A jövő elkezdődött... II.
2013. június 08. írta: Fedor

A jövő elkezdődött... II.

Ez egy átmeneti időszak a magyar gazdaság számára, jövőre - ha fogalmazhatok így - robusztus növekedési adatunk lesz. (...) A magyar tündérmese, illetve a magyar példa sikeres lesz egy éven belül. 

Matolcsy György, CNN, 2012. június 7. 

Tessék mondani: ez már az?

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr844573203

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.08. 15:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonymand 2013.06.08. 05:59:53

Tisztelt Fedor!

"Tessék mondani: ez már az?" - valószínűleg igen.

"Ez egy átmeneti időszak a magyar gazdaság számára,"... - a technikai recesszióból a tartósba (nem zökkenőmentesen, néhány pozitív eredmény becsúszhat).

..."jövőre - ha fogalmazhatok így - robusztus növekedési adatunk lesz." - szabad országban szabad vélemény. Miért is ne fogalmazhatna úgy, ahogy megálmodta?

"A magyar tündérmese, illetve a magyar példa sikeres lesz egy éven belül." - a mesemondás haladó hagyomány.
Ápoljuk!
Én már idáig is, nem kivárva az egy évet, többször éreztem, hogy siker (vagyok).
A falubeliek látták is rajtam, mondták is, hogy siker.
Nekem már bejött, most már csak a maradék kilenc és félmilliónak kell

Egyéb kérdés?

Tisztelettel:
anonymand

dr. jenőke (jenőke) 2013.06.08. 06:16:32

Kedves, jó Kvasztics!
Nem is azt kérdezem, hogy e kis hírt miért tetted közzé, hanem csupán annyit: minek? és kinek?

Pont most, amikor a munkaalapú társadalmat az árvízalapú törekedik felváltani.

H.Sandor 2013.06.08. 06:20:22

Volt itt az elmúlt 3 évben már akkora szájkarate,pávatánc,kettős beszéd,gazdasági forradalom,elrugaszkodás,fellendülés,tündérország és egyebek,hogy sok is volt belőle.Nekem akkor is a leginkább a "másképpen sütő nap" és az "új fideszes erkölcs" tetszett a legjobban.
Ilyen máshol nincs,ezért való igaz,hogy ezen a téren "Magyarország jobban teljesít"

kekex 2013.06.08. 06:46:03

Most mit izélsz? A kis siker is siker (és jobb egyszer látni, mint százszor hallani róla!)
negymadar.blog.hu/2013/05/31/kirantott_hus_917

2013.06.08. 07:05:06

a fidesz hazugságaival dunát lehetne rekeszteni..
hú baszki rájöttem mit csinál orbán a gátakon

toportyánzsóti 2013.06.08. 08:29:44

Az agyhalottka miről álmodik?!Kuszaszem mindig is szakmája hülye gyereke volt,tanárait is megrépáznám,hagyták számolni tudás nélkül felcseperedni!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.06.08. 09:20:12

@Dr. jenőke (jenőke): Ez egy időzített poszt volt, amit még a fenti idézet keletkezésekor készítettem be mostanra. A fene gondolta volna akkor, hogy ez lesz most. Én is épp indulok zsákolni.

Vidéki 2013.06.08. 09:54:15

A strucc állítólag olyan madár, hogy ha olyan helyzettel találkozik, ami nem kedvére való, homokba dugja a fejét.

Fedornak nem tetszenek a pozitív hírek a magyar gazdaság javuló helyzetéről ezért a struccmadárhoz hasonlóan nem akar tudomást venni róla.

Fedor hasonlít az egykori Stan és Pan vígjáték egyik hősére is, akit az I. Világháború után elfelejtettek leváltani az őr posztjáról és ő nem tudván arról, hogy vége a háborúnak még egy évtizedig védte őrposztját,

miközben a kiürített konzervdobozok hatalmas mennyisége vette körül.

Még a híres-nevezetes Gyurcsány sem rugaszkodott el annyira a valóságtól, mint Fedor:

„Gyurcsány szerint Matolcsynak igaza van
Tévedtek azok a baloldalhoz közeli közgazdászok, akik veszélyeket láttak az alapkamat csökkentésében, a jobboldalnak ebben igaza van” (NMO)

A Világgazdaság szaklapban ez olvasható:

"Timothy Ash: a világ kezdi jobban megbecsülni Matolcsy Györgyöt
2013. 6. 3. 05:00|

A befektetők és talán még a külföldi bankok is kezdik jobban megbecsülni Matolcsy Györgyöt, aki sokkal ortodoxabb módon közelít a monetáris politikához, mint azt korábban várták. A jegybankelnök és az Orbán-kormány érdeme, hogy legalább megpróbál lendületet adni a gazdaságnak, például a Növekedési Hitel Program elindításával."

