Az első nap
2011. július 01. írta: Fedor

Az első nap

Lejárt a türelmi idő, mától teljes körűen életbe lépett a médiatörvény, és mivel kormányunk nem arról híres, hogy halogatja a dolgokat, rögtön el is kezdték alkalmazni, teljesen véletlenül pont egy baloldali lappal szemben. Ja, és természetesen törvénytelenül.

Egy komment miatt indított eljárást a Népszava miatt a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (...) A Mádl Ferenc köztársasági elnök haláláról szóló hír alatt található komment miatt ráadásul Kovács Zoltán kommunikációs államtitkár tett feljelentést, miután egy törvénytisztelő állampolgár felhívta rá a figyelmét. (...)

A Népszava megkérdezte Kovács Zoltán és Bodovich Jenő irodáját is, hogy mégis melyik kommenttel volt kifogásuk, de nem kaptak tájékoztatást, csak annyi derült ki, hogy a hatóság "Mádl Ferenc és Schmitt Pál köztársasági elnök személyét érintő megjegyezések kivizsgálására" indított vizsgálatot.

Később a biztos azt mondta a Népszava munkatársának, hogy túllépi az ingerküszöbét, ha valaki örül egy ember halálának. Csakhogy a napilap szerint ilyen tartalmú komment nincs a cikk alatt, a kifogásolt olvasói megjegyzés nem Schmitt Pálra vagy Mádl Ference, hanem Orbán Viktorra vonatkozik. Ez pedig azért meglepő, mert Kovács még úgy fogalmazott: a levélíró arra kérte őt, hogy lépjen fel a "szerinte kegyeletsértő" megnyilvánulások ellen. (...)

A jelenleg mindössze 18 kommentet tartalmazó vitában valaki egy bizonyos Orbáncot csúnya fertőző betegségnek nevez, Schmitt Pálról pedig többen is megállapítják, hogy nem túl erős jellem, egy kommentelő odáig merészkedik, hogy "pojácának" nevezi. Mádl Ferenc a kommentekben csak Schmitt Pállal szembeállítva, pozitív példaként szerepel.

A kommentek közül pedig a Népszava, állítólag még a felszólítás előtt, törölte azt, amely a miniszterelnök halálát kívánta.

Amikor tegnap a Velvet bejelentette, hogy a médiatörvény miatt beszünteti a kommentelési lehetőséget, mert

szakmányban irtani azon hozzászólásokat, amik buzi-zsidó-magyarellenes összeesküvés részének képzelik Lady Gaga seggvillantását, nem túl szórakoztató, és nem is vezet sehova, viszont ha nem tesszük, a gatyánkat kifizetjük bírságként

még gondolhatta azt az ember, hogy ez csak egy túlzó pánikreakció, de a jelek szerint nem az. Nevezhetjük egészséges önvédelemnek, nevezhetjük gyáva öncenzúrának, de túlzónak ezek után már semmikép.

Ha valaki valóban kegyeletsértő is lett volna (mint ahogy nem volt), azt még megérteném, hogy megpróbálnak tenni ellene valamit, magam is a legnagyobb taplóságok egyikének tartom, ha valaki más halálán poénkodik, de egyrészt akkor a konkrét illetőt kéne kérdőre vonni, másrészt meg ott van az a kitétel, hogy "és Schmitt Pál köztársasági elnök személyét érintő megjegyezések kivizsgálására". Mi ez, felségsértési törvény van életben? Nem lehet pojácának nevezni egy politikust? Vagy csak akkor nem lehet, ha kormánypárti? Tudom, hogy a kormány számára ez mostanában nem sokat jelent, de az Alkotmánybíróság anno kimondta, hogy egy közszereplőnek többet kell tűrnie... Mi a kevés, ha egy pojácás már sok?

Elgondolkodtam azon, hogy milyen kommentek születtek csak itt nálam mondjuk Daróczi Dávid vagy a tatárszertgyörgyi kisfiú halála kapcsán (de hozhatnék száz más példát). Akkor most a blog gazdájaként én vagyok a felelős azért, ha valaki a velem teljesen ellenkező véleményét ilyen hangnemben fejezi ki? Komolyan arra akarnak kényszeríteni minden bloggert és minden internetes újságot, hogy moderáljon? Visszakerülünk az öncenzúra korába? Arról nem is beszélve, hogy ez plusz kapacitások igénybevételére kényszeríti a médiumokat, amit egy nagyobb újság talán ki tud gazdálkodni, de én pl. nem vagyok hajlandó erre időt és energiát áldozni (arról nem is beszélve, hogy ellenkezik az elveimmel).

Elgondolkodtató az is, hogy pont a Népszavát szúrták ki, pedig ha a jobbos portálokon körülnézne az ember, százával találhatna hasonló hangvételű hozzászólásokat, igaz, azoknak az alanya valószínűleg nem Schmitt vagy Orbán lenne.

A legszebb az egészben az, hogy nagyon úgy néz ki, ezt az eljárást el se indíthatták volna, mert a törvény nem ad rá lehetőséget.

Emlékezzünk csak vissza, hogy januárban  milyen indokkal utasították el azt, hogy eljárást indítsanak nem egy netes komment, hanem Bayer Zsolt nyomtatásban megjelent, közfelháborodást keltő orgoványi erdős cikke miatt:

A bejelentő Kalmár Szilárd tegnap kapta kézhez az NMHH hivatalos válaszát, amelyben Boros Márta főosztályvezető arról számol be: a január elsejével hatályba lépett új médiatörvény értelmében „az úgynevezett médiaalkotmány megsértése, vagy a médiatörvénybeli előírások megszegése miatt hatósági eljárás csak a július elseje után elkövetett törvénysértések miatt indítható". Ezért az NMHH eljárást nem kezdeményezhet.

Nos, a cikk június 8-án jelent meg, a kifogásolt kommentek szintén aznap és másnap, tehát hetekkel a mai dátum előtt (van két mai hozzászólás is, amelyek az eljárás megindítása után kerültek oda, a Népszava pánikszerűen le is zárta a kommentelési lehetőséget - öncenzúra újfent).

Akkor most hogy is van ez? Ha az ötös számú FIDESZ tagkönyv tulajdonosa szerkesztői jóváhagyással öklendezik nyomtatásban egy olyat, ami nemzetközi botrányt kelt, az ellen nem lehet mit tenni, hisz a határidő előtt történt, ha viszont egy baloldali újság cikke alatt valaki kommentben (amit jó, ha pár százan, na jó pár ezren, ha olvasnak, és minden visszhang nélkül) azt meri írni egy pojácáról, hogy pojáca, akkor már nem számít a határidő?

Hát persze, hogy nem. Miért is számítana...

UPDATE

Megszűnt a kommentelési lehetőség a hvg.hu-n, a hirszerzo.hu-n, és a hetivalasz.hu-n is, hozzászólni már csak a tegnapi és a még régebbi cikkekhez lehet, az újakhoz már nem. Beindult a megfélemlítés...

UPDATE2

A blog.hu is bebiztosította magát, lásd a kommentek felett frissen megjelent apróbetűs részt. Szóval aki ki akar szúrni velem, vagy bármilyen sajtótermékkel, annak elég írnia egy olyan kommentet, amit aztán "törvénytisztelő állampolgárként" feljelenthet...

UPDATE3

A posztnak köszönhetően elrettentő példa lettem :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr1003030019

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Velvet coming outjáról pár szóban... 2011.07.04. 20:30:05

Madárral meglepve olvastuk ma a Velvet fészbukos megjelenésén ezt a főszerkesztői coming outot, egyenesen Zeppe Gábor "tollából": Kedves Gábor! Ideje volt már, hogy végre megtudjuk mi a fene van veletek, de így már tiszta a kép. Tudnod kell, hogy s...

Trackback: Elkezdődött Tata esztergomizálása 2011.07.03. 18:16:15

 Történt, hogy 2008-ban a város kötvénykibocsájtásra adta a fejét. Lett is belőle pénz dögivel, úgy 3 570 000 000 Ft. Ez rengeteg pénz, igaz vissza is kell fizetni. Azonban a városban szemmel láthatóan semmi nem történt azóta sem. H...

