PR akcióként eladott megfutamodás?
2011. május 11. írta: Fedor

PR akcióként eladott megfutamodás?

Elolvastam egymás után két hírt, és lehet, hogy hülyeség, de összefüggést vélek felfedezni közöttük.

Az egyik szerint a Médiahatóság nagyon durván megbírságolta az RTL Klubot a VV4 miatt, a másik szerint pedig szombaton este megcserélik a Csillag születik és az Alekosz párkereső időpontját, hogy úgymond a tehetségkutatók rajongói a Csillag születik után átkapcsolhassanak az M1-re a Wolf Katinak szurkolni, aki ugye az X-Faktor révén a "mi kutyánk kölyke".

Első hallásra ez utóbbi egy szimpla jófejség. A legnagyobb kertévé számára az M1 úgyse ellenfél, miért ne gyakorolhatnának nekik gesztust, pláne, ha ez a gesztus felér egy halálos öleléssel, hisz a Szerelem a legfölsőbb szinteken nézettsége lehet, nagyobb lesz, mint előtte a kiscsillagoké.

De nekem erről eszembe jutott egy PR akciónak álcázott elterelő hadművelet. Emlékeztek még Friderikuszra, és az ő levelezőire, akik követelték, hogy ne legyen egy időben az X-Faktor és a Megasztár, és aminek eredményeként a TV2 "nagylelkűen" átrakta a maga műsorát péntek estére? Persze mindenki számára egyértelmű volt, aki egy kicsit is figyelt a nézettségi adatokra, hogy ez csak fügefalevél azelőtt a tény előtt, hogy a Megasztár gyalázatosan kikapott az X-Faktortól, és ezért muszáj volt más időpontba menekíteni.

Hát szerintem most egy hasonlót látunk, csak sokkal profibb kivitelben.

Persze azt nem állítom (vicces is lenne), hogy az RTL Klub attól fél, hogy az M1-et többen fogják nézni, mint őket. A dolgok jelen állása szerint ha a királyi tévé élőben közvetítené Orbán Ráhel és Gyurcsány Bálint légyottját a Közgáz egyik WC-jéből, az RTL azt is megverné nézettségben akár egy szünetjellel is. Nem, más indok állhat szerintem a műsorok cseréje mögött, és Wolf Kati szereplése csak egy jól hangzó kifogás, ami pont kapóra jött.

Én a magam részéről alig vártam, hogy véget érjen a Való Világ (amit nem néztem), hogy végre ne este fél kilenckor kezdődjön a Csillag születik, hanem legalább egy órával korábban, ahogy a korábbi évadoknál, ugyanis ezt nem csak én nézném, hanem a gyermekeim is, így igencsak bosszankodtam, amikor megtudtam, hogy a Csillag születik marad a helyén, elé pedig bepakolják ezt a baromságot, amitől viszont kifejezetten óvom utódaimat.

Node. Közben az RTL bezsákolta a 144 millás büntetést, és lehet hogy elkezdtek gondolkodni azon, hogy bizony, ami a VV4-ben káros volt a kiskorúak személyiségfejlődésére (cigi, pia, szex, Alekosz), az mind benne lesz az új műsorban is, tehát preventív jelleggel nem ártana későbbi időpontra tenni az előre meghirdetett szombat este hétről, ami talán sokkal megfelelőbb lenne a jóval családbarátabb Csillag születiknek, és így talán a panaszok egy részét a jövőre nézve ki lehetne védeni.

Nem tudom, nem tudhatom, hogy valóban ez áll-e a döntés hátterében. Ha jövő héten "helyreáll a rend", és a Csillag születiket újra megelőzi időben sokak kedvenc taplójának párosodási próbálkozása, akkor nincs igazam. De ha az RTL-nek hirtelen "annyira megtetszik" ez a megváltozott műsorrend, hogy tartósítja, akkor...

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr282896397

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Eurovíziós Dalfesztivál 2011.05.13. 08:53:13

Addig is, amíg eldől, hogy szombat este ki lesz az első (Hajrá Kati!), nézegessünk cicis fotókat az idén újra induló tavalyi győztesről, Lénáról.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gnózis 2011.05.11. 22:42:24

Na látod, ez egy olyan téma, amiben tökéletesen egyetértünk.