A szerző a Standard Bank vezető elemzője(VG), míg Fedor Bajnai vezető elemzőjének szerepében tetszeleg.

Kandeláber 2013.06.08. 11:48:57

@H.Sandor: Csak az elmúlt három évben?
Elég rövid emlékezetűnek tetszik lenni, ha már elfelejtette a kitűnő szdsz-es gazdasági miniszter, bizonyos Kóka János Pannon Pumáját, ami aztán nem ugrott, hanem helyben maradt, sőt, hátrafelé farolt.
Tisztelettel.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.06.08. 12:25:20

@Vidéki: egy pozitív hírre jut 10 negatív. Kettőnk közül nem én vagyok a strucc.

Ja, és ha szerinted matolcsy normálisabban viselkedik jegybankelnökként, mint miniszterként, és ez a változás hoz pozitívabb visszajelzést, akkor szerinted korábban kinek volt igaza?

mizrolist 2013.06.08. 16:18:07

@Vidéki: kíváncsian várom, mi a pozitívum abban, hogy a vállalkozások beruházási rátája történelmi minimumon van...

Vidéki 2013.06.08. 21:13:31

@mizrolist:

"A 2000-es évek első felében Magyarországon is 22-23 százalékos volt a beruházási ráta, ezt követően azonban fokozatosan csökkent, és 2011-ben már 17 százalék alá süllyedt. Csak három súlyos válságban lévő (vagy azon átesett) ország van mögöttünk az EU-ban: Írország, Izland és Görögország, továbbá a nálunk jóval fejlettebb Nagy-Britannia." (Index, Portfolio.hu
2012. július 25.,)

A beruházási ráta 2000- ben volt a csúcsponton, azóta csökken Magyarországon.

Vidéki 2013.06.08. 21:16:44

@mizrolist:

2000-ben Orbán kormány volt, azóta szoclibek is kormányoztak, mégis, akkor is esett a beruházási ráta!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.06.08. 21:42:25

@Vidéki: És ez most mire is felmentés? Azt mondtad, hogy tele vagyunk jó hírekkel. Az jó hír lenne, hogy egy korábban se túl acélos adatot még tovább rontottak?

toportyánzsóti 2013.06.08. 21:43:41

@Vidéki: Megtanulhatnád már a számokat.

DeMarco 2013.06.08. 21:59:46

@Fedor: Érthetetlen, h miért Matolcsy szavait idézed, amikor naponta jönnek az imf-es hírek, arról, h könyvet adtak ki arról, hogy mekkorát tévedtek a görögökkel kapcsolatban, most épp a franciáknál tévedtek nagyot és hány helyen kezelték tévesen a válságokat.
Ma már azt is elismerik, h igaza volt Matolcsynak és semmi szükségünk nem volt az imf hitelére, ahogy ezt persze mindvégig erőteljesen hangoztattuk.

Persze az érthetetlen azért érthető valahol. A jó híreket nem lehet negatívként eladni, Matolcsy kifejezetten konszolidáltan ül az mnb-ben, semmi balhé, semmi félreérthető mondat, amiről úgy károgtatok folyamatosan és hisztiztetek, újfent feleslegesen. Ez önmagában frusztráló nektek, de hogy ez se legyen elég, jobbnál jobb gazdasági döntéseket hoznak az mnb hitelezési döntés kifejezetten hasznos volt, ahogy a folyamatos kamatcsökkentés is telitalálat. Már fletó is elismerte, h teljesen felesleges volt parázni az alacsony kamatoktól és ku..a nagyot tévedtek ám a hétszázát...

Miközben te fintorogsz, én azt várom, h minél tovább maradjon ott és ha nem is csökkenti tovább az alapkamatot, legalább tartsa itt jó sokáig. De inkább csökkentse... :D

mizrolist 2013.06.08. 22:27:41

@Vidéki: csak épp akkor sosem ment a karbantartást jelző szint alá. Tavaly igen, és azóta is esik - vagyis már állagmegőrzést sem végeznek...

@DeMarco: azon az áron nem volt szükség az IMF-hitelre, hogy a hosszú távú növekedés szintjét lenullázták. Ez nekem nem tűnik sikernek, ezzel ugyanis sikerült bebetonozni a leszakadásunkat a nyugati életszínvonaltól. Persze az is egyértelműnek tűnik, hogy Orbánnak nem is lenne célja, hogy itt egy nyugati szinten élő, felvilágosult nép éljen...

anonymand 2013.06.09. 05:25:57

@DeMarco:

Tisztelt DeMarco!