Trackback: Komment forradalom 2011.07.01. 22:53:21

... A Mádl Ferenc köztársasági elnök haláláról szóló hír alatt található komment miatt ráadásul Kovács Zoltán kommunikációs államtitkár tett feljelentést, miután egy törvénytisztelő állampolgár felhívta rá a figyelmét. ...Forrás.Tényleg ennyire hülyé...

Trackback: Miért szeret szopni a Fidesz? 2011.07.01. 22:14:32

Már elnézést a kissé vulgáris címért, de erre nem találok jobb kifejezést: a Fidesz házhoz megy a pofonért. És most nem a médiatörvényre gondolok, hanem arra, hogy egy kormánytag feljelentést tett egy komment miatt. Mi vaaaaan?   Nem önmagában...

Trackback: A velvet esete a sajtószabadsággal 2011.07.01. 21:49:55

Megszűnik a velveten a kommentelés. Őrület. Nem nagyon létezik olyan szegmense az internetes újságírásnak, amely fontosabb társadalmi célt szolgálna, mint a mondott bulvárportál. Hiszen az olyan témák, mint az, hogy Alekosz biszex csajjal él...

Trackback: Egyszerűség 2011.07.01. 21:19:05

A kormány kommunikációval foglalkozó illetékesei vizsgálatot kezdeményeztek – nagyon helyesen! – egy bizonyos napilapunk ellen az internetes kiadásán megjelent komment miatt.             A vizsgálatot ke...

Trackback: Leszámolás a kommentbűnözéssel 2011.07.01. 18:56:38

  A kommentek miatti piszkálódás és szörnyülködés az esetek 98%-ában kicsinyes és értelmetlen időtöltés – írtam két hete a Magyar Nemzet és a Népszava egyazon napon megjelent, hozzászólások felett szörnyülködő írása kapcsán. Úgy n...

Trackback: Médiakorbács jár a Schmittet ekézőknek? 2011.07.01. 18:46:42

A szolgalelkű jobbos média többször elsütötte, hogy minek panaszkodnak a médiatörvényre, hiszen nem büntetnek senkit. Ami szó szerint véve igaz volt, hiszen a büntetések a nyomtatott és az internetes médiára csak július 1-jétől, az EU elnökség végétől ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.01. 15:26:16

Izé, történt most valami?

Vagy már megint folyik a mártírkodás és az önsajnálat?

Ezt az öncenzúrát meg hagyjuk már, olyan szánalmas. Tessék tökös lenni, bevállalni egy büntit! Elég egyet, aztán azt lehet lobogtatni.

És még egy kis kiegészítés: vicces, hogy "baloldali" lapnak tartod a Népszavát. (A baloldal ugye genetikailag nem lehet szélsőséges.) Én pl szégyelleném pl a kuruc.info-t "jobboldali" lapnak írni. De te tudod. Madarat tolláról, embert barátjáról.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.01. 15:47:40

@TaTa86.: Ne kezdjük újra.
1. Egyrészt soha nem írtam, olyat, hogy nem létezik szélsőbal. Speciel a Népszava nem az (ismerek szélsőbalosokat is, hidd el, ég és föld).
2. Ha a Magyar Nemzettel vagy a Hírlappal állítanád párba a Népszavát, azt még elfogadnám, de ha nálad a Népszava ugyanaz a szint, mint a kuruc, akkor nincs miről beszélnünk. 3. De még ha igazad is lenne: Attól még baloldali, mint ahogy a kuruc bizony jobbos, akár szégyenled (jogosan amúgy), akár nem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.01. 15:50:19

@TaTa86.: Ja igen: "Tessék tökös lenni, bevállalni egy büntit!"

Tehát ha valaki szóvá teszi, hogy ilyenért bünti lehet, ráadásul még a hatályos törvénynek is ellentmondó módon, az csak mártíromkodás, amúgy a történésekkel nincs semmi gond.

Értelek. Azaz nem értelek. De mindegy.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.01. 16:12:33

@Fedor: A kurucot széljobbnak szokás hívni. Pont azért mert egy jobbos szégyelli. Igen, én nem akarom, hogy akárki is összetévesszen engem azzal a csőcselékkel. Úgy látszik te nem szégyelled a Népszavát, hát lelked rajta.

"amúgy a történésekkel nincs semmi gond."
Mi történt? Itt sírsz, amióta megalakult az Orbán-kormány, és azóta kérlek, hogy mondjál konkrétumokat*, de nem megy!

Kéretik egyetlen egy cenzúrázott cikket, kommentet felmutatni! Az nem ér, hogy engem gyíkká változtatott, de már elmúlt.

Mikor Vonáék azt mondták, hogy őket bántják, akkor bemutatták, hogy őket tényleg bántják. Kiültek a fűbe, és a hatalom tényleg elvitte őket törvénytelenül. (Igaz, az pl akkor ez téged nem érdekelt. Az a tény, hogy a rendőrség a törvényesség látszatára sem adva törvényeket alkot, és börtönöz be ellenzékieket nyilván semmilyen módon nem érinti az alapjogokat.)

*(Konkrétum ebben a szólásszabadságos ügyben. Ugyanis sajnos hatalommal való visszaélésre, rendőri brutalitásra, alapjogok cinikus semmibevételére azóta volt példa. Ld: Szima Judit, tibetiek)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.01. 16:18:59

@TaTa86.: "Úgy látszik te nem szégyelled a Népszavát, hát lelked rajta."

Miért szégyelném? Egyrészt nem vagyok baloldali, másrészt meg nem szélsőséges. Más az, ha egy sajtóterméket nem kedvelek, de elfogadom, mert belefér a demokráciába (ez a kategória Népszava, a Magyar Nemzet and co.), és más az, ha egy "sajtótermék" egyfolytában gyűlöletet kelt és törvénytelenségeket követ el, ami egy demokráciában elfogadhatatlan (ez a kuruc).

"Kéretik egyetlen egy cenzúrázott cikket, kommentet felmutatni!"

Te olvastad a posztot, vagy csak kommentelsz?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.01. 16:36:16

@Fedor: "Megszűnt a kommentelési lehetőség a hvg.hu-n, a hirszerzo.hu-n, és a hetivalasz.hu-n is, hozzászólni már csak a tegnapi és a még régebbi cikkekhez lehet, az újakhoz már nem. Beindult a megfélemlítés... "

Na mondjuk, ez tényleg érdekes. Nem hinném, hogy a hetiválasz rájátszana. De pl a Mandineren most is lehet kommentelni.

Viszont továbbra sem látok egyetlen megbüntetett lapot sem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.01. 16:43:32

@TaTa86.: "a Mandineren most is lehet kommentelni. "

Meg a 168 óránál meg a Népszabónál is. Nem állítottam, hogy ez központi intézkedés lenne. A különböző orgánumok különbözőképpen reagálnak arra, hogy bizonytalanná vált a helyzet.

"Viszont továbbra sem látok egyetlen megbüntetett lapot sem."

Már majdnem 17 órája lehet büntetni, és még nem született egy büntetés sem, csak egy eljárás indult, és egy rakás portál vesz vissza a sajtószabadságból önként, nehogy baja essen? Hát ez tényleg elsöprő bizonyíték arra, hogy minden rendben...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.01. 16:49:31

@Fedor: Egyelőre te vádolod a kormányt a szólásszabadság, sajtószabadság korlátozásával. Úgyhogy neked kéne valami bizonyítékkal szolgálni.

(Megjegyzem az elvtársi lapok már január 1én eltemették a magyar demokráciát. Aztán jöttek rá, hogy ja nem mert júli 1. Most akkor gondolom megint kitolják egy hónappal az apokalipszist. Olyan ez mint a világvége-hívők...)

