Önkritika. Jól csinálod.
2012. július 31. írta: Fedor

Önkritika. Jól csinálod.

Dániel Péterről szóló korábbi posztjaim után magam se gondoltam volna, hogy erről a figuráról valaha is jót fogok mondani, de hát "Never say never" - mondja a művelt görög.

Kiskolonc ugyanis eljuttatott egy levelet a 168 órának, amelynek első felét a kiépülő orbáni diktatúra elemzése foglalja el (amire a túlzásai ellenére az elmúlt napok történései, miniszterelnöki elszólásai után egyre nehezebb ráfogni, hogy alaptalan rettegés - nem is teszek ilyet), de a valódi újdonsága a következő pár bekezdés:

Ha mindezt el akarjuk kerülni, akkor egyetlen út maradt a hazai, demokratikus erők számára. Az összefogás. Ehhez azonban félre kell tenni a múlt sérelmeit és az egyéni ambíciókat is. A vállalható kompromisszumok mentén létre kell hozni a Demokratikus Ellenzéki Kerekasztalt, minden jelentős, demokratikus erő, párt bevonásával. Majd ezt követően ki kell végre dolgozni egy megvalósítható, racionális és tisztességes programot, azután pedig keresni kell egy olyan, külső személyt, aki mögé egységesen fel tud sorakozni az MSZP, az LMP, a DK, a Millás mozgalom, a Szolidaritás és minden számottevő civil mozgalom, szakszervezet. Ez a személy pedig nem lehet egyik jelenlegi vezető sem. Azaz a széleskörű összefogás szerintem nem tud létrejönni sem Mesterházy, sem Schiffer, sem pedig Gyurcsány vezetésével. Ehhez egy új, széles körben elismert és elfogadott, közéleti személyiség kellene. No meg persze kellő önmérséklet az előbb felsoroltak részéről...

Akik pedig a széleskörű összefogást - önös érdekeiktől vezérelve - meghiúsítják, azok az én szememben majdnem olyan bűnösök, mint az orbáni klientúra. Ugyanis a tervezett orbáni diktatúra létrejöttéhez az ő szűkkeblűségük, elvtelen önzésük is szükséges.

Álláspontom szerint tehát minden olyan személynek háttérbe kell vonulnia, aki hátráltatja, veszélyezteti ezen összefogást, aki nem tud a demokratikus szövetség hasznára lenni. Mivel pedig több ok - főleg a demokratikus térfélről kapott, éles hangú kritikák és támadások - miatt magamat is ilyen személynek gondolom, ezért abbahagyom a közéleti, politikai tevékenységemet. Az interneten továbbra is véleményt nyilvánítok majd, de a DEKA, a Demokratikus Charta munkájában és semmilyen más politikai rendezvényen sem veszek részt. Bízom benne, hogy távozásommal jót teszek a demokratikus erőknek.

Ha valaki felismeri önön gyengeségeit, és képes levonni a megfelelő konzekvenciákat, az mindenképp becsülendő, bármi is a véleményem róla egyébként. Ha ehhez a felismeréshez én is hozzájárulhattam a róla szóló írásaimmal legalább egy paraszthajszálnyit, az meg számomra külön öröm.

A bejelentés tényén kívül külön érdekes, hogy kik azok, akiket kritikájával megszólított, és ki az, akit viszont nem (igen, Bajnaira gondolok). Schiffer esete egyértelmű, ő már korábban hátrébb lépett, amikor szükség volt rá, nem az a törtető típus. Mesterházy egyszerűen jelentéktelen, csak a sors fura játéka miatt lehetett belőle a legnagyobb ellenzéki párt vezetője, bárki félresöpri, akinek csak egy kicsinyke kis karizmája van. Egyértelmű hát, hogy a kritika igazi címzettje a korábbi példaképe, megváltója, félistene. A Feri.

És ez a kritika bizony ül, magam is ezt hajtogatom évek óta. Gyurcsány elgondolkodhatna egy kissé azon, hogy a fenti levél szerint már az egyik legelvakultabb rajongója is felismerte, mi a gond vele. Persze Fletó tisztánlátását valószínűleg némileg elhomályosítja friss csatanyerése az ügyészséggel szemben, de hát az ember legyen optimista...

Dániel tehát dobta Gyurcsányt, és ha jól értelmezem, átállt Bajnai mögé. Vagy van esetleg más tippetek arra, hogy kit írhatott úgy körül, mint "széles körben elismert és elfogadott, közéleti személyiség"? Bajnai legnagyobb szerencséjére nem kívánja aktívan támogatni, és remélem, ehhez tartja magát a jövőben is, de az irány jó.

Már csak Bajnainak kéne döntenie végre (Dániel változó szimpátiájától függetlenül is), hogy felvállalja -e azt a feladatot, ami úgy néz ki, egyéb alkalmas jelölt híján rá vár...

A bejegyzés trackback címe:

https://fedor.blog.hu/api/trackback/id/tr514688126

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hagyjuk már a sopánkodást: regisztráljunk! 2012.08.03. 01:42:42

Lesz választási névjegyzékbevételhez szükséges regisztráció, és valószínűleg kötelező lesz a választási részvétel is.  A legrémisztőbb mégis az, ahogyan ezekre a hírekre a politizáló közvélemény túlnyomó többsége reagál.  A legtöbben újra elsoroljá...

Trackback: Kristálygömbből jósolt Bajnairól a Fidesznek a Heti Válasz 2012.07.31. 14:40:04

Legvadabb vágyaikat vetik papírra és tálalják kész tényként a nyájas olvasóknak a hetilap tollforgató terroristái, mint például Bajnai Gordonról fantáziálgatva teszi azt Bódis András. A lap főszerkesztője az egykori fideszes kormányszóvivő, Borókai Gáb...

Trackback: Paranoid téveszméket feltételez Orbánnál az ex-fideszes Fodor Gábor 2012.07.31. 14:34:52

Képzelt ellenségek, rettegő bizalmasok, az ellenállás megtorlása – a Fidesz alapítói közül nem Orbán az első, akin az elmebaj jeleit véli felfedezni a környezete. Fodor Gábor kijelentéseire azért érdemes odafigyelni, mert a Fidesz alapító tagjaké...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

babakék 2012.07.31. 12:36:29

Remélem vállalja Bajnai. Már türelmetlen is vagyok, nehogy későn jöjjön a bejelentés a a politikába való visszatérésről, nehogy ne legyen idő felsorakozni. Választópolgár társaimnak pedig annyit. Az az ellenzéki politikus - a jobbikot nem tartom ellenzékinek (szólamaiban se nagyon, tetteiben meg még kevésbé), őt azért hozta létre a vezér, hogy a piszkosmunkát elvégezzék, sorsa, mint a kisgazdáké lesz - szóval arra az ellenzéki erőre, amely nem sorakozik fel szinte feltétel nélkül az összefogás mögé, nem érdemes szavazni. Mert minden párt, minden személy, aki ebben a helyzetben a saját politikai-hatalmi pecsenyéjét sütögeti az nem érdemli a szavazatokat egy olyan helyzetben, amikor a pofátlan diktatúra lopakodik már nem is a kertek alatt, hanem beért a faluba.

Kandeláber 2012.07.31. 13:26:47

Szóval Peti gyurcsányfanból bajnaiváróvá változott, és ezért jutalomfalatot érdemel.
Gratula.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 13:37:23

@Kandeláber: Nem. Jutalomfalatot az önkritikáért érdemel, és ez független attól, hogy kiért ejtette Gyurcsányt. A lényeg, hogy ejtette. Ha egy szóval se utalt volna Bajnaira (ha egyáltalán rá utalt, és nem csak én értelmezem rosszul a mondatait), akkor is ez lenne a véleményem. Ha Orbán holnap bejelentené, hogy belátja, csak hátráltatja az országot a tevékenységével, és ezért visszavonul, ő is kapna tőlem egy bravót, sőt, még nagyobbat! :-)

Guillaume sous guillotine 2012.07.31. 14:05:59

úgy várjátok Bajnait mint a messiást. úgy én is tudtam volna egyenleget javítani hogy elveszek 1 havi nyugdíjat meg egyhavi közalkalmazotti bért. ehhez nem kell tehetség csak pléhpofa. Amerika meg az IMF meg tapsikolt hozzá. hát kösz én ebből nem kérek

isssti 2012.07.31. 14:06:01

Azért az sem tenne rosszat a hazai demokráciának, ha Bajnaigézu a haza és annak demokráciája megmentése előtt leülné a neki minden művelt demokráciában kijáró börtönbüntetését. Nem tudom, ez felmerül-e legújabbkori demokratáinban? Mert ha nem, akkor ez az összefogás is csak pont annyit fog érni, mint a többi: egyik tolvaj-csalót váltja a másik - és ebből a szempontból még az is lehet, hogy Orbán még mindig a kisebb rossz..

Kandeláber 2012.07.31. 14:09:33

Hát ez az új, széles körben ismert és elismert személyiség lehet, hogy mégsem Bajnai, mivel ő nem felel meg az "új" kritériumnak.
Lehet, hogy akkor Peti nem politikusra gondolt,hanem olyan személyre, akinek kilétét egyelőre még az ismeretlenség jótékony homálya fedi, és akit majd az idő elérkeztével előrántanak, mint ahogyan a bűvész húzza elő a nyulat a cilinderből.
Még tippelni sem merek, ki lehet ez a fantasztikus tulajdonságokkal rendelkező személyiség, ha nem Gordon, aki nem új.
Nem baj, Peti feltehetően nem fog minket bizonytalanságban tartani a nem hátráltató és nem veszélyeztető személy kilétét illetően, és nem is olyan sokára lerántja a leplet az új, de ismert, sőt elismert személyiségről.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2012.07.31. 14:10:08

@isssti:
"Azért az sem tenne rosszat a hazai demokráciának, ha Bajnaigézu a haza és annak demokráciája megmentése előtt leülné a neki minden művelt demokráciában kijáró börtönbüntetését."

Miért, elitélte a bíróság? Nem is tudtam...

Virág et. 2012.07.31. 14:12:36

@Jari Litmanen: Matolcsyhoz képest ez az igazi fairy tale. Ő 10 év nyugdíját vette el, nem egy hónapnyit és még az egyenleg is csak romlik.

@Hoppácska: Mert nincs is ilyen. Soha nem is volt még csak gyanúsított sem, nem hogy marasztalták volna bármiért is.

benoke77 2012.07.31. 14:12:45

Eléggé elkeserítő, hogy csak az Orbán és a Bajnai között lehet majd választani... De az még jobban elkeserít, hogy a választópolgárok nagy része rajong értük. Tényleg azt hiszitek, hogy a Bajnaival jobb lesz? Emlékeim szerint volt ő már miniszterelnök és nem lett jobb, előtte meg úniós pénzekért felelt, még korábban átb@szott néhány száz gazdát.
Szavazgassatok csak birkamódon a kisebbik rosszra mindig, látható az eredménye.

(Orbánról csak azért nem írtam most, mert egyértelmű, hogy ugyanaz a kategória)

huhhhu 2012.07.31. 14:15:18

@isssti: Miért is kellene ülnie? Mesélj, mit tudsz... orbán meg maradjon meg neked. A "félázsiai népség" nem kér belőle. Már eddig is több, mint elég volt belőle. Még mielőtt a fél ország kipusztul, eltűnhetne a jó francba.

M_Runcájsz 2012.07.31. 14:18:16

"Már csak Bajnainak kéne döntenie végre (Dániel változó szimpátiájától függetlenül is), hogy felvállalja -e azt a feladatot, ami úgy néz ki, egyéb alkalmas jelölt híján rá vár..."

Szerintem azt elfelejtheted, hogy ilyen indokkal(ami amúgy elég széles körben osztott) - 'egyéb alkalmas jelölt híján rá vár' - Bajnai bármikor is felvállalja a feladatot.

Egyébként is túl sok fideszpárti van még ahhoz, hogy bárki változást hozhasson. Tudod mekkora pofájuk lesz a fideszeseknek a sok ezer milliárd lenyúlása ellenére, bárki is lép fel ellenük?! Tökre nem éri meg.

Csak a teljesen kiábrándult fideszbuzik tudják viktort elkergetni. S csak azután lehet bármi más újban gondolkodni. Nem biztos hogy ez 2014 előtt meg fog történni.

huhhhu 2012.07.31. 14:22:06

@benoke77: Csak azt elfelejted, hogy Bajnainak 1 azaz EGY éve volt arra, hogy kivezesse az országot a szarból. Amikor leköszönt, az euro 260-265 ft volt, és felfelé induló gazdaságot adott át, amit orbán páros lábbal taposott szét kezdve a manyup pénzekkel. És nem kellett aggódni a demokráciáért, ami szintén nem egy elhanyagolható szempont.

M_Runcájsz 2012.07.31. 14:25:41

Ha a zalai, vasi keményvonalas fidesz településeket nézzük, ahol a párt már sok helyen 14 éve hatalmon van, s előrehaladottabb fázisban van a párt élete, nem számítok semmi jóra.
A hagyományos fidesz településeken élők már évekkel a fidesz mostani hatalomra kerülése előtt megmondták, hogy milyen módszerekkel fog a párt dolgozni. Azt hogy teljesen ki fogják országosan is csinálni a teljes ellenzéket. A mszp vezetése kiröhögte permanens ezeket a megjegyzéseket, nem hitték el hogy megtörténhet velük.
Tudni lehetett, hogy a vállalkozói szektort a fidesz helyi szinten sem támogatta soha, országosan sem teszi.
Helyi szinten is titkosszolgálattal dolgoztattak, országosan is ezt teszik.
Olyan erős a hálózatuk még mindig a csődbe ment településeken is, hogy kiírtani nem lehet őket. Országosan sem fogják 2014-ben.
Ezt borítékolom.

kennyking 2012.07.31. 14:25:52

Bajnai, mielőtt megmentette a nemzetet az IMF pénzén ( ami a mi eljövendő pénzünk lett volna)a nagyfényességű és zseniális gyurcsány gazdasági minisztere volt.Emlékszünk is, szárnyalt a gazdaság, dübörgött, mint a Metallica.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 14:26:56

@benoke77: "Emlékeim szerint volt ő már miniszterelnök és nem lett jobb"

Ennek azért nézz utána alaposabban. De. jobb lett az ország helyzete. De hajrá, javasolj mást, aki biztos jobb nála, és még sansza is van arra, hogy felépítsen két év alatt egy olyan pártot/szövetséget, amely eséllyel indul Orbán ellen. Ha megfelelő, én nem fogok tiltakozni ellene...

