, illetve kijelölt sétautak vannak, hogy a lábon meghaló fák agyon ne csapjanak senkit...

(Abba a vitába nem szólok bele, hogy tényleg szükség van-e most erre. ...igaz ha akkor éltem volna, akkor se akartam volna állást foglalni, tényleg szükség van az ősfás Várhegyen egyáltalán a Várra, a Gellért tetején a Citadellára, a vadregényes homokzátonyos Nyúl-sziget helyén a Margitra, az őslápos helyén a Parlamentre, vagy a már akkor százévesnél öregebb Városliget olyan beépítéseire, mint az Állatkert, Hősök tere, Vajdahunyad-vára, Széchenyi-fürdő, amelyek miatt fákat vágtak ki, és amelyek nem csak a lebetonozott részt, de a valódi fűves-fás területet is csökkentették...)

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 09:22:05

magyaridok.hu/belfold/tobb-zoldterulet-kettovel-kevesebb-muzeum-73198/
A miniszteri biztos újfent leszögezte, mindegyik beruházás egy meglévő, elavult épület, vagy leburkolt terület helyén valósul meg. Jelenleg a liget területének 35 százalékán utak, parkolók, betonfelületek vannak, ez az arány a beruházás 2019-es átadására a zöldfelületek javára csökkenni fog. Megújítják és kibővítik a park teljes faállományát, a zöldterület bővítése miatt megszűnő felszíni parkolókat pedig négy mélygarázs váltja ki. Ami a költségeket illeti, a miniszteri biztos hangsúlyozta: a beruházás nem von el forrást a kulturális büdzséből, ráadásul számításaik szerint az évente 300 ezerrel több turista révén 15 éven belül megtérül az állam számára. Néhány hete felmerült, hogy alternatív javaslatként a Nyugati pályaudvar mögötti MÁV-területet és a hamvába holt kormányzati negyed kopár, romos ingatlanjait is bevonnák a projektbe, de ez hamar lekerült a napirendről. A terézvárosi „rozsdaövezet” egy másik fejlesztés részeként újulhat meg.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 09:24:28

@Ballib Cenzúra:

Fedor vazze.. magyarázd el légyszi értehtően mi zavar a ligettel kapcsolatban ?

Hogy több lesz a zöldterület ?

Hogy a lepusztult épületek helyett funkciókkal rendelkező modern épületekben lehet majd eltöltteni családdal az időt ?

Hogy mélygarázsok lesznek a többszáz négyzetméker beton parkoló helyette ?

Mi a bajod konkrétan ?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.10.28. 09:44:14

@Ballib Cenzúra: Neked az zöldterület növelés, ha ősfákat vágnak ki, és helyettük máshol fű lesz? Ez mennyire segíti elő levegőtisztaságot? Szerinted mennyire marad meg a park-jelleg, ha óriási múzeumokkal tömik tele, és megnövelik a turista-áradatot, lehetetlenné téve ezzel a környékbeliek pihenését?

Megfordítom a kérdést: Neked miért fáj az, ha azt mondom, hogy a Liget tönkretétele helyett inkább olyan helyen legyen a múzeumi negyed, amely jelenleg szégyenfoltja a városnak, és ezerszer jobban ráfér az ilyen típusú fejlesztés, mint a Ligetre?

Ma Baker 2015.10.28. 09:50:38

Be vagy szarva Fedor a haverjaiddal együtt, hogy Orbánék megint maradandó értéket alkotnak valahol az országban. Mert ha ez megvalósul, nehéz lesz nem úgy gondolni a Fideszre történelmi távlatból, mint országépítőkre.

Ma Baker 2015.10.28. 09:51:55

@Fedor: Szóval egy sokmilliárdos fejlesztést az kéne hogy eldöntsön szerinted, hogy 5-10 ősfa mennyivel javítja a környék levegőminőségét az újonnan ültetett fiatal fákkal szemben...
Nagyon okos!

vakapad 2015.10.28. 10:06:55

Na, a fideszes vérnyulaknak sikerült megint vérpolitikát csinálni a kérdésből (a Szent Kézigránát meg sehol). Nekik, persze, az is tetszene, ha a városligeti tavat a kormányzat (a megfelelő vállalkozóknak kiosztott megfelelő mennyiségű pénzből) vízszintesről függőlegesre építenék át két vastag, közeli üvegfal segítségével, mert a tetszésük egy irányított valami, és az irányítója se nem az esztétika, se nem a racionalitás. Nem mondom, hogy az ellen csupa szakmai gondolattal szállt szembe ezzel, de a politikai elfogultság a regnálók táborában sokkal szembeszökőbb, és akkor még finoman fogalmaztam.

Én a licsó mellett nőttem fel, láttam a motorversenyeket, a BNV-ket (gazdaságilag egy nagy nulla volt persze, sokkal inkább a "A tokaji csúszik, a pénz úszik" jellegű szórakozás terepe), az ott és akkor nálunk megjelenő sevroletimpalákat, a felvonulásokat, a majálisokat, ott volt a cirkusz, a Vidám Park, az Állatkert, a Jégpálya, a Szecska, a Csónakázó tó, és a focipálya (a kavicsos részen, természetesen, mert ha a fűre találtunk lépni, jött a csősz). A licsó mindig a szórakozásé volt, sose a művelődésé, és bizony számomra a gyerekkori szórakozáshoz tartozott a vajdahunyadvári Mezőgazdasági Múzeum is, a kis makettekkel, és persze Kincsem-mel, ahogy a Közlekedési Múzeum is régi villamosaival és modelljeivel. Ott volt még a szánkódomb, és persze az "István a király" is.

Ha rajtam múlna, csak egy ingyenes mélygarázst építenék a jelenlegi felszíni helyére, és még az se biztos, hogy hogy a tetejére növényzetet raknék. Egy városban nagyon fontosak a nagy, nyitott terek, és itt ehhez se házakat nem kell lebontani, se fákat kivágni. Ha pedig Orbán mindenáron a várból akar letekinteni hűséges népére, akkor csak a Galériát kell kitelepíteni, és a többi kamu múzeum megépítésére nincsen szükség, az úgyis csak a Nagy Terv álcázására szolgál.

dual824 2015.10.28. 10:12:41

Érzésem szerint nagy csata lesz az első fakivágásnál. Üzenem a jobbant tudatu agyhalottaknak, hogy NEM HAGYJUK. Ez nem a Szabadság téri Megszállási emlékmű ügy lesz. Ez keményebb lesz.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 10:47:28

@dual824:

A fizetett ballib provokátoroknak is meg kell élnie valamiből végülis.

A menekültseggnyalásban is elbuktatok, itt se lesz másként:

index.hu/kulfold/2015/10/28/ausztria_tenyleg_keritest_epit_a_szloven_hatarnal/
Agresszívvé váló menekültektől tart Ausztria, ezért kerítést épít a szlovén határon. Az osztrák belügyminiszter szerint "természetesen kerítésről van szó, de nem arról, hogy lezárjuk a határt". Az osztrák kancellár korábban a kerítésépítés miatt hevesen támadta a magyar kormány.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 10:51:20

@vakapad:

Legalább a mélygarázs tetszik, ami haladás ahoz képest hogy te is egy ballib seggnyaló vagy.