Win Elen 2011.07.01. 16:58:07

A lenyeg akkor az Tata, hogy ez az eljaras, teljesen rendjen van szerinted. Ez meg ha mindenaron jobbos-balos agyament vitat is akarnank csinalni belole barmelyik oldali embernek egyertelmuen egy rossz, a demokratikus normaktol eltero, nem vallalhato iranyt kellene jelezzen. Esetedben ez nem igy van. Tehat akkor, hogyan is kene ezt ertelmezni? Helyes hozzaallas, mert igenis vissza kell szoritani, a fidesz politikajaval egyet nem ertok, az egyaltalan a szamukra nem tetszo velemenyek megjeleneset? Mert ugye, es ezzel volt a legnagyobb baj, hogy mit lehet mit nem, hogyan kell ertelmezni adott helyzeteket, arrol semmi nincs a media torvenyben. De ha Te igy gondolod, akkor meg megint nem kerek valami, mert robbszor kijelentetted mar Te is, hogy az ilyen egyoldalu

Win Elen 2011.07.01. 17:01:44

irasokat, velemenyeket nem szereted. Ez egy esetben allja meg a helyet akkkor, ha nem a velemeny, hanem a feltetelezett, vagy letezo oldal szamit csak. Ez szerintem qzert eleg buta dolog. / bocs telorol, es blog.hu-n valamiert furan megy az input box :-)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.01. 17:03:27

@Win Elen: Egy szóval sem mondtam, hogy minden rendben.
Csak ez az apokalipszis-hangulat, amit már fél éve megy túlzás, és szerintem ártalmas is.

Nem látom, hogyan cenzúrázik a Fidesz. Ennyi. Ha valaki mutat nekem egy véleménye miatt megbüntetett lapot, embert, akárkit, akkor én is teljes erőből fogok tiltakozni.

Win Elen 2011.07.01. 17:05:53

Az meg a masik, hogy eddig az egyetlen a mai jelenseget negativan ertekelo velemenyekre csak a "na megy a retteges" cimu reakcio jott, jobb esetben rengeteg terelessel kiegeszitve. Ez azert az erveket kedvelo, a konkret temanal marado emberek szemeben eleg nevetseges

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.01. 17:09:27

@Win Elen: Pontosítok: nem látom, hogy tudna a Fidesz az internet korában cenzúrázni.

Sőt, úgy látom ez a demokrácia jelenleg legstabilabb pontja, legerősebb vára.

És ameddig a szólásszabadság miatt rettegnek egyesek, addig a Fidesz sorozatban követi el azokat a jogsértéseket, amelyekre egyébként így nem túl sok figyelem jut.

Szima Juditot pl konkrétan vasra verték. Mindenki leszarta. De hogy megszűnt a hírszerzőn a kommentelés? Skandallum!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.01. 17:32:47

@TaTa86.: "Szima Juditot pl konkrétan vasra verték. Mindenki leszarta."

Ez így konkrétan nem igaz. Számtalan ballib újság, blogger szóvá tette, kommentálta, amire az lett a válasz, hogy milyen gerinctelenek vagyunk, azelőtt köpködtük Szima Juditot, most meg védelmükben vesszük... Miközben csak annyi történt, hogy amikor olyat tett, amivel nem értettünk egyet, akkor kritizáltuk, de ettől még nem értünk egyet azzal, ha jogsérelem éri.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.01. 17:42:19

@TaTa86.: Egyébként meg azért nincs igazad, mert az igaz, hogy a teljes internetet nem nagyon tudhatják ellenőrizni (bár lehet, hogy kínai barátjaiktól ezen téren is kapnak segítséget, hisz ők már jóval tapasztaltabbak), de egyrészt a természetükről eléggé árulkodik az, hogy egyáltalán megpróbálják, másrészt a jónép nem az ilyen blogokból tájékozódik, mint asz enyém, hanem a tévékből (és bizony a kertévék is törleszkednek, a TV2 már kormánypártibb hírműsort csinál, mint a királyi vagy a Hírtévé), a nyomtatott sajtóból és a nagy hírportálokból, amelyeknek a megfélemlítése ezzel a példastatuálással épp most folyik. Én lehetek nagypofájú, mert elvileg rám, mint blogra nem vonatkozik a sajtótörvény (aztán majd meglátjuk, hogy mennyire kezelik ezt majd rugalmasan), ha meg mégis bezárnak, akkor max. abbahagyom, mert nem ebből élek, vagy külföldi szerverre költözöm. Ugyanezt egy gazdasági társaságként működő komplett szerkesztőség nem nagyon teheti meg, egy igazi újságírónak az egzisztencia is számít.

És még egyszer, szégyen és gyalázat, hogy a XXI. században, Európa közepén ez egyáltalán téma kell, hogy legyen.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.01. 17:44:36

@TaTa86.: Egyébként kíváncsivá tettél: Milyen fideszes jogsértések nem kaptak elég figyelmet? Mert hogy pont az ellenkezőjét szoktam én is meg mások is megkapni vádként a kormánypárti kommentelőktől :-)

Win Elen 2011.07.01. 18:01:16

Csak gyorsan. A cenzura ez esetben indirekt, es ezt mutatja a tobb portal altali komment lezaras. Hogy ez tulreagalas vagy sem, az innentol elmeleti kerdes, amin ezen felul termeszetesen lehet lamentalni - es ebben meg egyet is tudok erteni veled. De itt most nem itelhetunk az utobbi alapjan.

mizrolist 2011.07.01. 18:40:04

@TaTa86.: ahogy említették, mától kezdve lehet büntetni - és ennyire gyorsan még nem dolgozik az NMHH sem... :)

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.07.01. 18:56:20

..." kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez" - ez volna az a bizonyos blog.hus felhívás? Miért? eddig kihez fordultak a kommentelők? - ugyan minek kellene változnia mától? Orbán is megmondta, hogy itt van véleményszabadság is, meg demokrácia is van, meg minden... még kánaán is - ja! az csak lehet... :). Szerintem kizárólag a kommentelő stílusát kifogásolhatja bárki is, ha ennek a bárkinek ez volna a mániája mondjuk, hogy kommenteket figyel :)... na de a stílus mintha nem volna büntető kategória... szabad tahónak lenni, és bunkó állatnak is, vagy nem ezt látjuk? Mintha ezeké lenne ma az egész ország is... Inkább arra figyeljen az médiahatóság, hogy mennyi valóságalapja van egy-egy híradónak! No mert ott már tömény KAMUnikáció folyik... és engem például veszettül sérteni tud, ha a képembe hazudnak - hivatalosan, és hivatásszerűen ...

tevetevegelő 2011.07.01. 19:03:22

Teljesen irreleváns de aki kitalálta hogy az én trollkodásomért te fizess az szarjon sünit farfekvéseset,egész süncsaládot Orbán Viktor és Annamari különösen
Ez light talán megúszod 2 kilóból

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.01. 19:04:21

@térfél: "Miért? eddig kihez fordultak a kommentelők?"

Ez nem a kommentelőkről szól. Az új törvény szerint nem a kommentelő felelős, ha törvénybe ütközőt ír (és mint a fenti példa is mutatja, a gumiszabályokat elég rugalmasan kezelik), hanem a felület gazdája, ahol megjelenik, akkor is, ha nem tölti fel. Ez esetünkben elvileg a blog.hu (technikai értelemben a blogger és a kommentelő egyenrangú tartalomfeltöltő), ezt a felelősséget tolta most át ezzel a nyilatkozattal a blog.hu a bloggazdákra. És még azt se lehet mondani, hogy nem érthető ez a reakció. Én is szívesen kitennék egy feliratot, hogy a kommentekben megjelentekért felelősséget nem vállalok, csak épp a hatóság szemében nem tudom, hogy ér -e ez valamit. Ha már itt tartunk, abban se vagyok biztos, hogy a blog.hu nyilatkozata ér -e valamit, bár gondolom vannak jogászaik, és ők tanácsolták ezt.

tevetevegelő 2011.07.01. 19:04:51

De ha netán leírnám hogy Orbán Viktor példaképe a Duce persze nem teszek ilyet az vajon mennyibe fájna

tevetevegelő 2011.07.01. 19:07:10

A végén annyit zaklatnának hogy moderálnod kellene vagy postolni az űrességnek visszajelzés nélkűl
és célt értek
a többi néma csend

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.01. 19:08:14

@tevetevegelő: Látod ez a szar, hogy még az se biztos, hogy jár büntetés ezért. Semmi se biztos, csak a bizonytalanság, ezzel lehet sakkban tartani mindenkit, pont erről szól ez a törvény. Én mindenesetre további fejleményekig ahhoz tartom maga, hogy blogokra mindez nem vonatkozik, de nem mondom, hogy a blog.hu-s felelősség-áthárítás megerősített ebben...

tevetevegelő 2011.07.01. 19:19:54

Ne legyen igazam de lesz bünti Kifigyelnek egy két blogot ahol nem túl baráti a hangnem pártunk és kormányunk irányába nyakába akasztanak egy pármillás büntetést ami egy átlagember számára a a teljes ellehetetlenüléshez vezet Nem kell sok eljárás évi egy kettő elég Ezután aki blogolni akar az cicás főzős témát választ
Fortélyos félelem igazgat

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.07.01. 19:20:41

áh... minden csoda 3 napig tart! én nem izgatom magam ilyenekkel :) - mondjuk nem is vagyok érintett, mert anyagi haszon meg ilyenek, amit a törvény ír rám nem vonatkozik, hiszen még a reklámokat sem tűröm meg a közelemben, nemhogy pénzért osztanám a saját véleményem :)... véleményem pedig senki nem tudja megváltoztatni - az kizárólagos magántulajdonom :) (mást meg nem sértegetek)...