Virág et. 2012.07.31. 14:27:04

@huhhhu: Jobboldalon a demokrácia csak ellenzékből érték, kormányon üres lózung. Nekik az AB addig volt jó, amíg fel tudták használni a szoci kormány ellen, az ombudsmanok is csak akkor értek valamit, ha nem őket ellenőrizték, hanem a szocikat, az ORTT-re is addig kellett független jelölt meg pártok által delegált kuratórium, amíg ellenzékben voltak, aztán már jó lesz oda szalai is, a bíróság függetlensége is csak ellenzékbe szempont, kormányon a családi barát Szájerné a megoldás. A példákat egész nap lehetne sorolni.

M_Runcájsz 2012.07.31. 14:28:43

@kennyking: átgondoltabb is volt a gazdaságpolitika, már ne is haragudj.
Persze a népszavazás, tudod a NE LEGYEN TANDÍJ és társai fidesz okosságok mellett nem egyszerű az élet.
Tandíj márpedig lesz... a fidesz alatt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 14:29:08

@kennyking: Azt véletlenül se vedd figyelembe, hogy nem ő mondta ki az utolsó szót, ellentétben azzal az egy évvel, amikor igen, viszont más is lett az eredménye...

bigthereal 2012.07.31. 14:30:11

meg azért is teszi le a lantot, mert a kamara etikai vizsgálatot kezdeményezett ellene.

az ügyvédkedés mégis fontosabb, mint a politikai bohócszerep...

2012.07.31. 14:31:40

Mekkora szánalom ez a blog :D

A gazdik szóltak a zsidó bohócnak, hogy ennyi volt a szerepe. Most más provokátorok jönnek, ebben a szerepkörben gyors a rotáció.
Ennyi történt és nem az, amit a blogger behallucinált.

Virág et. 2012.07.31. 14:32:29

@bigthereal: Az etikai vizsálatot nem befolyásolja az, hogy mit tett vagy tesz a vétség elkövetése után.

Egyébként Chartás rendezvényeken ettől még megjelenhetett volna, az nem etikai kérdés és ilyen jellegű tevékenységet mindenféle oldalról végeznek más ügyvédek is. Inkább azt vehette észre, hogy amit csinál az kontraproduktív, ettől csak népszerűtlenebb lesz az általa támogatni kívánt oldal.

Virág et. 2012.07.31. 14:34:19

@Schindler Pistája: Gondolom ott voltál és mint valami inverz Stirlitz lehallgattad beszélgetést, igaz? Vagy csak a seggedből húztad ki ezt a nagy halom konteót is, mint úgy kb mindent, ami a hozzászólásaidban szokott lenni? Ki itt a szánalmas?

Nem baj, csak folytasd. Te lehetsz a jobboldal Dániel Pétere. Az elős lépések a bohóccá válás rögös útján már megtörténtek.

kalandfereg 2012.07.31. 14:37:39

Váó, riszpekt a csávónak, bár nekem se nagy kedvencem.
De mikor követi őt Gyurcsány eme lépésében?
Schiffer meg teljesen más tészta, ne vegyük már egy kalap alá Mesterházyval, és még inkább Gyurcsánnyal!!!
Ott nem ő volt vállalhatatlan az ügy szempontjából, hanem az ügy volt vállalhatatlan Schiffer számára a továbbiakban.

M_Runcájsz 2012.07.31. 14:37:51

@Virág et.: Tényleg kontraproduktív, hisz a szélsőjobb teljesen gátlástalan szereplői ellen nincs ellenszer.
Csinálsz valamit, ők tízszer durvábbat csinálnak.
Amennyire követtem, Dániel Pétert főleg a jobbik ütötte az észlény társaságával.

benoke77 2012.07.31. 14:38:54

@huhhhu: Én arra céloztam, hogy GyF kormányának alkalmazásában állt, így ugyanúgy ennek a velejéig sz@r politikai garnitúrának a része.
Szép-szép a 265-ös euró, de a forint mindig is liftezett és mindig is liftezni fog. Nem hiszem hogy a mindenkori magyar kormány bármilyen intézkedése is tudná ezt befolyásolni hosszú távon. Azt se felejtsd el, hogy volt egy IMF hitelünk, amitől megnyugodtak a piacok.
A demokráciáért miért aggódsz? Sokat hallom ezt mostanában, de ha körbenézek azt látom, hogy bárki szervezhet tüntetést, indulhat a választásokon, megfogalmazhat kritikát, szavazhat stb.stb.

@Fedor: Nem szeretnék és nem is tudnék javasolni, ebből a választékból pláne. .Valószínüleg azok az emberek akik TÉNYLEG tudnának és akarnának tenni azokat kicsinálnák (akár szó szerint), mielőtt elindulnának a választásokon. Bajnairól a véleményem nem változott.

Mielőtt félreértés lenne, nem az Orbánt védem a Bajnaival szemben,

Véé 2012.07.31. 14:40:00

Remélem, Jakab Andorra gondolt!

huhhhu 2012.07.31. 14:42:31

@M_Runcájsz: De bizony ám. A 300.- ft-os vizit díjról nem is beszélve. Abból is mekkora botrány volt. Most meg a betegek dögöljenek meg, mert vagy üres ágy nincs, vagy normális orvos, de végszükség esetén nincs gyógyszer.

A baloldalnak hatalmas most a felelőssége, és talán ez az egyetlen esélye az országnak, a megnyomorított magyar népnek. Aki ennek az összefogásnak keresztbe tesz, az valóban legalább annyira bűnös, mint orbán.

Guillaume sous guillotine 2012.07.31. 14:42:31

aki szerint az MSZP vagy Gyurcsány demokrata az megérdemli ha ezek visszajönnek. Csak úgy halkan jegyezném meg hogy az MSZP tele van olyan emberekkel akik részt vettek az MSZMP egypártrendszerre épülő diktatúrájában (Szekeres, Lendvai, Kovács Laci, Gyurcsány mint Kisz führer.) és nekem ne jöjjön senki hogy akkor jobban élt mert nem igaz. akkor nem volt plazma tv, légkondi, okostelefon, wifis net külföldi ruhamárkák McDo stb.

huhhhu 2012.07.31. 14:48:07

@benoke77: 1. Azt ne felejtsük azért el, hogy Gyurcsányt a saját pártja és a fidesz buktatta meg. A fidesz minden intézkedésnek keresztbe tett, az mszp pedig nem engedte bevezetni a reformintézkedéseket, mert féltette a hatalmát és a zsíros fazekat. Bajnainál már kényszerpályán voltak, nem tudták megakadályozni.
2. persze, bárki indulhat, meg bárki szavazhat, csak éppen átszabták a választási körzeteket, most majd regisztrálni is kell. Arról nem beszélve, hogy Romániába kimegy arra buzdítva a magyarokat, hogy ne szavazzanak, ide meg importálja a szavazókat. Olyan szavazókat, akik nem itt élnek, nem ismerik úgy a helyzetet, mint mi, nem az ő bőrükről van szó.

M_Runcájsz 2012.07.31. 14:48:36

@huhhhu: Mint írtam fentebb az egyes települések szintjén sem lehetett és ma sem lehet a fidesz kimozdítani a hatalomból.
Se a baloldalnak, se másnak nincs semmi felelőssége, mivel nincs semmi esélyük. Ez a realitás.
A fideszt kizárólag a saját hívei, illetve nála még agresszívebb párt tudja leváltani, senki más.
A legtöbb embert ugyanúgy a pillanatnyi megélhetés érdekli, csak úgy mint a fideszt. Így kéz kezet mos politikája révén nem problémáznak sokan az mnyp pénz elvételén, a mnb tartalék várható megszerzésén...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 14:48:48

@benoke77: "Szép-szép a 265-ös euró, de a forint mindig is liftezett és mindig is liftezni fog."

1. Ekkorákat nem liftezett korábban (egy 30-40 forintos sávban mozgott, 60-70 Ft-osban)
2. Valahogy Bajnai alatt tendenciózusan lefele liftezett, azóta meg sehogy se tud leliftezni arra a szintre, pedig állítólag pártunk és kormányunk az erős forintban érdekelt...

"Azt se felejtsd el, hogy volt egy IMF hitelünk, amitől megnyugodtak a piacok."

Kandeláber 2012.07.31. 14:50:00

Rájöttem, ki az új, ismert, elismert, nem megosztó, nem veszélyeztető figura: majd az IMF-EU ránk oktrojálja Simort miniszterelnöknek, mint ahogy Olaszországban odaültették Montit, és aztán nesze neked demokrácia.
De akkor már mindegy lesz, mert az IMF-imádók permanensen élveznek, oszt jónapot.

2012.07.31. 14:50:00

Hagyjuk már a libást. Értelmi szint és kinézet szempontjából mindenképp Dopeman a baloldal embere. Zsák a foltját.

notib 2012.07.31. 14:50:19

Szegény Dániel, csöbörből, vödörbe....

Bajnaiban bízni, elég nagy kétségbeesésre
vall, hiszen Bajnai VÉGREHAJTÓ típusú vezető, nem egy ÖNÁLLÓ karakter, végrehajtó volt vezérigazgatóként, miniszterként, felszámoló biztosként,
miniszterelnökként, most megint átesnénk annak a bizonyos lónak a másik oldalára, az unortodox, minden elutasító gazdaságpolitika helyett, újra az IMF engedelmes bábjaként működne Bajnai, ahogy legutóbb is tette....

sárkányfő 2012.07.31. 14:53:15

@Jari Litmanen:

Te provokálni jöttél ide?

"akkor nem volt plazma tv, légkondi, okostelefon, wifis net külföldi ruhamárkák McDo stb."

Nekem pl. a felsoroltakból egy sincs. Egy se. És kilátásom sincs rá, hogy lesz okostelóm vagy légkondim meg a többi szar, na nem mintha plazma tv nélkül ne tudnék élni. Pedig én nem is tartozom az igazán szegény alsó 3-4 millió közé, akiknek az a választása hogy épp melyik rezsiszámlát ne fizessék be. Viszont nincs számítógépük és netük így nem tudnak a neten sem mesélni arról milyen az igazán szar élet, a nyomor, ami ebben az országban lassan minden 2. embernek jut - a az ország másik felének teljes közönyétől kísérve.

sárkányfő 2012.07.31. 14:55:54

@Kandeláber:
Montit teljesen demokratikusan választották meg az olasz parlament többsége által.

Az olaszoknak ma is jogában és szabadságában áll azt választani akit akarnak, de még ki is léphetnek az EU-ból, ha akarnak. Nem kell vészmadárkodni, a taljánoknál demokrácia van (persze defektek vannak, de hát az hol nincs, semmi sem tökéletes).

Kandeláber 2012.07.31. 14:59:13

@sárkányfő: Basszus, bezzeg Berlusconi idején tombolt a diktatúra...
Naponta jajveszékelt az internaciszoci sajtó, hogy sárban a demokrácia.
Persze a helytartó Monti aztán megmutatja.
Azért tüntetnek ellene szinte naponta tízezrek, mi?

Bryan élete 2012.07.31. 15:00:11

Nem igazán érek egyet ezzel a Gyurcsány-dologgal. Ők kiváltak tízen, önálló arculatot kerestek, egyértelműen Gyurcsányra építve pártot.
Mégis hogy a bánatba' vezessék fel magukat, hogyan teremtsék meg bázisukat, hogyan mutassák be elképzeléseiket a választásokig hátralévő rövid idő alatt, ha nem bizonyos nyomulással. Lóvé nyista reklámra, hirdetésekre, megjelenésekre, úgyhogy másképpen kell feltünniük.
Szerintem - jó magyar szokáshoz híven - inkább mindenki kilökdösi a másik pártot a fészekből, hogy ő jusson nagyobb előnyhöz, népszerűséghez.
Abban viszont nem kicsit, nagyon is egyetértek, hogy mindenkinek vissza kell fognia magát, akár tetszik, akár nem, fogvicsorgatva is egyenlő félként kell elfogadni egymást. De mindez még kevés, utána is be kell tartani a szabályokat!

huhhhu 2012.07.31. 15:01:26

@M_Runcájsz: Ez nem így van. 52 % a bizonytalanok aránya. Ez hatalmas arány. És az is fontos, hogy orbán úgy tudott nyerni, hogy a szavazásra jogosultaknak csak a fele ment el szavazni. Ergo, sosem volt 2/3-a. Fel kell rázni az embereket, mert sajnos nagyon eltorzult kép van az emberekben, nincsenek tisztában az igazsággal. Én, és szerintem sokan mások is csak nyugodtan, békében szeretnénk élni. Nem vágyunk vagyonra, csak biztos, tisztes megélhetésre, amit munkából (nem közmunkából az ispánok földjén) tudunk elérni.

kkkchris 2012.07.31. 15:02:47

@Jari Litmanen: politikamentesen: azért nosztalgiáznak az emberek arra az időre vissza mert nem volt ilyen létbizonytalanság (legalábbis a bizalom megvolt a holnapban) nem úgy, mint most. Hiába hitelből ment az egész, arról az egyszeri ember mit sem tudott, vagy nem foglalkoztatta úgy mint most. A jobban élést nem önmagában a net meg az okostelefon meg ezek okozzák közvetlenül.