Mondjuk nehéz megérteni hogy a több évtizede lelakatolt lepusztult városligeti épületek mellett miért kardoskodsz.
Miért nem jobb ehelyett egy modern, családi programok, szórakozás, és művelődés számára kialakított épület komplexum.
Miért nem jobb ha több lesz a zöldterület.

Már azon túl nehéz ezt megérteni, hogy a Demszky féle várospusztítás rajongójaként mindennemű fejlesztést élből elutasítassz.

dual824 2015.10.28. 10:53:32

@Ballib Cenzúra: Terelsz jobbant, terelsz. Csak ehez értetek!

élhetetlen 2015.10.28. 10:59:15

@DeMarco: „Ugyan mi bajod van azzal, hogy minden lényegesebb múzeumot egy helyre akarnak tenni???”
Nézzük a használhatóságot. Legyen külföldi. Idejön egy turista, akit a művészetek is érdekelnek, mondjuk öt napra. Meg szeretné nézni a várost, és pár múzeumot is. Az életszerűtlen, hogy elmegy a Városligetbe, és végigjár hét múzeumot, mert, ugye nem csak végig kell járni, hanem az élményt is fel kell dolgozni. Max napi kettő. Még másik három is érdekli. Mit tud tenni? Vagy nem nézi meg, mert a várost is szeretné látni, vagy még két nap visszamegy, és akkor csak a szállodája és a Városliget közötti utat látta. Kinek jó ez? Mert most, akinek a múzeumlátogatás is igénye, annak egész szép napokat lehet tervezni Budapesten. Felmegy a Várba, Nemzeti Galéria, Mátyás templom, Halászbástya, panoráma, Margitsziget. Igen, Városliget, Szépművészeti, Műcsarnok, Vajdahunyad vára, tó, kacsák, esetleg az állatkert. Aztán egyik nap kimegy a MŰPA-hoz, Ludwig múzeum, felül a kettesre, és akár oda-vissza többször végigmegy a Dunaparton, leszáll a Vigadó téren, megnézi a Váci utcát, átsétál a Bazilikához. Még arra is maradhat ideje, hogy egy napra kimenjen Szentendrére. Ezt kell elrontani? Nem tudom, értesz-e?

Arcade Macho 2015.10.28. 10:59:33

@Fedor: "Neked az zöldterület növelés, ha ősfákat vágnak ki, és helyettük máshol fű lesz?"

van egy erdekesseg...
zoldfeluletet lehet am mashol is kerni hogy generaljak ujra, az egyeduli feltetel az hogy szomszedos kerulet legyen!!!
gyakorlatilag az V ker szomszedos a XI kerulettel mert a Dunanal van egy 400 meteres kozos szakasza!!!
na most mondanek egypar XI keruleti varoszreszt ahol tudnak potolni ezt az V keruleti zoldfeluletet!!!
Kamaraerdo, Posingermajor, Madarhegy, Spanyolret, Orsod
a madarhegyi kocsog ujgazdagok gondolom orulnenek ha jo kis elorenevelt facskakat kapnanak a pusztajukra

monddazigazatmar 2015.10.28. 10:59:58

@The Ghost Wolf: "Azért, mert Magyarországon csak úgy képesek egy átépítést vagyépítkezést elképzelni, hogy a kivitelező/alvállalkozó az összes fát kivágja."

Igen. Ahova építenek, ott kivágják a fákat. A felvonulási téren a kockakövek vannak, a PECSA közepén pedig nincsenek fák.

monddazigazatmar 2015.10.28. 11:02:16

@Fedor: "A Ligetre ráfér a fejlesztés, de úgy, hogy park maradjon, és nem úgy, hogy ősfákat kivágva telenyomják épületekkel."
Hol? Hol fognak épületeket csinálni ahol most fák vannak?
Mutass már meg ilyen tervet, mert amit én láttam, ott a pecsa, közl múzeum, csövestanya átépítése volt, plusz 2 épület a parkoló helyén.

monddazigazatmar 2015.10.28. 11:09:57

@élhetetlen: Hát ez rém valós probléma. Szerinted hány olyan külföldi van, aki megnéz hat múzeumot, de utána nem megy fel sem a várba se sehova, csak hazahúz a francba?

konrada 2015.10.28. 11:15:19

@élhetetlen:
...hát ha csak azért nem megy fel a Várba, mert nincs ott a Galéria, vagy azért hagyja ki Szentendrét, Váci utcát, mert a Lizsében van néprajzi, meg zenemúzeum, úgy elég érdekes - de semmiképpen sem átlagos - turistáról beszélünk...;))

élhetetlen 2015.10.28. 11:19:08

@Arcade Macho: „turiszt az nem fog csak ugy egy muzeumba menni mert eppen arra jar
ha meg eleve muzeumot jott nezni akkor meg utanajar”. Légy szíves, olvasd el, ami DeMarconak írtam, nem akarom megismételni. A turiszt azt szereti, ha egy múzeum egy napra, aztán séta, és az adott városrész kevésbé tömény látványosságainak megnézése. Szerintem.

NE pofázz mienk a kétharmad. 2015.10.28. 11:21:11

Nem erdekel, az se tudom, hol ez a liget, de ha Orban Viktornak tetszik, akkor teljes mertekben egyetertek vele.

monddazigazatmar 2015.10.28. 11:22:10

@élhetetlen: Nem. Te ilyen turista vagy, más meg másmilyen.
Mondjuk ha szakad az eső, akkor szépen megnéz a normálisabbja 3 múzeumot is, minthogy szarrá ázzon.

vakapad 2015.10.28. 11:26:42

@Ballib Cenzúra:

Áruld el már nekem, hogy minek Épület a Ligetbe? Nem Ligetként akarjátok használni, hanem VII. kerületként? Úgy hallottam, VII. kerület már van. Köll még egy?

konrada 2015.10.28. 11:44:19

@élhetetlen:
...hát nekem más a tapasztaltalatom: Jártam olyan múzeumokban a világban, ahol világszinvonalú volt a kiállítás, de vendég alig volt,
..aztán olyant is, amiben alig pár gagyi volt, a másiknál nagyságrendekel több látogató.

A különbség meg abban, hogy az első a semmi közepén, a másik meg turista központban...

Szóval nem mindenki egyforma...

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 11:45:26

@vakapad:
A meglevő épületek helyére, illetve a betonplacc helyére tervezték az új épületeket.
Ismétlem:
A mélygarázs megépülésével, a jelenlegi betonparkoló tömeg felbontásával, éppenhogy több zöld terület lesz.
Az épületek modernek, akítv használatra, családi programokra alkalmasak, lesznek szöges ellentétben a jelenleg is helyenként lelakatolt, lepusztult épületekkel.

Ez a cél nem ?