Gyani · http://skypesuli.hu/ 2011.07.01. 20:28:39

Hát ez elég érdekes, nem is igazán értem az egészet...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.01. 20:34:56

@Fedor: Én azért meglehetősen mérsékelt figyelmet vettem észre... Úgy értem ahhoz képest hogy egy cikk miatt itt milyen rettegés- és tüntetés szokott lenni, ami egy hét múlva a Washington Post-ról köszön vissza, na ehhez képest Szima mínuszos hír.

"Egyébként kíváncsivá tettél: Milyen fideszes jogsértések nem kaptak elég figyelmet?"

Hát szubjektív, hogy mi elég nagy figyelem.
Szerintem azért te is tudod ezeket, gárdisták vegzálása, szakszik, tibetiek, és közvetlenül a miniszterek vagy a Vezér szájából elhangzó direkt fenyegetések.

"mert elvileg rám, mint blogra nem vonatkozik a sajtótörvény (aztán majd meglátjuk, hogy mennyire kezelik ezt majd rugalmasan), ha meg mégis bezárnak, akkor max. abbahagyom,"

Lol Fedor! Hát visszamenőleges törvénykezésről még nem hallottál? XD

"hanem a tévékből"
A cenzúra van olyan izgi dolog, hogyha mégis megtörténik, akkor mindenki tudni fog róla. (Sőt, ha valaki nem tájékozódik, akkor csak a hangulatot érzi meg, és a kormány még rosszabbul jár. Na mondjuk ez az én elméletem, amik igaz, hogy rendre bejönnek, de a kormány nem hallgat rám. :S )

@mizrolist: Watch 'n' learn! Na, a lényeg, hogy figyelek mint Szalai Annamária.
Eddig azt láttam, hogy a Tilos sem tudták jogosan elmeszelni, nem látom, hogy akkor hogy tudnának ténylegesen fontos információkat blokkolni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.01. 21:00:01

@TaTa86.: "Hát szubjektív, hogy mi elég nagy figyelem.
Szerintem azért te is tudod ezeket, gárdisták vegzálása, szakszik, tibetiek, és közvetlenül a miniszterek vagy a Vezér szájából elhangzó direkt fenyegetések. "

Tényleg elég szubjektív, mert a nem kormánypárti sajtóban, blogokban ezekről elég sokat olvashattál volna. Na jó, mondjuk a gárdistáknál nem biztos, hogy olyan végkicsengéssel, ahogy te szeretnéd :-) Hogy mást ne mondjak, a tibetiek ügyében még a Heti Válaszos Stumpf is úgy beszólt, hogy a fal adta a másikat, pedig őket elég nehéz lenne ellenzékiséggel vádolni...

Az viszont elképzelhető, hogy azok, akik csak az MTI híreket veszik át szolgaian, nem nagyon beszéltek ezekről, hisz pl. akik az ilyen hírforrásokból tájékozódik, az simán lemarad a hírek érdesebbik feléről, pl. megtudhatja azt, hogy itt járt Mrs. Clinton, hogy Orbánnal együtt megnyissa a Tom Lantos Intézetet, de arról már lemarad, hogy ugyanekkor az amerikai külügyminiszter egy kissé meg is korholta a magyar kormányt ("Magyarország barátaiként hangot adtunk aggodalmainknak, és elkötelezettséget kértünk az igazságszolgáltatás függetlensége, a szabad sajtó mellett"), elvégre minek az ilyesmit a pórnép orrára kötni...

DeMarco 2011.07.01. 22:13:40

@Fedor: Na, hát akkor innentől jól vigyázz... mert majd jól eláztatunk... :DD

Sztem is csak a szokásos pánik. Elővigyázatosságból lekapcsolnak, kivárnak. Ez mindig így van. Majd visszakapcsol mindenki, ha rájönnek, h nem jött el a világvége és bünti se lesz, csak rémisztgetés.

Neked meg egyáltalán nem kell aggódnod, mert a kormányellenesség nem tőlünk jön, pont ellenkezőleg... ha elmeszelnek, az nem miattunk lesz, hanem magad miatt... :DDD

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.01. 22:19:40

@DeMarco: Jó, hát tőled kb. Ezt is vártam, de legalább nem okoztál csalódást :-)

"Neked meg egyáltalán nem kell aggódnod, mert a kormányellenesség nem tőlünk jön, pont ellenkezőleg... ha elmeszelnek, az nem miattunk lesz, hanem magad miatt... :DDD"

Nem is úgy gondoltam, hogy DeMarco néven küldöd el ordenáré módon Orbánt a fenébe :-) Sőt, belőled nem is nézném ki. Remélem jól ismerlek.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2011.07.01. 22:25:39

azt írhatom, hogy civilgyilkos zsákmányszerző párttitkárkaszt?

Kukori és Kotkoda 2011.07.01. 23:16:13

Te olyan ember lehetsz, aki csak az út végén jön rá, hogy hova érkezett, de az oda vezető úton azt sem tudja, hogy merre jár.

Kukori és Kotkoda 2011.07.01. 23:17:21

@Kukori és Kotkoda:
Bocsánat, Tata86 értetlenkedéséhez szántam!

Szalai Ervin · http://publius.blog.hu/ 2011.07.02. 00:14:43

Elmennek már a picsába ezzel az egész médiatörvénnyel.

DeMarco 2011.07.02. 07:48:14

@Fedor: "Jó, hát tőled kb. Ezt is vártam, de legalább nem okoztál csalódást :-)"

Ahogy te sem...

De láttunk már karón varjút, tavaly ilyenkor államcsődöt jósoltatok, meg bedőlő frankhiteleseket, meg imf nélküli pusztaságot, aztán vhogy nem úgy alakult, egész jól elvagyunk...

Majd szépen megnyugszik mindenki most is egy idő után. Mármint aki ideges lett...

"Nem is úgy gondoltam, hogy DeMarco néven küldöd el ordenáré módon Orbánt a fenébe :-)"

Ez a veszély nem fenyeget. De a jogot továbbra is fenntartom, hogy bármikor bárkit elküldhessek a fenébe, ha vmiért nem tetszik...
Például nagyon-nagy elégtétellel tölt el, hogy már szilvásgombócnál járnak az egyik kedvenc vesszőparipámmal kapcsolatban. Az egyik a sok hazaárulás közül végre révbe ér és elkapták a bűnősöket. Innen már csak egy lépés a következő személy... Meg nagyon össze kell kapnia magát az ügyészségnek, hogy kétségtelen bizonyítékokkal álhassanak elő. Nem rossz, hogy vannak terhelő vallomások, de tutira kell menni, nehogy megússzák. Hiába teljesen egyértelmű a helyzet, be is kell tudni bizonyítani.

Ami meg a nicknevet illeti, nem különösebben rejtem el magam, nincs kedvem a bújócskához, pedig technikailag meg tudnám oldani. Már 18 évesen is ezt a nicket használtam a neten, úgy hozzámnőtt, mint a saját nevem...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.02. 08:14:06

@DeMarco: "De láttunk már karón varjút, tavaly ilyenkor államcsődöt jósoltatok, meg bedőlő frankhiteleseket, meg imf nélküli pusztaságot, aztán vhogy nem úgy alakult, egész jól elvagyunk..."