Nem politikamentesen: kíváncsi lennék Bajnai mit tenne hogy visszafizesse az IMF hitelt ami csak ebben az évben a szokásos kamatfizetési kötelezettségen felül 5mrdEUR visszafizetést jelent.. Amit jórészt nem használtunk fel, hanem ott csücsül az MNB-nél tartalékként. Ő kapott hitelt/megnyugtató garanciákat, most viszont csengetni kell a lét...

sárkányfő 2012.07.31. 15:03:48

@Kandeláber:
Azt a baromságot honnan veszed, hogy "Basszus, bezzeg Berlusconi idején tombolt a diktatúra."? Mit hablatyolsz?

Amúgy szóba se hoztam Berlusconit, ezt írtam, ha képes vagy felfogni (ha nem, kérdezz, segítek): "Montit teljesen demokratikusan választották meg az olasz parlament többsége által."

Ha pedig azt hiszed, hogy egy ország ahol lehet tüntetni, az nem demokrácia, akkor teljes káosz van a fejedben...

Alfonse · http://www.ahonapkonyve.hu 2012.07.31. 15:06:56

2004-ben Orbán azért kapott ki, mert egy hasonló stílusú, hasonló harcmodorral bíró - hozzá hasonlóan ideológiai indítású - vetélytársat kapott. Most a trükkök százai ellenére azért szenved majd Bajnaitól vereséget, mert egy teljesen más, szakpolitikust talál majd a pást túlsó oldalán. Orbán és Gyurcsány rohamozó típusú vívó. Bajnai véd és visszavág, mint Szilágyi.

M_Runcájsz 2012.07.31. 15:08:48

@huhhhu: a fideszes településeken sem jobb a pártot megválasztók aránya 14 éve, csakhogy gondoskodtak róla, hogy ne legyen ellenfelük.
Nos, most megcsinálják ezt országosan. Csinálják ki az összes ellenfelet. Plusz hoznak olyan törvényeket (előzetes regisztráció), új választási törvény egyfordulóval, ami segíti őket.
A magas bizonytalanok aránya nem jelent semmit, hidd el...

huhhhu 2012.07.31. 15:14:24

@kkkchris: nem kellett volna 500 milliárdért MOL részvényt venni, nem kellett volna 1 kulcsos adót bevezetni, csak a felső határral kellett volna kezdeni valamit, mert az is nonszensz, hogy a fizetés 60 %-át levette az állam, nem kellene ennyi ingyenélő politikus. Már csak azért sem, mert orbán egyedül dönt. Mire fizetik a többit? Közpénzből? Nem kellene milliárdokat ölni a fociba, meg a stadionokba, és hosszasan lehetne sorolni. Mondjuk a házi fogtündér mire kapott 1 milliárdot? A szemünket lopják ki. 3000 milliárd. Ha meg elemelsz egy kis szalámit a plázából, akkor mehetsz a sittre. Ez orbán demokráciája.

Kandeláber 2012.07.31. 15:14:48

@sárkányfő: Montit az IMF és az EU nyomására és ultimátumára, nem parlamenti választások után nevezték ki.

M_Runcájsz 2012.07.31. 15:15:11

@Alfonse: Ahhoz hogy Bajnai védeni tudjon, kell mögötte egy erős párt. Na az nincs. Pártot csinálni pedig csak úgy a semmiből, ilyen rövid idő alatt, pláne vadiúj emberekkel nagyjából 0%. Régi emberekkel van rá esély, csak elfogadják-e egyrészt egymást, másrészt a szavazók.
Pl. Gréczy Zsolt, Karácsony Gergely, Istvánffy András fog-e tudni egymással együtt dolgozni? A szavazók fogják-e együtt szeretni őket?

benoke77 2012.07.31. 15:19:03

@huhhhu: Szerintem a Gyurcsány saját magát buktatta meg, a Fidesz kicsit rásegített persze, de a politika sajnos ilyen. A másik oldalon sem ártatlan angyalkák vannak. A demokráciához nem tudom mi köze van annak, hogy a miniszterelnök Erdélyben utasítgatja a magyarokat. A regisztráció pedig egy olyan dolog, hogy akiben annyi előrelátás sincs, hogy elslattyogjon regisztrálni a saját érdekében, annak a szavazata is valszínüleg átgondolt lesz.(nem értek az intézkedéssel egyett, csak egy újabb nyűg, de a demokráciát nem veszélyezteti, mivel bárki regisztrálhat)
Az utolsó jogos, csa sajnos ez a téma is annyira át van politizálva, hogy helyes válasz nincs. Én a kisebbséghez tartozom, ugyanúgy magyaroknak és a nemzet részének tekintem a külhoni magyarokat, állampolgárság is rendben van, de szavazzon Romániában. (egy rendszeres konzultációt, egyeztetést még el tudnék képzelni)

@Fedor: Ha belemennénk az IMF hitelbe, az egész IMF-nek nevezett valamibe asszem napestig itt írkálnánk:-) Nehéznehéz, de most szükségünk van rá még ha kiver is a víz tőle. Maradjunk ennyiben.

sárkányfő 2012.07.31. 15:19:28

@Kandeláber:
Kétségtelenül volt nyomás, de ultimátum nem volt. Az olaszoknak meg volt a választása, hogy Montit nevezzék vagy bárki mást.

Látom, gyengén beszéled a magyart. A következő mondatból melyik szót nem vagy képes megérteni többedjére sem?: "Montit teljesen demokratikusan választották meg az olasz parlament többsége által."

Kandeláber 2012.07.31. 15:24:23

"Kétségtelenül volt nyomás." És ultimátum is.

huhhhu 2012.07.31. 15:26:11

@kkkchris: Biztos, hogy megoldaná. De hogy kerek legyen a kép... Egészen orbánig úgy finanszírozták az országot, hogy volt manyup. Idén mennek nyugdíjba azok, akik már kapták volna a manyup pénzt, tehát az állam már csak 70 % nyugdíjat fizetett VOLNA. Ezzel szemben elqrták a megtakarításokat, 100 % nyugdíjat kell fizetni. Még az unokáink is nyögni fognak, pedig orbán idézte elő ezt a helyzetet. Nem lesz annyi munkavállaló, hogy nyugdíjakat lehessen fizetni, így a generációk között hatalmas ellentét lesz. Ahogy most a rokkantak, munkanélküliek ellenségek, úgy a nyugdíjasok is azok lesznek. Már most is azok. És akkor mi lesz? Likvidálni fogják őket? Hát ezt is kalkuláld bele a finanszírozásba, meg a hitelbe. Van, amikor muszáj hitelt felvenni, és van amikor nem. Mert a stadionokra, meg a haverokra nem kellene hitel. Továbbá 2006 óta többnyire fideszes önkormányzatok vannak. Meg lehet nézni, hogy el vannak adósodva.

Mackósajt66 2012.07.31. 15:27:24

És ez most jó a Bajnainak???:))

keptelen kepkeret 2012.07.31. 15:28:22

Vegreeee, komolyan szamomra ez a pasi kimeritette az irritacio fogalmat.Remelem megkapja a menekult statuszt Izraeltol,ahova egyebkent is menni akart.

Nem gondolom, h barmit is megertett, vagy felfogott, azt viszont annal inkabb, h tobb helyrol is raszoltak, h ez nem kene tovabb eroltetni.
Meghallotta.Fantasztikus.

belekotty 2012.07.31. 15:28:43

@Jari Litmanen: Csak hogy tudd, a szocik 10 ezer milliárdos adósság csinálásából 5 ezer milliárd volt ez a két tétel. A jólét a közszolgáknak és a nyugdíjasoknak.
Plusz 3 ezer milliárd ment a manyupba alattuk.

kosher gázkamra 2012.07.31. 15:29:25

Aligha a libásra gondolt. A libás egy elhasználódott szar alak, csak egy szűk baller csoport sírja vissza. Az elvtárs egyértelműen Horn Gyulára gondolt. Horn Gyula lesz a baloldal megváltója vagy senki! Mögé tessék felsorakozni :)

sikertelen kiégett frusztált (törölt) 2012.07.31. 15:30:07

Szóval a libás tömeggyilkos Kádár2.0nemcsinálunksemmitpoasvány Bajnait várja vissza az igazdemokrata.

Pincér! Egy kávét kérnék!

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.07.31. 15:31:30

@M_Runcájsz:

a kulonbseg az mszp es a fidesz kozott az, hogy az mszp a foleg kulfoldi (nagy) tokenek kedvez, es a hazai foleg kozpeosztalyt adoztatja, a fidesz meg pont forditva.

Nekem az utobbi gazdasgagpolitika rokonszenvesebb, mert
1. nemvagyok kulfoldi nagytokes
2. a kulfoldi nagytoketol tobb adot lehet behajtani.

Egyebkent eppolyan kapkodo, es a sajat erdekeit nezo tarsasag mind a 2. Mondjuk az mszop tobbet lopott ( illetve tobbet kurt el ), de a fidesz arrogansabb.

Nerkem mindenesetre a fidesz politikaja a szimpatikusabb, mert
1. nem akarok ingatlanadot fizetni
2. a 16%os ( vagyis 3X% os ) linearis ado nagyon is tetszik nekem.

El tudom viszont kepzelni, hogy a kulfoldi toke, akit most megadoztatnak, mindent elkovet hogy az orbant elkergessek. termeszetesen, hiszen
1. az adossagelengedes nekik nem erdekuk
2. mint ahogy az sem, hogy oket adoztassak.

maradjon tehat a status quo, ami az mszp alatt volt.

Ja igen Æ aki itt az Ab meg a mediatorveny miatt sir, az vajon eppen igy sirt, amikor a rendorok szam nelkul, szabalytalan modon hasznaltak a gumilovedeket ? es aki a biroi fuggetlenseg miatt sir, eppigy sirt, amikor a birok az elso korben a rendoroknek adtak igazat, masodik korben meg nem birtak a rendorok hazudozasait letorni ?

kkkchris 2012.07.31. 15:32:21

@huhhhu: persze lehet sorolni ezeket a dolgokat igazad van. De nem lenne se bankadó se semmilyen más adó ennyivel meg kevesebb lenne a bevétel (függetlenül attól hogy mennyire jogos vagy sem, bevételt jelent). Kíváncsi vagyok egy objektív számításnak mi lenne az eredménye/mérlege. Nekem meggyőződésem hogy az egykulcsos adóval a szlovákokat akarták majmolni mert nekik anno az hozta el a felemelkedést (vagy legalábbis akkor kezdődött, és véletlen egybeesés). Sok negatív trend van ma ami nagyon szomorú csak azt utálom ha mindezt ok nélkül kenik az Orbánék nyakába (így is van elég fszság amit összehoztak), mert sok dolog nem 2010-el kezdődött hanem régebben (pl beruházási ráta 16% amit most emlegetnek több helyen, ez 2004-6 óta csökken szép folyamatosan).

csi szi 2012.07.31. 15:36:47

Gondolom nagyon hiányzott Bajnainak Dániel Péter támogató nyilatkozata.
Azért ez odabasz kicsit a mérsékelt, szakértői imidzsnek.
Még Bartus Lacinak kéne valami lelkendező cikket írni Bajnairól, biztosítva a teljes támogatásáról, és a fidesz dörzsölgetheti a kezét. :)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.07.31. 15:42:41

@Jari Litmanen: "hát kösz én ebből nem kérek "

Hanem? Mit kérsz helyette? Gyorsnaszádot, meg "valami mást"?

huhhhu 2012.07.31. 15:43:20

@kkkchris: Igen... hát a Mercedes-Audi beruházás is Gyurcsány alatt jött létre. Sukoró is hozott volna munkahelyeket, adót az államnak, de ha Gyurcsányról van szó, akkor az csak szar lehet. Mondj egyetlen olyan dolgot, amivel jól jártunk ez alatt a 2 év alatt. Mi, a "félázsiai népség".

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.07.31. 15:45:02

@sikertelen kiégett frusztált:"Pincér! Egy kávét kérnék!"

- Parancsoljon! Egycsilliárd orbán-millforint lesz. Meggyújthatom a faggyúmécsest?

huhhhu 2012.07.31. 15:46:41

@csi szi: Na ez a legnagyobb baj. Nem azt nézzük, hogy mit tesz, hanem hogy ki teszi. Ezért van az is, hogy 3000 milliárdot simán el lehet lopni az emberektől.

Ha ez a támogatás annyit jelent, hogy hátralépnek azok, akiknek ezt meg kell tenni, és létrejön egy baloldali összefogás, akkor egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy sok dörzsölgetésre lenne ok.

Achilles 2012.07.31. 15:47:17

Hát ez szörnyűség, de tudok egy megoldást:

Legyen Magyarország az USA 51. tagállama!

www.facebook.com/Magyarorszag51

nyomj egy like-ot!

Belzebubo 2012.07.31. 15:47:55

@Kandeláber: Úgy látszik, te nem olvasol híreket. Vagy csak a Magyar Nemzetből. Mert ki a bánat hívta most ide az IMF-t, ha nem a Kedves Viktátor Vezetőd?
Majd el sírta magát januárban, hogy ő ott ül az asztalnál, de senki nem jön vele tárgyalni? És még csodálkozik is, hogy nem állnak vele szóba, de miért is? Úgy kuncsorog pénzt, hogy közben pofánvágja azt, akitől kunyerál? Lásd: "vidéki kóceráj"

M_Runcájsz 2012.07.31. 15:51:07

@Scaramella va alla guerra: jó, hát rólad még lehet bőrt lehúzni, ennek örülök. Így legalább lesz, aki még fizet be adót a fidesznek.
Ha a 16%-os adó neked tetszik, akkor 400e felett keresel, szóval az átlagon messze magasabb a fizetésed. Tudnod kell, hogy nem vagy többségben a véleményeddel.
Továbbá az egy dolog, hogy neked tetszik az egykulcsos, de közben sok száz milliárdos hiányt termel, amit máshonnan kell előteremteni.
Ezért fizetsz a mobilozásod után többet, még több áfát, hamarosan a számla utalásaid után, a diákok tandíjat, s az orvosnál pedig ha nem fizetős magándokihoz mész, akkor bajban van az egészséged.