GaZe 2011.05.12. 00:49:05

igazából off: a csillagszületik-megaszar-xfaktor, stb cuccokkal az a baj, hogy magából a castingból látható, hogy nem számít a "minőség", az hogy a kiválasztottakból lehetnánek-e majd sztárok, mert kizárólag a műsoridő alatti szereplésük a lényeges, és nem a műsorszámaikra gondolok, hanem a sorsokra, drámára. elég ha megnézed annak a gomez vagy kinek a legutóbbi tánc(?) produkcióját, hát egy 0 colt, viszont sokat lehet a sanyarú kamaszkorról beszélni, meg hát milyen izgi már egy magyarul beszélő nő(?) akit Gomeznek hívnak. Vagy az a vak lány, akinek még nincs is rossz hangja, de egyértelmű hogy nem lehet belőle sztár, előadó. De a dráma miatt fasza.
És abból is tökéletesen látszik, hogy nem érdekes a termékek utóélete, az a mennyiség, amekkora iramban löki ki a futószalag ezeket. Ennyi karaktert egészen biztosan nem szív fel a hazai pop biznisz, de még 15 millió magyar sem.
Ebből pedig egyenesen következik, hogy a produkciókban nem a minőséget keresték, hanem az emberi drámázást, így egy silány minőségű varietét kapsz.

Operatív Thetán · http://j.mp/1u0EcWA 2011.05.12. 03:13:13

Szerintem meg akár olyan konteót is lehet gyártani, hogy Wolf Kati az RTL Klub X-Faktor című műsora által az RTL Klubbal áll szerződésben, a csatorna (talán valamelyik külső produkciós cégén keresztül) menedzselheti, leveszi a sápot minden külső fellépéséért, és érdekében áll, hogy jó PR-t adjon alá (nagyobb legyen a nézettség, amikor reggeli műsorokba, babázóba meg minden egyébbe visszajár).

brazileiro 2011.05.12. 03:34:00

Van logika abban, amit írsz, de ha így van, akkor a hétköznapi részeket is át kell tenni későbbi időpontokra.

Arról meg még nem tudunk. De meg fogjuk látni.Ugye, az NMHH részben azért büntet, mert szerinte a VV nem 12-es, hanem 16-os karikával kellett volna, hogy menjen. Az meg csak este 9 után lehet, ha jól tudom.

Megdobbent 2011.05.12. 06:12:39

144 milla 40 adasra a > 168*2-bol ;) Tetszik erteni, remelhetoleg mekkora sallert kap vegre az rtl? :) Ha csak a fele igaz lesz annak, amire en saccolom, akkor soha a budos eletbe' nem mer majd orszagos sugarzott tv szandekosan provokativ, legalja trash-t adni fomusoridoben. Na hatha, erre legyen vagany szalacsi neni, ne a politikara.

Egyebkent en egy 0:00-1:00 adasidot adnek, ha nagyon muszaj a szarjankonak, es ha az elso uj idopontban nem hozza a szamokat, akkor CANCEL, valamint max. felnyeremeny.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.05.12. 07:25:31

Nem néztem én sem a VV-t, de a neten láttam képeket erről a diszgörögről.
Hát ránézésre bármelyik random faluban igy néznek ki a legsudribunkóbb emberek... Igy ruha nélkül meg egyszerűen az igénytelen valóság.
Ezekből lesz 40 évesen a sörhasú (100+ kg), alkoholista, gyárkéményként füstölő "emberek, akik munkanélküliként a tévé előtt henyélnek egész nap.

Italo Balbo 2011.05.12. 07:46:02

Mitől lett hirtelen a Csillag születik igényes műsor? Egyáltalán nem baj, ha a gyerek idejében megtanulja, hogy a világ tele van láncdohányos, alkoholista, félhülye emberekkel. Szóval nézze csak nyugodtan a VV-t, többet ér mint karaokezni.

Alterix 2011.05.12. 07:55:33

Úgy megkérdeznék néhány görögöt, hogy büszkék-e Alekoszra?
Belgiumban én sem azzal reklámoznam magam, hogy Pándi András is magyar volt!

Giedi 2011.05.12. 07:56:12

Nem gondolom komolyan, mivel személy szerint tavalyról Wolf Kati volt a kedvencem, de kérem: volt három győztes. Tabáni, Tolvai és Vastag Cs. Akkor mi a ráknak Wolf Kati képviseli hazánkat? Még egyszer, szerintem teljesen OK, csak az elv. Minek rendezünk akkor ilyen tehetségkutatókat. Vagy ha igen, akkor ott miért nem a jók nyernek?
Ennek kapcsán még egy: Geszti az új együtteséhez is komoly válogatót tartott. Minek? Ott voltak a szuper mentoráltjai az X-ből. Vagy mégsem voltak annyira szuperek?

csoko20 2011.05.12. 08:01:18

@Giedi: Második kérdéseddel megválaszoltad az elsőt! :)