..."és ha nem is csökkenti tovább az alapkamatot, legalább tartsa itt jó sokáig. De inkább csökkentse... :D" - gondolom Járai idejében (deviza alapú kölcsönök felvételének kényszere) ez a mondatrész így szólt: ...és ha nem is növeli tovább az alapkamatot, legalább tartsa itt jó sokáig. De inkább növelje... :D

"A jó híreket nem lehet negatívként eladni,"... - a rossz híreket pedig agyon kell hallgatni, ugyi?
Államadósság nominális: 2010. ápr.: 19,323.1; 2013 ápr.: 21,756.9
Beruházási ráta.
Építőipar teljesítménye.
Alkalmazotti létszám a versenyszférában.

Nem kell a jó híreket rosszként eladni.
Az utolsó jó hír:
"2011. IV. negyedévében 1,4%-kal nőtt a GDP"
Azóta:
"2012. I. negyedévében 0,7%-kal csökkent a GDP"
"2012. II. negyedévében 1,2%-kal csökkent a GDP"
"2012. III. negyedévében 1,5%-kal csökkent a GDP"
"2012. IV. negyedévében 2,7%-kal csökkent a GDP"
"2013. I. negyedévében 0,9%-kal csökkent a GDP"
A rosszat nem kőne jónak eladni.
OK?

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: a felsoroltak mind KSH főcímek, tételezzük fel, hogy kozmetikázatlanok...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.06.09. 08:30:52

@DeMarco: Mivel egyelőre még mindig ott tartunk, hogy az IMF kirúgása több száz milliárdjába került az országnak, és és jóval nagyobb megszorításokba, mintha maradtak volna, továbbra se vagy meggyőző.

És persze neked is felteszem a kérdést, mint ahogy feltettem Vidékinek: Ha szerinted matolcsy normálisabban viselkedik jegybankelnökként, mint miniszterként, és ez a változás hoz pozitívabb visszajelzést, akkor szerinted korábban kinek volt igaza?

Vidéki 2013.06.09. 08:59:09

@mizrolist:

Írja: "már állagmegőrzést sem végeznek..."

"a nálunk jóval fejlettebb Nagy-Britannia" Beruházási rátája is alacsonyabb, mint a miénk! (Index, Portfolio.hu

Vidéki 2013.06.09. 09:09:13

@Fedor:

Az mindenesetre tény, hogy korábban, mielőtt Matolcsy színre lépett, a Költségvetési Tanács hiába "felügyelt",

a költségvetési hiány mindig a maastrichti kritérium felett volt.

Mintha a felügyelet nem is létezett volna!

Matolcsy, akire az ellentáborból rásütötték a „unortodox” bélyeget, ami majdnem azonos súlyú a „Sátán kutyája” díszitő jelzővel, mégis kézzelfogható jelentős eredményeket ért el.

„több olyan eredményét is el kell ismerni, amik egyáltalán nem maguktól értetődőek a magyar gazdaságirányítás elmúlt két évtizedének teljesítménye alapján.”

1. Ezek közül legfontosabb a költségvetési hiány lefaragása és kordában tartása, aminek eredményeként az Európai Bizottság bejelentette, hogy javasolja az uniós csatlakozásunk óta, kilenc éve folyó túlzott deficit-eljárás megszüntetését.

2. Az ország éveken keresztül messze-messze a lehetőségei fölött költött, hitelből finanszírozott különféle fenntarthatatlan jóléti intézkedéseket (ráadásul a költségvetési expanzió ellenére is alulteljesített a térséghez képest a növekedési versenyben).

3. Kétségtelenül sikerült megállítani a korábbi brutális adősságnövekedést, és a 80% körüli szinten stabilizálni azt.

4. Jó jel, hogy több elemzés, így például az OECD-é is magasabb magyar növekedést vár erre az évre, mint korábban.

5. Az inflációs kilátásaink is biztatóak, mind erre az évre, mind 2014-re reálisnak tűnik a 3 százalék alatti drágulás.

Évtizedek óta nem volt ilyen kedvező inflációs rátánk.

Végül, de nem utolsó sorban

6. A jelenlegi kabinet 2014 közepére már visszafizeti a Gyurcsány–Bajnai-kormányok által felvett nemzetközi óriáskölcsönt.

No, nem jó dolgában, hanem azért, mert Veres János és Simor András pont ilyen irgalmatlanul rövid futamidejű kölcsönszerződést hozott tető alá 2008-ban,

amikor még a volt jegybankár szerint is csak két hétre (!) elegendő pénz volt az államkasszában.