M_Runcájsz 2012.07.31. 15:56:18

@Scaramella va alla guerra: továbbá a külföldi nagytőke megadóztatásához még annyit, hogy kiszámolták, hogy a tranzakciós adó bevezetéséből adódó piaci átrendeződés hatására még az OTP is bedőlhet. Amúgy az OTP is külföldi tulajdonban van.
Továbbá szerinted ha a nagyvállalatok a számlamozgásukat kiviszik Pozsonyba, akkor az a külföldi tőke megadóztatása szempontjából miért is jó?
Véletlenül nem a kicsik és a lakosság fog szívni, akik nem tudják Pozsonyba kivinni a számláikat?

TheloniusMonk 2012.07.31. 16:08:44

Dániel már akkor "eldobta" Gyurcsányt, amikor a DK "eldobta" Dánielt...

huhhhu 2012.07.31. 16:22:10

@benoke77: Kicsit?? Na ne viccelj. A székház ostroma, a gyujtogatás nálam elég jelentősen esik a latba. Nem beszélve arról az aljasságról, amit a Parlamentben és a Parlamenten kívül csinált. Ahogy most szarik a népre, csak a hatalma meg a vagyonosodása fontos, akkor is szart az országra, csak az érdekelte, hogy vesszen Gyurcsány.

Ami pedig a szavazást illeti, semmi nem indokolja, hogy akár választókerületeket rajzolgasson, vagy külön kelljen regisztrálni. Eddig is simán ment a választás, csak most fosik, és szeretné bebiztosítani magát, mindegy milyen aljassággal.

sikertelen kiégett frusztált (törölt) 2012.07.31. 16:25:10

@Fedor: Úgy látom Fedor, szépen illeszkedsz a ballibek 99,999999%-ba, akik max. a nicket képesek kibetűzni, de onnan tovább már nem jutnak. Ennyit tudtok, ennyik vagytok, ezért törölt el benneteket a történelem.

sikertelen kiégett frusztált (törölt) 2012.07.31. 16:29:29

@csi szi: Várd ki, már szorgalmasan gyűlnek a hataloméhes hülyék Bajnai körül. De ez mellékes, Bajnai épp úgy esélytelen, súlytalan senki, mint Németh Miklós, de ennyi erővel Hornt is indíthatná a ballib tábor.

sterimar 2012.07.31. 16:29:40

@M_Runcájsz: "ovábbá az egy dolog, hogy neked tetszik az egykulcsos, de közben sok száz milliárdos hiányt termel, amit máshonnan kell előteremteni.
Ezért fizetsz a mobilozásod után többet, még több áfát, hamarosan a számla utalásaid után,"

Nagyon helyesen. Eddig kevesen fizettek sok adót, most ugyanazt az adómennyiséget több ember fizeti be.

Várúr 2012.07.31. 16:30:47

@huhhhu:
Jóember, a kétharmad a szavazók kétharmada. Nem a sörözőké, a tévé előtt rogyadozóké, a Győzike rajongóké. A nem szavazóknak vagy nincs politikai véleményük, vagy nem akarják befolyásolni a választásokat, vagy egyszerűen lusták. Unalmas duma örökké az összlakosságra hivatkozni és méricskélni, ki szavazott, ki nem. Aki nem tette, vessen magára és frusztáltan a neten szitkozódjon vagy ossza az észt. Örökké náthásnak könnyű fikázni, mer' feltalálták a papírzsebkendőt vagy a kerítés tövébe turházást.

2012.07.31. 16:31:14

Ez a bajnaivárás már-már a Németh Miklós-kultuszra emlékeztet. Igazából nem is tudná senki megmondani, hogy miért volt jó, mert hogy az országnak rossz volt alattuk, az tény. Németh Miklóst az szépíti meg, hogy végre egy fiatal politikus volt, nem úgy nézett ki, mintha a panoptikumból hozták volna ki, Bajnai meg a maga csendes viselkedésével nagyon különbözött a rángatózó hisztérikus Gyurcsánytól.

Bajnai valójában semmit nem csinált, végrehajtott pár IMF követelést és nagyon-nagyon csendben volt. Az az igazság, hogy ha nem reformálnánk állandóan, az ország menne a maga útján, sokkal jobban, mint a permanens forradalomban.

Szóval én nem vagyok meggyőződve Bajnai zsenialitásáról, bár ha személyi relációkban merül fel a neve, Gyurcsány vs. Bajnai, Orbán vs. Bajnai, egész elfogadható. Viszont ha komoly emberrel állítjuk párhuzamba (pl. Róna Péter), akkor ő is csak egy bohóc.

Várúr 2012.07.31. 16:31:30

A blog elején gyönyörű fotó... Megmutatja a két szellemóriást.

ati27 2012.07.31. 16:35:15

@Jari Litmanen:
No làssuk csak... Chikàn, Pozsgay, Szürös melyik csapatban jàccanak most? P

isssti 2012.07.31. 16:36:56

@huhhhu: Ráhibáztál: NEM! És ebben ez a legszomorúbb..

sterimar 2012.07.31. 16:36:56

Egyébként vicces, hogy Bajnaira tényleg messiásként tekintenek itt sokan és meg vannak győződve róla, hogy komoly erőt tudna maga mögé felsorakoztatni.
Ez óriási tévedés, a szociknak nem elég szoci, a centrumnak meg túlságosan is az. A szocikkal kiállni egy színpadra és internacionálét énekelni, az elég meredek. A másik oldalon viszont a dk/mszp nyugdíjastagozatnak ez bőven kevés.

eßemfaßom meg áll 2012.07.31. 16:37:25

@huhhhu: @huhhhu: "Amikor leköszönt, az euro 260-265 ft volt,"

2010. május 29. OV hivatalba lépésének napja: 273,33Ft/euro

2012. julius 31. 278,73Ft/euro

arfolyam.iridium.hu/index.php

ati27 2012.07.31. 16:39:24

Pedig anno voltam vagy 8-10 éves, amikor ezek az zemberek osztottàk az észt! Volt fideszesként màr lassan azt is kétlem, hogy Bajnai làtott màr egyàltalàn libàt! Jöjjöncsak! Persze 1 feltétellel: nem bútorozik össze gyurcsànnyal, meg a regi szocikkal...

isssti 2012.07.31. 16:40:51

@huhhhu: Csak azt tudom, amit mindenki -téged is beleértve: szerintem ne játsszuk a hülyét! Ha te ennek ellenére is véded/szimpatizálsz vele, az csak téged minősít.
Ami Orbánt illeti (bár nyilvánvalóan elterelő/maszatoló szándékkal veszed ide), a régebbi necces ügyeiért neki is felelnie kellett volna -ez nem kérdés! -pont úgy, mint a libatolvajnak...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.31. 16:41:41

"A baloldal Bayer Zsoltja dobta Gyurcsányt, és átállt Bajnai mögé."

Ez meg micsoda? Az a kérdés, hogy ki a jobboldal Bayer Zsoltja! Bayer fityisz szimpatizáns. A fityisz meg egy bolsevik típusú, kripto-rákosista párt. Azaz komenista! Némi nemzeti mézzel-mázzal nyakon öntve. De attól még baloldali!

M_Runcájsz 2012.07.31. 16:41:43

@sterimar: Nagyon igazságtalanul. Eddig aki többet keresett, többet is adózott. Most aki keveset keresett, arányaiban az sokkal többet fizet , mint aki sokat keres.
Merthogy a telefonálás után percenként ugyanannyi a pénz jön le a szegénynek is, mint a gazdagnak. A csekkadónál pláne érvényes, hisz pont a szegények fizetnek csekkel. A most bevezetendő diákhitel (fizetős képzés) pont a szegényeket hitelezi el még jobban, hisz a gazdag zsebből fizeti a tandíjat.
Ez aztán kurvára helyesen van. Igazi burzsoá hozzáállásod van.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.31. 16:42:20

@sterimar: "Egyébként vicces, hogy Bajnaira tényleg messiásként tekintenek"

Vicces lenne egy Német Miklós, Bokros Lajos, Bajnai kombó! ;)

eßemfaßom meg áll 2012.07.31. 16:43:17

@sterimar: kimaradt a kollektiv emlékezetből, hogy Bajnai nem a semmiből jelent meg messiásként, hanem 2006-7ben fejlesztéspolitikáért felelős kormánybiztos majd az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium (ÖTM) vezetője volt aztán Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium fönöke lett. Könnyű volt sikeres me-nek lennie, miután ezeken a posztokos segitett felépiteni egy virágzó országot :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 16:43:36

@sikertelen kiégett frusztált: "Úgy látom Fedor, szépen illeszkedsz a ballibek 99,999999%-ba, akik max. a nicket képesek kibetűzni, de onnan tovább már nem jutnak."

Te meg nem tudsz olvasni. Pont azt írtam, hogy a mondanivalód egálban van a nickeddel.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 16:45:03

@eßemfaßom meg áll: "2010. május 29. OV hivatalba lépésének napja: 273,33Ft/euro

2012. julius 31. 278,73Ft/euro"

Basszus, és közben?!!!

M_Runcájsz 2012.07.31. 16:45:20

@sterimar: A áfáról pedig ne is beszéljünk, hisz kenyeret a szegénynek is ugyanúgy vennie kell, s fizetnie a magasabb összeget.
Jó lenne a fideszes törzsközönségnek felfognia, nem csak az adózók mennyisége a lényeges, hanem a közteherviselés arányossága is!

Ja és az egykulcsos adó miatt pont azért kellett csomó adót bevezetni, mivel TI az örömködő gazdagok nem hoztátok a viktor elvárásait, nem pörgettétek be a gazdaságot. Szóval egyes minden szempontból, lehet leülni.

eßemfaßom meg áll 2012.07.31. 16:47:09

@M_Runcájsz: "Most aki keveset keresett, arányaiban az sokkal többet fizet , mint aki sokat keres."

Itt a te tévedésed. Az egykulcsossal mindenki egyenlő arányban fizet, a többkulcsosnál fizetett arányaiban többet aki többet keresett.

Hogy kis fizetésből ugyanannyit fizetni egy sms-ért szarabb mint nagy fizetésből az tény, de ennek semmi köze az arányossághoz.

Wagem 2012.07.31. 16:48:04

@huhhhu: "felfelé induló gazdaságot adott át"
Igen.
Meg 25 milliárd eurós hitelt,aminek visszafizetését 2010-től kellett indítani.
Mellesleg hol a lóvé??
Nagyon "fáj" ez most nekünk.

sterimar 2012.07.31. 16:48:53

@M_Runcájsz: Biztosíthatlak, aki többet keres az most is többet adózik.

Melchi Zadok 2012.07.31. 16:49:54

@Jari Litmanen: nekifutásból, vagy csak úgy, genetikailag vagy ennyire retardált?

benoke77 2012.07.31. 16:51:11

@huhhhu: Nem tudom te akkoriban hol voltál, de én a Szabadság térnél laktam és lementem megnézni a dolgokat. A kossuth téren láttam vagy 40ezer embert és nem úgy tűntek mint akiket a Fidesz uszított volna, sőt találkoztam egy amerikai faszival aki ott újjongot, hogy ez igen, hogy így ki mernek állni. Ugyanis tetszik-nem tetszik ez is a demokrácia egyik velejárója. Az emberek kimennek az utcára, kiabálnak és néha erőszakosak. Amerikától Franciaországig, Izraelben és mindenhol máshol. Azon kívűl nem mindenki volt erőszakos sőt, ugyancsak lementem megnézni, így volt szerencsém látni a Tv-ostromként elhíresült dolgot. 200 ember a lépcsőn verekedett, 20ezer meg nézte. Sőt voltak akik az erőszakos tüntetők elé ugrottak vagy megpróbálták kivenni a kezükből a köveket. 60 beöltöztetett vidéki, mezei rendőr a lépcső tetején és vagy 400 a tv-széház mögött. Őket ha az elején odavezénylik 5perc alatt vége az egésznek. A Fideszeseket meg emlékeim szerint jól elverték október 23.án, nem ők randalíroztak. Sajnos (és ebben részben igazad van) a Fidesz mindent elkövetett hogy menjen a Gyurcsány és így az egyik indikátorrá vált, de a Fidesz tábor nem tört-zúzott.

Még mindig nem értem, mitől van több esélye a Fidesznek nyerni mert regisztrálni kell, vagy más a választókörzet. El kell menni regisztrálni és több szavazatot be kell gyűjteni mint ők. Ilyen egyszerű. Jaaa, hogy az Mszp is ugyanúgy elkúrt mindent és az szdsz-el karöltve ugyanilyen véresszájú aljas bagázs volt? Jól kellett volna csinálni, és nincs 2/3 meg ez az őrület.

És akkor megint csak azt tudom mondani amivel kezdtem: Nincs különbség. Lehet csűrni-csavarni de nincs. Én asszem regisztrálni sem fogok:-)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.07.31. 16:52:08

@Várúr: "Jóember, a kétharmad a szavazók kétharmada."

51%-a. Mindegy.

M_Runcájsz 2012.07.31. 16:53:29

@eßemfaßom meg áll:

ember százalék persze hogy egyformán 16%

DE DE DE DE DE

az 50-60e nettó és a 300-3.000e nettó között kurva nagy a különbség megélhetési arányaiban.
Mert majd amikor nem lesz egy kurva villanyszerelő sem, aki megjavítsa az elromlott trafókat, akkor sírhatsz a nem működő bazi drága számítógéped előtt.