Terézágyú 2011.05.12. 08:10:28

1. Az eu-dalfesztivál is csak azért hű, de magas színvonalú, mert a királyi tévé adja, asztaaa van benne magyar is, sőt még a patás is reklámozza. Egyébként ugyanolyan szórakoztató műsor mint akármi más. Jó, a megvalósításának színvonala magasabb.
2. Nem tudom mi igaz abban, amit elmondtak a retekesek, de talán van 1-2 százalék esély, hogy valóban ez is közrejátszott a dologban. Ha a tv2 mondaná ezt, hogy "későbbre teszünk valamit, csak azért, hogy a másik adón megnézhessenek valamit a nézők", akkor tuti, hogy egy félszázaléknyit sem lenne igaz...
Ugyanis, ENNYI különbség azért van a két kereskedelmi adó között.

sztd 2011.05.12. 08:31:25

Mindenek előtt megjegyezném, hogy sem a VV4-et, sem a Csillag születik-et, sem az X faktort nem nézem, de még az Eurovíziós dalfesztivált sem, és a párkeresős műsorokat sem láttam még (de nem is szeretném).
Ettől függetlenül, már néztem részleteket a csillag születikből, X faktorból, a Megasztárból stb. és nem elvi kifogásom van ellenük, csak nekem nem fekszenek ezek a műsorok.

A lényeg, hogy, ha a 144 milliós büntetés meggyőzte az RTL-Klubot, hogy a mocskot tegye későbbre, akkor szerintem ezzel jobbá tette a médiát, ha csak egy picivel is.

DeMarco 2011.05.12. 08:32:19

Hm.. Nem tom', engem kizárólag a Trónok harca tud lázba hozni a dobozból.

Így tök' mindegy mit hová pakolásznak...

csoko20 2011.05.12. 08:45:16

"Közben az RTL bezsákolta a 144 millás büntetést, és lehet hogy elkezdtek gondolkodni azon, hogy bizony, ami a VV4-ben káros volt a kiskorúak személyiségfejlődésére (cigi, pia, szex, Alekosz), "

Egész szimpi lett ez a Médiahatóság:)))
Remélem Alekosztól visszaveszi a tv a nyeremény egy részét:))))

Forever Mankini 2011.05.12. 08:45:36

"alig vártam, hogy véget érjen a Való Világ (amit nem néztem), hogy végre ne este fél kilenckor kezdődjön a Csillag születik, hanem legalább egy órával korábban"
A kertv-k minden alárendelnek a nézettségi mutatóknak. Náluk egy sorozat lehet hogy a második rész után félbeszakad. A szinkront is csak pár számmal előrébb készítik el, sosem lehet tudni. Egyelőre csak a fél 7-es híradójuk stabil, ami 5-10 perccel hamarabb ér véget mint a TV2-é. Mellesleg nagyon tudom sajnálni azokat, akiknél csak a 2 kertv fogható...

kungfupanda 2011.05.12. 08:46:18

szerintem bukni fognak ezzel az alekoszos műsorral, nem hiszem el, hogy egy ilyen műsor sikeres lehet, tegnap 3 percet sikerült néznem belőle, nekem volt kellemetlen...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.12. 08:51:18

@GaZe: "az a vak lány, akinek még nincs is rossz hangja, de egyértelmű hogy nem lehet belőle sztár, előadó"

Ja, Ray Charles meg Stevie Wonder is névtelen senkik maradtak, hiába voltak tehetségek :-)

@Operatív Thetán: Az nem konteó, lényegében ez a hivatalos indoklás :-)

@Giedi: "volt három győztes. Tabáni, Tolvai és Vastag Cs. Akkor mi a ráknak Wolf Kati képviseli hazánkat?"

Ez egy másik, teljesen önálló csatorna műsora, miért kéne elfogadnia az RTL nézőinek az ítéletét? Majd ha lesz nemzetközi X-Faktor a nemzeti győztesekből (állítólag lesz), ott majd képviselheti Vastag Csaba Magyarországot...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.12. 08:55:46

@kungfupanda: Szerintem meg, nagyon tévedsz. Mert bár ezek szerint az ízlésed ezen a téren egyezik az enyémmel, de a tömegekével meg nem. A VV4 nézettségi rekordokat döntögetett, és ki volt ott a legnépszerűbb? Alekosz. Benkővel meg ki lett próbálva trash reality-s társkereső formátum is, és az is sikeres volt. Szóval sajnos azt kell mondanom, hogy az RTL vezetősége nem a mi ízlésünket veszi etalonnak, mert erősen kisebbségbnen vagyunk, és a maga szemszögéből nézve (nézettség > bevétel) igaza is van :-(