élhetetlen 2015.10.28. 11:47:38

@monddazigazatmar: Látom, megy a szövegértés. Pont ez írtam, hogy a múzeumok egymás nyakára telepítésével azt érjük el, hogy vagy meg tud nézni hat múzeumot, és mást nem, vagy nem tud megnézni hat múzeumot, mert a várost is látni szeretné, nem csak a múzeumi negyedet. Ez persze a hosszú hétvégére, az öt napos városlátogatásra vonatkozik, aki egy hónapra jön, annak minden belefér. Légy szíves, olvasd el, amit DeMarconak írtam, hátha megértesz.

konrada 2015.10.28. 11:48:15

@vakapad:
..mert egyébként nem ligetnek, hanem erdőnek, vagy bozótosnak hívnák...;))
...egyébként a kérdés jó, biztosan elhangzott már akkor is, mikor a Széchenyit, az Állatkertet, a Szépművészetit, a Közlekedésit, és társait építették.
Ha komolyan érdekel a válasz, keresd meg, mit válaszoltak akkor. A magyarázat most is hasonló lehet..

élhetetlen 2015.10.28. 11:53:13

@monddazigazatmar: Amennyiben egy múzeumot csak esővédett területnek tekintünk, akkor igazad van. De van, aki nem azért megy be egy múzeumba, hogy ne ázzon meg. Arra elég egy kávézó, vagy egy templom (és olcsóbb is).

konrada 2015.10.28. 11:54:28

@élhetetlen:
Az érvelésed érthető, de van egy érdekes emberi tulajdonság, amely miatt szívesebben mennek az emberek oda, ahol több azonos funkciójú - esetleg csak kicsit eltérő - épület, vagy egyéb látni való van (bolt, park, vízesés), így bármilyen érdekes: sokkal több a látogató ott, ahol nagyobb a választék, mint ott, ahol kisebb.
...ezért van az, hogy Párizsban, Bécsben sem robbantgatják, hanem inkább építik a még több látni valót, és ezzel párhuzamosan lett egyre több ott is a turista, meg a bevétel...

humorpalanta 2015.10.28. 12:01:00

@Fedor: Akkor mégegyszer. Az, hogy valaki hozott egy idióta döntést "költségoptimalizálás" címén, ami semmi más nem volt, csak politikai kérdés, mert a vidékieknek is kell munka..., az még nem teszi jóvá a döntést. Nem szakmai alapon történt a döntés. Nem véletlen, hogy alkalmatlan volt, ahová átköltöztették az egészet.
Nem érdekel, hogy hol laksz, nem azt nézem. Azt nézem, hogy szakmailag mi volt az indokolt. Ez nem. De ha nem is akarták visszavinni, a BKV-nak simán oda lehetett volna adni, mikor a környéken az egyik kocsiszínjüket bérelik, a másik meg olyannyira le van robbanva, hogy csak az Isteni jóindulat tartja össze. De igazad van, éljen az Operaház egy teljes mértékben vasúti járműfenntartásra készült épületben! Éljen! Éljen! Idióta...

monddazigazatmar 2015.10.28. 12:08:17

@vakapad: Hahó öcsi! Vannak a ligetben épületek. Csak már esnek széjjel. Azokat újítják fel. Meg a Dózsára tesznek még két épületet. Ami igazi kibaszás, mert eddig az ország legnagyobb parkolóhelye volt - ha emiatt sírnátok akkor érteném

élhetetlen 2015.10.28. 12:11:24

@konrada: Úgy látszik, nem megy ez nekem ma. Úgy látszik, nem tudom elmagyarázni, hogy persze, egy átlagos turista felmegy a várba akkor is, ha nincs ott a … Én csak azt mondtam, hogy, ha városnézés közben tud betérni egy múzeumba, az jobb, mintha ki kell hagynia pár múzeumot, mert a várost is szeretné látni. Et nem érthető? Még csak nem is a Ligetről beszélek, hanem arról, hogy hét-nyolc (nem tudom, most hol tartanak) múzeum egymásra telepítése nem jó, csak annak, aki kimegy, körbenéz, és elmondhatja, hogy ezt is láttam.

monddazigazatmar 2015.10.28. 12:17:51

@élhetetlen: Kitalálsz valamit, és ahhoz ragaszkodsz. Mert te így nézel várost, akkor nyilván más is. Elolvastam amit írtál, de fogd már fel, hogy nem minden turista olyan mint te.
A normálisabbja azt nézi meg ami érdekli, nem azt ami éppen ott van. Nehezen tudom elképzelni, hogy akkora megerőltetés lenne az élmény feldolgozása a városnéző buszon mondjuk a Várba menet - 20 perc alatt van ott.
Az esős napon pedig senki nem sétálgat, és kifejezetten jobb, ha közel vannak a fedett érdekességek. Ne tereljél, hogy arra kávézó is elég.

konrada 2015.10.28. 12:18:01

@élhetetlen:
De érthető.
...mint ahogyan remélem az is: a nagyobb számú azonos funkciójú hely nem azt jelenti, hogy oda mind be kell menni, csak annyit, hogy nagyobb a választék.
...és az emberek ezt értékelik, ezért megy olyan helyekre ahol választék van.
...s az emberek turistaként sem gondolkodnak másként: előnyben részesítik azokat a helyeket, ahol jóval több látni való - többek közt múzeum is - van, mint ahol kevesebb.
Ezt ellenőrizheted a leglátogatottabb célpontok listáján is...

Bernik 2015.10.28. 12:29:24

@konrada:
"Állatkertet, a Szépművészetit, a Közlekedésit, és társait építették.
... A magyarázat most is hasonló lehet.. "
Nem, egyáltalán nem hasonló. Amivel Orbán és társai manipulálnak, az éppen az arányok semmibe vétele mindenben. Amikor az említett épületeket építették, akkor nem egy XXI. századi, kétmilliós város zöldjét csökkentették vele. A Central parkban is vannak épületek, de képzeljük el, milyen népi tiltakozás lenne, ha oda akarna hatalami szóval "múzeumi negyedet" besuszterolni egy cezaromániás vezér!
@Ballib Cenzúra:
"A menekültseggnyalásban is elbuktatok." Várd ki a végét! Nyugat-Európának egyelőre nincs ideje azzal foglalkozni, mennyiben köszönhetik Orbán kerítésének és az azt megelőző hírének, hogy éppen akkor robbant a menekültbomba. Amiről ő már persze Putyin gazditól jó előre tudott, hiszen ő akadályozta vétójával az ENSZ BT-ben a szír helyzet rendezését, majd biztosította és biztosítja bombázóival a menekültáradat fenntartását. Bosszúból az EU-nak Ukrajna szabadságáért.
@Pukka Pad:
Lenyűgözőek a "szakmai" érveid! Azért mert a szalonképesebb kommunisták nokiásdobozzal loptak, akkor a sztálinista-putyinisták nagyüzemi, ezermilliárdos lopása az uniós és magyar közpénzből, az "már rendben" van. Bravó!
Egyébként kíváncsi lennék, milyen "szakmai szemmel" a felújított Baross tér, vagy a Kossuth tér! A kopár kőmező, amit semmi más nem indokol, mint az egységnyi területen minél jelntősebb lopás lehetősége és Orbán apuci elvtársi kőbányájának "megfelelő" ellátása bevételekkel. Meg persze a sunyin eltüntetett 1956-os gránit örökmécses emlékmű, amelyet Mécs Imre - a dr. Göncz Árpád november 6-i temétésén beszédet tartó egykori halálraítélt 56-os - éppen a napokban talált meg egy Budapesthez közeli telken, állampolgári jelzés alapján. Ott, ahová rejtették Orbánék, akik ezek szerint egymás közt, szűk elvtársi körben még mindig "ellenforradalomnak" nevezik 56-ot. A hazai "ellenzék" kommunista cinkosságát jellemzi, mennyire nem volt hír a magyarországi médiában - nemhogy tiltakozás - az örökmécses eltüntetése miatt.
Nem szeretik a diktátort - mert nem nekik lop -, de azért az "ő bolsevik kutyájuk kölyke", vigyáznak rá.