M_Runcájsz 2012.07.31. 16:54:27

@sterimar: az lehet, de a lyuk a 16% miatt 400 milliárd forint.

sikertelen kiégett frusztált (törölt) 2012.07.31. 16:54:53

@Fedor: Semmi ilyesmit nem írtál. Mindegy, nem várom el Tőled, hogy értelmesebb válaszokat írj, mint egy óvodás. Balliberális vagy, Ti pedig nem az eszetekről vagy épp az éleslátásotokról vagytok híresek ...

huhhhu 2012.07.31. 16:55:19

@isssti: lehet, hogy te a hülyét játszod, én tényekről beszélek. Nálad csak necces a 3000 milliárd? z szőlő, a bánya, a mit tudom még mi minden. Ez csak necces. De hogy mennyire sötét vagy, azt ékesen bizonyítja a "libatolvaj" megjegyzésed. Mert ha csak egy hangyaf.sznyit ismernéd az igazságot, akkor tudnád, hogy Bajnai ebben az ügyben már több pert is megnyert. Tehát csak óvatosan, ha nem akarsz nagyon ráb.szni. Ez a fideszjobbik agymosó akciója volt, mint annyi minden más. Az ilyen 1bit agyúak meg meg is kajálják. Szánalmas.

huhhhu 2012.07.31. 16:59:05

@benoke77: " Én asszem regisztrálni sem fogok:-) "

Eszed meg van hozzá.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 17:01:37

@sikertelen kiégett frusztált: "Semmi ilyesmit nem írtál."

A szövegértelmezési problémáiddal nem tudok mit kezdeni...

sárkányfő 2012.07.31. 17:02:14

@Kandeláber:
Na jól van akkor áruld el szépen mivel fenyegették őket? Mi lett volna a retorzió ha nem cselekednek? És linkeld be szépen a forrást is, biztos van cikk is róla hogy az EU ultimátumot adott, hisz te nem beszélsz csak úgy a levegőbe, ugye?

eßemfaßom meg áll 2012.07.31. 17:02:28

@Fedor: nem ez volt a kérdés. Mondjuk Bajnai alatt is volt 300 az euro, de tény, hogy a jelenlegi árfolyam körül mozgott alatta, orbánéknál meg volt egy 5hónapos gyurcsányszintű kiugrás.Ennek minden bizonnyal gazdasági okai lehettek, de azóta olyat erősödött a gazdaságunk, hogy visszament a kormányváltó árfolyamra. Az fel semmerül bennem oknak, hogy pont akkor akart épp görögország összeomlani

eßemfaßom meg áll 2012.07.31. 17:04:07

@M_Runcájsz: arányról beszéltél, az meg matematikai kérdés, nem szomoru bociszemmel néző szegényembersimogatási kérdés.

M_Runcájsz 2012.07.31. 17:08:46

@eßemfaßom meg áll: az 50e úgy ARÁNYLIK a 300e-hez, hogy hatod része. És most rohadtul matematikus voltam.

Sőt felteszek egy találós kérdés? Hány 300Ft-os kenyeret tudsz vásárolni 1hónapban 50e forintból és hányat 300e forintból?
Szegény beteg ember olcsóbban kapja a gyógyszert a patikában, mint a gazdag? Mi van ha nem futja rá?

Frizuravarjú 2012.07.31. 17:09:28

@Fedor: Hüe kend? Bayer nem egy lángész, de sosem rongált szobrokat.

hunostor 2012.07.31. 17:19:13

Itt más apalvető mondhatni "genetikai" hibák vannak a magyar néppel. Ez a Dániel tőzsgyökeres magyar, mit is vár? Hogy jöjjön a semmiből valaki és mentse meg a seggüket, hogy találja ki helyettük/helyettünk, hogyan lehet megmenteni az országot, aki mögé be lehet sorakozni mint a birkák. Magyarul egy baloldali orbánt vár. Eddig gyurcsány volt a baloldal orbánja aki belebukott a szerepbe talán nem utolsósorban azért, mert a magyar baloldal fejlettebb mentalitása nem teszi lehetővé a vezérkultusz bevezetését. Nem is tudom miért nem lehet elképzelni a világot felkent vezető nélkül?? Ahogyan az MSZP szarrá verte orbánt 2002-ben, szürke eminenciásaival.

sárkányfő 2012.07.31. 17:20:06

@Frizuravarjú: Dániellel sok baj van, de amikor egyes egyedül benne volt annyi becsület, hogy leöntse pirossal annak az embernek a szobrát, akinek az uralma alatt több százezer magyar embert öltek le mint az állatot (többek közt Dániel nagyszüleit is), na akkor nagyon jól cselekedett. Illetve kár hogy nem gyújtotta fel a szobrot, mert az lett volna az igazi. Ilyen Horthy, Rákosi vagy Kádár szobroknak nincs helyük az országban.

Dr. Cica75 2012.07.31. 17:27:35

@Jari Litmanen: Erdekes, hogy Orban ennel sokkal tobbet elvett, megsem javult az egyenleg! Na ezt add ossze!

pástétom 2012.07.31. 17:28:08

Nem látod jól, Fedor. Előszőr is Bajnai Gyurcsány F. minisztere volt, a "Magyarországot eladósító, nyomorba döntő, karvalytőkebérenc, szemkilövető, ellehetmenni" Gyurcsány Ferenc minisztere. Ha Gyurcsányt rühelled, rühelned kéne őt is, hiszen része volt a sokak szerint az országot a "pusztulás szélére" juttató szocialista-szabaddemokrata, majd egyszínű szoci kurzusnak.

De lépjünk túl azon, hogy Bajnai G. a "nemzetrontó" Gyurcsány-kormány minisztere volt. Kormányfőként valóban jelentős eredményeket tett le az asztalra - elsősorban pénzügyi téren (költségvetési hiány lefaragása, államadósság csökkenése). Kormánya pénzügyi-gazdasági megítélését mondhatni egyértelmű konszenzus övezi.

De egy percig ne gondold, hogy egykori főnöke, Gy. F. még mint min. elnök, nem látta, mit kellett volna tenni. Azt se felejtsd el, hogy a kiigazítás és a pénzügyi rendberakás már a 2006-os választások után elindult (konvergenciaprogram), ami az ágazati reformlépésekkel együtt gyorsan erodálta le az mszp - és személy szerint Gyurcsány népszerűségét. Ki tudja mi lett volna, ha nincs 2008-as válság. Akkor Bajnaira sem lett volna szükség, hiszen valószínűleg a kezdeti megszorítások elegendőek lettek volna. De bejött a globális pénzügyi katasztrófa, és a költségvetés meg a recesszióba forduló gazdaság újabb drasztikus intézkedésekért kiáltott.

De meg lehetett volna ezt lépni egy közben ellehetetlenült min. elnöktől? Hiszen közben jött Öszöd, a kormányfő hitelessége pedig elveszett, a következő 2,5 év jobbára a kínlódásról szólt, amiért jelentős részben az ellenzék és a "fideszcivil" szervezetek kíméletlen betartása volt okolható.

Csak azt akarom mondani, hogy nem igaz az, hogy volt egy tehetségtelen Gyurcsány és jött utána egy okos, talpraesett Bajnai. A cikluson belűli kormányváltással viszont nagyban nőtt a kormányzati mozgástér - elsősorban azért, mert az akkor már kormányonkívűli szdsz feltétlen bizalmat adott a pénzügyi rendberakásra (és csak arra!) vállalkozó új kormánynak. Fidesz lecsitult, szatelitszervezetek hangja is elcsitulóban volt, nem az állandó harc szaga töltötte be a levegőt. Különben is a ciklus utolsó éve már a választási felkészülés jegyében telt el. A Fidesz meg a verbális színfalak mögött elégedetten nézte, hogyan rak rendet Bajnai.

Gyurcsány 2009 elején pontosan tudta, hogy az ő addigi megszorító intékedései ( nagyrészt ezen alapult a pénzügyi rendberakás) nem elegek, ennél sokkal velősebbekre lenne szükség. De tőle már - elsősorban választási okból - az ővéi és a szdsz-frakció sem fogadta volna el ezeket, míg egy válságkezelő (fél)szakértői kormánytól már igen, mert azt hitték, hogy ezáltal akár jól is kijöhetnek a válságkezelésből. Gyurcsány ezt ismerte föl, mikor lemondott. Erről volt szó, semmi másról.

2llkedő 2012.07.31. 17:34:53

@pástétom: Gyurcsány kormányzását éppen a mai vezetés tette tönkre. Ha a fidesz akkor nem azt teszi, amit tett, hanem hagyja úgy kórmányozni Gyurcsányt, ahogyan akarja, akkor ténylegesen igazad lenne abban, hogy ő qrta el.
Ami Bajnait illeti Gyurcsány kormányzásában, ott azt kell megzézni, hogy azon a területen, amit vezetett, hogyan teljesített. Tudsz róla valamit, vagy csak annyi elég, hogy benne volt a kormányban?

hunostor 2012.07.31. 17:36:25

@sárkányfő: Sajnos ugyanazt szajkózod mint a magyar jobboldal. Nem veheted egy lap alá Kádárt, Rákosit és Horthy-t. Ugyanis ezek közül fényévekkel kiemelkedve a leggyilkosabb és leg haladásellenesebb a Horthy. A másik kettőnek nyugodtan lehet szobra.

sárkányfő 2012.07.31. 17:40:30

@magyar seggbe, magyar lófaszt!: Szerintem meg te jössz a fideszes/jobbikos módszerrel, amikor relativizálással próbálod kicsinyíteni Kádár és Rákosi bűneit. Attól még, hogy a magyar történelem messze legnagyobb népirtása Horthy idején volt, és épp emiatt szégyen hogy bárki szobrot akar neki állítani, attól még rendesen véres a többi faszkalap keze is.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.31. 17:51:30

Bajnaihoz ugyanúgy illik mint Gyurcsányhoz.

pástétom 2012.07.31. 17:57:20

@félázsiai 2llkedő: "Ha a fidesz akkor nem azt teszi, amit tett, hanem hagyja úgy kórmányozni Gyurcsányt, ahogyan akarja, akkor ténylegesen igazad lenne abban, hogy ő qrta el."

Ez benne van az én szövegemben is. Bajnai pedig önkormányzati, majd 2008-tól GAZDASÁGI miniszter volt a 2. Gy.-kormányban. Ajánlom ezt a picike tényt mindazoknak, akik Gyurcsányt megvetik, Bajnairól pedig elismeréssel beszélnek. Például a posztírónak.

gigacherry 2012.07.31. 17:59:46

@Schindler Pistája: Ne magadból indulj ki. Nincs mindenkinek gazdija, van, aki saját véleményt ír, még ha számodra hihetetlen is.

Hogy a post-hoz is hozzászóljak: Le a kalappal Dániel előtt. Végre valaki önmérsékletet tanúsít.

Globetrotter2014 2012.07.31. 17:59:58

Annak idején Michael Morrennál gondoltam azt hogy ilyen barátok mellett incs szükség ellenségre, pláne ha ilyen mértékű szorgalom mellé ilyen mértékű ostobaság társul.

Látom a hülyeség nemzetközi...

2llkedő 2012.07.31. 18:01:05

@pástétom: Bajnainak az volt az előnye Gyurcsánnyal szemben, hogy aláírattatta azt a bizonyos papírt, így nem volt ugra-bugra a koalícióban.

eßemfaßom meg áll 2012.07.31. 18:10:30

@M_Runcájsz: matematikusnak azért nem menj el.

Te ugy gondolod, hogy a szegénynek olcsón a gazdagnak meg drágán kellene adni a gyógyszert? Hogy mi van ha nem futja rá? Akkor akkor szarban van, esetleg lesz közgyógyellátott.

kapitalizmus van, É Koreában ilyen problémákkal nem kell megküzdeni.

2llkedő 2012.07.31. 18:12:30

@pástétom: "Ajánlom ezt a picike tényt mindazoknak, akik Gyurcsányt megvetik, Bajnairól pedig elismeréssel beszélnek."

Ha egy Trabiba van egy Skoda motor, de a Trabi kormányát ráncigálják, ezáltal árokba megy a kicsi kocsi, attól még a motor az jó.

Makkasz 2012.07.31. 18:23:17

Nem tudom Bajnai eleg-e kormanyvaltashoz. Magyarorszag rendbetetelehez keves lesz az biztos.
Mint legkisebb rosszat, kormanyvaltas erdekben, azert hogy 2018-ban valami valtozzon, tamogatnam.
Sajnos a rendszer hatarain belul nincs megoldas, es ez nem csak szemelyi kerdes.

ujra kell gombolni a kabatot, meghatarozni az allam szerepet (szukkoruen), megteremteni es kiteljesiten a direkt demokraciat ugyvezeto, menedzsment kormannyal. Letrehozni valami ujat, modernet, polgarok erdekeit szolgalo allamot.

Erre Bajnai keves lesz.

2llkedő 2012.07.31. 18:30:57

@Makkasz: "Erre Bajnai keves lesz."

Lehet. Viszont a jelenlegi étlapból még mindig Ő a legjobb.

M_Runcájsz 2012.07.31. 18:35:01

@eßemfaßom meg áll: kimondtad a lényeget. a fidesz nem konzervatív párt, s nem is szocialista párt.
A fidesz vadkapitalista párt.

Makkasz 2012.07.31. 18:35:34

@félázsiai 2llkedő: Szerintem meg a legkisebb rossz, de ez csak arnya'latnyi elteres, vegul is vakok kozt a felszemu a csaszar.

Amit hianyolok Bajnaibol, hogy nem mondta ki, hogy vegre mindenki alatal ertheto es kovetheto, szamonkerheto program kell, szamokkal, mutatotokkal, teljes transzparencia az allam minden teruleten, kozbeszerzes, donteshozatal, de akar oktatas.