NA YA! 2011.05.12. 09:14:04

Néha, amikor a családtagjaim nézik a vv-t, vagy ezt a bamba fasz&luvnya sót, sajnos át kell mennem a nappalin, és már a dolog karmájától hányingerem van! De nem tiltom senkinek, ez is csak egy betegség, amin túl kell esni. Szóval csakakkorbasznakvelemamikor meggazdagszok alekosz műsorából egy 23:00-tól induló klassz live pornót lehetne csinálni, feldobva a luvnya felhozatalt egy-két hosszú faszú négerrel, akik néha még ezt a bamba barmot is megbaszhatnák!:P

Starlark 2011.05.12. 09:38:53

Megboldogult kamaszkoromban este 8-9 között volt az esti normális film.
Most mi van? híradó után jön vmi saját gyártású mocsok, majd a saját gyártású nézhetetlen sorozat és majd negyed 10 felé kezdődik az első nézhető műsor, aminek a rengeteg reklám miatt olyan későn van vége hogy nem véletlen ilyen alacsony a születés szám...

Nem véletlen tértünk át a letöltésekre.

Schnaps, az ifjabb 2011.05.12. 09:42:24

Egynéhányan emiatt a krumplifejű miatt NEM nézzük sohasem az rtl-t.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.12. 09:42:41

@Starlark: A megboldogult kamaszkorod (mint ahogy az enyém is) ezek szerint még a kertévés időszak előtt volt...

A nép fia 2011.05.12. 09:53:16

Tegnap ennek az Alekoszos műsornak az utolsó 2 percét láttam, amiben felsorolta az orosz sakkozók krémjét. Megkérdezte a nőt, tud-e sakkozni. Nem tud. Jó, nem bűn, sokan nem tudnak. De: mi célja volt a kérdéssel? Először még én gondoltam, hogy ha már sakk, akkor több lépcsős stratégiát "kidolgozva" próbál meg valahová eljutni a kérdéstől. De nem! Erre előadja, hogy mennyire keni-vágja az orosz sakkozókat! És kit érdekel?! A nő meg néz nagy bociszemekkel, totál nem tudja, hogy most mit akar ez a pöffeszkedő hólyag. Bár van egy olyan érzésem, hogy Alekosz képtelen bánni a nőkkel, ha ez volt a legjobb téma amit felvetett az ágyban.

is 2011.05.12. 18:17:58

ugyan, ugayan. a bolcs vezeto szemlyesen szurkol az Eurovizios lanynak. meg kell azt tamogatni, hogy a nep is azt nezze, amit a bolcs vezer. lesz meg ilyen a Videoton BL-focimeccsei idejen is...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.12. 19:47:44

@is: Ez is eszembe jutott, de aztán nem írtam bele, így is mindig azzal vádolnak, hogy mindig őt bántom, ha kell, ha nem :-)

DeMarco 2011.05.13. 15:05:39

@Fedor: @is: Jellemző...

Történetesen épp Fehérváron voltam aznap éjjel amikor a Vidi megnyerte a bajnokságot. Régen nem láttam ekkora bulit a városban, fél éjszaka zúgtak a tüzijátékok, peregtek a dobok, durrantak a petárdák, harsogott az ének...
De persze biztos csak azért, mert Viktor is néha nekik szurkolt...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.14. 06:34:49

@DeMarco: Nem értelek. Pont azt írtam, hogy nem akartam belekeverni, mert olcsó poén lett volna, és Katinak ettől függetlenül is drukkolok...

húsos fagyi 2011.05.14. 11:22:56

Nem hiszem, hogy pusztán jófejségből cserélné meg a két műsort az rtl, mindig azt nézik a kertévék, hogy mi az előnyösebb nekik, most éppen az, hogy a saját "kutyájuk könykét" mutassák (pl ha egy megasztáros lenne az eurovizíós cuccon, akkor a csak rtl-t néző emberke soha nem értesülne erről a hírről)
...
Közben megkukkantottam a jövő heti műsorrendet és ott a trash realityt már előbb adják mint a csillagos műsort..
...
egyébként érdekes megnézni a "nagy" versenytárs párhuzamos adásait:
Csupasz pisztoly 33 1/3 hmmm..
én bírom Leslie Nielsent és inkább őt nézném mint akármelyik "tehetségkutatót" de mennyire lehet egy 1994-es (már többször leadott) film vonzó??
A testőr c. film 2006-os, az már erősebb ellenfél lehet (persze aki ezt is látta már...)
Ha valaki tudja hol lehetne megnézni a nézettségi adatokat az írja meg!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.14. 23:35:06

nem tudom, hány évesek a gyerekeid, de én óvnám őket a Csillag születiktől is.

a helyzet ugyanis az, hogy ha szigorúan vesszük, akkor az Alekosz-show még valóságosabb is, mint a "tehetségkutató".
az előbbi ugyanis meg sem próbálja az értéktelent értékesként eladni, csupán úgy tesz, mintha a nagy kupac szar arany színű sztaniollal lenne bevonva.