élhetetlen 2015.10.28. 12:31:43

@konrada: Mondhatnám, hogy jó a felvetésed, de nem az. Maradjunk a hét–nyolc múzeumnál. Egy nő ennyi cipőboltot egymás mellet percek alatt képes átfutni, hogy érdekli-e valami. Ennyi park, vagy ennyi vízesés (ami, ugye nincs) egy helyen nem választékbővítés. A múzeumoknál sem az.

monddazigazatmar 2015.10.28. 12:32:42

@Bernik: Haver! Fogd már fel, hogy nem a ződterületre építenek, baszod!
Vagy virítsál valami látványtervet, tervet ami a zöld területre csinál épületet!

konrada 2015.10.28. 12:44:08

@élhetetlen:
Krk, Plitvice..;))
Tudod mi tömeg van ott??...pedig van azon kívül máshol is vízesés a horvátoknál...
De a viccet elkerülve, hogy értsed miért jó a több:
Orlando a maga 10-15 tematikus parkjával. Ott még nagyobb a tömeg, aztán Las Vegas a rengeteg kaszinójával. Azok aztán tényleg bejárhatatlanok, mégis csak nő az odautazók száma, ahogyan Orlandoban a tematikus parkok száma is, vagy Vegasban a kaszinóké...

élhetetlen 2015.10.28. 12:48:10

@konrada: Feladom. Én agyvérzést kaptam volna, ha bármelyik általam látott nagyvárosban egy helyen lett volna az összes dolog, amit meg szerettem volna nézni. És választhatok, azon az egy ponton. Ez csak az én véleményem.

élhetetlen 2015.10.28. 12:54:24

@konrada: Továbbra is a feladom szövegnél maradok. Ha x kaszinót hasonlítunk össze x múzeummal, akkor igazad van.

Arcade Macho 2015.10.28. 12:54:56

hg.hu/upload/images/photos/000/082/451/m%C3%BAzeumi_1.gallery.jpg?1383144406

ha jol latom az ajtosinal levo epulet meg ugy ahogy a mostani betonra epul viszont a mogotte levo mar vastagon bent lesz a jelenlegi fak helyen
az meg hogy ugymond no a zoldfelulet az hazugsag
papiron noni fog, de mint lathattuk a Parlamentnel, szep szold fu lett a fak helyen, igaz papiron ott is nott a zoldfelulet, a gyakorlatban meg lett egy kosivatag

konrada 2015.10.28. 12:57:05

@élhetetlen:
...hát azért Budapest sem csak a Városliget lesz attól, ha odahúznak még 3 múzeumot.;)))
De a lényeget leírtad: választhatsz, ...ha van miből.

Arcade Macho 2015.10.28. 12:57:34

a Liget jelenleg tulzsufolt
nem kellene maceralni jobban, vannak mas teruletek ahol be lehetne vonni teruleteket, na es ott tenyleg az uj zoldfelulet az ertek lenne

az az erv meg hogy jajj de jo hogy a muzeum ott van, azoknak felhivnam a figyelmet a sok turisztra akik a 250es busszal erik csak el a desztinaciojukat, es igen ok kepesek elmenni a varos szelere muzeumozni

élhetetlen 2015.10.28. 13:07:42

@monddazigazatmar: „A normálisabbja azt nézi meg ami érdekli, nem azt ami éppen ott van.” Jaj, anyám, erről beszélek, már az első hozzászólásom óta. Megnézi, ami érdekli, csak ebbe belecsúszik egy tökéletes városnézés is. És, kimarad a te busszal felmegy futamodból a kettes villamos. Ez volt az, amit még DeMarconak írtam. Feladom. Biztosan sokkal jobb lesz, lesz, ami lesz.

konrada 2015.10.28. 13:20:28

@élhetetlen:
...ebből élnek meg az igazán komoly turista desztinációk: hogy soha nem tudod megvalósítani a tökéletes városnézést, mindig kimarad valami, amiért érdemes visszamenni..

Arcade Macho 2015.10.28. 13:29:35

@humorpalanta: "De igazad van, éljen az Operaház egy teljes mértékben vasúti járműfenntartásra készült épületben! Éljen! Éljen! Idióta..."

1880ban epitettek
persze biztosan minden modern kihivasnak eleget tud tenni
kb mint a kobanyai ipartelep, a merdzso gyar is gondolom tokre idiota hogy inkabb a semmi kozepen huzott fel egy gyarat minthogy szepen a muemleki kornyezetbe ment volna be a kobanyai piac mai teruletere

élhetetlen 2015.10.28. 13:48:04

ursus artos: Nehéz feldolgozni a tényeket, ugye? A Nemzeti kívül, belül ronda, akusztikája minősíthetetlen, a szuper tervező elfelejtett jelmez raktárat tervezni, ezért épült mellé az a bódé. De megcsináltátok. Ez már adott. Ha a szar viszonyok között is képes valaki jó színházat csinálni, és azt védi valaki, akkor már az épületet is védi, elismeri? Mert szar vezetővel a szar épület jobb lesz, mint a szar épület egy jó vezetővel?

monddazigazatmar 2015.10.28. 13:57:14

@Arcade Macho: Az ajtósi Dürernél most is épület van. beljebb, nézd meg a google earht-öt.

monddazigazatmar 2015.10.28. 14:01:23

@élhetetlen: Nagyon egybites turistákat tudsz csak elképzelni. Szerintem rajtad kívül nincs olyan ember, aki azért menne fel a várba mert ott van valami múzeum. És ha már odament, akkor esetleg megnézi már a világ második legszebb panorámáját. Meg az ilyen szarokat mint Vár meg Mátyástemplom.
És ha már ilyen hmmm fura valaki, akkor három végigbuszozás az Andrássy csak jót tesz neki.