Azzal a hagyomannyal is szakitani kell, hogy eros allam kell. Eros allamot akar a jobboldal, eros allamot akarnak a liberalisok, a baloldaliak, a keresztenyek.

Az az eros allam, ahol a polgarok erosek. Ahol gazdagodhatnak, kiteljesedhetnek, felelosseggel donthetnek.

Erdeke, lelkiismerete, penze csak az egyennek van, az allamnak egyik sem.

Bajnai rendszeren belul fog csak mozogni ha oidajut, es az csak maszatolas.

2llkedő 2012.07.31. 18:45:23

@Makkasz: "Amit hianyolok Bajnaibol, hogy nem mondta ki, hogy vegre mindenki alatal ertheto es kovetheto, szamonkerheto program kell, szamokkal, mutatotokkal, teljes transzparencia az allam minden teruleten, kozbeszerzes, donteshozatal, de akar oktatas."

Nem vársz Te túl sokat? Erre csak olyan ember képes, aki még nem született meg.

troll ellenpólus · http://trollhitvallas.blog.hu/ 2012.07.31. 18:55:10

Bajnai Gyurcsány samesza és kesztyűbábja volt mindig is. Ne legyen senkinek kétsége, hogy ki is tér vissza a "demokratikus pártok" nagy összefogásának örve alatt, Bajnai képében: az őszödi böszme az, a magyar gazdaság sírásója, a magyar köztársaság leghatalmasabb, legelszántabb ellensége, akinek truppjában, mint mindig, most is ott figyelnek a levitézlett, ám annál bosszúszomjasabb "liberálisok", a Kóka Jánosok, Nemmagyar Bálintok, Mengelicák. Ha ez a vérszomjas, tatár banda, ezúttal Bajnai köpönyegébe bújva, még egyszer visszatér a hatalomba Magyarországon, akár magunkra is húzhatjuk a földet az utolsó szálig. Mert akkor nemcsak az IMF-nek, az EU-nak, a bankoknak és a multiknak hódolunk be azonnal: akkor egyszerűen kő kövön nem fog maradni a hazánkban, haza sem lesz többé. Semmi sem lesz, csak egy nagy, vörös lobogó a romok fölött.

Makkasz 2012.07.31. 18:58:50

@félázsiai 2llkedő: Hehe, kimondtam, es megszulettem, mar reg.

Chicano 2012.07.31. 19:01:21

@Fedor: Amit írsz hülyeség: Bajnai alatt is felfutott a juró jóval 300 Ft fölé. Nézz csak utána, ha már ilyen könnyen felejtesz.

Makkasz 2012.07.31. 19:05:37

@M_Runcájsz: A fidesz minden csak nem vadkapitalista (sajnos). Fidesz elsosorban populista (minden igeret), masodsorban kommunista (MANYUP), harmadsorban fasiszta (NER, cel meghatarozza az eszkozt), negyedsorban vallasi (Semjen lovoldozos utodottke Zsolt), otodsorban totalitarius (Orban a kis Sztalin, allamositas, kozgep).

Minden csak nem kapitalista (polgarok es vallalkozasok szabadsagaban, a szabad versenyben hivo? Szerinted?).
A vadat hagyjuk, a 80%-os adoekkel, minden ember melle egy nyomozoval, a vilag legbonyolultabb adorendszerevel, 100%os kontrollal, allamositassal, allami arkartellel, a "vad" jelzo kulon kivegezheto.

Szoval ez zoldseg volt reszedrol.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 19:14:02

@pástétom: Úgy látszik nem olvastad korábbi írásaimat. Te azt mondod, rühellem Gyurcsányt, más meg azt, hogy gyurcsányista vagyok. Nem egyszerű az élet :-)

Amit leírsz, azzal én egyetértek. Valóban elég összetett dolog az, hogy mennyiben és miért felelős Gyurcsány, mennyiben a válság, és mennyiben a demagóg ellenzék. De attól még tény, hogy ezek összességétől Gyurcsány a végletekig megosztó és visszafordíthatatlanul népszerűtlen lett (ha nem így lenne, akkor egy ilyen két év után nem egy kétszázalékos párt élén vegetálna), így azzal tenné a legjobbat, ha visszavonulna, és nem akadályozná az ambícióival az ellenzéket.

Ha részletesebben kíváncsi vagy a véleményemre, kattints oldalt, a címkefelhőben a "gyurcsány" szóra

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 19:16:26

@pástétom: "008-tól GAZDASÁGI miniszter volt a 2. Gy.-kormányban. Ajánlom ezt a picike tényt mindazoknak, akik Gyurcsányt megvetik, Bajnairól pedig elismeréssel beszélnek. Például a posztírónak."

A posztíró teljesen tisztában van a poszt minden szereplőjének előéletével. Egyebekben ajánlom az eggyel korábbi kommentemet.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 19:19:44

@Makkasz: "ujra kell gombolni a kabatot, meghatarozni az allam szerepet (szukkoruen), megteremteni es kiteljesiten a direkt demokraciat ugyvezeto, menedzsment kormannyal. Letrehozni valami ujat, modernet, polgarok erdekeit szolgalo allamot.

Erre Bajnai keves lesz. "

Igazából mindenki csak a gazdasági teljesítményre emlékszik abból az egyévből, és tényleg az volt a legjelentősebb. De én számon tartok néhány olyan megnyilvánulást is, ami túlmutat ezen, és ami azt jelzi, hogy demokratának is jó.

2llkedő 2012.07.31. 19:25:12

@Chicano: "Bajnai alatt is felfutott a juró jóval 300 Ft fölé. Nézz csak utána, ha már ilyen könnyen felejtesz."

Dátum?

pánpéter 2012.07.31. 19:30:17

Azért ha megnézzük a baloldalt, remek miniszerelnököket tud felmutatni, igazi csoda mind:
- Horn Gyula - őt ne részletezzük, beteg is, öreg is, nem illik bántani
- Medgyessi Péter: D209, ami azért még itthon is kemény, de a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban, mint Togo, Vagy Bhután, a kormányrúd közelébe sem kerülhetne.
- Gyurcsány: no, hát nála nagyobb pusztítást országunkban ilyen kevés idő alatt nem nagyon végeztek.
- Bajnai: a libásnak sem kell a szomszédba mennie ha ropmbolásról van szó. az meg már csak hab a tortán, hogy kapnánk egy remek nemzetközi üzletembert az ország élére, aki kb. legutoljára a magyaropk érdekeit nézi, előtte még jön a nemzetközi nagytőke, meg még kb. 70en.
Ez a magyar baloldal krémje? ti most vicceltek? és ezeknek az embereknek hozsannázik a blog írója? katasztrófálisan szánalmas...

Hunor Levente 2012.07.31. 19:32:48

"A tervezett orbáni diktatúra létrejöttéhez az ő szűkkeblűségük, elvtelen önzésük is szükséges."

Balfasz. A diktatúrát nem most tervezik, hanem megvalósult.

2llkedő 2012.07.31. 19:35:46

@pánpéter: "Azért ha megnézzük a baloldalt, remek miniszerelnököket tud felmutatni,"

És a jobboldal?

laci_52 2012.07.31. 19:35:54

"Dániel tehát dobta Gyurcsányt, és ha jól értelmezem, átállt Bajnai mögé."

Ez meg mitől olyan nagy durranás?

Egy jelentéktelen macskajancsi elpártolt egy szélhámos politikai kalandortól és egy másik kétes figura mellé állt, aki talán(remélhetőleg!) vissza sem tér már a politikába.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 19:37:40

@Chicano: "Bajnai alatt is felfutott a juró jóval 300 Ft fölé. Nézz csak utána, ha már ilyen könnyen felejtesz."

Nézz utána te, mert itt kettőn közül nem én felejtek könnyen. EGYSZER SEM járt jóval 300 Ft fölött az euró alatt az egy év alatt. Majdnem 300 volt akkor, amikor miniszterelnök lett, és aztán szépen, trendszerűen el is kezdett csökkenni.

arfolyamkereso.com/?currency=EUR&one=1&start_date=2009-04-20&end_date=2010-04-25#graph

Ehhez képest a nagy gazdasági szabadságharc eredményeképpen két év alatt mindössze egyszer sikerült, tavaly tavasszal egy rövidke időre az átvételi pont környékére vinni az árfolyamot, egyébként jóval magasabban mozgott folyamatosan, föl, egészen 320-ig...

arfolyamkereso.com/?currency=EUR&one=1&start_date=2010-04-25&end_date=2012-07-31#graph

pánpéter 2012.07.31. 19:41:10

@félázsiai 2llkedő:
"És a jobboldal?" - Medgyessyt megpuccsolta a saját pártja. Gyurcsányt megpuccsoltza a saját pártja, Bajnaira meg a kutya nem szavazott. Hozzájuk képest Orbán grál lovag, minden féle szempontból.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 19:41:19

@pánpéter: "Gyurcsány: no, hát nála nagyobb pusztítást országunkban ilyen kevés idő alatt nem nagyon végeztek."

Ezt komolyan mondod ezután a két év után? Én se akarom Fletót többet kormányon látni, de azért vannak fokozatok...

"kapnánk egy remek nemzetközi üzletembert az ország élére, aki kb. legutoljára a magyaropk érdekeit nézi"

Hát a helyzet az, amikor ez "országromboló" volt a kormányfő, sokkal jobb állapotban volt az ország, mint most, amikor gazdasági szabadságharc címén totálisan tönkreteszik az országot, és még a jövőnket is lenyúlják.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 19:44:06

@pánpéter: "Bajnaira meg a kutya nem szavazott."

De. Ugyanis a kormányfőt nem a nép választja, hanem a parlament, szóval azok, akik jogosultak szavazni rá, szavaztak rá.

pánpéter 2012.07.31. 19:44:42

@Fedor:
most meg 280 az euro. amúgy tök rédekes. amikor Gyurcsánynak vagy Bajnainak kellett az IMF hitel, akkor az volt a duma, hogy a világgazdasági környezet bablabla. még véletlenül sem a rossz kormányzás. 2008-ban, amikor az EU-ban elsőként kerültünk IMF köldökzsinórra, akkor sem a rossz kormányzás volt az ok, meg a 80% fölé emelt államadósság, hanem a világgazdaság. mindezt úgy, hogy előtte 3 héttel még a libás is azt mondta a Parlamentben, hogy minket aztán nem fog érinteni a válság. nem is érintett, csak úgy letérdeltünk tőle mint senki a környékünkön... Bajnai gazdasági miniszterl volt, akkor, amikor elvileg pénzpiaci bőség volt. ehhez képest a magyar gazdaság hitelekből élt csak és kizárólag. akkor holt volt a libás?

DeMarco 2012.07.31. 19:45:38

@Fedor: Bár továbbra sincs netem és egy darabig nem is lesz, de ezek szerint jobb is...

Mióta releváns amit egy idióta állít? Hányszor jelentett már be vmit? Már ott tartunk, h a hülyéknek cukrot adnál opni helyett? Bár téged ismerve...

Igaz neked kapóra jött, h belelásd az agyfaszságaiba a saját rém)álmaidat.

Ugye nem kell újra kifejtenem nagybajuszú libajnairól alkotott véleményemet?

A román ballibák is beszopták az államfőváltást, pedig még a törvényeket is átalakították. Nincs egy karakteres figura sem a baloldalon, nem is lesz. Épeszű ember nem állna össze velük. Úton vannak a szadöf irányában és senki nem akarja visszahívni őket erről az útról...
A szakadék nem alternatíva.

Ha el akarod felejteni ezt a figurát, akkor ne foglalkozz vele. Csak ezzel tudod büntetni. Arra élvez, ha foglalkoznak vele, mert akkor fontosnak érzi magát. Különben tükörbe kellene néznie... Fogunk még (sajnos) hallani róla.

Követlek továbbra is, (ha tudlak).

pánpéter 2012.07.31. 19:46:21

@Fedor:
"kormányfőt nem a nép választja" - a kormányfőt nem, de a kormányprogramra igen is a választók mondanak igent! nem emlékszem olyan választói aktusra, amikor is a bajnai által meghírdetett kormányprogramra az akkor éppen 10%-on álló bukott MSZP-n kívül bárki is leadta volna a voksát.

2llkedő 2012.07.31. 19:46:22

@pánpéter: "3 héttel még a libás is azt mondta a Parlamentben, hogy minket aztán nem fog érinteni a válság."

Idézni csak pontosan és szépen. Nézz utána, hogy pontosan mit is mondott, és utána beszélj.

vazzup 2012.07.31. 19:46:26

@Scaramella va alla guerra:
Akkor ezt beszoptad a Fidesszel. Zuglóban már be is vezették ezek a mocskok. Igaz, "Kommunális adó"-nak becézik, és _MINDENKI_ fizeti, aki nem fizet ingatlanadót. Akkor most mit is fizetek?
Előbb-utóbb a többi mocskos narancsbolsi önkormányzat is be fogja vezetni. Mivel sikerült tökig eladósítani (szétlopni) az önkormányzatokat. Rosszabbak ezek, mint a sáskák, a sáskákért legalább nem jár letöltendő, ha agyonvered.

@Achilles:
hagyd már abba ezt a nyomoronc spammelést, minden blogon ezt a baromságot tolod.

@sterimar:
Kivéve, hogy mellé konkrétan haldoklik a gazdaság, nulla növekedés, fogyasztás a béka segge alatt, a vállalkozások sorra dőlnek be, leállt az ipar, és a valamit is termelő (értsd: külföldi megrendeléseket kielégítő) szakember-gárda folyamatosan hagyja el az országot. Ejha, milyen jó is ez így nekünk. Muhaha. Te csak odáig látsz, hogy a zOrbán aszonta' jó lesz, mi?