a csillag születik az X-faktor csillagképben, meg a sztár, és a többi ilyen arról szól, hogy viszonylag értékesnek tekinthető produkciókat bemutat, majd még két héten keresztül kivesézi, hogy az előadók közül kinek volt gyerekkorában fitymaszűkülete, sztán úgy dobja el az igazi és az áltehetségeket, mintha sohasem lettek volna.

az előzőhöz képest ez viszont ordas hazugság!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.14. 23:38:44

@DeMarco: "Régen nem láttam ekkora bulit a városban, fél éjszaka zúgtak a tüzijátékok, peregtek a dobok, durrantak a petárdák, harsogott az ének..."

négy hónap múlva meg, amikor a finn bajnok két megalázó vereséggel, 0:9-es gólaránnyal hazaküldi őket Fehérvárra, akkor meg nem lesz tűzijáték, nem peregnek a dobok, nem durrannak a petárdák, és nem harsog az ének, ellenben lesz nagy magyarázkodás a bíróról, meg a kemény finnországi szeptemberi fagyokról...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.15. 17:47:31

@idelle: Én a Csillag születiket a gyerekeimmel annak fogom fel, ami: játék és szórakozás. Nem vesszük komolyan. De már megbocsáss, ne mond már, hogy károsabb a fejlődésükre, mint Alekosz látványa...

loláb 2011.05.16. 12:44:23

www.taz.de/1/archiv/digitaz/artikel/?ressort=tz&dig=2011%2F05%2F14%2Fa0199&cHash=9982e1495e

Fedor, ehhez mit szólsz?

Azért ez kemény. Azt hiszem csattanós választ ad arra a január óta lebegő kérdésre, hogy most akkor az európai baloldal az országot támadja-e, vagy csak az Orbán-kormányt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.16. 16:35:30

@loláb: Ha nem is "lájkolod", de azért olvagatni érdemes a Facebook-os cikkajánlómat, ott ez az idézet már szóba került, és ott kommentáltam is.

Igen választ ad. Orbánt. Amihez a nevét adja, az sokak számára már alapból gyanús. Márpedig a magyar kormány szabályos külpolitikai offenzívát indított a szavazatokért, ami talán még akkor is visszatetszést keltene, ha Orbánék nem tettek volna meg mindent azért az elmúlt egy évben, hogy külföldön népszerűtlenné váljunk, így meg aztán pláne.

loláb 2011.05.16. 18:08:22

@Fedor:

Na, már bánom, hogy szóba hoztam, mert ezen a témán is csak a beteg, deformált lelkedet "villantod" ki.

Wolf Kati nem Orbánt képviselte, és mindösszesen annyi köze van Orbánhoz, hogy kiposztolta a fácsére, hogy "Hajrá Kati". (Valószinűleg nem lesz olyan magyar érdekeltségű, márkásabb sport, vagy egyéb esemény, aminél Orbán ezt nem fogja megtenni, ez a politikai PR része ugyanis)

WK az országot képviselte, és mint ilyen, igenis számot tarthat akár a magyar diplomácia segítségére is, -hogyha a szavazás rendjéből eredően ennek értelme van, nem hinném, hogy ilyen eszközökkel kizárólag a magyarok éltek eddig az elmúlt ötvenvalahány évben-, hogyha az szükséges, hogy jól végezzen ezen a komoly hírnévvel járó versenyen.

Hogy ebből egyes beteg lelkületű újságírók levezetik, hogy WK Orbán védence, akinek a produkcióját nem a tehetsége, vagy az énekhangja, hanem az alapján kell megítélni, hogy hogyan hívják Magyarország jelenlegi miniszterelnökét, ÉS TE EHHEZ HELYESELSZ, (annak ellenére, hogy korábban komolyan agitáltál WK mellett), azzal én tényleg nem tudok mit kezdeni.

Egyszerűen nem rémlik, hogy -"fideszes árokásás" ide, vagy oda- valaha, akár az elmúlt 8 évben, akár korábban, pártpolitikai felhangokat kapott volna az euróvíziós dalfesztivál, vagy valamelyik hasonló nemzetközi műsor.
Hát, sajnos ezt is megértük.

Az pedig különösen undorító, ahogyan a magyar liberális blogszféra röhög a a bajsza alatt azon, hogy ez a szerencsétlen nő, -annak ellenére, hogy évek óta a legtehetségesebb előadó, akit az eurovízióra kikültönk- csak a 22. lett.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.16. 19:20:16

@loláb: "Hogy ebből egyes beteg lelkületű újságírók levezetik, hogy WK Orbán védence, akinek a produkcióját nem a tehetsége, vagy az énekhangja, hanem az alapján kell megítélni, hogy hogyan hívják Magyarország jelenlegi miniszterelnökét, ÉS TE EHHEZ HELYESELSZ, (annak ellenére, hogy korábban komolyan agitáltál WK mellett), azzal én tényleg nem tudok mit kezdeni."