élhetetlen 2015.10.28. 14:06:01

@konrada: „soha nem tudod megvalósítani a tökéletes városnézést”.
Ebben igazad van, viszont sokat lehet rontani. Nem kellene kényszerű választásokkal megnehezíteni az ötnapos, hetes városnézők, múzeumlátogatók dolgát. Persze, Londonban csak hat hetet voltam, Párizsban csak két és fél hónapot, és kimaradtak dolgok, de itt nem erről van szó. A múzeumi negyed akkor sem normális ötlet, ha már valahol megcsinálták. Mondom én, de ez senkit nem érdekel, tudom.

monddazigazatmar 2015.10.28. 14:06:21

@élhetetlen: "A Nemzeti kívül, belül ronda, akusztikája minősíthetetlen, a szuper tervező elfelejtett jelmez raktárat tervezni, "
SZERINTED ronda. Más szerint tök jól néz ki, érdekes. Az akusztikáját meg felszereltségét eddig mindenki dícsérte.

élhetetlen 2015.10.28. 14:18:38

monddazigazatmar: „aki azért menne fel a várba mert ott van valami múzeum.” Nem érted, nem érted miről beszélek. Nem érted, mi a különbség aközött, hogy azért megy fel a várba, vagy, ha felment a várba, akkor azt is megnézheti, egy jó nap. Nem érted, hogy miért nem praktikus a múzeumnegyed, akárhol van, akkor sem, ha már máshol is van ilyen. Befejeztem.

Arcade Macho 2015.10.28. 14:21:18

@monddazigazatmar: "Szerintem rajtad kívül nincs olyan ember, aki azért menne fel a várba mert ott van valami múzeum."

en egyszer voltam a varban muzeumban ezert tudom hogy valami Honvedsegi muzeum, valojaban honvedsegi terulet az
viszont kb 2 nagysagrenddel tobb azoknak a szama akik csak ugy felugranak a budai varba, de nem tudnak arrol hogy lenne ott muzeum...
tehat akkor tenyleg ennyit a muzeumokrol...
de lehet hogy van valami keptar is.... atlag turiszt toredeke nezi azt csak meg...

en pl. ausztral turistat lattam kimenni a Szoborparkhoz mert olyat egyaltalan nem latott
azaz az egy ertek volt szamara
a kozlekedesi muzeum meg a vasuttorteneti park is egy ertek, de fokent gyerekeknek, de pl. a vasuttortenetire is elslattyognak, szoval ez a legyen egy tombben a muzeum ez egy hatalmas nagy kamu

Arcade Macho 2015.10.28. 14:27:20

@monddazigazatmar: "Az ajtósi Dürernél most is épület van. beljebb, nézd meg a google earht-öt."

ja van egy 15 * 15 os epulet mellette meg egy sportpalya
miert is jo ha a sportpalyat legyilkoljak?
jo ertem a belvarosi uljon csak be az ottokaba es huzzon ki a plaza melle sportolni...

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.10.28. 14:30:00

@monddazigazatmar: Az általad csövestanyának nevezett Kertem nevű szórakozóhely viszont tele van fákkal. A másik pedig az, hgy egy magyar kivitelező/vállakozó első dolga kivágni a fákat, "mert kell a hely a felvonulásra az építkezéshez". Sajnos rengeteg példát lehetett látni már erre Budapesten. A legutóbb például a "Nemzeti Közszolgálati Egyetem" építkezésénél. A másik indokot pont Fedor írta le a posztban. Annyi rozsdaövezetbe tartozó hely van Budapesten, például a Nyugati pályaudvar Podmaniczky utca felőli oldala, hogy csak egyet említsek, hogy ezekkel előbb utóbb kezdeni kellene valamit. A nyugati melletti területen például nyugodtan kiélhetné Baán úr a kreativitását, csak fákat nem kellene kivágni.

élhetetlen 2015.10.28. 14:42:50

@monddazigazatmar: Na, itt már gondok vannak. Jön az ízlések és pofonok. „Más szerint tök jól néz ki, érdekes”. Voltál már bent? A szőnyegek találkozásától a minősíthetetlen kandeláberekig, láttad már? Győzike zebracsíkos bemutatott lakása is érdekes? Mert kb, ez a Nemzeti. Kíváncsi lennék, hogy ki az, aki az akusztikát dicséri? Ha melletted egy ember összegyűri jegyét, és elteszi, akkor te hallasz-e valamit a színpadon elhangzottakból? És, úgy egyáltalán?

konrada 2015.10.28. 15:18:57

@élhetetlen: Bécs meg Washington is ettől még jól el van vele...

konrada 2015.10.28. 15:24:02

@Arcade Macho:
...én meg a Szentendrei babamúzeumban láttam sokkal több embert átlagos napon, mint amennyi látogató van tán összesen a Vasútiban, meg a Szoborparkban.
...s nem azért, mert az annyival nívósabb, sőt!
...de arra jár a csorda, így oda megy be, ami ott van...

Sajnos kevés az igazán tudatos turista, így nagyobb esélye van vendégre egy gagyinak is a nagy számok alapján a központokban, mint akár a legautentikusabb különlegességnek is ott, ahová nem megy a forgalom.

fehérfarkas 2015.10.28. 16:20:22

@Ballib Cenzúra:

Ezt a zöld felület nőni fog flyamatosan halljuk, csak éppen hogyan jön ez ki? Ja úgy, hogy az erkélyre kirakott cserép is zöld felületnek számí!!!
De a zöld terület csökkenni fog. Főleg az egybefüggő zöld terület. Ez általános iskolás matematika.
Van X m2 egybefüggő zöld terület, amelyből Y m2-t beépítenek, számold ki mennyi egybefüggő zöld terület marad a beépítés után.

Az Állatkert biódomját ne számold a Múzeum Negyedhez!!! Annak semmi köze a Múzeum Negyed projekthez, mert attól független! Csak Baán László számolja bele, hogy ezzel is több zöld felületet tudjon kimutatni. De egybefüggő zöld terület növekedést még is sem tud kimutatni, ha megépülnek a múzeumok a Ligetbe. Baán László a matelcsysta unortodox matekkal csapja be azokat, akiket be lehet. Úgy látszik te ezek közé tartozol.
Zugló önkormányzata idén nyáron szavazott a Városligettel kapcsolatos rendezési tervről, és leszavazta, vagyis nem járult hozzá.
Persze ez nem jelent semmit, mert a kerület előző fideszes polgármestere (most már az MNB FB elnöke) Papcsák nyújtotta be azt a törvényjavaslatot, hogy a Városliget egy állami tudaljdonú vagyonkezelő cég tulajdonába kerül 99 évre, és nem tartozik senkinek elszámolással, és nem vonatkoznak rá sem az éptési sem a környezetvédelmi szabályok, mert felmentést kap ezek betartása alól.
Ha minden olyan tiszta, akkor minek kellett ilyen törvényt hozni? Na vajon minek?
Azért mert a kaszinómutyi, földmutyi, dohánymutyi, takarékszövetkezet-mutyi után itt a Városliget-mutyi.

fehérfarkas 2015.10.28. 16:23:51

@Ballib Cenzúra:

Ja, és az évi 1 millióvak több turista, amennyit Baán László vár a Múzeum Negyedtől vajon hol fog parkolni, amikor így is alig lehet napközben parkolóhelyet találni?
Mélygarázss, mi? És mekkora kapacitású mélygarázsok fognak épülni? És azokhoz vajon mennyi fát kell kivágni?
És a múzeumokhoz vezető gyalogutakhoz (vagy a füvön fog átmenni mindenki, esőben és sárban is???), és a szervízutakhoz vajon mennyi betonútra van szükség?