Bajnaival kapcsolatban meg tévedsz. Egyrészt Bajnai-Oszkó tandem lenne jó, másrészt nem azért, mert komoly erőt tudnának maguk mögött összegyűjteni, ahhoz nem elég politikus egyik sem. A gond az, hogy ők a szakemberek, kéne melléjük politikus, aki meg is szervezi őket (aki nem a Szekeres vagy Puch vagy stb, érted...).

@isssti: kár, hogy a "libatolvajnak" jogerős ítélete van arról, hogy ez nem igaz. Tévedsz. Konkrétan szándékosan hazudsz.

@eßemfaßom meg áll: azt elfelejted, hogy Orbán már amikor elkezdték átvenni a hivatalt elkezdtek csontvázazni meg lehazugozni a Bajnai-Oszkót, amit aztán behúzott farokkal minősítettek át kint az EU bizottság előtt... Szóval rövid az emlékezeted.

@Makkasz: ezzel 100%-ban egyetértek, végre kéne egy tökös miniszterelnök, aki _tényleg_ rendet rak.

Balt 2012.07.31. 19:47:32

Hehe, könyörgöm, Fletó is ismerje fel végre, hogy neki segíteni kell... :))) (Mármint: felvenni végre a kesztyűt... izé, kesztyűsbáb Bajnait, ahogy tette 2006-2009-ig, ill. pont 2009-ben, a lemondásakor.)

vazzup 2012.07.31. 19:48:05

@pánpéter: az orbán-"program"-ra hányan szavaztak? Volt program? Miről maradtam le?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 19:50:50

@pánpéter: "amikor Gyurcsánynak vagy Bajnainak kellett az IMF hitel, akkor az volt a duma, hogy a világgazdasági környezet bablabla. még véletlenül sem a rossz kormányzás."

Talán elfelejted, hogy akkor épp az egész világot nyakon vágta egy akkora válság, amekkora 80 éve nem volt. Azt meg senki se s tagadta akkor sem, hogy a meggyengült hitelesség erősen rásegített.

"Bajnai gazdasági miniszterl volt, akkor, amikor elvileg pénzpiaci bőség volt. ehhez képest a magyar gazdaság hitelekből élt csak és kizárólag. "

Nem csak abból élt. És talán az se mindegy, hogy 2 év alatt (2006-2008) 7%-ot faragtak a költségvetési hiányból, megközelítve a bűvös 3%-ot, amit el is értek volna 2009-re a válság nélkül.

pánpéter 2012.07.31. 19:50:57

@vazzup: 2010-ben ha jól melékszem, választások voltak. no, orbán választásokat nyert. bajnai sosem nyert választásokat, az általa meghirdetett és végrehajtott program közelébe választópolgárt nem negedtek, mert fostak a 2/3-tól. aztán mégis megkapták a 2/3-ot.

vazzup 2012.07.31. 19:53:05

@pánpéter: a kérdésemre nem válaszoltál. Egyébként még egyszer: nem a miniszterelnöknek kell választásokat nyerni, hanem egy pártnak. Az pedig megvolt. A 2/3-ot meg a Fidesz kapta meg, nem a Bajnai, valamit nagyon benézel. Más kérdés, hogy mit kezdett vele a Fidesz.

2llkedő 2012.07.31. 19:53:43

@pánpéter: "orbán választásokat nyert."

Orbán sose nyert választásokat. A fidesz nyerte. Különbség.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 19:54:32

@pánpéter: ""kormányfőt nem a nép választja" - a kormányfőt nem, de a kormányprogramra igen is a választók mondanak igent! nem emlékszem olyan választói aktusra, amikor is a bajnai által meghírdetett kormányprogramra az akkor éppen 10%-on álló bukott MSZP-n kívül bárki is leadta volna a voksát."

Talán jobb lett volna, ha nem reagálják le a világban történteket? jobb lett volna, ha Bajnai is bedobja a törülközőt, mint Gyurcsány, aki azt mondta, hogy ezt kéne csinálni, de nem fog menni? Akik 2010-ben a FIDESZ-re szavaztak, azok talán az állampolgári jogok szűkítésére a MANYUP vagyon lenyúlására és Natolcsy ámokfutására szavaztak?

pánpéter 2012.07.31. 19:55:13

@Fedor: "hogy 2 év alatt (2006-2008) 7%-ot faragtak a költségvetési hiányból, megközelítve a bűvös 3%-ot, amit el is értek volna 2009-re a válság nélkül." - ezt most komolyan mondod? hogy kezet kéne neki csókolni, amiért 10-11%-ról levitte 3-ra? úgy, hogy a választások évében, amikor is éppen 11% fölött volt ez a szám, még gyorsan 5%-al csökkentették az ÁFA-t, ami csak abban az évben 250 milliárdot jelentett??
"Talán elfelejted, hogy akkor épp az egész világot nyakon vágta egy akkora válság, amekkora 80 éve nem volt" - ez igaz, de mondj még rajtunk kívül 3 olyan EU országot, akiknek 2008-ban pikkpakk IMF hitel kellett, mert különben bedől az ország! minket viselt meg a legjobban 2008, ez azért nem lehet vita tárgya. és nyilván azért viselt meg minket a legjobban, mert előtte évegik remek gazdasági kormányzás folyt az országban... Bajnaival, Gyurcsánnyal.

töreki 2012.07.31. 19:55:19

A libatolvajnak már rég kötélen kéne száradni! nem elég, hogy legkevesebb 9 ember halálát okozta és több száz családot tett földönfutóvá ez a ganyé még a börtönt is megúszta idáig! Ami késik nem múlik!

pánpéter 2012.07.31. 20:01:00

@Fedor:
"Talán jobb lett volna, ha nem reagálják le a világban történteket? jobb lett volna, ha Bajnai is bedobja a törülközőt, mint Gyurcsány, aki azt mondta, hogy ezt kéne csinálni, de nem fog menni"

talán választásokat kellett volna tartani! a "szakértői kormány" (szakértők nélkül, mert hogy szakérő nem volt benne, az megint vitán felüle áll) az akkori morális, erkölcsi, gazdasági válságot nem oldotta meg. az mszp, bajnai, gyurcsány a probléma részei voltak, nem a megoldás. a megoldás az új választások kiírása lett volna. társadalmi felhatalmazás nélküli kormány alakult. és mint írtam, nem azért nem volt új választás, mert az tovább mélyítette volna a válságot, hanem azért nem, mert az mszp-szdsz tandem félt a 2/3-tól. annyira féltek, hogy 2010-ben mégis 2/3-ot kapott a fidesz.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 20:01:45

@pánpéter: "kezet kéne neki csókolni, amiért 10-11%-ról levitte 3-ra?"

Nem kell kezet csókolni, természetesen Gyurcsány a maga sarát takarította ezzel el, de attól még a tény tény marad.

"minket viselt meg a legjobban 2008, ez azért nem lehet vita tárgya. és nyilván azért viselt meg minket a legjobban, mert előtte évegik remek gazdasági kormányzás folyt az országban..."

Már csak az a kérdés, hogy ezt ki vitatta? Én csak annyit írtam, hogy válság nélkül maradt volna a javulás, és ez is tény, nem sokkal a válság előtt még minden közgazdász ezt várta.

Az meg nagyon szép dolog, hogy megpróbálod mindenáron egy platformra hozni Bajnait és Gyurcsányt, de azért ne feledjük már, hogy 2009 előtt melyikük volt a főnök, melyiküké volt a döntő szó, és hogy mennyivel másabb volt kormányfőként Bajnai, mint az elődje...

vazzup 2012.07.31. 20:02:19

@pánpéter: ha akkor morális válság volt, akkor most, azok után, hogy elloptak 3000 milliárd forintot ezek, és nem tartják be az igéreteiket, mi van? :O Anyám. Ennyire egyszerű nem lehetsz.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 20:02:34

@töreki: Ne zavarjon, hogy több bírósági ítélet is cáfolja, amivel vádolod, fröcsögjél csak nyugodtan tovább.

2llkedő 2012.07.31. 20:04:22

@pánpéter: "a megoldás az új választások kiírása lett volna."

Amíg a megválasztott pár, vagy koalíció tud kormányfőt állítani, vagy amíg az államfő nem lát indokot rá, addig nincs előrehozott választás.

pánpéter 2012.07.31. 20:08:15

@Fedor:
"Én csak annyit írtam, hogy válság nélkül maradt volna a javulás, és ez is tény" - igen, meg az is tény, hogy nem lehet kettészedni a 2 szoci ciklust. 2008-ra akkora szarban volt az ország, hogy a válság az országot elsöpörte. és erről az mszp, gyurcsány, és az akkori gazdasági miniszter bajnai éppen úgy felelős, meg a 2002-2006 közötti agyament kormányzás. hitelből élt az ország. pont.
"Az meg nagyon szép dolog, hogy megpróbálod mindenáron egy platformra hozni Bajnait és Gyurcsányt"
Bajnai Gordon: Kormányzati pozíciót először 2006. július 1-jétől 2007. június 30-áig vállalt, a fejlesztéspolitikáért felelős kormánybiztos lett. Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium (ÖTM) vezetőjeként 2007. július 1-jétől 2008. május 14-éig tevékenykedett. 2008. május 15-étől kormányban az újonnan alakult Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium vezetését vette át. Ez a megbízatása az új, általa vezetett kormány megalakulásával, 2009. április 16-ával zűnt meg.
Végül is nem sokat dolgoztak együtt, csak stratégiai kérdéseket felügyelt a Gyurcsány kormányban... nincsenek egy platformon, dehogy is...

Leszart Ritthberger 2012.07.31. 20:12:29

Egyébként helyes meglátás Gyurcsánnyal kapcsolatban.Ha 2014-ben Fidesz kormány, vagy Fidesz dominálta koalíciós kormány lesz, az az ellenzéki összefogás hiányából következően valósulhat meg csak és kizárólag.
Mint ahogyan a 2010-es OGy válaszás eredménye is csak Ferenc miniszterelnöksége után valósulhatott meg.
Én azt nem értem, hogy mi ebben az új ?
Az, hogy már a futóbolondok is rájöttek ?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 20:18:08

@pánpéter: "2008-ra akkora szarban volt az ország, hogy a válság az országot elsöpörte"

2008-ban már egyáltalán nem volt akkora szarban az ország, mint mondjuk két évvel korábban. Ami sérülékennyé tett bennünket, az hitelesség hiánya volt, nem a valós gazdasági helyzet. A hitelesség hiányának oka Gyurcsány személye volt. Amikor lemondott, ez szép lassan el is múlt, 2010-re a nemzetközi sajtóban felminősítést jósoltak, és miknet mondtak a válságkezelés mintaképének.

Aztán jött Orbán, és most ott tartunk, ahol tartunk, pedig csak folytatnia kellett volna az elődje munkáját akár nemzeti mázzal leöntve, ha az neki jobban tetszik.

"Végül is nem sokat dolgoztak együtt, csak stratégiai kérdéseket felügyelt a Gyurcsány kormányban..."

Kösözönöm hogy felvilágosítasz közismert tényekről, de ezzel még nem cáfoltad meg azt az állításomat, hogy egyrészt 2009-ig nem Bajnaié volt a döntő szó, másrészt meg hogy érdemi kritikát nem nagyon tudsz felmutatni a munkájával kapcsolatban már azon kívül, hogy Gyurcsány beosztottja volt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.07.31. 20:18:46

Na mára részemről bezárt a bazár.

Achilles 2012.07.31. 20:19:07

@vazzup: sajnálom hogy csak az okádásra vagy vevő. De abban legalább te is jó vagy :)

pánpéter 2012.07.31. 20:19:56

@vazzup: 52-ről 80%-ra emelt államadósság nyilván nem tehet semmiről. az csak úgy lett. sőt, direkt kértük.
@félázsiai 2llkedő:
"Amíg a megválasztott pár, vagy koalíció tud kormányfőt állítani" - ha jól tudom a koalíció felbomlott, amúgy meg a konstruktív bizalmatlansági indítványt nem erre találták ki...

Muzsikok közt 2012.07.31. 20:27:02

Dánielről soha az életben nem hallottam a Horthy festékezés előtt. Illetve annyit hogy ki akar vándorolni Izraelbe. Ő itt a tényező? Ennek örülök, legyen Bajcsány legnagyobb híve.

Bell a Donna 2012.07.31. 20:32:22

@Zuckerbrot:
Pedig előtte is volt pár hírhedt akciója.
Ketchup+D.P. keresőszavak, pl.

Belzebubo 2012.07.31. 20:41:29

@félázsiai 2llkedő: Na, ne essünk túlzásokba! Inkább csak Mussolini :) Hitlernek legalább megvolt a magához való (igaz, nagyon sötét) esze és remekül választotta meg a munkatársait: akár a Wermachtban, akár a német gazdaságban. Mussolininek viszont csak egy Ciano grófra futotta, mint egy kicsit is jobb képességű vezetőre. Épp úgy, mint most Viktátornak Martonyi :)

-HVC- 2012.07.31. 20:42:40

Ha ebben az országban a többség nem ismeri fel, hogy OVi milyen játékot játszik, akkor meg is érdemeljük a sorsunkat. (Vagyis a köv. 20 évet.)

A szövegnemértő "hívőknek": Nem GyF-et méltattam, hanem a megkérdőjelezhetetlen posványosi pro(vo)kátort illettem kritikával.