Te itt alamit nagyon félreértesz. Senki nem röhög a bajaza alatt (sőt), és senki nem állította, hogy Wolf Kati személyesen Orbán kegyence, és miatta jutott csak oda a versenyre, érdemtelenül. Igen, bár a szám nem tetszett annyira, drukkoltam neki, és látva a többi versenyzőt, valóban dobogós helyet érdemelt volna. De azt állítom, hogy ez a érdemtelenül megalázó eredmény nem független attól, hogy mennyit romlott az ország megítélése a kormányváltás óta, és ez Orbán politikájának köszönhető, ennek a levét itta meg Kati, aki valóban a legjobb kiküldöttünk Rúzsa Magdi óta.

loláb 2011.05.16. 20:08:44

"De azt állítom, hogy ez a érdemtelenül megalázó eredmény nem független attól, hogy mennyit romlott az ország megítélése a kormányváltás óta"

Azt kifelejtetted, hogy a balliberális körökben.
Mivel Merkellel éppen a múlt héten csókolóztak össze vigyorogva valamelyen Eu csúcson, nekem egyáltalán nem tűnik úgy, hogy olyan borzasztóan rossz lenne a kormány, vagy akár Orbán személyes megítélése.

Persze nézeteltérések vannak, de ezt "rossz megítélésnek" fordítani azért túlzás (ennek ellenére persze a hazai, és a külföldi balos lapok ezt megteszik). De a tények, mint például a soros eus elnökség eredményei nem ezt mutatják.
A balliberális politikusok, média persze okád ránk, de ez korábban is így volt, és valszeg ezután is így lesz.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.16. 21:00:52

@loláb: "Azt kifelejtetted, hogy a balliberális körökben."

Áltasd csak magad...

loláb 2011.05.17. 08:50:38

@Fedor: Szerintem ti áltatjátok magatokat: egyszer már bejött az a stratégia, hogy a külföld szarozta a magyar kormányt.

Nézni kellene a külpolitikai tudósításokat is, és nem csak a népszabadság olvasói leveleiből tájékozódni, mert az lehet, hogy egy kicsit eggyoldalú.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.17. 09:09:07

@loláb: Meg fogsz lepődni: speciel onnan sohasem tájékozódom :-) Igen, tudom, hogy a döntéshozók körében javult valamennyit a helyzet, amióta a Széll Kálmán tervvel Orbán Gyurcsány és Bajnai nyomdokaiba lépett, szembeköpve mindent, amit előtte évekig hirdetett (az ország szemszögéből nézve: szerencsére, hisz bár a kivitelezés nem tökéletes, de legalább az irány jó lett), de ez nem tudja feledtetni egyhamar az elmúlt egy év hepciáskodásait, arroganciáját, antidemokratikus döntéseit és az EU elnökeként EU ellenes beszólogatásait...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.17. 09:47:29

@loláb: Egyébként meg vihar ez egy pohárt vízben. Ez a szavazás mindig is inkább a rokon és szomszéd népek közti szimpátiáról szólt, nem a dalokról, és ezt csak kiemelkedően jó dalokkal lehetett felülírni a részünkről (mint ahogy sikerült is ez Rúzsa Magdival és Friderikával). Erre egyébként most meg lett volna az esély (nem az én stílusom ez a dal, de többen mondják, akik ott voltak, hogy a helyszínen az egyik legnépszerűbb volt, és olvasom, több országban is meg fog jelenni maxiCD-n), ha nem rontják le a renoménkat az elmúlt évben, no meg állítólag a szlovákok csaltak is egy kicsit a kárunkra.

loláb 2011.05.17. 14:29:40

@Fedor:

"Igen, tudom, hogy a döntéshozók körében javult valamennyit a helyzet, amióta a Széll Kálmán tervvel Orbán Gyurcsány és Bajnai nyomdokaiba lépett,"

Gyurcsány, de főleg Bajnai, csak szeretett volna ilyen értelmes és hosszú távú reformcsomagot összeállítani. Az ő reform-csomagjuk a vizitdíjból, meg tandíjból állt, meg közszféra bérbefagyasztásból (ezzel speciel Orbánék is élnek, de ezt nem is csúfolják reformnak), és sehol nincs ahhoz képest, ami most formálódik az egészségügyben, vagy éppen az oktatásban.