Hát a frankhitelesek sorsa azóta se lett jobb (jó, ez nem csak a kormányon múlik), a maguk által keltett csődveszélyt extra adókkal és a jövőnk felélésével sikerült kivédeniük, az IMF-et meg lecserélték a jóval megbízhatóbb és átláthatóbb kínai komcsikra. De egyébként tényleg jól elvagyunk...

loláb 2011.07.02. 11:44:46

Na, akkor tegyük tisztába a dolgokat.

A médiabiztos, aki a jelen eljárást megindította egy mediátos, egy ombudsman, akinek nincs hatósági (büntető) jogköre.
Ennél fogva az ő eljárását cenzúraként, vagy nyomásgyakorlásként aposztrofálni az ugyanaz a hazug csúsztatás, amit az egész magyar független sajtó csinált a médiatörvény ügyében.

A médiabiztos szerepe, feladata pontosan az, ami a fenti tényállásból kikövetkezik: AKÁRKI, akinek problémája van egy sajtótermékkel, hozzá fordulhat, és ő közvetít a felek között, hogy a problémás esetekben bírósági út, például egy sajtóper nélkül oldódjon meg a nézeteltérés.
És köteles MINDEN egyes bejelentést érddemben kivizsgálni, a tényállást tisztázni, hogy érdemben a feladatát el tudja látni, akkor is, hogyha például a népszava nagyon helyesen észbe kapott, és eltávolíttatta a kommentet az állampolgári észlelés, és a panasz biztosi kézhez vétele közötti időben.

Az NMHH-n belül bírságolni tartalmi szempontból továbbra is kizárólag a médiahatóság jogosult, és kizárólag azokban a nevesített esetekben, amiket a médiatörvény felsorol, tehát például az orbáncot fetrőző betegségnek, vagy a smittpalit jellemtelennek minősítő hozzászólások esetében nem. (A halálát kivánó hozzászólás, ha fent marad volna, érzésem szerint bőven kiemríti az emberi méltóságot sértő tartalom fogalmát.)

Az pedig, hogy a sajtótermékekből, blogokból eltünnek a lámpavasozó, lelövéssel, gázkamrákkal fenyegető kommentek, szerintem a médatörvény egyik legnagyobb adománya. A gyomrom kifordult néha, olyan gusztustalan stílusban, az emberi méltóságot, a humánumot annyira semmibe vevő módon kommenteltek felhasználók ebben a "szabad, és határtalan" internetben. Éppen ideje volt ezen változtatni.

loláb 2011.07.02. 12:03:20

@Fedor:

Az IMF a leggusztustalanabb brigád a pénzvilágban, mondok két példát arra, hogy mennyire azok:

1.
Libíiában még tart a harc kadhafi, és a felkelők között. Az imf a fegyveres konfliktus kirobbanása után másfél hónappal felajánlott 35 milliárd dollárt a felkelőknek.
Reálisan gondolkozva szerinted mi lett volna ennek a pénznek a sorsa, hogyha a felkelők elfogadják? A vezetők ellopják, majd eltünnek.
Viszont, mivel a hitelt líbia vette fel, neki is kell visszafizetni, ezért cserébe az IMF majd megmondhatja, hogy a líbiai gazdaságot hogyan, és miként alakítsa át a gazdaságot, mit privatizáljon, mit ne, stb...

2.
A 2010-es első görög mentőcsomag feltétele volt az, hogy a benzinszállítást (amely a görögöknél limitált számú, egyedi engedélyhez kötött, ergó az engedéllyel rendelkezők számára virágzó jóleétet biztosító üzlet) liberalizálják, tavaly ezen ment a legnagyobb harc a görög kormány, és az imf között.
Ezzel a benzinszállítási rendszerrel vajon kiknek lehet a legnagyobb baja? Nyilván azoknak, akiknek a termékeit száéllítják (és annyit kérnek a szállításért, amennyit akarnak) az olajcégeknek.
Ezek az olajcégek kijárták, hogy az ország csődtől való megmentésének a feltétele legyen az, hogy eltöröljék ezt az engedélyesi rendszert, és a shell, az exxon, vagy a bp saját alkalmazottakkal, saját eszközökkel, tizedáron szállíthassa a benzint, és még sokkal többet kereshessen rajta.

És ez csak az elmúlt bő egy év példái, de szerinted mindez az imf világjobbító szándékát bizonyítja?

Utólag megítélve szerintem jól tettük, hogy kibasztuk őket a picsába, és visszatértünk a pénzpiacra, és ezek példák segítenek átértékelni az imf-fel gördülékeny, problémamentes eggyüttműködést lebonyolító bajnai, és gyurcsány kormányok hazafiságát.
Mert ilyen, és hasonló paktumok biztosan születtek a magyar hitel feltételeként is, legfeljebb ezek (lévén privatizálandó vagyon már nem nagyon volt) nem ennyire látható.

Egyszer érdemes lenne átnézni az imf hitel alatti törvénymódosításokat ebből a szempontból is, a magánynyugdíj-biztosítókat létrehozó törvény, amely a hazai tulajdonú pénztárakat tönkretette volna, és csak a biztosítói engedélyt megszerző 6-8, nagyrészt nemzetközi hátterű pénztár kezébe csoportosította volna át a nyugdíjvagyont például az IMF "keze nyomát" viseli magán.
Ez egyben választ is ad arra, miért kellett ezt a hosszú évekre kiható törvénymodosítás sebtiben, pár hónappal a választások előtt elfogadnia az önmagát is "válságkezelőnek" aposztrofált bajnai kormánynak.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.02. 17:20:07

@muzsa: Akkor ennél a hírnél valahogy kintmaradt, vagy nem tudom, hogy milyen elv alapján szelektálnak, de én az előbb kattintgattam végig vagy tíz hírt, és egyiknél se lehetett kommentelni.

@loláb:

1. Ha kötelező neki minden esetben eljárnia, akkor miért nem járt el Bayer Zsolt esetében? Panasz akkor is volt. Ha akkor nem járhattak el, mert július elseje előtti cikkről volt szó, akkor most miért igen?

Nem tudom, hogy mi lesz ennek az ügynek a vége. De az, hogy államtitkári szinten foglalkoznak egy ilyen piszlicsáré üggyel, mint egy komment és ráadásul ilyen mondvacsinált indokkal (merthogy az orbánozós kommentről, amit a Népszava kimoderált, nincs szó, csak Mádlról, akit senki se szidott, és Schmittről, akire a legsúlyosabb jelző az volt, pojáca), az számomra egyértelműen a megfélemlítést szolgálja, és az online média egy része vette is lapot. Ez köszönhető annak, hogy nincsenek a pontos kritériumok lefektetve, aminek meg kell felelni, és ezért lehet az, hogy a Magyar Hírlap ellen nem járnak el, a Népszava ellen meg igen, áthágva még a saját maguk által szabott törvényeket is.

Ami meg a gusztustalan kommenteket illeti: Számtalanszor szóltam miattuk én is, akár jobbról jött, akár balról. Megvetem azokat, akik ilyeneket írnak. De hol szabod meg a határt, hogy mit lehet, és mit nem? Mi alapján dönt a Hatóság a naponta generálódó soktíz- vagy százezer kommentből, hogy mi mehet, és mi nem? Kiadnak talán egy tiltólistát bizonyos szavakra? Mégegyszer: a konkrét esetben a hatóság "Mádl Ferenc és Schmitt Pál köztársasági elnök személyét érintő megjegyezések kivizsgálására" indított vizsgálatot. Márpedig a legsúlyosabb jelző az a pojáca, és az Schmittre, nem Mádlra.

2. Neked is csak azt tusom mondani, mint DeMarconak: tényleg, mennyivel jobb, hogy demokratikus országok által fenntartott, és transzparensen működő IMF helyett a kínai komcsiktól kapunk kölcsön, és ők diktálják a feltételeket... Tényleg közröhej, hogy egyik nap Reagen komcsiirtó politikáját élteti, két nappal később meg úgy körbenyalja a kínai miniszterelnök seggét, hogy még Thürmer is elismerően csettinthetett ezt látva.