Melchi Zadok 2012.07.31. 20:45:11

@pánpéter: de tehet. minden egyes olyan törvényt, ami hozzájárult az államadósság emelkedéséhez, elvtársi egységben szavazták meg a félázsiaiak.

is 2012.07.31. 20:48:42

@poszt: El kell indítani 200 egyéni jelöltet, meg állítani egy listát, befutó, és nem befutó helyekkel. Erre az MSZP-LMP-DK-ban van 500 pályázó. Bajnai fog válogatni, hogy ki lesz a 200? A maradék 300 meg néz, hogy évekig nyomott egy pártot, és kívülről bárki beleszól a párt belső ügyeibe, és őt félreállítja? És a 200-ból hány MSZP-s, LMP-s, DK-s lesz? Bajnai nekiáll ezt ezen a szinten összehozni? Hónapokig mindenkivel összeveszni, feltételeket támasztani, és feladni? Ha ő nem, akkor ki? Leül a három párt egymással? Általában kellene az egység, de konkrétan senki nem ül le senkivel. Először mondj három nevet a három pártból, aki egymással leül, és letisztázza a 200 jelöltet, aztán jöhet Bajnai.

Addig álmodozás 34. rész.

Szélmalomharcos 2012.07.31. 20:49:49

Egy komplett idiótára ennyi szót vesztegetni?

Szélmalomharcos 2012.07.31. 20:55:24

@Szélmalomharcos:
Erről az jut eszmbe, amit d' Esperay kérdezett Károlyi Mihálytól, amikor bemutatta neki a szedett-vedett figurákból összetoborzott kormányát:

"Maguk már itt tartanak?"

Pedig az még ealpesi magasság volt ahhoz képest, ahol a magyar baloldal tart a lejtőn

Melchi Zadok 2012.07.31. 21:00:20

@Szélmalomharcos: nos, mindannyian rettenetesen boldogok vagyunk,hogy az országot vezető jobboldal épp most ér fel a mount everestre. legalább is ahogy azt matolcsy móriczka gondolja, mikor tizedjére nekivág a nyúli havasoknak...

idióta..

komplikato 2012.07.31. 21:38:38

@pánpéter: Kit érdekel, hogy mennyi a forint egy-két hétig? Majd lesd meg szeptemberben amikor 99% valószínűséggel MEGINT nem állapodunk meg az IMF-el, hogy mennyi lesz ... meg a CDS. Egyébként összes normális táblázatban le lehet hívni több évre egyben árfolyamot, és tökéletesen látszik fentebb miről regélnek, csak hát akkor ugye min vitáznál?

isssti 2012.07.31. 21:59:31

@huhhhu: 2 megjegyzés: 1, a stílus: nos ez magáért beszél. egyrészt érzelmileg túlzottan be vagy vonódva(netán rokonod az a libatolvaj?), másrészt, ha kicsit magadba nézel, te is rájössz: az ember nem beszél ilyen stílusban olyasvalakivel, akit nem is ismer -csak azért, mert nem ért egyet vele.. 2, és akkor ezen a ponton be is fejezném: ugye már te is sejted miért?

Psyman 2012.07.31. 22:11:18

Ez a szánalmas a magyar demokráciában. Először azért kellett Nagy Nemzeti Összefogás, hogy az országrontó MSZP-t elküldjünk. Most azért kell Nagy Nemzeti Összefogás (amiből gondosan kizárják ezúttal az országnak nem elhanyagolható részét - ők sem nem nemzetien, sem nem demokraták az Összefogók szerint), hogy az országrontó Fideszt zavarjuk el. Aztán négy év múlva kezdődik előröl....

huhhhu 2012.07.31. 22:19:37

@isssti: 1. semmi közöm senkihez. még csak nem is érdekel a politika. Azonban hogy hogyan élünk, az igen. Tele van a hócipőm az olyan alulinformált 1bit agyú egyedekkel, akik semmit nem tudnak, csak nyomják a mantrát, és még arra is lusták, vagy sötétek, hogy tájékozódjanak. 2. ezt a stílus dumát meg lökd orbán pajtidnak. továbbá stíluson lovagolsz, miközben letolvajozol mást. sajnálom, de még mindig szánalmas vagy.

2012.07.31. 22:53:17

@Zuckerbrot:

Persze hogy tényező. Elmebeteg zsidó nélkül nincs haladó baloldal :D

isssti 2012.07.31. 22:53:23

Kedves barátom! Jó nyaralást neked, élvezd a napsütést és az életet. És egy tiszteletteli kérés: engem hagyj ki a repertoárból, maradj a saját fajsúlyodnál: ez neked túl nagy falat lesz, hidd el - köszönöm szépen!

isssti 2012.07.31. 22:56:52

@vazzup: Jogerős felmentő ítéletet sokan fel tudnak mutatni -ugye ezt Te is tudod(pl. Orbán is)? Ha Gézudat akarod védeni, keress valami használhatóbb érvet -persze csak ha gondolod! Nem kötelező..

komissarlajos 2012.07.31. 22:58:18

Utálom, ha nem ékezetes beírások vannak a válaszokban. Utálom, ha kisbetűvel kezdik a mondatokat. Utálatos, ha nem a magyar helyesírás szabályai szerint „dumálgattok“. Amennyiben ez sikerül, lehet véleményt alkotni.

Vidéki 2012.08.01. 06:26:20

Cyrano mondja Rostand művében:

"De szellemet, boldogtalan dudás,

Azt nem ismer, s azt tudja csak,

Hogy hülye fráter is lehet lovag!"

Mutatis mutandis:

Egy ilyen hülye fráterből, mint Dániel is lehetett ügyvéd, akinek beteges látomásaiban "a kiépülő orbáni diktatúra" jelenik meg, míg a "hazai, demokratikus erők" reprezentánsaiként

az MSZP, az LMP, a DK, jelennek meg.

Őrült eszme és nincs benne rendszer, de az őrültség ragadós.

"Egy bolond százat csinál", mondja a népi közmondás.

Átterjedt Fedor elvtársra is.

Fedor elvtárs, nem jó elvtárs!

2llkedő 2012.08.01. 06:52:22

@Vidéki: ""Egy bolond százat csinál", mondja a népi közmondás."

Milyen igaz ez a mondás Viktorra!

Vidéki 2012.08.01. 07:07:59

@félázsiai 2llkedő:

Te nem félázsiai vagy, hanem mongoloid idióta.

2llkedő 2012.08.01. 07:18:15

@Vidéki: Tudod az udvari bohóc is mindig kimondta azz igazat.

Frizuravarjú 2012.08.01. 09:31:55

@sárkányfő: Szerintem a szobor eredetije ott hibázott marha nagyot, hogy nem azt tette amivel azok vádolják akik miatta élhetnek egyáltalán. Hiszen ha ő is úgy állt volna a zsidókérdéshez, mint a többi európai nemzet, akkor csak a tengerentúlra kitelepültek maradtak volna életben és nem volna aki szobrokat gyalázzon.

Kandeláber 2012.08.01. 10:29:58

Tegnap az ATV-n a ciántablettás Kuncze megfújta a trombitát.
Először leláncosozta az LMP-t, lekonfettisezte az MSZP-t (értsd: azok komolytalan ellenzékiek, az igazi elmék a DK-ban találhatók), azután sejtelmes mosollyal közölte Olgival, hogy közel a perc, amikor ő maga is befarol az új reményt hozó alakulatba, mert őt visszavárják a politika pezsgő világába.
Dániel tehát nem beszélt a levegőbe, ha már egy ilyen nagy formátumú személyiség, mint Tököl egykori híressége is az összefogás szükségességét pedzegeti az előtt a hatalmas nyilvánosság előtt, amelyet az ATV nézőközönsége jelent.
Kérdés, hogy amennyiben a láncos LMP és a konfettis MSZP a becses véleménye szerint alkalmatlan a változásokat óhajtók nagy táborának vezetésére, akkor vajon a maroknyi gyurcsányista kiben látja azt az agyvezírt, akinek ismert, sőt elismert személye garancia lesz az elsöprő győzelemre.

2llkedő 2012.08.01. 11:28:46

@Kandeláber: "az összefogás szükségességét pedzegeti az előtt a hatalmas nyilvánosság előtt, amelyet az ATV nézőközönsége jelent."

Még jó, hogy Te is az ATV nézőközönségéhez tartozol, mert így legalább értesülünk erről a szenzációs hírről.

Kandeláber 2012.08.01. 11:34:22

@félázsiai 2llkedő: Nem vagyok az egyoldalú tájékozódás híve. Aki mondjuk kizárólag Magyar Hírlapot olvas és Echo TV-t néz, vagy csak a Népszavát olvassa, és az ATV-t nézi, az beszűkül.

Frizuravarjú 2012.08.01. 15:39:23

@sárkányfő: Ne haragudj, de nem vagyok zsidó. Nem ölök naponta palesztin nőket és gyerekeket.
Baj?

sárkányfő 2012.08.01. 16:12:44

@Frizuravarjú: nem ezt mondtam, hanem hogy mocskos náci vagy.

te írtad hogy sajnálod hogy nem nyírtak még több embert:
"Szerintem a szobor eredetije ott hibázott marha nagyot, hogy nem azt tette amivel azok vádolják akik miatta élhetnek egyáltalán. Hiszen ha ő is úgy állt volna a zsidókérdéshez, mint a többi európai nemzet, akkor csak a tengerentúlra kitelepültek maradtak volna életben "

Frizuravarjú 2012.08.01. 17:21:59

@sárkányfő: Szerinted miért írtam, te mocskos náci? Téged sem az eszedért kedvelnek, ugye?

sárkányfő 2012.08.01. 17:26:31

@Frizuravarjú: Elég egyértelműen fogalmaztál, fasiszta barom. Azt sajnálod hogy nem nyírták ki összes magyar zsidót belföldön. Ritka gusztustalan fasz vagy, be is fejeztem veled, további kellemes gyűlölködést.

Frizuravarjú 2012.08.01. 17:31:14

@sárkányfő: Azt állítom, hogyha azt tette volna amivel vádolják, akkor nem lenne aki vádolja, te unintelligens barom.
Vagy fasiszta barom, oszd be magadnak!

sárkányfő 2012.08.01. 17:35:30

@Frizuravarjú:
No már hazudsz is látom, így szok ez lenni, elsül a kreténágyú, aztán már kapkod minden baromsághoz hogy védje magát... senki nem állítja hogy _minden_ zsidót kinyírtak volna, ez a feltevésed hazugság, ráadásul duplán is hazudsz, hisz ha ad abszurdum tényleg nem maradt volna zsidó, akkor is vádolnák ugyanezzel, tudod van aki embert lát a magyar zsidókban, sőt magyar embert lát a magyar zsidókban, mert hogy azok is (te mint náci ezt nem értheted), szóval rengeteg ember vádolná azzal amit tett.

Na de tényleg elég volt belőled, már előre unom a könnyen kiszámítható reakcióidat, hazudozz tovább te barom.

molaris 2012.08.03. 02:45:09

Feledékeny népek! Hisz Ő volt eme blogok egyik "sztárja": Kurszán Kündü.
Mintha mindenünnen kirugdosták volna a mosdatlan szája miatt.
Remek ember.XDXD

Frizuravarjú 2012.08.03. 16:54:05

@sárkányfő: Jogod van embert látni a patkányban is. Sok fogyatékos van, itt vagy rögtön te is.

Idegeskedj tovább, számomra öröm minden dühkitörésed, te barom. :))

Tallono 2012.08.05. 08:40:57

Az vicces, hogy beetted neki, hogy ezért vonul vissza a közélettől :) A Horthy-s mutatvány után nem bírta a nyomást, meg hogy bárhova megy nem érezheti magát biztonságban, ez az idézet amit leírtál csak a maszlag, nem is értem ennek az elmebetegnek hogy tudod bármilyen szavát is komolyan venni :D Remélem beváltja az ígéretét és távozik hamarosan Jeruzsálembe...

Fekete Sámuel 2012.08.25. 20:29:24

Ha nem tetszik valami, húzás Izraelbe, koszvadt zsiddancskáim.

Fekete Sámuel 2013.05.12. 02:04:14

Kedves kommunista és zsidó barátaim!

Szeretném felfedni előttetek, hogy miért nem voltak választások 2009 körül.

Mert egyfelől az igaz, hogy féltek a 2/3-tól, de attól még lehettek volna. Mivelhogy ténylegesen nem a 2/3-tól féltek, hanem attól, hogy a Fidesz alkotmányozási lehetőséget kap.

Volt egy megbeszélés, egy alku. A lényeg az volt, hogy

1) a kormány lemond és előrehozott választások lesznek
2) cserébe egy olyan alkotmánymódosításért, miszerint az alkotmány módosításának érvénybe léptetésére a következő parlamentnek is rá kell bólintania.

Tehát fideszkétharmad lett volna, de fideszalkotmány nem.

A Fidesz BENNE LETT VOLNA az alkuban.

A ti, kedves zsidó és kommunista barátaim, tehát a ti pártjaitok szintén. Mármint a vezetőség. De nem ám a képviselők!

Mert az, hogy az MSZP ekkorát fog bukni, amekkorát, azt ugyan akkor még nem tudta senki. De azt, hogy az új parlamentben az MSZP-nek SOKKAL kevesebb képviselője lesz, az mindenki számára világos volt.

Márpedig a hatályos törvények szerint az aktuális Parlamentet feloszlatni kb. nem lehet, de saját magát feloszlathatja. De ehhez az MSZP képviselőknek lényegében a saját kirúgásuk mellett kellett volna szavazniuk.

Erre pedig nem voltak hajlandók. Nem, és kész.

Hát ezért volt a 2008-as válság, ezért volt még három és pokol, és így jutottak pártjaitok oda, ahova valók: a történelem szemétdombjába, a történelemkönyvekbe lábjegyzetnek.

Ennyit rólatok, meg képviselőitekről.

Ugyanakkor a Fidesz a saját képviselőivel meg tudja oldani a Parlament felére csökkentését.

Ennyit meg az ellenoldal képviselőiről.

Kedves kommunista és zsidó barátaim!

Hát így ért véget életetek szomorú története. Vonjátok le a tanulságot: legyetek öngyilkosok.
süti beállítások módosítása
google.com, pub-2368870423120984, DIRECT, f08c47fec0942fa0