"Egyébként meg vihar ez egy pohárt vízben."
Alapvetően ezzel egyet is értek, habár a tétje azért nem kicsi: a nyertes rendezheti a következő évben a fesztivált, és azért ez egy közepesen népszerű világbajnokság rendezési jogával biztosan felér.
Nem véletlenül fektettek olyan nagy hangsúlyt az Azeriek arra, hogy nyerjenek, be is jött nekik.

De különben nekem is tökmindegy lenne, ki nyer: a leadott zenék nagyrészt nem az én stílusom (WK száma sem), meg általában nem is szoktam nézni a közvetítést sem.

"Erre egyébként most meg lett volna az esély, ha nem rontják le a renoménkat az elmúlt évben"
Meséld csak be magadnak, hogy ezen múlt, biztosan igazad lesz: Jean-Pierre, a bretagne-i farmer biztosan azért nem szavazott WK dalára, mert olvasta az Observateur-ben, hogy Magyarország csúnya egypárti alkotmányt fogadott el.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.17. 14:44:08

@loláb: "Gyurcsány, de főleg Bajnai, csak szeretett volna ilyen értelmes és hosszú távú reformcsomagot összeállítani"

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))

Oké, kiröhögtem magam.

loláb 2011.05.18. 08:03:38

@Fedor:
Jól van, hogyha kiröhögted magadat, akkor elmesélhetnéd, hogy a tandíj mitől előremutatóbb annál, minthog a képzési szerkezetet, az egyetemek, szakok számát csökentik olyan szintre, amit elbír az ország, és összhangban van a munkaerőpiaci igényekkel?

Vagy a vizitdíj, és a korházak privatizációja mitől jobb a nagytérségi központokba szervezett szakellátásnál?
Hallgatom.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.18. 09:53:13

@loláb: Ahogy az oktatási reformnak is csak egy része lett volna a tandíj, úgy az egészségügyi reform se csak vizitdíjból és privatizációból állt volna (jelzem azt továbbra is fenntartom, hogy ezekre IS szükség lenne). Konkrétan pont a a nagytérségi központokba szervezett szakellátással kezdték, ami ugye azzal jár, hogy egyes kisebb kórházakból osztályokat szüntettek meg, és pont ezért kezdte az akkori ellenzék gyilkosozni őket...
Azokat viszik most végbe, amik ellen ellenzékből teli szájjal fröcsögtek, és ott akadályozták meg, ahol tudták.

loláb 2011.05.18. 10:41:43

@Fedor:

"Ahogy az oktatási reformnak is csak egy része lett volna a tandíj"

És mi lett volna a másik része? Dögöljek meg, de én ezen kívül semmire nem emlékszem...

"Konkrétan pont a a nagytérségi központokba szervezett szakellátással kezdték"
Tévedni méltóztatol, a súlyponti kórházak rendszere alapvetően különbözik attól, mint amit most terveznek, ugyanis a súlyponti kórházakban a sürgősségi ellátás is centralizált, míg a mostani rendszerben az helyben maradna.
De a szocialista egészségügyi reform nem ám csak a súlyponti kórházból állt, volt ott (teljesen elmebeteg módon) privatizált egészségbiztosítás, és országos intézmények megszüntetése (Svábhegyi gyerekszanatórium, OPNI, stb... Félreértés ne essék, nem a kórházbezásással van baj, az még akár indokolt is lehet, hanem azzal, hogy bizonyos szakterületeken vezető, országos intézményeket szüntettek meg jogutód, azaz az ellátás folytatása nélkül.)

"Azokat viszik most végbe, amik ellen ellenzékből teli szájjal fröcsögtek"
Nagy tévedés, alapvető, koncepcionális különbség van a fidesz tervezett egészségügyi, meg felsőoktatási átalakításai, meg a Gyurcsány féle reformok között, ezt már csak az is igazolja, hogy a hatékonyság érdekében most képesek még akár az önkormányzati törvényt is módosítani, hogy a feladatkiosztás szintjén alakítsák át az ellátórendszert, oktatási rendszert. Erre Gyurcsányék képtelen voltak, éppen ezért volt működésképtelen az ő reformcsomaguk: ha az ellátórendszert átalakítják, de a feladatkiosztást nem, akkor az csak káoszt eredményez, ennek példája volt a mindszenti beteg halála is.

, és ott akadályozták meg, ahol tudták.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.18. 10:52:28

@Fedor: "De már megbocsáss, ne mond már, hogy károsabb a fejlődésükre, mint Alekosz látványa.."