DeMarco 2015.10.28. 16:56:54

@élhetetlen: Megpróbálok válaszolni a kérdésedre. Van ilyen és olyan turista is. Nyilván valaki szereti körbebuszozgatni az egész várost és be-betérni a különféle látnivalókhoz, főleg ha van erre ideje és lehetősége. A metropoliszokban, mint London, Párizs, vagy Róma, de akár Budapest is, erre megvan a lehetősége, van bőven mit nézni a városban, akkor is, ha ne adj' Isten van múzeumi negyede és akkor is, ha nincs.
Ugyanakkor vannak olyan turisták is és magamat ehhez a csoporthoz sorolom, akiket konkrét célok vezérelnek és kevés időt tudnak/akarnak egy-egy helyen eltölteni és se idejük, se kedvük fel-le rohangálni egy nagyváros közlekedési káoszában. Azok hidd el, igazán tudják értékelni, ha egy helyen megtalálnak mindent, amit keresnek, amiért odautaznak.

Megpróbálom érzékeltetni: Délelőtt 8 óra ébredés - Délelőtt 10 óra Veronában az arénában - Délután 2 Firenzében az Uffiziben - Este 7 Pisában a ferde torony tetején a naplementét nézve vagy itthoni viszonylatban: gyerekként reggel állatkert, utána vidámpark, este pihenésképpen cirkusz variálva a közlekedésivel, a mezőgazdasági múzeummal, Széchenyi-fürdővel tetszőlegesen behelyettesítve.

A múzeumi negyed azért célszerű és hasznos, mert nem kell keresztül-kasul járni hozzá a várost, elég egy helyre koncentrálni. Nem kell egy nap mindent megnézni nyilván, meg eleve nem is érdekel mindenféle múzeum mindenkit. De lehet választani, kit mi érdekel, és a nagyobb választék jobb esélyekkel kecsegtet arra, hogy mindenki megtalálja a saját szájízének való szórakozást.

Valaki felhozta Washingtont. Remek példa. Be is másolom...

The National Mall is also home to many of the country’s most popular museums. Smithsonian museums along the National Mall include the National Museum of American History, National Museum of Natural History, National Air and Space Museum, National Museum of the American Indian and the Smithsonian Castle.

The expansive National Gallery of Art, which features two wings of traditional and contemporary art, is also conveniently located on the Mall. The museum’s sculpture garden hosts free Jazz in the Garden concerts on Friday evenings during the summer and transforms itself into an ice skating rink during the winter.

For more information on navigating all 15 Smithsonian museums and the National Zoo, read Visiting the Smithsonian Museums.

Szerintem ez felér egy magyarázattal.

fehérfarkas 2015.10.28. 17:09:40

@Ma Baker:

Képzeld el, hogy manapság már nemcsak Nyugaton, hanem Keleten is fontos a környezetvédelem, hogy a lakosság ne fulladjon meg a szomgban. Beépítheted akár az összes zöld területet a városban, csak aztán ne csodálkozz, ha senki nem akar ott lakni, és mindenki menekül onnan. Akinek meg nincs pénze kiköltöznie, az meg tüdőrákban szép lassú kínhalállal meghal. Ez is lehet városfejlesztési koncepció, csak akkor ne csodálozz, ha a zsidókat a gázkamrába küldő nácikkal említenek téged egy lapon. CSak a nácik humánusabbak voltak, mert gyorsabban gyilkoltak és nem hagyták évekig szenvedni az áldozatokat, hanem gyorsan megölték őket. A te elképzelésedben pedig jó pár évig tüdőrákban szenvednének (a tüdőrák nem egy kellemes halál, mert hatalmas fájfalmakkal jár, és a végén amikor a fájdalom mllett már lélegezni is alíg bír az ember, akkor már könyörög a halálért - amit ugye tilt a törvény, ezért murphiumot kapnak fájdalomcsillapításként) Pest belső kerületének lakói mielőtt meghalnak.

DeMarco 2015.10.28. 17:13:32

@Fedor: A Ligetre bőven ráfér a felújítás és a már ott lévő múzeumok és egyéb szórakozást nyújtó objektumok adják magukat. A legkevésbé sem értem, hogy mi a francot nyavalyogsz a lepusztult szocreál építményekért/füvestanyákért. Amióta a Mezőgazdasági múzeum máshová költözött, azóta a Vajdahunyad vára is funkciótlan lett, pedig fantázia lenne hozzá bőven. (Oké, tudom, van ott kiállítás, meg ez-az, de semmi kiemelkedő, amilyen pedig volt/lehetne.)
A felvonulási tér meg maga a tömény horror, a tökéletes betonplacc nulla funkcióval.

Amúgy meg miért ne mondhatnám el a véleményemet? Egyrészt szólásszabadság van, másrészt meg nem csak a pestieket érinti ez a fejlesztés, hanem a turistákat elsősorban, köztük minket, akik kifizetik a szolgáltatásokat, kifizetik a parkolójegyeket, kifizetik a belépőket és a fogyasztásunkat is ott használjuk el. Hagyd csak teljesen tönkremenni a ligetet, a Vidámpark után zárjátok be az állatkertet és a cirkuszt is, szántsátok fel a hősök terét és ültessetek jó sok "ősfát", meg lélegezzetek mélyeket... El tudom költeni a pénzemet a Práterben is, vagy Disneylandben...

DeMarco 2015.10.28. 17:24:37

@fehérfarkas: Lassan el kellene dönteni, hogy miért megy a hiszti, a zöld területekért, vagy, hogy miért nem valami eldugott ipari temetőbe viszik a múzeumokat...