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2011.07.02. 18:47:28

@TaTa86.: tényleg érdekelne, hogy mennyit fizet nektek a fidesz pr osztály manapság.
gondolom emelkedtek a tarifák, mert az tény, hogy egyre minőségégibb a trollkodásotok az elmúlt 1 évhez viszonyítva.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.02. 19:30:03

@a fene tudja még: Ezt írd meg a főnöknek is, mert smucigoskodik mostanában. Jól jönne a fizetésemelés!

loláb 2011.07.02. 20:26:44

@Fedor:

A Bayer cikkel kapcsolatban nem emlékszem mi volt a konkrét indok, de őszintén szólva nem is érdekel.
Mint ahogy ez az ügy sem érdekelne különösebben, itt sem a médiatanácsot védtem, vagy a konkrét eljárással kapcsolatban helyeselltem az eljárást, a hozzászólásom érdemi része annak a csúsztatásnak a helyreigazítására irányult, hogy a balos sajtó sejteti, hogy itt most százmilliós bírságokra kell számítani a népszavának egy troll azóta nyilvánvalóan törölt kommentje miatt.

"De az, hogy államtitkári szinten foglalkoznak egy ilyen piszlicsáré üggyel...az számomra egyértelműen a megfélemlítést szolgálja"

Szerencsére a rettegés alkotmányos alapjog, neked is lehetőséged van rá, hogy kedved szerint kirettegd magad, ha meguntad, akkor majd hazamész, és abbahagyod.

"az online média egy része vette is lapot"
Az online média egy része csúsztat, korábban kifejtettem már hogy miben.

"Ami meg a gusztustalan kommenteket illeti: Számtalanszor szóltam miattuk én is, akár jobbról jött, akár balról. Megvetem azokat, akik ilyeneket írnak. De hol szabod meg a határt, hogy mit lehet, és mit nem? Mi alapján dönt a Hatóság a naponta generálódó soktíz- vagy százezer kommentből, hogy mi mehet, és mi nem? Kiadnak talán egy tiltólistát bizonyos szavakra?"

Olvasd el a médiahatóság mai napi közleményét. Nincs, és nem is lesz tartalomfigyelő osztály, sem az elektronikus médiumokban, sem pedig a hozzászólásokkal kapcsolatban, tehát: semmilyen alapon nem dönt.

Ugyanakkor a médiabitosnak (akárcsak az NMHH jogelőd ORTT-nek) megvan a lehetősége arra, hogy egyedi esetekben, bejelentés alapján megvizsgáljon KONKRÉT ügyeket.

"tényleg, mennyivel jobb, hogy demokratikus országok által fenntartott, és transzparensen működő IMF helyett a kínai komcsiktól kapunk kölcsön, és ők diktálják a feltételeket..."

Pont azt mondom, hogy kurvára nem transzparens az IMF, de úgy látszik nem sikerült megértened.
A kínaiak állampapírt jegyeznek, amivel kapcsolatban pont ugyanannyi joguk van, mint a többi kötvénytulajdonosnak: joguk van a kamatra, és lejárat végén a tőkére. Semmi egyébre.

"Tényleg közröhej, hogy egyik nap Reagen komcsiirtó politikáját élteti, két nappal később meg úgy körbenyalja a kínai miniszterelnök seggét, hogy még Thürmer is elismerően csettinthetett ezt látva."
Ha egy baloldali kormány vette volna rá 24 áv után először, közép európából egyedüliként, anglia, és németország előtt magyarországot látogassa meg a kínai miniszterelnök az európai körútján, akkor most annak örülnél, hogy a diplomáciai szakemberek milyen fasza munkát végeztek, hogy ezt elérték. (mellesleg igazad is lenne)

Amikor Gyurcsány, vagy Bajnai ment kínába, meg az oroszokhoz, akkor arról beszélt az oldalad, hogy ezek milyen komoly diplomáciai eredmények, és milyen fontos jóban lenni ezekkel a hatalmas, és erős országokkal, amióta viszont Orbának is jó kapcsolata van velük, azóta már egyből kurvára kritikusok lettetek hirtelen.

A "körbenyalás" pedig, lévén picit komolyabb jelentőségbeli különbség van a magyar miniszterelnök, meg a kínai miniszterelnök között, teljesen természetes.
Az csak a Gyurcsány féle elefánt a porcelánboltban diplomácia szokása volt, hogy a félhalott II János Pált megfeddje amikor az öt éves kormányzása alatt először, és (nyilván ettől nem teljesen függetlenül) utoljára bejutott hozzá a vatikánba.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.02. 22:12:28

@loláb: "A Bayer cikkel kapcsolatban nem emlékszem mi volt a konkrét indok, de őszintén szólva nem is érdekel."

Benne van a posztban.

"a balos sajtó sejteti, hogy itt most százmilliós bírságokra kell számítani a népszavának egy troll azóta nyilvánvalóan törölt kommentje miatt"

Senki nem sejtetett ilyesmit.

"A kínaiak állampapírt jegyeznek, amivel kapcsolatban pont ugyanannyi joguk van, mint a többi kötvénytulajdonosnak: joguk van a kamatra, és lejárat végén a tőkére. Semmi egyébre."

És te komolyan el is hiszed, hogy Orbán két szép szeméért jöttek ide?

"Amikor Gyurcsány, vagy Bajnai ment kínába, meg az oroszokhoz, akkor arról beszélt az oldalad, hogy ezek milyen komoly diplomáciai eredmények, és milyen fontos jóban lenni ezekkel a hatalmas, és erős országokkal, amióta viszont Orbának is jó kapcsolata van velük, azóta már egyből kurvára kritikusok lettetek hirtelen."

A kínai gazdasági kapcsolatok fontosak, ezt nem vitatja senki. De egy dolog kialakítani egy korrekt viszonyt, és egy másik pincsikutyaként körbelihegni őket, potenciális ellentüntetőket eltüntetni a szem elől, a NATO és az EU tagjaként szövetségesnek nevezni őket, és 60 éves barátságról beszélni, amikor egy-két éve még folyamatosan kritizálták azokat, akik szóba mertek állni velük. Úgylátszik Orbán csak végletekben tud gondolkodni és cselekedni.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.07.02. 22:31:30

"Mi ez, felségsértési törvény van életben? Nem lehet pojácának nevezni egy politikust? Vagy csak akkor nem lehet, ha kormánypárti? Tudom, hogy a kormány számára ez mostanában nem sokat jelent, de az Alkotmánybíróság anno kimondta, hogy egy közszereplőnek többet kell tűrnie.."

Ítélet még nincs, ha jól tudom. Lehet, hogy pont az lesz, ami a posztban is szerepel, tehát egy közszereplőnek többet kell tűrnie.

Ha így lesz, akkor ez egy jó nagy vihar a biliben.

Ha mégis büntetés születik, akkor azt marhára meg kell indokolni, hogy mindenki megértse, és elfogadja az okát, magyarul hogy mit nem lehet, mert ha nem így lesz, akkor külföldön is csúnya visszhangja lesz. Bár a kormányunk számára ez sem jelent mostanában túl sokat. Hacsak nem Kínáról van szó, de van egy tippem, hogy ők nemigen fognak tiltakozni. :)

teng-leng 2011.07.03. 00:01:07

@teng-leng: Nincs elég ember és idő minden Orbánt szidó kommentezőt megfingatni.

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.07.03. 08:59:51

Hirdető neve: O. Viktor

Eladó egy HAZA-2011 rendszámú gépjármű. Egy éve vettem, azóta csak
lejtőn hajtottam. A fékeket kiiktattam. Gáz van, de csak ha tüntetnek.