én csak azt mondom, nem tudom eldönteni, hogy melyik a rosszabb. egy gagyiként eladott gagyi, amelynek láttán a gyerek azt hiheti, hogy nulla teljesítménnyel lehet eredményt elérni - refelektorfényben lenni, legalább is - vagy az, amikor valós teljesítményt produkál valaki, és abban a hitben, hogy ezzel előbbre kerülhet az életben, csalódnia kel, mert a következő héten már más sztárokat ragad fel a népszerűség, ő pedig ott marad - ejtve...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.18. 10:53:31

@loláb: te ezért pénz kapsz vagy meggyőződésből csinálod?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.18. 11:13:08

@loláb: Nem azon röhögtem, hogy szerinted rossz volt az, amit a Gyurcsány csinált, hanem azon, hogy amit Orbán csinál, az szerinted "értelmes és hosszú távú reformcsomag". Ugyanolyan kapkodás, mint Gyurcsányé, és ugyanolyan elkúrást követ. Fletó az időt akarta kihúzni a választásokig, Orbán meg dacból teljesen mást akart csinálni, ami nagyon nem jött be, és ezzel rontott a helyzeten.

Gyurcsányékat megfutamodásba hajszolta a FIDESZ, és összevissza kapkodtak, ahelyett, hogy rendesen dolgoztak volna, ez igaz. A kivitelezéssel volt gond, nem a tervekkel. Még a blog indulásakor írtam ezekről részletesen, igazából újraolvasva is vállalhatónak tartom őket.

fedor.blog.hu/2008/09/17/kozelet_politika_oszod_gyurcsany_elkuras_orban

fedor.blog.hu/2008/09/23/eldobott_gps

"(teljesen elmebeteg módon) privatizált egészségbiztosítás"

fedor.blog.hu/2008/10/07/ha_a_cseheknek_jo_nekunk_miert_nem

Az OPNI bezárására pedig kiváló párhuzam a jelenből a Corvinus megszűntetésének a terve.

De mindjárt kirakok egy posztot, az alkalmasabb lesz erre a vitára.

loláb 2011.05.18. 13:36:36

@Fedor:

"Ugyanolyan kapkodás, mint Gyurcsányé, és ugyanolyan elkúrást követ."
Ez már csak azért sem igaz, mert ha "kapkodnának", akkor már régen folyna a javaslatok végrehajtása.
Jelenleg csupán a tervezeteket ismerjük, folyik egyrészt az előkészítés, másrészt pedig a társadalmi konzultáció.
Kurva sokat árt a fidesznek, hogy "semmit" nem csinálnak, pedig valójában talán túl sok mindenbe is belekaptak, csak jelenleg még minden a koncepcióalkotás, stratégiaalkotás szakaszában van, azaz semmi nincsen "kész".

"A kivitelezéssel volt gond, nem a tervekkel."
Gyurcsányék esetében már a tervekkel is gond volt, a szadi eu minszter javaslatát (ami, akár még működhetett volna is, más kérdés, hogy mennyire lett volna szociális) a szocik teljesen kiherélték azzal, hogy 51% állami tulajdont írtak elő. Az az egészségbiztosítási modell, amit felállítottak, az a szereplők szerint teljesen működésképtelen lett volna, ráadásul, már eleve tévedés a kórházak finanszírozási hiányát az egészségbiztosítás piacosításán keresztül kezelni. Attól nem lesz több pénze a kórháznak wc papirra, hogyha több biztosító van, de mellette ugyanolyan párhuzamosságokkal működik az ellátórendszer.

"Az OPNI bezárására pedig kiváló párhuzam a jelenből a Corvinus megszűntetésének a terve."
A kettő között annyi a különbség, hogy az OPNI-t valóban megszüntették, a Corvinust pedig nem, és az iletékes államtitkár határozottan cáfolja, hogy erre készülnének.
Az az anyag, amivel körbehisztizték a sajtót, az egy 3-4 alternatívát tartalmazó vitaanyag egyik lehetséges alternatívája, nem pedig meghozott döntés.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.18. 13:42:35

@loláb: "a szadi eu minszter javaslatát (ami, akár még működhetett volna is, más kérdés, hogy mennyire lett volna szociális) a szocik teljesen kiherélték azzal, hogy 51% állami tulajdont írtak elő."

Erre mondtam, hogy a kivitelezéssel volt gond, nem a tervekkel. A szocik gyávaságukban elkúrtak egy jó alapötletet. Én szóltam, hogy olvasd el, amit korábban írtam erről :-)

"A kettő között annyi a különbség, hogy az OPNI-t valóban megszüntették, a Corvinust pedig nem, és az iletékes államtitkár határozottan cáfolja, hogy erre készülnének."

Reméljük, hogy így is marad. Mármint, hogy a cáfolat lesz érvényben továbbra is.

No de hagyjuk ezt a vitát itt, ahol OFF, és lehet folytatni ott, ahol ON:

fedor.blog.hu/2011/05/18/orban_megismetli_gyurcsany_hibajat
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0