Nem lenne egyszerűbb megoldás elbontani a régi ipari objektumokat a városban és a helyükön lehetne több közparkot, zöld felületet kialakítani? Így a kecske is jóllakna, meg a káposzta is megmaradna...

fehérfarkas 2015.10.28. 17:26:01

@DeMarco:

Budapest több mint 100 múzeuma közül csupán 5 lenne a Múzeumi Negyedben. Na, akkor látnivalóügyileg ennek mennyi az értelme?
Főleg, hogy a Nemzeti Múzeum és a gyünyörű szép kiállítással rendelkező ipartörténeti múzeum sem kerülnek a Múzeum Negyedbe. Vagyis ezekhez mindenképpen meg nagyobb távolságot kell megtenni :)

Arról nem is beszélve, hogy a városok az idegenforgalmukat úgy próbálják tervezni, hogy a látnivalók minél nagyobb területen legyenek, hogy minél többet lássanak a városból a turisták, minél hosszabb útvonalat tegyenek meg. Az útvonalakat pedig szállodák, éttermek, boltok, bevásárlóközpontok foglalják el, ami a helyi vállalkozásoknak és az adók révén a városnak is bevételeket jelent.
Főleg, hogy a városok azt szeretik, ha a turisták minél több éjszakát/napot töltenek el, mert annál több a helyi vállalkozásoknak és a városnak is a bevétele.
Ha meg nincs idő egyszerre mindent megnéznie a turistának az a legjobb, mert az azt jelenti, hogy a turistának van miért visszamennie, mert tud még újat mutatni neki a város.

fehérfarkas 2015.10.28. 17:28:16

@DeMarco: "Lassan el kellene dönteni, hogy miért megy a hiszti, a zöld területekért, vagy, hogy miért nem valami eldugott ipari temetőbe viszik a múzeumokat..."

A kettő egy és ugyanaz. Zöld terület helyett barna mezős beruházás legyen.
Zöld park helyett lepusztult iparterületre tenni területrehabilitációval egybekötve. Tudod, ahogyan már nemcsak Nyugaton, hanem Keleten is csinálják.

fehérfarkas 2015.10.28. 17:30:26

@DeMarco:

Ja, a Vidámparkot a 2. Orbán-kormány idejében Tarlsó főpolgármester és a fideszes fővárosi vezetés záratta be.

Egyébként pedig egy 2 milliós metroplisznak a belső területén, ahol több mint félmillió ember él, igenis szükség van nagy zöld területre és parkra. Márcsak a levegőtisztító hatása miatt is. Kivéve persze, ha tüdőrákban akarod meggyilkoltatni az ott élőket.

fehérfarkas 2015.10.28. 17:32:33

@DeMarco:
A Felvonulási téren egik részén tavasztól őszig folyamatosan rendezvények vannak. A másik részét pedig P+R-nek használják az autósok, és alig lehet napközben parkolóhelyet találni. Ez nálad funkciótlanságot jelent.

Arcade Macho 2015.10.28. 17:38:54

@fehérfarkas: "Persze ez nem jelent semmit, mert a kerület előző fideszes polgármestere (most már az MNB FB elnöke) Papcsák nyújtotta be azt a törvényjavaslatot, hogy a Városliget egy állami tudaljdonú vagyonkezelő cég tulajdonába kerül 99 évre, és nem tartozik senkinek elszámolással, és nem vonatkoznak rá sem az éptési sem a környezetvédelmi szabályok, mert felmentést kap ezek betartása alól. "

kosz az infot!!!
a Varosligetbe meg inkabb a helyi lakossagot kiszolgalo letesitmenyek kellenenek es nem ujabb a turistakat kiszolgalo valami

Arcade Macho 2015.10.28. 17:47:50

@konrada: a szentendrei babamuzeum es a szoborpark kozott fontossagban van egy ezerszeres szorzo

az hogy a turistak idiotak azt lehet tudni, lasd: parizs szindroma, vagy amikor az Andrassyn mennek a bulee sörbicikli, na onekik pont meg egy Magyar Zene Haza hianyzik!!!

hulyeseg egy fulladozo nagyvarosban arra ragyurni hogy meg tobb retek turistabusz jojjon be a belvaros szelere, es ott felszamolni zoldfeluletet, amikor van egy csomo lepukkant hely, esetleg az ilyen kozpontot (aminek a letrehozasa 200 Mrd HUF) ossze lehetne kotni infrastrukturalis fejlesztesekkel, ugy ertem hogy inkabb egy metro hosszabbitas vegere csurnak le ezt a sok funkciotlan buvalbelelt epuletecsket

Arcade Macho 2015.10.28. 17:59:08

@DeMarco: "vagy itthoni viszonylatban: gyerekként reggel állatkert, utána vidámpark, este pihenésképpen cirkusz variálva a közlekedésivel, a mezőgazdasági múzeummal, Széchenyi-fürdővel tetszőlegesen behelyettesítve."

ertem
tehat az epiteszeti es foto muzeum, meg a neprajzi muzeum az olyan hajj de nagy retegeket vonna ide Budapestre...
szerintem egypar romkocsma a Varosligetben levo Kertemmel egyetemben tobb turistat vonz, mint barmilyen Neprajzi muzeum
bakker ez volt a nap vicce, a Neprajzi muzeum...

es ne emlegesd a gyerekeknek valo dolgokat, mert annal is konnyen felsulsz!!!
mit is emlithetnek?
Budakeszi Vadaspark, Vasuttorteneti Park, Uttoro Vasut, Planetarium es a Libego, meseljel mar kicsi csillag, miert nem ezeket dobjak be egy helyre? hogy egybe legyen minden es ne kelljen korutazast tenni mindenfele?

Arcade Macho 2015.10.28. 18:21:44

@Ballib Cenzúra: "A belvárosi Kossuth téri faállomány megújítását a zöldek javasolták a 2010-es parkrendezési elképzelések során, a mostani tervek szerint sokkal nagyobb lesz a zöldterület - közölte Puskás András (Fidesz-KDNP), az V. kerület alpolgármestere szombaton az MTI-vel."

HAZUDSZ!!!

index.hu/belfold/budapest/2013/04/23/kossuth_ter_kell_a_fa_szomszed/
"Frissítés: Az Országgyűlés Hivatala közlése szerint a Kossuth téren 210, jelentős részében beteg fa és cserje kivágására kaptak engedélyt, de kevesebb, mint 200-at vágtak ki. 60 egészséges fa maradt a téren. A Steindl Imre Program keretében a Kossuth téren 133, előnevelt legalább 40 cm törzskörméretű őshonos fát ültetnek. Ezen felül az V. kerületben 57 darab, valamint a főváros közigazgatási területén belül további 235 darab fát helyeznek még el."

tehat NOTT a zoldterulet Csepelen, remelem az M0 melle telepitettek a Budapest kellos kozepen kivagott fakat

DeMarco 2015.10.28. 18:36:40

@Arcade Macho: Világos. Te nem akarsz turistákat, megelégszel azzal, ha beszántják az egészet, akkor kiülsz a kutyaszaros fűbe és hallgatod a madárfüttyöt. Ez is egy szempont.
Szerintem elég röhelyes szempont, egy milliós nagyváros szmogos, zajos közepén idilli erdei mókuskás képet képzelni, ahelyett, hogy kimennél egy igazi erdőbe a betondzsungel helyett, de van akinek az illúzió is megteszi...
Csak nem mindenkit ugyanaz a szempont vezérel, a turistákat, szórakozni vágyókat biztosan nem. A liget pedig eleve a turista centrum így is, úgy is. Csak megújulna a régi leamortizált rész és kibővülne a kínálat.

DeMarco 2015.10.28. 18:44:28

@Arcade Macho: "Budakeszi Vadaspark, Vasuttorteneti Park, Uttoro Vasut, Planetarium es a Libego, meseljel mar kicsi csillag, miert nem ezeket dobjak be egy helyre? hogy egybe legyen minden es ne kelljen korutazast tenni mindenfele?"