A 2008 szeptember végén befagyott állampapírpiacon 2009 első felében például mindössze 29,5 milliárdnyi 5 éves papírt ment el, abból is 20 milliárd májusban és júniusban.
Tehát 2008 szeptemberétől 2009 májusig mindössze 9,5 milliárd forintnyi 5 éves papírt sikerült elsózni!

7. A nagy költő írta egykor: Minden Demoszthenésznél szebben beszél a tett.

Hétszázmilliárdos kötvénykibocsátás - a kockázatkeresésben kell bízni.
2013. 2. 12. 20:05|Utolsó módosítás: 2013. 2. 13. 09:29|Pénzügy Pénzügyi Hírek

Magyarország 3,25 milliárd dollár (709 milliárd forint) értékben bocsátott ki devizakötvényt öt- és tízéves lejárattal - közölte kedden az IFR pénzügyi adatszolgáltatóra hivatkozva a Reuters hírügynökség. (VG)

A mostani dollárkötvények kamatai nem kedvezőtlenebbek Simornak a 2008-as IMF hitellel kapcsolatban közölt adatainál.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.06.09. 11:35:31

@Vidéki: 1. Már ezerszer levezettem, hogy ez miért nem dicsőség.
2. Ez igaz volt 2006 előtt. Eléggé le vagy maradva.
3. Ez netto hazugság. Az adósság már csökkent Bajnai alatt is, most viszont annak ellenére magasabb az államadóság minden korábbi szintnél, hogy beletolták az ellopott nyugdíjunkat.
4. De nem annyira jot, mint a kormány.
5. A válság előtt is volt már hasonló.
6. És ezt úgy teszi, hogy jóval drágább hitelekből refinanszírozza. Jó csere, meg is látszódik az államadósságon.
7. És ez mennyiben teszi meg nem történtté az elmúlt 3 évet?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.06.09. 14:00:22

@Vidéki: Csak hogy én nem vagyok vallásos. Semmilyen értelemben.

anonymand 2013.06.09. 15:44:38

@Vidéki:

Tisztelt vidéki!

"A hit üdvözít!" - féligazság!
Lemaradt a fele.
Pontosabban: A hit üdvözít és vakít, a vakhit pedig megfoszt a gondolkodás képességétől.

Tisztelettel:
anonymand

rikitiki 2013.06.09. 16:02:44

@Fedor: Nem neked írta, magát bátorította :)

mizrolist 2013.06.09. 17:34:27

@Vidéki: és vajon ez náluk fedezi a karbantartást, vagy nem? Amennyire én hallom, ott is vannak gondok ezen a téren... csak épp nálunk alacsonyabb szintről esik a színvonal ennek elhanyagolása miatt (lásd még jó példának arra, hogy mi történhet, a MÁV és a BKV 1990 utáni állapotváltozásait...).

DeMarco 2013.06.10. 17:46:27

@Fedor: "Ha szerinted matolcsy normálisabban viselkedik jegybankelnökként, mint miniszterként, és ez a változás hoz pozitívabb visszajelzést, akkor szerinted korábban kinek volt igaza?"

El vagy varázsolva. Most is és korábban is helyesen viselkedett, pont ez a lényeg. Hiába károgtatok, semmi sem történt, csak pozitívum. Ez se jött be, kereshettek újabb gumicsontot. Már nem is érdemes számolni hányadikat...

IMF:Maga az imf ismeri el a hibáit a válságkezelésekben, maga az imf ismerte el, h nincs és nem is volt szükségünk a hiteleire, de annyira kétségbeesetten hiszel az eltorzult balos világodban, h képtelen vagy beismerni, h tévedtél, mert akkor el kellene gondolkodnod, h még mennyi mindenben...
Gondolom nem kell leírni ezredszerre, h a felár a szabadságért cserébe boldogan fizetendő ár. És hogy mi lett volna, ha engedünk nekik. (Nyomor nekünk, buli a bankoknak, multiknak).

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.06.10. 18:15:14

@DeMarco: mivel nem volt mi alól felszabadulni, viszont cserébe az imf által javasoltnál többször durvább megszorításokat hozott a "szabadságharc", a büdös életben nem fogsz meggyőzni. Fogd már fel, hogy nem az imf dicsőítéséről van szó, ha Orbánék találtak volna jobbat, kellettek volna a fenének. De csak sokkal rosszabbat találtak. Lassú felívelésből és adósságcsökkenésből hatalmas megszorításokkal recessziót csináltak, és adósságnövedést. Erre vagy annyira büszke? Gratulálok.

mizrolist 2013.06.10. 18:27:20

@DeMarco: felhívnám a figyelmed, hogy egyre erősödő nyomor van Magyarországon. Jelenleg ~4 millió ember él a létminimum alatt, ami tudtommal rekordszintű adat a II. világháború óta.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0