A kormánnyal van egy kis gond,teljesen irányíthatatlan. Állandóan a
szakadék felé fordul, de én ragaszkodom hozzá. Önfényező funkcióval
rendelkezik.
A sebességváltón öt fokozat van hátra, egy előre. Felkapcsolni lehet,
leváltani nem. Az ülések a saját ízlésemnek megfelelően vannak
kialakítva, 2/3-1/3 arányban dönthetőek. A GPS-t elnémítottam, nekem
ne mondja meg senki, merre menjek.
Biztonsági berendezések: AB, ÁSZ,PSZÁF stb.
Extrák:
-motortérben bordázott ékszíjjártó (erősen csúsztat),
-narancsillatú légtisztító,
-Lázárdetektor,
-belső tükrön egy kövér bolsi-balsi baba
-kalaptartón bólogató kutya (cserélhető Schmitt-fejjel)
-Index,(zsebben)
-CD lejátszó, telepített műsortárral: Händel:Messiás, Horváth
Pista:Hej rugó, rugó, Zorán:Kell ott fenn egy ország, Korda György:
Visszatérek én
Egyéb extrák: voltak, de már mindent eladtam.
Üzemanyag fogyasztás: nem számít, enyém az egész MOL.
Irányár: IMF hitelre deviza károsultaknak féláron!
Jelige: Ámokfutó

Ui.:Majd elfelejtettem, a csomagtartóban van tízmillió utas,velük nem
kell foglalkozni.

Kiegészítés: Ha nem lehet így "eladni" ,(mert rájönnek a nagy hibákra, becsapásokra) akkor én is elkezdek futni, mert NAGY ROBBANÁS LESZ" S úgyis megsemmisűl amiket felsoroltam:
jelige: Ámokfutó és bandája

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.07.03. 09:01:30

nem a Népnek kell félni a kormány hülye intézkedéséitől, hanem a kormánynak kell de nagyon félni a NÉPTŐL!!!!!!!

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.07.03. 09:16:59

Tegnap a Monakoi hercegi esküvőn Sárkozi francia min. elnök bejött és az első sorba ültették, mögötte ült az Astória Szálló volt igazgatóhelyettes elvtársa és volt TV tornás felsége.
Persze Sárközi ránézett, nem ismerte meg és nem is köszönt.Mögötte az "aláíró" Palkó" feszengett, egyre vörösebb borvirág arccal, majd addíg hajlongott előre, míg Sárközi észrevette a "nyomulást". Palkó elmagyarázta, hogy most az Orbán min. elnök csicskása, aláírói funkcióban s bemutatkozott, megemlítve nevét. S Erre Sárközi fejéhez kapott és azt kérdezte:
S mitt keresel Te itt Pál?
Erre Pál: hát, eljöttem a potya kajáért és piáért, na meg hátha alá kell írni valamit:)))

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.07.03. 09:19:20

a Vastagbőr van a legjobban beszarva! ( vagy nyal?:)))))))))

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.07.03. 10:23:52

Orbán és bandája minden nap provokálja a Népet ...ez látszik....ezért lesz a nagy "Robbanás":)

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.07.03. 11:06:18

Fidesz - magyar értelmező szótár a Nemzeti Együttműködés Rendszeréhez

Amikor mi kordont bontunk, akkor az népnemzeti ellenállás, ha ti nyitjátok meg a tűzcsapot, szimpla dezertálás.
Amikor kivonulunk az ülésteremből, akkor az a hazugság elleni tiltakozás, ha a többiek nincsenek bent, akkor lógnak a munkahelyükről.
Amikor helyi lakosként lakhatási támogatást számolunk el, akkor az nekünk jár, ti pedig a piacon kérjetek számlát minden csomag retekről.
Amikor mi vásárolunk - hitelből - tőzsdén jegyzett részvényt, akkor az jól átgondolt befektetés, amikor a magánpénztárak tették, akkor eltapsolták a nyugdíjatokat.
Amikor módosítunk a nagy elosztó rendszereken, akkor az a „nem szokványos magyar út”, ha mások próbálták, akkor ez népnyúzó megszorítás, ami nem vezet sehova.
Amikor a rend fő őre 48 évesen nyugállományba vonult, csak élt a szabályok adta lehetőséggel, ha a korábbi kollégái is így tennének, akkor élősködnek a nemzet nyakán.
Amikor a mi kutyánk kölykét érint hátrányos egy szabályozás, akkor azt úgy módosítjuk, hogy rá ne vonatkozzon, ti pedig tetszettetek volna többen lenni.
Amikor nálunk az értékmérő az, hogy kinek mije van, akkor mindenki szánalmas, aki kevesebbet szerzett.
Amikor a Médiatanácsban kizárólag a mi embereink ülnek, akkor az egyensúly biztosított, mert "ők nem olyanok", ha ugyanezen szabályok alapján egyszer majd mások felügyelik a sajtószabadságot, akkor az mindjárt kommunista diktatúra.
Amikor népszavazást kezdeményeztünk, akkor a Haza nem lehetett ellenzékben, ha mások is élnének ezzel az eszközzel, akkor a nép nem elég érett a sorsának eldöntésére.
Amikor konzultációra hívjuk az embereket, akkor „hallgassuk meg egymást”, ha nektek van véleményetek, keressétek a bohócügyi államtitkárt."
A Nép , úgy hallom lőporfüst szagot érez! Vigyázzatok!!!!!!!!! a Nemzeti Szar nyakig ér, de nem a Nép fog elmerülni benne!!!!!!!!

Amőbandita 2011.07.03. 11:29:09

m.index.hu/belfold/2011/07/03/a_kommentekre_nem_vonatkozik_a_mediatorveny/

Tessék, kedves rettegők, íme a valóság, miszerint a kommentekre nem vonatkozik a médiatörvény. Tudom, hogy ez a legtöbbeteket nem fog zavarni a további rettegésben, de talán párotokhoz átszűrődik a valóságból valami...

teng-leng 2011.07.03. 15:15:07

@Ezt elkúrtad Gonosz Törpe: Azon túl, hogy igaz, még hány helyre kívánod ezt bemásolni?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.03. 17:06:14

@bogancs: "Ha így lesz, akkor ez egy jó nagy vihar a biliben."

Legyen neked igazad.

@Amőbandita: Én kifejezetten örülök, hogy ez lett a végeredmény, de kérdés, hogy miért olyan a törvény, hogy ez nem derül ki belőle egyértelműen, és miért kellett 3 nap arra, hogy ezt a hatóságnál kiderítsék.

@teng-leng: Hagyd rá, nem kell foglalkozni vele. El van magában.

loláb 2011.07.03. 17:51:31

@Fedor:
"Senki nem sejtetett ilyesmit."

Nem sejtették, hanem nyiltan kimondták:
"szakmányban irtani azon hozzászólásokat, amik buzi-zsidó-magyarellenes összeesküvés részének képzelik Lady Gaga seggvillantását, nem túl szórakoztató, és nem is vezet sehova, viszont ha nem tesszük, a gatyánkat kifizetjük bírságként"

"És te komolyan el is hiszed, hogy Orbán két szép szeméért jöttek ide?"
Ilyet senki nem állított, viszont aláírták azt a 12 megállapodást, amik között olyanok is vannak (cargobázis, citromsavgyár) amelyek kína elemi érdekei. Ez szerintem éppen elég indok a látogatásra.

"A kínai gazdasági kapcsolatok fontosak, ezt nem vitatja senki. De egy dolog kialakítani egy korrekt viszonyt, és egy másik pincsikutyaként körbelihegni őket, potenciális ellentüntetőket eltüntetni a szem elől, a NATO és az EU tagjaként szövetségesnek nevezni őket, és 60 éves barátságról beszélni, amikor egy-két éve még folyamatosan kritizálták azokat, akik szóba mertek állni velük."

A tibeti tüntetők semmiféle engedélyt nem kértek, éppen ezért az ő eltávolításuk teljesen jogszerű volt.