Felőlem azokat is odatehetik, ha odafér... Amúgy meg az úttörő vasút és a libegő egy kör alatt megvan...

Mo-n is van példa hasonló kialakításokról, ahol a fontosabb turisztikai objektumok egy helyen vannak, ilyen például Nyíregyháza Sóstó, Debrecen Nagyerdő, Miskolctapolca, Pécs Tettye, stb.

monddazigazatmar 2015.10.28. 18:59:48

@Arcade Macho: "szerintem egypar romkocsma a Varosligetben levo Kertemmel egyetemben tobb turistat vonz, mint barmilyen Neprajzi muzeum"
Ja, a fűszagot száz méterről lehetett érezni. AZ kell a közparkba. Drogtanya.

A sportpálya megmarhára nem zöld terület. Biztos meghal a kerület, ha azt az egy szem kispályás gödröt beépítik? Hagyjuk már.

Arcade Macho 2015.10.28. 20:01:49

@DeMarco: "Szerintem elég röhelyes szempont, egy milliós nagyváros szmogos, zajos közepén idilli erdei mókuskás képet képzelni, ahelyett, hogy kimennél egy igazi erdőbe a betondzsungel helyett, de van akinek az illúzió is megteszi..."

igazad van abban, hogy elegge rohejesek az erveid...
hu.wikipedia.org/wiki/Central_Park

Arcade Macho 2015.10.28. 20:06:33

@monddazigazatmar: "Biztos meghal a kerület, ha azt az egy szem kispályás gödröt beépítik? Hagyjuk már."

a VII keruletben lecci mutassal mar egy masik kispalyas "godrot" amiket korbevesznek fak
mert ugye azt latjuk hogy inkabb a belvarosiak hasznalnak? es nem a zugloiak?

Arcade Macho 2015.10.28. 21:28:53

@DeMarco: "A liget pedig eleve a turista centrum így is, úgy is. Csak megújulna a régi leamortizált rész és kibővülne a kínálat."

en amugy az a kulvarosi vagyok aki nagyon unja am azt a sok buzulast amit hetvegente a "zarjuk le az andrassit mert az Budapest" cimszoval eloadnak
Budapest nem a Hosok tere Andrassy Lanchid es budai Var!!!

ideje lenne leszallni rola
amugy meg ottlakoknak is mar regen tele a tokuk a sok retardalt turistaval meg a sok hulye programmal...

de leirtam az ottlakoknak az lenne az erdeke hogy minel tobbet hasznalhassak az ottani zoldfeluletet legfokeppen sportolasra AUTO NELKUL!!!
az az egypar turista meg a sok kocsog aki odatolja a pofajat autoban, az meg masodlagos prioritast kellene elvezzen!

vakapad 2015.10.28. 22:14:54

@Ballib Cenzúra:

"A meglevő épületek helyére, illetve a betonplacc helyére tervezték az új épületeket."

Javasolnám legalább megtekinteni a terveket, lehetőleg a legutóbbi módosításokkal együtt, melyeket teljes erővel támogatsz, mert felvetődik a gyanú, hogy nemigen tudod, miről beszélsz (persze, ha azt mondták neked, akkor nem kell tudnod, elég annyi, hogy, javól herr generál).

vakapad 2015.10.28. 22:20:28

@konrada:

..mert egyébként nem ligetnek, hanem erdőnek, vagy bozótosnak hívnák...;))
...egyébként a kérdés jó, biztosan elhangzott már akkor is, mikor a Széchenyit, az Állatkertet, a Szépművészetit, a Közlekedésit, és társait építették.

Aha. Amelyik ligetben nincs épület, az vagy erdő, vagy bozótos, és nem liget. Remélem, ez nem egy érv, hanem csak egy vicc. Egyébként a felsoroltak mind a liget szélén vannak, a Szépművészeti meg a kakukktojás, mert az még ott se.

Hát, elnézést, korábban azt hittem, ez vita, nem pedig a paródiája.

élhetetlen 2015.10.28. 23:35:12

@DeMarco: Igen, az nyilvánvaló, hogy nem fogjuk sem megérteni, sem meggyőzni egymást. „akiket konkrét célok vezérelnek és kevés időt tudnak/akarnak egy-egy helyen eltölteni és se idejük, se kedvük fel-le rohangálni egy nagyváros közlekedési káoszában. Azok hidd el, igazán tudják értékelni, ha egy helyen megtalálnak mindent, amit keresnek, amiért odautaznak.”
A példádat sem értem, (Verona, Firenze, Pisa), kényelmesebb lett volna, ha amit meg akartál nézni, azt egy kupacba összehordják valamelyik helyre, vagy mi? Én Pisába nem Firenzéből mentem (az közel van), hanem Milánóból, 5 óra vicinálissal, ami minden kőfejtőnél megállt, esőcseppek az ablakon, alagút, esőcseppek, alagút… Volt hangulata a napnak. Tényleg nem vágyom arra, hogy egy helikopterrel odavigyenek, megnézzem a ferde tornyot, és húzzak tovább. És utálnám, ha Londonban a National Gallery és a Tate egymás mellett lenne, mert akkor nem kellett volna átmenni egy másik területre is. Greenwich-ről már ne is beszéljünk, mert életemben be nem mentem volna egy gyalog alagútba, ha nem lett volna „muszáj”. Igen, én ilyen turista vagyok, aki tudja, mit akar megnézni, de élvezi a körítést is.

DeMarco 2015.10.29. 15:32:28

@élhetetlen: Megérteni megértelek és nem is akartalak meggyőzni, csupán egy másik nézőpontot villantottam fel.

A példám arra vonatkozott, hogy nem mindenki szeret/akar órákig bóklászni és dugókban ülni, ha nem muszáj. Tudom mi érdekel, bemegyek autóval a lehető legközelebb hozzá, beállok egy mélygarázsba, vagy parkolóba, megnézem és huss tovább... és a legjobban azt szeretem, ha mindent ami érdekel egy kis sugarú körben megtalálom, hogy ne kelljen össze-vissza bolyonganom a városokban.

Engem a körítés nem érdekel igazán, 99%-a egy sima autópályán tekerésről szól, meg egy városi dugóról a cél előtt. Greenwich sztem felejthető, azon kívül, hogy állok a vonalon és mondogatom a go east, or west i'm the best kétsorost nagyon nem emlékszem semmire sem, pláne a "körítésre". Stonehenge dettó, csak jó messziről nézegetheted a köveket, még véletlenül sem mehetsz közelebb.

Nem vagyunk egyformák. Mindenesetre nekem tetszeni fog a még több múzeum egy helyen.

élhetetlen 2015.10.29. 16:14:10

@DeMarco: Már az is egy sikerélmény itt, a kommentek világában, hogy egyetértünk abban, hogy nem értünk egyet (de anyázás nélkül). Üdv.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0