A kínai kapcsolatokhoz pedig csak annyit, hogy ilyen a diplomácia. Magyarország, és kína nem egy súlycsoport, és soha nem is lesz az. Amit megengedhet magának merkell, vagy gordon brown, azt egy magyar, vagy akármilyen, a világgazdaságból 1% alatti mértékben részesülő állam kormányfője nem teheti meg.
Nekiállhat izmozni persze, de csak annyit érne el vele, hogy a büdös életben nem jön mégegyszer ide kínai politikus.
Orbánék jól felismerték, hogy Kína 10-15 éven belül a világ vezető gazdasági hatalma lesz, és a hagyományos partnereink (usa, eu) jelentősége csökkeni fog (ha egyáltalán fennmaradnak, az eu jelent állapotában biztos nem marad meg, de az usának is komoly esélye van egy államcsődre), még most, és még most kell megalapozni a jó kapcsolatot. Magyarország nem az usa, hogy mindenhol szupermenként védje a demokráciát, meg az emberi jogokat, és olyan dolgokba üsse bele az orrát, amihez voltaképpen semmi köze, tehát teljesen felesleges ezen görcsölni, és a kényelmetlen kérdésekkel megnehezíteni a kapcsolatépítést. Ezt csinálja csak anglia, franciaország, meg az usa, úgy is annyira élvezik ezt a szerepet, mi fókuszáljunk a gazdasági együttműködésre, a többihez semmi közünk.

Celtic 2011.07.03. 18:11:02

@loláb: Ket cikk, ket ellentetes oldalrol, ugyanazon temarol:

kuruc.info/r/22/36779
www.nol.hu/belfold/tibetert_tuntet_a_fidesz

Tempora mutantur...

DeMarco 2011.07.03. 19:23:23

@Fedor: Szerencsére megint nem voltam két napig netközelben egyéb elfoglaltságok híján.

Tehát összefoglalva: A paráról kiderült, hogy para, lásd:amőbandita linkjét és laborc is besétált "elbeszélgetésre".

Jól haladunk, már tényleg csak egy uccsó lépés... valaki valljon már végre... egy ország vár erre évek óta..
Jó látni, ahogy remeg(nek), de még jobb lenne, ha győzne az igazság és megkapná(k) a megérdemelt éveket.

A kutya ugat a karaván halad!

Ami Kínát illeti, már vártam tőled, én is azt akartam belinkelni ahogy magasztalod fletót amikor dörgölődzött az oroszokhoz, de sajna loláb megelőzött. Tipikus kettős mérce, klasszikus.
Megint ugyanabba futsz bele, mint már annyiszor. Tőled nem hiteles az ilyen kritika, mert olyan vagy, mint a szélkakas. Egyszer ezt mondod, egyszer azt. Én akkor is ódzkodtam a ruszkiktól , nyugodtan visszaolvashatod, sőt talán még le is írtam, hogy pl. épp a mol-os játékaik miatt (is). Most sem tetszik különösebben, hogy Kínára nyomulunk. Ez eddig a Jobbik programja volt, csodálom, hogy nem verik a mellüket. Tény, hogy az USA-t is ők hitelezik, tartják a víz fölött, megfelel Németországnak és Angliának is, sőt a legnagyobb befektető Görögországban.
De ugyanaz a bajom velük, mint az imf-el. Túl sokat fognak érte kérni.
Virág elvtárs egyszer majd kérünk magától valamit...
A görögök átengedték nekik a legnagyobb kikötőjüket asszem a (Pireuszit).
Fájni fog egyszer ez a találka. Ha már kibaxtuk az imf-et nagyon helyesen, akkor nem kellene újból rabigába hajtani a fejünket. Ki kell fizetni a tartozásokat saját kútfőből, közben nem felvenni újabbakat és lerázni az igát. De így... csöbörből vederbe...
Arra jó volt, hogy megmutassuk a zsidó bankároknak, hogy van más lehetőség is rajtuk kívül...

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.07.03. 19:57:32

@teng-leng: ha te tényleg ekkora pozsonyi-fan vagy, akkor mi a faszért tegeződsz vadidegenekkel, és miért használsz olyan szavakat, mint "megfosatni"?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.07.03. 19:59:12

@loláb: "A tibeti tüntetők semmiféle engedélyt nem kértek, éppen ezért az ő eltávolításuk teljesen jogszerű volt."

Meg se próbálhatták, hogy tüntessenek, mert hivatali ügyintézés címén még azt is megakadályozták, hogy ott legyenek. Ez jogszerű? Te hallod magad, amikor ezt mondod?

@DeMarco: "Ami Kínát illeti, már vártam tőled, én is azt akartam belinkelni ahogy magasztalod fletót amikor dörgölődzött az oroszokhoz, de sajna loláb megelőzött."

Várom a linket, de nagyon. Már ha találsz ilyet. Neked is leírom: Nem az a baj, hogy normális kapcsolatokra törekednek Kínával...

teng-leng 2011.07.03. 20:51:01

@Weöres Dániel: A földesúr mindig is tegezte a zselléreket.

loláb 2011.07.04. 09:23:09

@Fedor:
Nem róluk beszéltem, hanem arról a szerencsétlenről, akit tibeti zászlót lengetve, free tibet-et ordibálva vittek el a zsaruk.

Celtic 2011.07.04. 16:49:01

@loláb: Minek lobalni? Fel is lehet gyujtani. Aztan lehet arra hivatkozni, hogy valami edes-savanyu levessel kinalta meg a mellette allo szemely...

Vidéki 2012.11.10. 14:25:57

Ha Fedor nem hunyná be a szemét, tudhatná, hogy Dániel Péter ügyvéd úr Gyurcsány legbelső köréhez tartozik.

Az ő blogján csócsálgatták azt lelkes hozzászólók, hogy mikor és hogyan fogják elővenni fegyvereiket és legyilkolni Orbán Viktort és hogy ezzel mekkora jót tesznek majd az országnak.

Azt is tudhatná, hogy nemrég rendőrségi eljárás indult egy nem túl öreg nyugdíjas tűzoltó ellen, aki Lázár gyermekeinek kiirtásával fenyegetőzött.

Ez az, ami Fedornak tetszik és a szólásszabadság nélkülözhetetlen részeként állít be.

A nem túl öreg nyugdíjas tűzoltó számára, aki Lázár gyermekeinek kiirtásával fenyegetőzött az aljas fenyegetőzés legitimálása a korkedvezményes nyugdíjakkal kapcsolatos vad gyűlöletkeltő propagandakampány segítségével történt,

amelyet az MSZP pártlapja, a Népszava folytatott óriási kitartással.

Embercsoportok közötti gyűlöletkeltés begyakorolt módszere amikor az egyik embercsoport elismeri ugyan, hogy a másik, gyűlölt, lenézett embercsoport is az emberi fajhoz tartozik, de sajátmagát felsőbbrendűnek, a másik, gyűlölt, lenézett embercsoportot pedig alacsonyabb rendűnek tartja.

Ennél sokkal alantasabb és a háborús propagandában előbukkanó módszer, amikor a másik embercsoportot már nem emberek, hanem állatok csoportjaként mutatja be a propaganda.

Az ismeretterjesztő TV csatornákon lehetett látni dokumentum filmeket, ahol a II. Világháborúban amerikai háborús propagandisták nagy plakátokon a japánokat majmokként ábrázolták.

Ezt az alantas gyűlöletkeltő propagandát folytatta az Amerikai Népszava is, amikor a”szocialista” Kertész Ákos írásában a magyarokat „röfögő, moslékot zabáló disznókként” jellemezte.

Az MSZP és Gyurcsány elvtárs és követői nem határolódtak el ettől a jellemzéstől.

A hallgatás beleegyezést, egyetértést jelez.

Nem csoda, hogy híveik, akiknek a lelkét így megmunkálták, nem tartják bűnnek, ha az újbudai Fidesz-iroda két idős munkatársát agyba-főbe verik.

A lelkigyakorlat után, amit vezéreiktől kaptak azt gondolhatják, hogy ők nem embereket, hanem disznókat vertek.

Disznót verni (sőt ölni) pedig nem bűn.

Ez az, ami Fedornak tetszik.

Akinek pedig ez az aljas és veszélyes propaganda nem tetszik azt Fedor a sajtószabadság eltiprójaként festi le merész ecsetvonásokkal.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.11.10. 16:21:25

@Vidéki: "Ha Fedor nem hunyná be a szemét, tudhatná, hogy Dániel Péter ügyvéd úr Gyurcsány legbelső köréhez tartozik. "

Ha Vidéki nem hunyná be a szemét, tudhatná, hogy Dániel Péter ügyvéd úr csak akart Gyurcsány legbelső köréhez tartozni, de olyan agresszív hülye, hogy még Fletónak se kellett.

A további dagályos csúsztatáshalmazt inkább nem minősítem.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0